Skocz do zawartości
ath

Core 2 Duo E7000 - E7200 / E7300 / 7xxx

Rekomendowane odpowiedzi

Thx za info - na razie mam 600,800,1200 i 8000 (ten ostatnio dorwałem z zestawu do szlifowania progów w gitarze). Przy 1200 jeszcze pewnie lustra nie będzie co?

Najłatwiej i najprędzej dostaniesz drobny papier z lakierami ale samochodowymi.

Ja sam do szlifu właśnie w takim sklepie kupiłem.

2500 dało mi lustro ;)

 

Pozdrawiam.

 

PS

Co do zdjęć to można wkleić miniaturke lub adres pod nazwą klik - zainteresowany sobie otworzy - bo fakt rozjeżdża się forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka podkręcam e7300 możecie mi pomóc w sprawach w których się waham.

 

Platforma:

 

Asus P5K EPU

Pamięci Kingstony KVerki standardowe 800Mhz w dualu 4Gb

Zasilacz Nox 500W

Chłodzenie ThermalTake V1 + dodatkowe chłodzenie w postaci 2x120 Noiseblocker oraz 1x20 także Noisa

 

 

1.Doszedłem do maksymalnej wartości FSB czyli 400 na mnożniku 10 ustawiłem to tak by nie wykręciły się pamięci.Napięcie mam 1,475 V.Wstaje do biosu ale przy wczytywaniu wina jest reset.Zwiększenie vcore pomoże jeżeli tak to do jakiej wartości mogę podnosić napięcie.Jeżeli chodzi o chłodzenie myślę ,że jest w normie 45-52 stopnie.

 

2.Co mogę zrobić by komp wszedł do Wina?

 

 

Użytkownik oskar777 zasugerował ,że zwiększenie napięcia na DDR do 1,9-2,0V oraz Vcore do 1,52 może pomóc.I pomogło po zwiększeniu napięć wczytuje się już winda a gdy wchodzi mi do visty i widzę ten śmieszny znaczek komp się restartuję.

 

Gdy zachowałem ustawienia i zmieniłem mnożnik na 9,5 procek poszedł na 3,8Ghz i wszedł do Windy.Poniżej zamieszczam parę fotek może one pomogą wam mi pomóc.

 

Z góry dzięki w szczególności dla oskara777.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to że już po prostu brakuje prockowi papu.

Ja jednak bałbym się na codzień jechać na V=1,45+ bo to już może być różnie.

 

Generalnie pamiętaj aby nie zostawiać żadnych wartości od napieć na auto bo płyta ma wtedy szaleńca i wali napięciami z kosmosu.

Druga rzecz warto ciut dovoltować mostek NB i pamięci. jeśli to nie pomoże to najzwyczajniej w świecie trzeba by dać pewnie z 1,55V na proca co by 4GHz uciągnął.

 

Pozdrawiam

 

EDIT:

Generalnie minuta testu orthosem na prority 1 to żaden dowód że przy mniejszym mnożniku jest stabilnie.

Edytowane przez TiGeR5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i poszedł szlif na procka - okazało się, że równy to on może i był (test z lampką przeszedł PRAWIE dobrze), ale niklu to miał chyba z tone na sobie. Zakończyłem papierem 2000 i wypolerowałem 8000. Z idealnego lustra zrezygnowałem ze względu na właściwości pasty NT-H1. Na zdjęcia nie liczcie, bo szlif robiłem w środku nocy przy małej lampce, zmęczony po pracy, więc olałem to. Temperatury spadły - w idle o 3*, w stressie jakieś 5-6* (nie miałem jeszcze czasu na konkretne testowanie). Generalnie i tak jestem zadowolony. Zastanawiam się nad szlifem chłodzenia, ale może się obejdzie jak zakupie obudowę z zasilaczem na dole, bo teraz jak wyciągam zasilacz z obudowy, temperatury spadają o 5*. A z drugiej strony jakoś nie mogę sobie wyobrazić szlifu Noctui C12P - toż to taki czołg, dziurę mi w papierze zrobi :D Ze względu na jego rozmiar i kształt konstrukcji boje się trochę, że nie zrobię równej powierzchni. Ma ktoś jakiś pomysł jak się z tym uporać?

 

 

 

Siemka podkręcam e7300 możecie mi pomóc w sprawach w których się waham.

 

1.Doszedłem do maksymalnej wartości FSB czyli 400 na mnożniku 10 ustawiłem to tak by nie wykręciły się pamięci.Napięcie mam 1,475 V.Wstaje do biosu ale przy wczytywaniu wina jest reset.Zwiększenie vcore pomoże jeżeli tak to do jakiej wartości mogę podnosić napięcie.Jeżeli chodzi o chłodzenie myślę ,że jest w normie 45-52 stopnie.

 

2.Co mogę zrobić by komp wszedł do Wina?

 

Użytkownik oskar777 zasugerował ,że zwiększenie napięcia na DDR do 1,9-2,0V oraz Vcore do 1,52 może pomóc.I pomogło po zwiększeniu napięć wczytuje się już winda a gdy wchodzi mi do visty i widzę ten śmieszny znaczek komp się restartuję.

 

Gdy zachowałem ustawienia i zmieniłem mnożnik na 9,5 procek poszedł na 3,8Ghz i wszedł do Windy.Poniżej zamieszczam parę fotek może one pomogą wam mi pomóc.

 

Z góry dzięki w szczególności dla oskara777.

OMG! Chłopie oskarowi to ty podziękujesz jak Ci się procesor zdegraduje. Takim napięciem zabijesz swojego proca w tydzień. Bez chłodzenia wodnego w ogóle nie przekraczaj 1.4v, to jest górna w miarę bezpieczna granica, ale jak chcesz, żeby procesor pochodził parę latek, to lepiej zostawić w okolicach 1.35v.

 

Teraz co do samego kręcenia. To, że komputer odpalił windowsa wcale nie znaczy, że wszystko jest OK. Pierwsza lepsza gra czy program testujący i gwarantuje Ci, że się zwiesi. Orthosem testuj na Priority 9 i Blend test. Nie chce tu na nowo rozpisywać podstaw - poczytaj jakies FAQ o podkręcaniu Core 2 Duo. Albo najlepiej ten wątek od początku do końca :P

 

A teraz pomoc:

 

lecąc przez bios - od góry

 

Mnożnik i FSB Frequency ustawiasz w zależności od tego ile chcesz MHz z proca wycisnąć.

 

FSB Strap to North Bridge - daj na 333 (w ten sposób mniej obciążasz płytę)

 

DRAM Command Rate daj na Auto - to i tak płyta ustawi.

 

CPU Voltage - nie dawaj więcej jak 1.4v. A jak się okaże, że jest stabilnie to zmniejszaj stopniowo o 1 ząbek w biosie, żeby uzyskać możliwie jak najniższe napięcie przy stabilnym OC.

 

CPU PLL zostaw Auto

 

FSB Termination Voltage - NIGDY! nie może być większe niż napięcie CPU Voltage bo spali Ci procka. Więc jak na procku dasz 1.35 to FSB Termination 1.30 powinno wystarczyć w zupełności. Później możesz próbować obniżać stopniowo tak samo jak na procu, ewentualnie zostawić tak jak masz na Auto.

 

DRAM Voltage tutaj już zależnie od ramu, do 2.2v możesz jechać śmiało, ale przypuszczam, że one już w przedziale 1.9-2.1v powinny chodzić dobrze.

 

NB Voltage - przy OC rzędu 3.8-4.0GHz, około 1.3-1.34v powinno wystarczyć.

 

PCIE Voltage - zostaw Auto lub ustaw napięcie standardowe jakie podaje Ci bios w prawej kolumnie.

 

SB Voltage - również zostaw Auto lub ustaw napięcie standardowe jakie podaje Ci bios w prawej kolumnie.

 

Jeśli masz opcje Load-Line Calibration to daj na Enabled

 

CPU i PCIE Spread Spectrum - Disabled

 

Jeśli masz opcje CPU Margin Enchancement - daj na Optimised

 

Poszukaj jeszcze opcji EIST i C1E - jeśli będą to daj je na Disabled.

 

Teraz już sam musisz testować różne ustawienia.

Edytowane przez Algeroth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CPU PLL nie proponuje zostawiać na AUTO,

Generalnie żadnych napieć nie proponuje zostawiać na auto - płyta wtedy może szaleć i to zdecydowanie.

 

Ale to tylko moja opinia.

 

Pozdrawiam

Byle jaka płyta może i szaleje na auto, ale Asusy z serii P5 raczej nie - moja np jak dałem auto na Vcore przy 3.9GHz, ustawiła napięcie na 1.28v, przy czym proc potrzebuje 1.336 do stabilnej pracy. Z reguły te płyty dają na Auto za mało przy OC - dlatego trzeba zwiększać ręcznie - założę się, że kolega miał niestabilność głównie dlatego, że NB miał na auto i płyta dała za mało V. Nie należy jednak traktować tego jako ścisłą zasadę, bo na innych konfigach można się przejechać.

Edytowane przez Algeroth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie więc PLL proponujecie - w necie szukałem dość długo i wypowiedzi są bardzo rozbieżne - niektórzy piszą, żeby ustawić 1.5v i nie dodawać nic, u mnie to raczej nie przejdzie bo resetami zaczyna sypać. Najczęściej zalecane było 1.56-1.58v z dopiskiem, żeby nie przekraczać 1.6v. Ale na tym również potrafi mi resetnąć czasem. Znalazłem również kilka wypowiedzi sugerujących 1.64v - ponoć pozwala na wyższe OC. I teraz już nie wiem - ile jest bezpiecznie ? I czy dać powyżej 1.6v skoro poniżej się resetuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie patrz na innych ile daja, tylko sam eksperymentuj. do 4ghz powinno wystarczyc max 1,55v. ja bym nie radzil przekraczac 1,6v. w domowych warunkach nie potrzebujesz wyzszego napiecia. jak ci sie resetuje to daj wiecej papu czy zmniejsz mhz i przestan oczekiwac cudow od innych napiec, pomoga ale nie na tyle zeby z calkowocie niestabilnego proca zrobic rock stable.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cudów nie oczekuje, ale jak zostawiam na Auto - czyli pewnie spore PLL - to problem znika. Podnoszenie napięcia Vcore nie rozwiązuje problemu (sprawdzałem nawet do 1.4v). A 459x8.5 przy moim zestawie nie powinno sprawiać problemów.

 

znalazłem takową wypowiedź:

 

CPU PLL

"its the voltage that the internal phase locked loop needs to lock all the cpu phases to the analog pll clock generators supplied reference frequency and fsb phases. you only need a higher pll voltage when you can see through say cpu-z or bios info that your fsb frequency is bouncing either side back and forth from the target frequency, since deviations in the fsb frequency as usually a result of the cpu phases in misalignment to the fsb phases with respect to an insufficient input voltage on the internal cpu pll"

 

Czy ktoś zetknął się z tą metodą sprawdzania ? Bo intuicyjnie jakoś mało wiarygodna mnie się wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Krótkie pytanko - dużą zobaczę różnicę w grach między e7400 a e8400?

Zakladam, że oba pojda w okolice 3,6-4Gh.

Pytam, bo róznica w cenie jest jednak znaczna i nie chciałbym przepłacać burakom z Intela.

dwa razy więcej "keszu" robi różnicę, a podkręcony c2d e8400 to jedne z najlepszych procków do gier, ale czy wart wyłożenia dodatkowych 150-200 zeta, na to już każdy musi odpowiedzieć sobie sam po konsultacji ze własnym portfelem. A jak duża różnicę to najlepiej poczytać testy, sporo tego jest, także na polskich portalach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czaję tych proców. :blink: Wcześniej przeglądałem ten temat, ale nie do końca dowierzałem temu, by testować Blendem. A jednak.

 

Dorwałem E7500 kuzyna, zapodałem 1.25V i 3.6GHz. Wczoraj Smalla na prio 9 przeleciał ponad 10 godzin. Dziś włączyłem Blenda prio 9 i wywalił się po 33 minutach. :blink: Dałem mu teraz minimalnie więcej V i powtórzyłem test - wygląda ok.

Dodam, że taktowanie pamięci i timingi domyślne (800MHz, 5-5-5-18), do tego FSB niskie - 333.

 

Czy taka jest po prostu specyfika tej serii, czy też istnieje jakieś logiczne wytłumaczenie??? :)

Edytowane przez Dorian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos widze strasznie cicho w tym topicu. jako ze wreszcie zlozylem wc do kupy [:D] to pochwale sie procusiem. 3,5ghz na 1,15 [real].

 

stres: [niestety tylko pare minut bo wiecej mi sie nie chcialo czekac]

Dołączona grafika

idle:

Dołączona grafika

 

chlodzone takim budzetowym wc: bloczek zalmana, bwa 123 i bwu 122 + 90w stary pelt. na karaku bylo w idle kolo 50st a w stresie kolo 90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze daje 8, bo wtedy rownoczesnie moge korzystac z neta, winampa itp bez zbytniego zamulania. przechodzi na takich taktach i voltarzu 50 rundek intel burn testa, wiec mozna uznac ze jest stabilny. nie bede popadal w skrajnosc i odpalal orthosa na 20 godzin przy prio 10. dla mnie stabilnoscia jest prime 32m. 10 minut orthosa w zupelnosci mi wystarcza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kilka miesiecy temu opisywalem w tym temacie moj problem zwiazany z goracym prockiem przy chlodzeniu go przez karakorum . Z racji tego, ze juz nie mialem sil do zabawy z chlodzeniem zostawilem tak jest jest obwiniajac czujniki o przeklamania w temp. Wczoraj otworzylem okno i przysunalem otwarta bude pod okno jak sie okazalo po pol godziny temp z 49C w idle spadly do 39C takze jestem zmuszony "reaktywowac" moj problem. Wychodzi na to, ze albo moj karakorum jest do kitu i nie przewodzi odpowiednio ciepla albo mam za goraco w budzie. Druga opcje dzisiaj sprawdze, ale watpie, ze temp. spadnie drastycznie. Zastanawiam sie czy warto ryzykowac kupnem nowego chlodzenia za 150zl ?! Tylko co jak kupie i okaze sie, ze to nie jest to...

Niestety znajomi nie maja jakiegos dobrego chlodzenia pod ta podstawke tak abym mogl potestowac. Na boxowym bylo tylko troche cieplej niz teraz takze wszystko by wskazywalo jednak na chlodzenia...sam nie wiem co o tym myslec. Co radzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kilka miesiecy temu opisywalem w tym temacie moj problem zwiazany z goracym prockiem przy chlodzeniu go przez karakorum . Z racji tego, ze juz nie mialem sil do zabawy z chlodzeniem zostawilem tak jest jest obwiniajac czujniki o przeklamania w temp. Wczoraj otworzylem okno i przysunalem otwarta bude pod okno jak sie okazalo po pol godziny temp z 49C w idle spadly do 39C takze jestem zmuszony "reaktywowac" moj problem. Wychodzi na to, ze albo moj karakorum jest do kitu i nie przewodzi odpowiednio ciepla albo mam za goraco w budzie. Druga opcje dzisiaj sprawdze, ale watpie, ze temp. spadnie drastycznie. Zastanawiam sie czy warto ryzykowac kupnem nowego chlodzenia za 150zl ?! Tylko co jak kupie i okaze sie, ze to nie jest to...

Niestety znajomi nie maja jakiegos dobrego chlodzenia pod ta podstawke tak abym mogl potestowac. Na boxowym bylo tylko troche cieplej niz teraz takze wszystko by wskazywalo jednak na chlodzenia...sam nie wiem co o tym myslec. Co radzicie ?

 

Czujnik musi być walnięty.

Lub Karakorum źle założyłeś sprawdź docisk.

Jaką masz pastę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik musi być walnięty.

Lub Karakorum źle założyłeś sprawdź docisk.

Jaką masz pastę?

Zmienialem paste z STG1 na AS5, montowalem chyba z 3 razy zeby posprawdzac, wyszlifowalem procka i spod karakorum, przekrecilem nawet o radiator 90 stopni. Skoro czujnik reaguje jezeli jest chlodniej niz zwykle to znaczy, ze jest w porzadku. Raczej bedzie docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jakąmasz temperature w stresie i w spoczynku? Na Karakusie ile masz RPM? Radiator ciepły / gorący / zimny?

W stresie przy 1.3v max 70C przy 1.35v dochodzi do 80C.

W idle 46-50C przy 1.3v.

Na karakorum mam wentylator scythe slip stream 1200RPM ;)

Przy wygrzewaniu OCCT radiator letni u podstawy, a u gory zmny.

 

Probowalem dociskac radiator sila rak ale nic nie daje. Procesor i radiator sa wyszlifowane. Pasta AS 5. Kombinowalem z duza i mala il.pasty. Wychodzi na to, ze radiator nie odprowadza ciepla...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...