Gość Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 (edytowane) Nie będę zakładał nowego tematu dla jednego głupiego pytania...;] Samochód z 4WD jako pierwsza bryczka to pomysł [.......] Wstaw odpowiedź? Jeździłem jakiś czas temu i było przyjemnie. Z tego co wiem to auto z napędem 4x4 lepiej będzie sobie radzić z ruszaniem/jazdą na śliskiej nawierzchni? Co prawda zimy u nas co raz mniej, ale są dni gdzie sporo jeżdżę bocznymi uliczkami/drogami ( a wiadomo jak tam z odśnieżaniem przez służby ). Ogólnie to jeździłem jakiś czas temu powozem z takim napędem i było bardo przyjemnie-zwłaszcza na zakrętach :P Edytowane 27 Grudnia 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Bardzo dobry. Jeżeli potencjalną osobę stać na zwiększone w porównaniu do FWD koszty utrzymania..:- większe spalanie - droższe części zawieszenia - większe skomplikowanie (więc większe koszty robocizny w warsztacie) .. to mozna powiedzieć, że świetny wybór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Dobry jako pomysl na pierwsze. Gorzej jak juz wspomnial fipa - wieksze spalanie moze wynikac z troche wiekszej masy samochodu i stalego napedu. Dolaczana tylnia os w przypadku uslizgu przedniej teoretycznie powinna byc troche oszczedniejsza. Ale to nie jest stricte 4x4. No i zabawa z czesciami, serwisowaniem... Do tego IMHO wybor AWD ogranicza sie do Subaru, Volvo, Audi ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Ja jestem ciekaw jak wychodzi spalanie w jeździe Audi 80 B4 2.0 Quattro w porównaniu do zwykłej. Wiem, wiem, moge zajrzeć na forum Audi i sie dowiem, ale tam pewnie napiszą, ze to róznica 0,5l a w ogóle to jak bedziesz spokojnie jezdzil to Q spali nawet mniej od FWD :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 http://www.autocentrum.pl/spalanie/ :ploom: A powazniej watpie zeby zeszlo w roznicy mniej niz 2l na cyklu mieszanym ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Gadałem z Grzesiem i za taką kasę jaką on chce wydać, to bym sobie darował Q. Pomijając spalanie do któerego, akurat warto dopłacić, to nie będzie miał wyboru, a jeśli już, to kupi raczej samochód stary, może nawet bardzo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 (edytowane) dolicz jeszcze ze laczki sie szybciej koncza w AWD. no i trzeba zmieniac kompletami Edytowane 27 Grudnia 2007 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Jestes pewien, ze koncza sie szybciej niz w RWD? Ja smiem wątpić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 (edytowane) Ale jakie 4WD? Wiesz, że są różne: Sam pomysł 4wd imo dobry: Większe możliwości napędu, lepsza stabilność, bezpieczeństwo. Moim zdaniem 4wd, to świetna sprawa. Jedyny naprawdę duży minus dla mnie (dość oczywisty wprawdzie ;-) ) to to, że nie w każdym aucie jest 4wd. Chcesz napęd na wszystkie koła, to automatycznie lista aut wśród których możesz przebierać robi się kilkakrotnie krótsza. Jeśli tylko w niej znajdziesz coś co ci pasuje, to czemu nie. Ech kocham te oczywiste i czysto teoretyczne wywody. ;-) Ja tylko powiem od siebie, że w zależności od mojej sytuacji finansowej za jakieś 2 lata, rozważam zakup TEGO CACKA W Szwajcarii jest w czym przebierać a i ceny ładne. Choruję na GC GT kombi od dłuższego czasu i jak tylko sytuacja pozwoli, to będę je mieć. Nie wiem czy to będzie w wieku 18, 20 czy 25 lat, ale kiedyś je dorwę. Jeśli już jesteśmy w sferze marzeń i mówimy o 4wd, to dodam, że jak będe bogaty kiedyś, a EVO VII i IX będą tańsze to też będę któeś z nich miał. A jeśli jakimś cudem będę obrzydliwie bogaty, to kupię sobie białe EVO VI RS i zmodyfikuję tak, że berkut się schowa. ;-) Edytowane 27 Grudnia 2007 przez Sysak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Kilkukrotnie? Sysak porownaj ile samochodow reklamuje sie 4x4 majac dolaczana tylnia os przy uslizgu przednich kol a ile ma jest rasowymi AWD ;] Co do marzen - najpierw naucz sie wykorzystywac w stu procentach cywilne samochody a pozniej sportowe w wersji cywilnej [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Jestes pewien, ze koncza sie szybciej niz w RWD? Ja smiem wątpić. jak zostanie ci polowa bierznika z tylu, zamieniasz miejscami z porzedem i jedziesz dalej :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Bledne rozumowanie Arnie. IMHO laczki w AWD koncza sie znacznie pozniej niz w FWD/RWD. Zaleznie od obchodzenia sie z samochodem oczywiscie ale nawet przy dynamicznej jezdzie zerwanie przyczepnosci na starcie zatrzymanym trwa o wiele krocej niz przy przednionapedowce gdzie [gluteus maximus] siada nawet przy stosunku ciezaru 60/40 jak i tylnim. Najbardziej IMHO bedzie tracic na hamowaniu gdzie jedank obciazenie przednich kol jest niewspolmierne do zuzycia tylnich gumek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobson37 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 (edytowane) Przy hamowaniu większa role odgrywa rozkład masy a nie rodzaj napędu. AWD praktycznie posiada najlepszy rozkład mas. Polecam Edytowane 27 Grudnia 2007 przez bobson37 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Widzę że nowy temat jednak powstał :> Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Nie chciałem zakładać tematu gdyż do kupna własnych kółek minie jeszcze trochę czasu (wakacje?)...pytałem, bo po prostu lubię mieć wszystko dobrze zaplanowane. A kupno samochodu to jednak poważniejsza sprawa :) Powozami z 4wd naprawdę przyjemnie się jeździ, ale po rozmowie z narcyzem doszedłem do wniosku że nie mam co się pchać w 4x4 - po prostu dysponuję za małą kwotą na samochód. Co prawda Audi 90 coupe z napędem quatro bardzo mi się spodobało, ale nie wiem czy jest sens pakowania się w ten samochód. Zwłaszcza że ważne będzie też spalanie (jak dla każdego biednego studenta) a te przy silniku 2.3 będzie chyba wysokie? Dzięki Wam dowiedziałem się że 4wd to większe wydatki w porównaniu do fwd, o czym po prostu nie wiedziałem i nie brałem tego nawet pod uwagę. Na razie po cichu wszystko sobie kalkuluje i zastanawiam się czy w ogóle jest sens pakować się w 4x4, skoro samochód przez większą część swojego użytkowania będzie typowym miejskim szczurem.... :huh: Na samochodach nie znam się za mocno, najchętniej kupiłbym sobie felicie - bo wiem co i jak przy niej robić. Ale to odpada; samochód ma mi się też podobać...:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Na miejskie szczury to IMHO na pierwsze miejsce pcha sie Yaris ;] Pozatym kozysci z 4x4 na miescie koncza sie na zaskoczeniu drogowcow przez zime... Chwila - to jest rutyna :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ja od czasu zakupu S4 nie chce nic innego jak AWD. Quattro to potęga, łatwosc z jaka mozna kontrolowac auto w poslizgu (zamierzonym) jest po prostu bajeczna. Do tego nalezy pamietac o braku uslizgu (albo bardzo niewielkim) przy ruszaniu, czyli wprost atomowym odejsciu z miejsca. Co prawda Audi 90 coupe z napędem quatro bardzo mi się spodobało, ale nie wiem czy jest sens pakowania się w ten samochód. Zwłaszcza że ważne będzie też spalanie (jak dla każdego biednego studenta) a te przy silniku 2.3 będzie chyba wysokie?Jak kupisz 2,3 20V to spalanie bedzie juz całkiem rozsądne (zreszta mozesz kupic również wersje 2,0 quattro). Ja u siebie, przy silniku 2,2T nie wychodze w miescie powyzej 15 (bez butowania), w trasie normą jest 12 (tez bez butowania). Zrozumiałym jest ze przy korzystaniu z mozliwosci silnika spalanie wzrosnie ale jesli chce sie jezdzic oszczednie to nie ma problemu. Do motronic-a juz bezproblemowo załadujesz sekwencje (ale silnik musi byc bez turbo :) ) i bedzie to porzadnie jezdziło wiec koszty eksploatacji zejda jescze nizej. Jak bedziesz mial okazje to kupuj quattro i sie nie przejmuj róznica w spalaniu - auto odwdzieczy Ci sie fenomenalna trakcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BENITO Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2007 ...dla biednego studenta...to wszystko wyjaśnia, moim zdaniem koniec tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2007 Jeżeli zależy Ci na przyczepności, masz trudne warunki dojazdowe itp itd to dobry pomysł.. Dobry pomysł to mieć quattro jak Cie stać na wyższe spalanie, koszt zakupu i może jakichś tam części a chcesz poszpanować i zawsze trzymać sie drogi czterema łapkami.. Do 4WD pasują raczej wyższe moce bo wtedy jest zabawa ;) Ale dla studenta.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2007 ...dla biednego studenta...to wszystko wyjaśnia, moim zdaniem koniec tematu.Ohhhh :( Jeżeli zależy Ci na przyczepności, masz trudne warunki dojazdowe itp itd to dobry pomysł.. Dobry pomysł to mieć quattro jak Cie stać na wyższe spalanie, koszt zakupu i może jakichś tam części a chcesz poszpanować i zawsze trzymać sie drogi czterema łapkami.. Do 4WD pasują raczej wyższe moce bo wtedy jest zabawa ;) Ale dla studenta.. Powiedzmy że użytkowanie miasto/niemiasto będzie 70/30. Z tego te 30% to podłe kręte drogi o których drogowcy wolą zapominać...;] Zapytałem o te 4wd w sumie z ciekawości, nie myślałem że rozwinie się z tego większa dyskusja :P Na razie kalkuluje sobie wszystko, rozmawiam ze znajomymi i 4x4 powoli odchodzi na dalszy plan.... :-| Może jako drugi samochód...? Chociaż te Audi 90 wciąż chodzi mi po głowie :) I nie jestem studentem...;] Orgiusz Mi samochodzik ma się podobać. Z tego względu większość mieszczuchów odpada na starcie ;] No i wypadałoby żebym się jeszcze wcisnął za kierownicę :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2007 A w ogóle to jeździcie po bandzie, cała smietanka forum bedzie jeździla OOOO ? :| Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2007 (edytowane) A w ogóle to jeździcie po bandzieNie zawsze cała smietanka forum bedzie jeździla OOOO ? :|Any problems ? hyhy Nikt nikogo nie zmusza, a że nie ma głosów odradzajacych.. ;) Może jako drugi samochód...?No to już tak ;) NArty, wieś, las mokro itp itd ; ] Tylko to juz full wypas musi być i z prawdziwym 4x4 a nie wszystkie auta mają taki jak powienien być ;) Edytowane 28 Grudnia 2007 przez hinco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 28 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2007 A w ogóle to jeździcie po bandzie, cała smietanka forum bedzie jeździla OOOO ? :|Skoro moderatorzy mogą BMW... :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 29 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2007 Skoro moderatorzy mogą BMW... :> tylko h347 ma OOOO w zlym nadwoziu :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 1 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2008 Dobry pomysł to mieć quattro jak Cie stać na wyższe spalanieQuattro w dieslu potrzebuje tyle samo więcej paliwa co z włączoną klimą. W trasie to może z 2 szklanki więcej weźmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plasma Opublikowano 1 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2008 Czterołap (szczególnie z dużą mocą) to świetna sprawa... jeśli ma się świadomość że auto od "osiek" się na śliskim tylko lepiej rozpędza, a hamuje już tak samo. Niektórzy nacinają się na to w zimie... Jeżeli liczy się każda kropelka paliwa, to nie ma sensu się pakować w 4WD. Jeśli 2l paliwa na 100km w jedną czy w drugą stronę nie robi takiej różnicy, to nie widzę przeciwwskazań. drobny OT: Student, nie student, co za różnica. Ważne, czy nabywca samochodu jest w stanie go utrzymać. Wiele osób pracuje i studiuje jednocześnie - a studia to taki piękny czas, gdy na ogół koszty życia są niskie (brak rodziny na utrzymaniu), czyli jest to wręcz idealny czas na przygodę z nieekonomicznym, a dającym frajdę samochodem :). Ja wyszedłem z założenia że rodzinnym klekotem to się o kropelce jeszcze najeżdżę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 1 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2008 Quattro w dieslu potrzebuje tyle samo więcej paliwa co z włączoną klimą. W trasie to może z 2 szklanki więcej weźmie.Ale i tak jak 4WD sie wykorzysta to pół do litra na 100 więcej nie gra większej roli ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
durczyn Opublikowano 2 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2008 Przełączałem kanały i trafiłem niedawno na każda kieszeń w tvn turbo, porównywali używki crv i rav 4 1 model, napęd 4wd, uruchamia sie automatem, śnieg, piasek etc, spalanie przy 2l i 140 koni przy spokojnej jeździe średnio nie przekracza 10 litrów, poza miastem 8 moze jednak ravka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martian1 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2008 Strasznie te wozy trzymaja cene :/... Zreszta jak kazde terenowki i "terenowki" ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 2 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2008 4wd to z pewnoscia nie jest dobry wybor dla samochodu ktory ma byc tani w utrzymaniu, a jego glownym celem ma byc przemieszczanie wlasciciela z punktu a do b. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 3 Stycznia 2008 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2008 Ravka to fajna sprawa ;) Tylko ta nowsza ;) Rzuca cholernie na zakrętach ale miła i przy 2.0 nie zejdziesz w mieszanym poniżej 10,5 :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...