Skocz do zawartości
PC_Speaker

Znani I Lubiani A Wypadki Przez Nich Powodowane,

Rekomendowane odpowiedzi

Patrząc na komentarze parapetu który wygrał aukcje to raczej nic z tego nie bedzie, kolo poprostu jaja sobie robił... Bo kto przy zdrowych zmysłach płaci 400zł za spalony, zniszczony kawałek zderzaka ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Co stało się 27 lutego?

Zobacz infografikę zdjęcie z wypadku nadesłał Tomasz Mikołajczyk

 

 

Tego dnia czerwone Ferrari 360 modena, pędząc z prędkością blisko ponad 200 km/h uderzyło o betonowy filar wiaduktu na warszawskim Mokotowie. W spalonych szczątkach samochodu znaleziono zwłoki dziennikarza "Super Expressu" Jarosława Zabiegi. Maciej Zientarski wciąż w bardzo ciężkim stanie leży w szpitalu.

"

 

nie ma to jak czytać co się pisze :D LOL :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale jak slady hamowania pokazywaly ze zredukowal predkosc o 130km/h a dolecial do filara to raczej 200 nie jechal a przynajmniej te 270.

Tia, tylko że te ferrari to ma Vmax wg różnych źródeł ~295km/h. Czyli mam rozumieć, że na odcinku 500m osiągnął 92% max prędkości? :lol: Najbardziej rozśmieszyły mnie doniesienia, że mógł jechać nawet 300km/h :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ferrari ma raczej niezly docisk.

Docisku praktycznie pewnie nie bylo ze wzgledu na dosc specyficzna sytuacje. Dlaczego?

 

Jak wszyscy chyba pamietaja, ferarka wybila sie na hopie po czym musiala spasc, a jak wiemy spadla na tyle mocno uderzajac podwoziem o asfalt. Mysle, ze moze byc to bardzo kluczowa sprawa jesli chodzi o calosc wypadku. Niby taka mala sprawa, otarcia sie podwoziem o asfalt a utrata przyczepnosci? Sprawa jest dosc prosta jednak uzyje tutaj porownania ze skrzydlem ptaka/samolotu/zaglem.

 

Przez wzroscie prędkości powietrza, następuje spadek panującego w nim ciśnienia.

 

Sportowe samochody sa tak kontruowane aby zawirowania powietrza byly na ksztalt skrzydla, tyle ze z odwrocone przez co mamy docisk a nie sile nosna.

 

Wiec trzeba zauwazyc ze po otarciu spodem o asfalt traci sie nadcisnienie, ktore przeplywa pod samochodem a co za tym idzie docisk.

 

Tak wiec z tym dociskiem bym nie przesadzal.

 

Ktos kto ma podobny samochod moglby sprobowac rozpedzic sie na takim samym odcinku drogi i powiedziec V-max. Wtedy moglibysmy okreslic przyblizona max predkosc ferarki. Jestem ciekaw czy sledczy sprawdza organoleptycznie.

 

Jesli ktos mi powie ile tam bylo metrow od swiatel do sladu odbicia sie o aswalt pokusze sie o tescik carrera 4s turbo gdzies na dobrej drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przez 500m to sie rozpedzil moze do 200kmph.

 

Modena 360 ma niecale 400bph przy wadze 1400kg. Nie sa to jakies masakryczne osiagi. Odcinek 0-400m przejezdza w ok 12.5s, czyli na naszych wspanialych nawierzchniach oraz w dwie osoby bedzie ok 14s, o ile pan Z. umie dobrze startowac tym samochodem. Daje to predkosc ok 150kmph. Przez dodatkowe 100metrow raczej ciezko sie rozpedzic o 50kmph wiecej. Wnioski wyciagnijcie sami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos moze potwierdzic ze to bylo 500m? ;) To zdam relacje z 450KM carrery moze niedlugo.

 

Jak sie nie myle cos kolo 1200kg wagi, 450KM ale wiekszy moment przy turbince mam pewnie.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec trzeba zauwazyc ze po otarciu spodem o asfalt traci sie nadcisnienie, ktore przeplywa pod samochodem a co za tym idzie docisk.

Podobnie brzmi jedna z teorii o przyczynie śmiertelnego wypadku Ayrtona Senny... Tu cytat, oczywiście z wiki: :wink:

 

"Niższa prędkość podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa miała doprowadzić do obniżenia temperatury opon, to z kolei do obniżenia ciśnienia zawartego w nich powietrza i zmniejszenia ich średnicy. W konsekwencji bolid miał obniżyć się o kilka milimetrów co w zakręcie Tamburello powodować miało "dobicie" podwozia do nawierzchni toru. Film z kamery umieszczonej na pokładzie bolidu Michaela Schumachera istotnie ukazuje snopy iskier spod bolidu Ayrtona Senny w zakręcie Tamburello."

 

Także zgadzam się, że w tym miejscu docisku to raczej żaden samochód by nie miał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://wiadomosci.wp.pl/kat,50316,title,Zi...mosc_prasa.html

 

Cos co mysle bylo wiadome dla wielu znacznie wczesniej ...

 

Ani nie wiadomo kto prowadzil (Byc moze Zientarski to wie, ale ze moze zaslaniac sie obsencja to juz nie moja sprawa i nie bede oceniac bo nikt tego pewnie nigdy nie bedzie wiedziec poza nim samym)

 

Ani nie bylo wyimaginowanych nadswietlnych predkosci.

 

Dobry przyklad dlaczego drzewa przy drogach powinny zostac wyciete w nicosc.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

150KM/h :lol: :lol : :lol:

Wytracil 100 wiec uderzyl z predkoscia 50KM/h ta przeogromna predkosc, wyrzucila samochod, ktory rostrzaskal sie jak stary trabant. Mimo iz posiada wiele wzmocnien i zabezpieczen z auta nic nie zostalo. Jasneeeeee

 

IMHO juz mu ratuja dupe. W ten sposob poprostu zrobia z niego ofiare. Biedny jakos zle najechal, stracil panowanie i bum!! Kazdemu sie moze sdarzyc... pipeprzenie.

 

Wczesniej jak mierzyli slady hamowania, mowa byla o wytraceniu predkosci 100-150KM/h teraz raptem dyrastycznie sie to zmienilo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy polak jest najlepszym lekarzem, politykiem, prawnikiem (...) jak to mowia, to co mi sie nasuwa po postach.

No za to Ty jesteś/będziesz na pewno najlepszym (prawnikiem) :wink: I właśnie dzięki taki ludziom w Polsce są równi (Kowalski) i równiejsi (Zientarski) :sad: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile wy w życiu widzieliście zderzeń z prędkością 80-100km/h w nieruchomy betonowy słup, że twierdzicie że ferka czy inna fura nie może tak wyglądać po takim wypadku? Naśmiewać się to każdy jeden potrafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...