Skocz do zawartości
Kaeres

F1 Sezon 2008

Rekomendowane odpowiedzi

lp. nr imię i nazwisko zespół Q1 Q2 Q3

1 2 Felipe Massa Ferrari 1:44.519 1:44.014 1:44.801

2 22 Lewis Hamilton McLaren 1:44.501 1:44.932 1:45.465

3 1 Kimi Räikkönen Ferrari 1:44.282 1:44.232 1:45.617

4 4 Robert Kubica BMW Sauber 1:44.740 1:44.519 1:45.779

5 23 Heikki Kovalainen McLaren 1:44.311 1:44.207 1:45.873

 

Mysle iz massa ma malo paliwa porownujac jego Q2/Q3 oraz wyniki z Q1-Q3 reszty stawki.

 

Massa < Raikonen < Hamilton < Kovalainen < Kubica

 

Zas biorac pod uwage specyfike toru, licze iz bedzie loteria z pitstopami dlatego tez massa bedzie miec jedna z najlepszych pozycji jesli pojawi sie SC.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Onet.pl

 

GP Singapuru: Nick Heidfeld ukarany

 

Kierowca BMW Sauber Nick Heidfeld został ukarany przesunięciem o trzy miejsca - z szóstego na dziewiąte - na starcie niedzielnego wyścigu Formuły 1 w Singapurze.

Sędziowie uznali, że Niemiec utrudnił jazdę Brazylijczykowi Rubensowi Barrichello (Honda) w pierwszej rundzie sobotnich kwalifikacji.

 

Z pierwszego pola w Singapurze wystartuje Brazylijczyk Felipe Massa z teamu Ferrari. Robert Kubica (BMW Sauber) uzyskał czwarty czas kwalifikacji.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i w pizzzdu cały wyścig się posypał przez Piquet'a - coza bzdurny przepis z tym zamkniętym pit lane podczas SC ! Normalnie nie mam słów. 20 najszybszych aut na świecie jeździ w kółko oszczędzając paliwo. Już Heidfeld kiedyś przez taką bzdurę stracił punkty. Dziś trafiło na Kubicę. Szkoda Massy. Hamiltona wszelkie nieszczęscia narazie omijają :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie to jest cudowne w tym sporcie. takie rzeczy są raz-dwa razy na 20 wyścigów. za to jaką radochę mają zespoły / zawodnicy którzy zawsze są na tyłach stawki ;)

ale to jest niesprawiedliwe :| to tak jakby polamali nogi zawodnika pilki noznej jednej druzyny(Manch UTD) i kazali grac im :| z druga druzyna(Polonia bytom)

i to radocha jest ze wygra? dla mnie bezsens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to jest niesprawiedliwe

jak to niesprawiedliwe? pech. regulamin ma każdy taki sam. jak byłoby to dla hamiltona każdy by się cieszył.

jasne że radocha będzie jak komuś tak sie uda wygrać.

Edytowane przez GRANDMASTER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czemu tylko kubice i rosberga ukarano jak więcej kierowców zjechało do boksu? Poza tym jak uważali że ktoś skorzysta na zjeździe do boksu i nie chcieli do tego dopuścić, to mogli dać czerwone światło przy wyjeździe i tyle. Jak dla mnie stewardzi to howard webb formuły 1. :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alonso dość niespodziewanie zwycięzcą :D Szkoda Kubka ale co zrobić jak paliwo się kończyło. Massa też ładnie wyrwał wąż z tej maszyny. FIA musi coś z tym zrobić bo coraz więcej takich przypadków z defektami tych maszyn do paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Massa i akcja z wężem - bezcenne. Nie mogłem oddychać tak głośno się śmałem :lol:

Miła odmiana w stawce - dla teamów które zawsze są na końcu fajna zabawa - i o to chodzi.

Kary dla KUB i ROS zasłużone, właśnie takie coś wprowadza urozmaicenie do wyścigów. Mi to nie przeszkadza.

 

No i Alonso wygral. To dopiero fajne info :)

Edytowane przez Rikki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czemu tylko kubice i rosberga ukarano jak więcej kierowców zjechało do boksu? Poza tym jak uważali że ktoś skorzysta na zjeździe do boksu i nie chcieli do tego dopuścić, to mogli dać czerwone światło przy wyjeździe i tyle. Jak dla mnie stewardzi to howard webb formuły 1. :|

Wydaję mi się, że reszta zjechała już po otwarciu boksów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee i tak się zaczęło pechowo nie wiem czy zauważyliście, ale na początku przed wyścigiem jak stoją na miejscach startowych biega gościu z kamerą i pokazuje kierowców siedzących w bolidach i przy Kubicy był podpis "Kubka" :D także od początku coś nie tak. Co do wyścigu to jest w moim prywatnym rankingu na trzecim miejscu pod względem nudności dobrze, że wyspany byłem i dwa SC bo mógłbym zasnąć.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alonso powinien podziękować Piquet'owi :wink:

 

Kubica pech.

 

Raikkonen do tej pory nie nauczył się, że Ferrari nie jeździ się tak głęboko po krawężnikach - to nie McLaren, choć nim kiedyś jeździł. Czemu po prostu nie dowiózł punktów do mety jak Hamilton? Po co tak szarżował na cztery okrążenia przed metą?

 

Ferrari - kiedy ci idioci zrezygnują z tych lampek w pitstopie? Było zielone światełko to Massa ruszył, ale wąż jeszcze tkwił w otworze baku. Dobrze, że mechanikom nic się nie stało. Dobrze, że od wysokiej temperatury spalin nie zapaliło się paliwo, które wylewało się z węża.

 

 

Organizacja GP Singapuru:

 

- bałagan na torze, brakowało tylko plastikowych siatek jak kilka wyścigów wcześniej

- wysokie, plastikowe krawężniki i ten, który rozleciał się na siódmym zakręcie

- feralny zjazd do pitstopów

 

Niestety, przepisy to przepisy - tym razem ucierpiał przez nie Robert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdyby to Kubica zjechał na tym samym okrążeniu co Rosberg.. eh ;)

ano BMW dało ciała po raz kolejny

Robert chcial zjechać na tym samym okrążeniu co Rosberg - szefostwo powiedziało NIE - oszczędzaj paliwo. Zjechał na następnym i przy wyjeździe mial czerwone - musiał przepuścic calą stawkę ...

Brawa dla Alonso - szkoda, że Ham zdobyl punkty.

Robert miał parę ladnych akcji :D

Co do tankowania - ja jestem za zalazem tankowania w trakcie wyścigu - bezpieczniej i skończą się zawalidrogi "cysterny" jadący na jeden postój.

Edytowane przez yotomeczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć Kubica chciał zjechać od razu na pit stop ale zespół kazał mu jechać jeszcze jedno kółko.. shit!

Chciałbym zwrócić takżę uwagę na przeciętnego Heidfelda, który w generalce jest już bardzo blisko Roberta. Oby już do końca sezonu decydowała walka na torze, a nie przypadkowe wydarzenia na torze.

 

Swoją drogą wydaje mi się, że 3 wyścigi uliczne w sezonie wystarczą. Nie od dziś wiadomo, że gdy nie ma wypadków/deszczu to nic się na nich nie dzieje. Jak widzieliśmy dzisiaj wyprzedzanie jest niemal niemożliwe. Kubica i Massa przez pewien czas wlekli się za Force India (sic!) bo nie było jak wyprzedzić. Najlepsze są tory, które posiadają jedną dłuższą prostą z mocnym dohamowaniem i jakąś wolną szykaną, bądź też ciasnym zakrętem >90 stopni (patrz zakręt nr 1 na torze SPA). Wypada czekać na przyszłoroczne zmiany w regulaminie, które zmniejszą znaczenie aerodynamiki w bolidach.

 

Jeszcze dwa słowa co do pit stopu Massy. Nie wiem czy nie pozwalają na to przepisy, czy jest to niemożliwe do zrealizowania technologicznie ale czy nie można by jakoś połączyć ze sobą systemów odpowiedzialnych za tankowanie ze światłami (czerwone, zielone) nad bolidem kierowcy? chodzi mi o sytuacje, w której zielone światło zapalałoby się automatycznie w momencie (bądź też 0,01 sek po), w którym wąż przestaje dotykać wlewu paliwa.

Edytowane przez EXO3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czemu tylko kubice i rosberga ukarano jak więcej kierowców zjechało do boksu? Poza tym jak uważali że ktoś skorzysta na zjeździe do boksu i nie chcieli do tego dopuścić, to mogli dać czerwone światło przy wyjeździe i tyle. Jak dla mnie stewardzi to howard webb formuły 1. :|

Po to, zeby woz jadacy na oparach mogl wjechac i zatankowac - tak, jak zdarzylo sie Kubicy i Rosbergowi.

 

Co do reszty - podobno zdazyli zjechac jeszcze zanim SC sie pojawil na torze (albo juz po wszystkim). Nie wiem, transmisja byla troche zbyt chaotyczna w tym miejscu.

 

Co do tankowania - ja jestem za zalazem tankowania w trakcie wyścigu - bezpieczniej i skończą się zawalidrogi "cysterny" jadący na jeden postój.

Ale przeciez to jest polowa strategii w wyscigu, jakby wywalic pitstopy to cala dyscyplina zrobilaby sie nudna jak flaki z olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa słowa co do pit stopu Massy. Nie wiem czy nie pozwalają na to przepisy, czy jest to niemożliwe do zrealizowania technologicznie ale czy nie można by jakoś połączyć ze sobą systemów odpowiedzialnych za tankowanie ze światłami (czerwone, zielone) nad bolidem kierowcy? chodzi mi o sytuacje, w której zielone światło zapalałoby się automatycznie w momencie (bądź też 0,01 sek po), w którym wąż przestaje dotykać wlewu paliwa.

A co gdy wymiana kół trwa dłużej niż tankowanie? Zresztą to ferrari chciało być pr0 i wywaliło lolipopa z pitów w zamian za ten wyświetlacz, uszkodzili także kilku mechaników. Ich sprawa

 

btw. a zmiana opon w pitach? Tego nie da się wyeliminować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez to jest polowa strategii w wyscigu, jakby wywalic pitstopy to cala dyscyplina zrobilaby sie nudna jak flaki z olejem.

hehe nie zupelnie - na zmiany opon i tak 1-2 razy by zjeżdżali

było by ciekawiej - bo taki Truli nie ciągnąłby się jak karawan - nie byłby 7 sek wolniejszy od innych tylko 2s ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I wlasnie o tym pisze - odpadlby element strategii pt. "zasuwac lekkim bolidem, ale ryzykowac duza strate na zjezdzie do pit-stopu, czy ciagnac sie caly czas ciezkim i brac przeciwnikow na przetrzymanie" ;)

Poza tym chyba na 0 tankowan sie nie da, bolidy nie zmieszcza tyle paliwa (chyba, ze sie myle)?

 

Niestety, tym razem wylazly wszystkie wady toru ulicznego, czyli ciasnota i problemy z wyprzedzaniem... gdyby nie to, to dociazony Trulli pewnie szybko stracilby pozycje, a i Kubica z Massa nie kisneli by tak dlugo na koncu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinni zmienic zasady pitstopu i zawodow mechanikow w tych pitstopach, bo narazie to konczy sie to albo cos sie zapali albo wąż urwą, albo przejeżdzają mechanika. Moim zdaniem powinni zmienci przepisy i tak: zawodnik ktory zjezdza do boksu czy to na zamiane opon czy na dotankowanie stoi na pasie serwisowym 12 sek. I tak jesli mechanicy zatankuja go wczesniej i wymienia mu kola to on dalej stoi i czeka do tych 12 sek, jesli sie nie wyropbia to juz problem mechanikow ce stoi jeszcze dluzej. Wyeliminowalo by to pospiech.

Edytowane przez custom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony dobrze ale z drugiej nie będzie tej bezpośredniej walki która czasami zdarza się w Pit Lane i wtedy widowisko troszkę straci, no ale w kwestii bezpieczeństwa dobre rozwiązanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...