Skocz do zawartości
cavarr

Forza 3

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, zagrałem w końcu. Na wstępie dodam że na kierownicy MS.

 

Interfejs jest o niebo lepszy niż w dwójce, wszystko jest przejrzyste i bardzo ładne.

 

Grafika jest genialna, przede wszystkim ostra, wrażenie te podbija fakt, że praktycznie nie ma żadnych ząbków (przynajmniej z widoku z kokpitu), więc AA działa jak należy, no i 60fps, płynność jak marzenie. Także Shift, Dirt, PGR4 i GRID mogą się schować. Śmiech mnie ogarnia jak sobie przypomne, ze niektórzy z działu PC pisali, że Shift może sie rownac z Gt5 i FM3 (nie będe podawał nicków, lepiej dla nich ;)). Dźwięk aut to też kosmos.

 

Od razu jednak przejdę do gameplaya. Tutaj mam ambiwalentne odczucia. Przejdę do tego co mnie niemile zaskoczyło.

 

Zacznę od tego, że Forza 2 momentami ze swoją trudnością jest przesadzona. Jeździłem w niej z AI na poziomie średnim + ABS no i + kontrola trakcji, bo miałem dość irytowania się, że byle jakie auto z tylnym napędem i dużą mocą rzuca dupą na każdym zakręcie jak zarazą w Indiach. A szczególnie mnie irytowało coś takiego, że auto WYŚCIGOWE, z klasy R4 lub R3 (z R2 i R1 juz tak nie było) na jakims szybkim, długim zakręcie potrafiło potrafiało wpaść w poślizg. Ja rozumiem jakby to było auto z resorami piórowymi, ale coś, co jest stworzone do toru nie powinno tak się zachowywać, i to z kontrolą trakcji włączoną! A AI na poziomie trudnym w Forza 2 to były cyborgi, z którymi wygrać mogli tylko tzw alieny, jak to mówią w simracingu. 1 błąd na zakręcie i gościu cię odstawia.

 

No ale mniejsza z tym. Ustawiłem wszystko tak jak w Forza 2. Wziąłem R8mkę... dlaczego jest tak łatwo? Przecież to prawie jak PGR! Co prawda model jazdy jest po prostu genialny, ale wydawał mi się za łatwy. Niestety nie mam jak to bezpośrednio porównać z Forzą 2, bo żaden z aut w demie nie występuje w poprzedniej części (tzn są w DLC, ale nie w samej grze).

 

Podejrzewam że specjalnie dali 1 auto przednionapędowe (Mini, które jest podsterowne momentami), i dwie fury z 4x4, żeby łatwo było. Jedynie California i Porsche RSR to tylnonapędówki.

 

Naprawdę się zdziwiłem i sprawdziłem jakie mam asysty włączone. I wszystko było ok.

 

Potem ustawiłem AI na trudny + wyłączyłem kontrolę trakcji ale zostawiłem ABS. No i tutaj duża różnica, szczególnie jak się wzięło RSR albo Californię. Jest trudno, ale gra nie irytuje jak Forza 2. RSR GT3 jeździ się genialne ale jest mocno wymagający.

 

Co nie zmienia faktu, że jeśli chodzi o to to nadal mam lekki niedosyt, mam nadzieje ze jednak bedzie troche trudniej.

 

To co zaskoczyło in-plus:

 

Wczesniej narzekałem na widok z kokpitu, ale stwierdzam że jest dobrze, bardzo dobrze.

 

Takie detale jak np. to, ze w lusterkach widzimy to co jest naprawdę, a nie uproszczone modele samochodów i brzydką trasę, tak jak to jest w grach, które wyżej wymieniłem.

 

Inna rzecz to AI samochodów, tu się naprawdę zdziwiłem, bo w Forza 2 ci jeżdżą po sznurku, szczególnie głupio to wygląda w klasach wyścigowych, gdzie nie ma różnic między autami. A w Forza 3 jest dużo lepiej. Po pierwsze popełniają błędy, wypadają z zakrętów, za szeroko je biorą ale i wpadają na trawnik, są wypadki (na kilkanascie wyścigów które zrobiłem zdarzyło się to dwa razy, jedno auto wpadło w poślizg a potem stworzyło wypadek z 2 innymi autami, zacnie!), nie jeżdżą jak po sznurku, często próbują wyprzedzać albo przynajmniej straszyć, są agresywni i pozwalają na bardzo mało (a nie jak w Forza 2, kiedy próbujesz ich wyprzedzać to oni oddadzą ci pół toru do dyspozycji), na takim wąskim torze naprawdę trudno wyprzedzać.

 

No i to co zrobiło na mnie największe wrażenie - poczucie prędkości. Jest o wiele, wiele lepsze niż w poprzedniej części, najlepiej to czuć z kokpitu, ale z innych kamer również. Nawet wyścig tymi ciach!ami pokroju Mini dzięki temu daje frajdę. Bo w Forza 2 jak np. trzeba było zaliczyć event jakimś Golfem, Civicem lub czymkolwiek z mocą <200km to tylko ręce można było załamać, taka nuda.

 

I to tyle. Pre-order już jest i czekam na pełniaka bo gra będzie wielka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprócz hot lap jest jeszcze opcja DRIFT (wchodzimy w ranking i przesuwamy sie w prawo). Sami na torze, jedno okrążenie i zdobycie maksymalnej ilości punktów za drift jest naszym celem. Doskonale sprawdza się tutaj ferrari oraz porsche - bo to rwd oczywiscie. Co do tego rozglądania się po kabinie to liczę że w pełnej wersji spojrzenie w prawo ukaże nam ślicznie wymodelowany fotel pasażera a nie pustą przestrzeń - spojrzenie w tył również. Uważam, że faktycznie rzucili builda z expo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przyczepię się tego "za łatwo". Czy ja naprawdę jestem takim nubem, że AI na poziomie Trudny, wszystkie wspomagacze wyłączone (także ABS) i brak optymalnej linii sprawiają mi problem?

Przebicie się z 6 miejsca na pierwsze podczas krótkich dwóch kółek jest imho bardzo ciężkie. Przeważnie kończę na 3-5 miejscu. Oczywiście nie używając rewinda.

Fakt, że z linią hamowania i średnim AI jest łatwo wygrać wyścig, ale od czego jest wyższy poziom trudności? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozglądaniem to zaskoczenie, ale dobrze, że jest (miało być dopiero w pełnej wersji). A build jest faktycznie z E3. Nie wiem ilu z was pamięta demo FM2, a później pełną wersję- tam też różnice między demem, a fullem były zauważalne. Dziwna to praktyka, wypuszczać demo nie z finalnej wersji produktu.

 

@Up, chyba jesteś ;) A tak poważnie, czy tylko ja nie sprzedaję gier po ich ukończeniu? Wróćcie do FM2 (najlepiej grając na kierownicy), a następnie odpalcie demo FM3. W FM3 jeździ się łatwiej- może to kwestia dema/ doboru aut. I nie piszę o AI przeciwników, a o modelu jazdy.

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, jest pełno dyskusji na temat tego jaki to jest build. Gdyby w kokpicie nie było 60fps, to wiadomo by było że to alpha E3, a tak to... z tego co wyczytuje to najczęściej mówi się o tylko trochę poprawionej wersji z E3.

 

No nic, mam nadzieje ze jednak minimalne różnice na plus będą w pełniaku.

 

EDIT: poprawka. Build z gamescomu, a już wtedy na developer na neogafie mówił, że nie jest to najaktualniejsza wersja.

Edytowane przez MaZZeo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak tam leaderboardy? Ja dziś miałem 30min czasu (później żona zagoniła mnie do ostatniego w tym roku koszenia trawy ;) ) i w tych 2% graczy na świecie jestem (czasem w 1%). Widzę, że nad californią, r8 i 911tką będę musiał jednak posiedzieć dłużej.

 

BTW, no 1 w rankingu mini to ~ 1.11min, troszkę szybciej jeżdżę... ferrari. Alieny widać już rozpracowały ten tor :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o co chodzi ale ja mam chyba inne demo niz reszta swiata (nie sciagalem z xbl lecz nagralem na plyte) :lol: po ukonczeniu wyscigu nie mam takiej opcji zeby obejrzec powtorke, nie moge tez wejsc do rankingu, a przewijanie mam nie plynne jak wszyscy, a po kawalku :blink:

Edytowane przez Tha.Doggfather

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Driftował ktoś na padzie? Bo ja sobie raczej z tym nie radze. 1000 pkt w jednym drifcie to nie problem, ale nie wyobrażam sobie zrobienia 100 tys. w ciągu jednego okrążenia, chyba że będzie do tego jakaś specjalna trasa i inny handling tylko do driftów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa różnica (czy raczej wada) aut w forzie3 to kiepskie odwzorowanie lakieru samochodowego (światło otoczenia nie wpływa tak na jego barwę jak w GT5), auta są metaliczne pod warunkiem dobrania odpowiedniego koloru, jesli dobierzemy jakis intensywny kolor stają sie plastikowe, dodatkową sprawą są bliki światła na karoserii- są zbyt intensywne przypominają przepalone zdjęcie. Panowie Z Polyphony są na tym polu nadal niedoścignieni w każdym z tych aspektów (nie ma gry w której lakier zachowywał by się tak jak w GT5).

 

O to parę porównań doskonale oddających to co mówię:

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

reszta znajduje sie tutaj:

 

http://www.gameswire.net/comparisons/forza...parison_31.html

 

Jeśli zas chodzi o roznice w modelach miedzy menu a grą to dyskutowali juz o tym na neogafie i na beyond3d-forum i wygląda to tak:

 

W menu: modele super high poly

w grze realtime: modele high poly

w replayu: modele low poly (nie jest to az tak wielka róznica w stosunku do realtime ale jest)

 

porównanie aut z menu i replay-a:

 

http://farm4.static.flickr.com/3198/395296...80b4041f1_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2467/395295...08f69a737_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2485/395218...1bb3cc643_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2570/395218...92d388b6e_b.jpg

 

Nie analizowałem zbyt dokładnie pod tym kątem GT5P ale wydaje mi się że tam jest podobny zabieg (byc moze nie ma roznic między realtime a replay)...spójrzcie na ten screen:

 

auto na 1 planie (wloty powietrza pod tablicą rejestracyjną), widac wyraznie oszczednosc w polygonach

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...20030131071.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Driftował ktoś na padzie? Bo ja sobie raczej z tym nie radze. 1000 pkt w jednym drifcie to nie problem, ale nie wyobrażam sobie zrobienia 100 tys. w ciągu jednego okrążenia, chyba że będzie do tego jakaś specjalna trasa i inny handling tylko do driftów.

Do driftu to samochód najpierw trzeba zrobić. Dobrać opony, ustawić zawieszenie - driftowanie tym co chłopaki rzucili w demie to tylko namiastka tego co można samochodem wykonać. Pewnie w pełnej wersji będzie już można kupić/wygrać "zrobione" auta pod drift ale co to za przyjemność :) Lepiej wziąć furę na "warsztat" i samemu podłubać :) Co do tych porównań modeli w menu i w grze - naturalnie widać różnicę gołym okiem. Jestem ciekawy jak to będzie wyglądało w pełnej wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ale nie mam ani pada ani zasilacza. Giera wypalona tylko nie mogę kumpla spotkać i wydrzeć od niego tych części więc muszę się wstrzymać. Prawdopodobnie jutro będę miał kompletnego iksa więc porównam obie giery. ;)

 

Update

Sprawdziłem modele z menu i z gry GT5 i wyszło:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

że w grze jak i menu modele są te same. :)

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...