Skocz do zawartości
cavarr

Forza 3

Rekomendowane odpowiedzi

W takich momentach żałuję, że mam tylko 1 Mbps ;]

Znam ten ból :wink:

 

idzie jak krew z nosa już 4 %, a miałem dziś zamiar spokojnie pouczyć się do kolokwium. Pewnie na chęciach się skończy :lol2: Wieczorem w miarę możliwości napiszę parę słów dot.dema.

Edytowane przez NFS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

No zapowiada się raczej rewelacyjnie. Dodam że grałem tylko w demo dwójki i raczej mi nie podeszło, po pierwsze było jak dla mnie dość trudne, po drugie był idiotyczny system kar za wyjeżdżanie poza tor (nie dość że na tym traciliśmy to jeszcze kara).

 

Po pierwsze - modele aut w sumie najlepiej wyglądają w menu i w powtórkach, może dlatego że można się im przyjżeć dokładniej z każdej strony.

 

 

Poziom trudności - dla mnie, zwolennika arcade, jest full wypas. Dzięki Bogu za możliwość wyboru poziomu trudności przeciwników, tego przynajmniej w demie FM2 nie było, nie wiem jak w pełnej.

 

Na pierwszy wyścig wybrałem Mini, AI na Easy, wszystkie asysty (poza autohamowaniem) na ON - jechało się banalnie i wygrałem bez problemu.

 

Drugi wyścig z Ferrari, te same ustawienia, jechało się banalnie i wygrałem z większą przewagą.

 

Trzeci wyścig z Lancerkiem, AI na Easy, wszystkie asysty na OFF - jechało się dość łatwo, ani auto się nie ślizgało, anie nie bylo nad/podsterowne, jedynie hamulce się blokowały przy mocniejszym naciśnięciu spustu. Wygrałem bez problemu.

 

Czwarty przejazd z Porsche, ustawienia jak w poprzednim - totalna masakra. Już na starcie brak kontroli trakcji zrobił swoje, pierwszy zakręt uślizg i ląduję poza torem. Rewind i próbujemy ponownie. Dałem mniej gazu i skręciłem lekko i jakoś poszło, ale większość prób wyprzedzania kończyła się fiaskiem. Skończyłem na 5 miejscu.

 

Piąty przejazd z Porsche, ale na wcześniejszych ustawieniach czyli asysty ON - też nie było za rewelacyjnie. Wprawdzie wygrałem, ale zachowanie auta mi się nie podobało. Raczej nie będę z niego korzystał w pełnej.

 

Większych kraks jeszcze nie robiłem, ale się pobawię. Przy włączonych uszkodzeniach przeważnie nawet minimalny kontakt z barierą czy mocniejszy z autem powoduje uszkodzenia wpływające na zachowanie auta.

 

 

Posumowując, myslę że udało im się zrobić grę która spasuje dosłownie wszystkim, zarówno fanom kierownicy i prawdziwego ścigania, jak i tym którzy po prostu lubią na luzie pojeździć fajnymi autami (czyli mnie).

Brawa za wybór poziomu AI, brawa za rewind, brawa za brak systemu kar (mam nadzieję że go nie będzie w pełnej). Bardzo duży minus to zupełny brak czasu na ustawienie optymalnego poziomu obrotów silnika przed startem, jest animacja i po niecałej sekundzie start. Życzę powodzenia bez asyst.

 

To tyle co mogę powiedzieć o demie, grafiki nie będa komentował bo ta trasa jakoś specjalnie mi się nie spodobała, w trailerach bywało bardzo fajnie.

 

EDIT.

 

Zniszczeń wizualnych to prakrycznie nie ma, same zadrapania i rozbite szyby. nawet zderzak nie chciał odpaść.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie czuć ciężar samochodu w zakręcie, zmiany w modelu jazdy na plus.

Na razie nie miałem okazji porządnie przysiąść do demka, ale dla wszystkich polecę ustawienie ręcznej skrzynki + sprzęgła (lbm). Zabawa niesamowita ;]

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demko odpalone na 5min, jeden wyścig na padzie przejechałem tylko więc nie będę oceniał na razie. To co od razu zauważyłem:

- duży plus za muzykę, ta w FM2 mnie przeważnie irytowała

- plus za muzykę podczas jazdy ;)

- wizualnie pierwsza klasa, w menu modele wyglądają świetnie; podczas gry także, choć oświetlenie już jest jakieś inne przez co samochody wydają się bardziej sztuczne imho

- zniszczenia chyba zostały wizualnie okrojone w stosunku do FM2 (nie udało mi się urwać zderzaka nawet, co w FM2 łatwo przychodziło); wpływ zniszczeń na model jazdy ocenię później

- dużo lepszy wygląd interfejsu :)

- nie znalazłem photomode w demku :(

- no i ofc duży plus za kokpity ;]

Wieczorkiem, albo jutro pogram trochę dłużej na kółku to co nieco dopiszę.

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra pograłem trochę i moje odczucia są jak najbardziej pozytywne, model jazdy bardzo przypadł mi do gustu- mam wrażenie, że jest lepszy niż w FM2,czuć ze auto waży, ze ma kontakt z podłożem a nie płynie jak w innych grach/np GRID. 1 trasa w demie więc ciężko się wypowiedzieć co do tras itd ale nie jest to typowy tor jak w FM2, ładne dosyć szczegółowe detale na pewno są na + , tak jak i refleksy świetlne które możemy obserwować na karoserii auta które również są wykonane przyzwoicie i przedstawiają dosyć szczegółowe modele. Nowość to muzyka w czasie jazdy- na pewno urozmaici długie wyścigi no ale wiadomo nie każdy to lubi-czasem wystarczy dźwięk V12 :wink: Minus to taki, że nie ma wysuwanych spoilerów itd-mała rzecz na cieszy.

 

100tras/400 aut więc myślę, że szykuje się doskonała zabawa na długi okres, no ale zobaczymy za miesiąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej grze mogę napisać:

Plusy:

- ulepszony model jazdy (bardziej czuć ciężar samochodu)

- sprzęgło pod LB (ostatnio widziałem je Mafii [; i TDU), chociaż przy redukcji ciężko się hamuje, bo LT musimy wciskać środkowym palcem (opcja raczej tylko na kierownice)

- grafika

- podczas powtórki można zauważyć deformację opony w zakręcie, czyli to z czego tak dumni są producenci gry :wink:

- dużo ustawień kamery podczas powtórki

- godzina widoczna na zegarku dashboard'a samochodu odpowiada tej z dashboard'a X'a

- uczucie z wygrania wyścigu z wszystkimi asystami na off i na AI - Trudny (choć Trudny z FM3 jest jakby łatwiejszy od tego z dwójki)

- O.Zborowski jeżdżący 300C, podczas wyścigu Lancerem :wink:

Minusiki i różne pierdółki:

- te same dźwięki opon, kolizji i sprężarek co w FM2

- silnik Californii dymi z tyłu samochodu...

- animacja zmiany biegów jest tylko z widoku na zewnątrz auta :blink:

- widzowie stojący na poboczu mają W sobie jakąś dziwną, brzydką teksturę jeżeli patrzymy na ich plecy

- tak jak pisał Harry Lloyd denerwuje to, że przy odliczaniu do startu samochód sam gazuje a dopiero przy 1 dostajemy pedał gazu we własne ręce (stopy?), trochę to zalatuje eNeFeSami

- czasem po dachowaniu samochód zatrzyma się na boku i wykonuje dziwny taniec (zdarzyło się, że moje Evo stanęło na prawym boku jednak zamiast przechylić się w lewo i opaść na koła wykonało jeszcze jeden obrót przez dach i dopiero stanęło na 4 łapy)

Z nowych rzeczy jeszcze zauważyłem to, że po wciśnięciu D-Pad'a w lewo wyświetlają się punkty za Drift. Nie dodałem tego do plusów, bo nie wiem do czego niby miałyby służyć te punkty...

Ogólnie nie mogę się doczekać Full'a, bo wady, które wymieniłem w ogóle nie psują radości z jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem jak oni tego dokonali, ale FM3 nawet na sporym ekranie wygląda niesamowicie ostro- grafika imho zrywa beret całkowicie! Dodając do tego rewelacyjnie pozycjonowany dźwięk na 5.1 oprawa a-v jest powalająca! Zwyczajnie NFS Shift w full detal na 88gtx nie wygląda nawet w 1/10, tak jak Forza. Tak jak pisał MacOSek- szkoda, że brak photomode w demie, wtedy jestem pewien, że osiągnie się poziom grafiki z prezentowanych wcześniej screenów przez niektórych branych za rendery :lol:

 

Co do modelu jazdy, to powiem jedno- albo już się w pełni oswoiłem z tym kółkiem od MS, albo jest łatwiej, niż w FM2. Co nie znaczy, że zrobili z tego arcade. Wyczucie masy i jej przeniesienie przód/tył hamulcem/gazem jest idealne i bardzo zbliżone do reala. R8 jeździ się przekozacko, co nie dziwi :)

 

Zniszczenia- wizualizacja dostateczna (oprócz zdarć lakieru, bo tu mamy niemal fotorealizm) ale są w każdym modelu i wpływają na zachowanie auta. Tylko tyle i aż tyle. Przy jeździe z kokpitu jest to przecież w pełni wystarczające.

 

Szkoda czasu na pisaninę- pora wracać do dema ;)

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zniszczenia chyba zostały wizualnie okrojone w stosunku do FM2 (nie udało mi się urwać zderzaka nawet, co w FM2 łatwo przychodziło)

Da sie urwac zderzak (co prawda nie moj) - jechałem audi pod prąd i akurat na drodze staneło mi ferrari - zderzak jak najbardziej mu odpadł.

 

Na plus:

grafika

model jazdy

sprzeglo :)

 

Na minus:

Nie mozna sie rozejrzec po ludzku po kabinie

Brak animacji zmiany biegu (chodz to wiadome było od dawna ale jest to minus)

 

Hmm, no nic innego mi nie przychodzi do głowy. Samochody sie niszcza w miare natomiast drifty są KOZACKIE. Wracam do gry!!!! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam przejechac trase a potem na powtorce pobawic sie kamerami i sobie popatrzec jak opona sie styka z nawierzchnią - faktycznie ta fizyka opon jest megawykurfajna. Co do grafiki to czy ktos chce jeszcze cos mowic o jakichs renderach i "lepszej grafice w photomode"? Auta sa idealne tak jak sie spodziewaliśmy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na gameswire pojawiło się graficzne porównanie obu gier:

 

poniżej parę wybranych porównań (wyżej FM3, niżej GT5P)

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

 

Jak widać modele aut pod kątem geometrii są porównywalne (a nawet gdyby było o co się kłócić w tej kwestii to i tak bez sensu bo obie gry nie mają porządnego AA i natywnego FULL HD by można się było cieszyć tymi szczegółami)

 

Jeśli zaś chodzi o realność wyglądu samochodów (mam tutaj na mysli w szczególności shadery karoserii) to tutaj GT5P bije na głowę Forzę3, nie wiem czy zawinił tutaj brak talentu developerskiego Panów z Turn 10 czy też zwykłe lenistwo, a moze zabrakło mocy (wątpię) ...w kazdym bądz razie GT5P dalej pozostaje królem jesli chodzi o realnośc grafiki aut (nie mam na mysli otoczenia).

 

Co do wyglądu tras to cięzko cos powiedziec na postawie demka (jest zbyt ubogie) ale moim zdaniem trasy w FM3 wyglądać będą lepiej w finalnej wersji gry niż trasy z Gt5P (moze nie wszystkie ale niektóre) proszę spojrzec np na te porównania:

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

 

Podsumowując grafikę:

 

Forza3 - lepsze trasy

GT5P - lepsze auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej sesji entuzjazm nie opadł, ale kurczę- łatwo jest wygrać, nawet przy max AI. Obawiam się, że mimo dania wszystkich asyst na OFF auta prowadzą się łatwiej, niż w 2jce. Macie podobne odczucia?

 

@ZATOICHI- mam takie samo wrażenie, oświetlenie jest dziwne, ale całokształt grafiki zbija z nóg. BTW, ciekawe to podlinkowane porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porownujac te screeny fury w GT5 faktycznie wygladaja odrobine lepiej, ale roznica miedzy furami w GT i FM jest znacznie mniejsza niz roznica w trasach miedzy GT i FM. W niektorych ujeciach GT wyglada jak gierka sprzed ladnych paru lat. Co nie zmienia faktu, ze taka grafiki i tak prezentuje wystarczajaco wysoki poziom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do zniszczeń, to tak jak przeczuwałem - demo jest z nich mocno okrojone, tak samo jak miało to miejsce w demie fm2.

Tym aspektem na pewno się nie przejmuję. Bardziej boli mnie brak odczucia prędkości w niskich klasach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te porównania, IMO w GT5 auta wyglądają lepiej, oświetlenie jest bardziej naturalne, bardziej przypomina rzeczywiste samochody. Co do otoczenia, to F3 wypada lepiej, bardziej szczegółowo. Mógłby ktoś jeszcze zrobić porównanie wnętrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te porównania, IMO w GT5 auta wyglądają lepiej, oświetlenie jest bardziej naturalne, bardziej przypomina rzeczywiste samochody. Co do otoczenia, to F3 wypada lepiej, bardziej szczegółowo. Mógłby ktoś jeszcze zrobić porównanie wnętrz.

otoczenie bardziej szczegółowe ? widziales trase tokio z tgs ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem i bardzo mi się podobała, wygląda świetnie. Odniosłem się tylko do tych sreenów porównawczych, które ZATOICHI zapostował. Nie twierdzę, że ogółem trasy będą się gorzej prezentowały w GT5, ale trzeba poczekać na premierę obu gier i wtedy zrobić porównanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, FM3 to krok milowy w stosunku do oprawy video FM2. Ale jak już koledzy wyżej zauważyli GT5 jest nadal królem oprawy graficznej. GT5 ma cudowne oświetlenie i to nadaje mu fotorealizm. Mam tylko jedno ale. Porównanie trasy w górach FM3 z GT5 nie ma sensu, bo górska trasa w GT5 nie zmieniła się ani trochę w Prologu w porównaniu do pierwszego demka sprzed 2 lat. ;) Oglądając ostatniego builda z tego roku rzeczywiście trasa w Tokyo wygląda świetnie ale na ostateczną ocenę zaczekam aż sam zobaczę/zagram. Skoro jesteśmy przy porównaniach to pasuje porównać kokpity. Czy Polyphony się opierdzie... czy rzeczywiście dopracowują produkt do perfekcji bo czas jaki na to poświęcają jest massakrycznie długi. :( Jak nie znajdziecie nic na sieci to mogę porobić kilka fotek z wnętrza powiedzmy R8 (nie pamiętam czy już kupiłem) lub GTRa i ktoś na iksie też zrobi. :)

 

PS. Przecież mam iksa kumpla w domu. Potrzeba jakiś abonament, żeby odpalić/ściągnąć to demo? Bo on raczej nie płaci! :)

 

Update

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

http://www.gameswire.net/comparisons/compa...ogue_stack.html

W GT5 można rozglądać się wewnątrz auta. ;P

 

A tu link do całego porównania:

http://www.gameswire.net/comparisons/forza...parison_31.html

 

A tak nawiasem mówiąc ludzie podniecają się SHIFTem a on nawet do pięt nie dorasta Forzie czy GT. Nie wspominając o modelach czy kokpitach bo to inna liga. Może na PC jest to szał. Na konsoli zwykły średniak. ;)

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W FM3 też można się rozglądać po wnętrzach (jednak nie w tym buildzie zaprezentowanym w demie, a w pełnej wersji). Sam model zniszczeń, jak i niektóre efekty graficzne też pojawią się dopiero w pełnej wersji.

 

Dziwne, że "redaktorzy" tego nie zaznaczyli.

 

Co do ściągnięcia dema, to przez najbliższe 6 dni trzeba mieć golda, później nawet osoba, która nie zapłaciła tych 150PLN/rok może sobie demo pobrać.

 

PS. Główną różnicą między oprawą graficzną pełnej wersji FM3 a GT5 będzie fakt, że tą pierwszą już za kilka tygodni będę podziwiał na 52", a w GT5 będzie się "grało" na youtube ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można zgrać to demo na płytę i z niej odpalić? :)

 

PS. Szkoda, że GT nie wyjdzie w grudniu bo czas zimowy zarezerwowałem dla GT. Jeśli nawet wyjdzie w marcu to pewnie czasu nie będzie aż do późnej jesieni więc czeka mnie sporo czekania. :( Ale myślę, że będzie warto. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś nie wiedział, to w demku oprócz trybu Quick Race jest też Hotlap. W tym trybie jesteśmy sami na torze i ścigamy się z własnym duchem :)

Żeby to odpalić trzeba wejść do rankingu (wcisnąć "Y" na ekranie wyboru trasy) i tam wcisnąć "A" aby odpalić wyścig.

 

-----

 

Jeszcze takie luźne myśli:

1. Czy mi się wydaje czy to jest jakiś starszy build? Ten z E3?

2. Gra strasznie tnie gdy podczas wyścigu wyskakuje komunikat o ściągnięciu czegoś bądź o dostępności przyjaciela. Nie wiem jak na innych kamerach, ale na widoku z kokpitu na pewno. Mam nadzieję że to poprawią w finalnej wersji.

3. Jakoś gra ze sprzęgłem nie przypadła mi do gustu. Nie mogę się przyzwyczaić, że na kierownicy sprzęgło jest pod "A". Trzeci pedał by się przydał ;)

4. Rewind - fajnie że jest, ale jakoś nie czuję potrzeby skorzystania. Wolę dojechać na dalszym miejscu, niż przewijać ;)

5. W demku, tak jak i w pełnej wersji można się rozglądać wewnątrz auta. Dowód:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Trzeba prawego analoga wychylić w przód i bok, sam bok nie wystarczy :)

 

 

PS

http://www.destructoid.com/tgs-09-forza-mo...-5-149770.phtml

Edytowane przez MacOSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...