Skocz do zawartości
Twój Pan

F1 Sezon 2010

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat Williams ma poprawki (wynik Rubensa to nie przypadek), McLaren i Ferrari maja nowe przednie skrzydła, Alonso ma nową podłoge, Virgin spory pakiet poprawek etc.

 

tak, ale wszystkie te poprawki to sa ostatnie poprawki na ten sezon. nikt juz nie przywiezie nowych czesci do japonii, korei, brazyli czy abu dhabi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, ale wszystkie te poprawki to sa ostatnie poprawki na ten sezon. nikt juz nie przywiezie nowych czesci do japonii, korei, brazyli czy abu dhabi

 

Obiło mi się dzisiaj o uszy, że Red Bull ma mieć poprawki do końca sezonu :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zastanawia super forma i pewność siebie Alonso, już jakieś 2-3 m-ce temu wiedział że będą walczyć o tytuł, czyżby znowu jakiś szpieg w redbulu dał cynę ? (kopia elastycznego skrzydła, dyfuzor, f-duct ...), Ferrari przecież nie choruje na brak $

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Najwyraźniej miękkie opony szybko się zużyły, a twarde zaczęły optymalnie pracować po kilku okrążeniach. Może by i wyprzedził Rosberga, ale czy to co sie stało nie było dużo fajniejsze? Nawet jako kierowca wolałbym stracić jedną/dwie pozycję otrzymując możliwość pościgania się z tyloma bolidami, zwłaszcza że te punkty już mu nie wiele dadzą (sam Mercedesa nie dogoni mimo iż Schumi też nie błyszczy).

 

Sam Robert był z tego zadowolony, więc spoko. :)

 

To też pokazało co by Robert był w stanie robić z lepszym bolidem

 

 

 

Szkoda że Japonia na Suzuce. Fajny ten tor, ale nie do oglądania. Ostatni wyścig tam był tragiczny.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nawet nie lepiej wyszło że problem z oponami wystąpił, bo raz że miał okazje pokazać się sponsorom, że potrafi świetnie walczyć a dwa dał kibicom mase radochy.

 

Środek wyścigu był wręcz nudny ale początek i szczególnie końcówka super!

 

To fakt, autoreklame mial rewelacyjna. Podejrzewam, ze ta jego koncowka dlugo pozostanie w pamieci. Sam wyprzedzal wiecej razy niz cala reszta stawki razem wzieta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

"... Nie chciałem zjeżdżać na pit, ponieważ to z pewnością nie było bezpieczne, stanąłem na prostej startowej. Kilka chłopaków z Williamsa dało mi gaśnicę, więc sam musiałem zgasić pożar – powiedziałem Tonemu i Mike, że powinni mi płacić więcej, ponieważ jestem też strażakiem…”

 

:)

 

 

 

I co sie stało z Petrovem na końcu wyścigu? Cały czas jak pokazywali ten sznurek to był blisko Massy, a na metę dojechał ponad 20 sekund za nim. Gdyby się utrzymał blisko to dostał by punkty dzięki karom dla Sutila i Hulkenberga.

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

F1 w jakości HD od przyszłego roku? - Formuła 1 - WP.PL

 

Na początku 2010 roku z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Stowarzyszenia Zespołów Formuły 1 (FOTA ) wynikało, że siedemdziesiąt procent fanów chciałoby przeżywać emocje związane z wyścigami F1 w jakości HD. Ecclestone odpowiadał, że rok 2011 to "jeszcze za wcześnie", aby skorzystać z nowej technologii.

 

Podczas GP Singapuru szef "Jedynki" jednak niespodziewanie sprostował swoje słowa. - Uważam, że z jakością High Definition ruszymy w przyszłym roku.

 

Spekuluje się, że wyścigi F1 są już nagrywane w HD, ale póki co nie są oferowane stacjom telewizyjnym.

Edytowane przez michu98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Dokładnie, mam wrażenie że Alonso może przegrać tytuł właśnie przez silniki. Gość będzie musiał ostro pruć żeby być na tym podium (a to może nie być wystarczające), a wtedy na pewno silników nie wystarczy. Jedno odpadnięcie i raczej po ptokach. Pewnie będą oszczędzać na treningach.

 

Ja tam nie mam nic przeciwko. Kibicuję Webberowi, ale musi jeszcze coś wygrać żeby mieć szanse, a wydaje mi sie że forma mu trochę spadła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

F-duct Dołączona grafika

 

Cisnienie w kokpicie jest niskie, ale do konca nie rozumiem jak to dziala, chyba na zasadzie zasysania wysoko cisnieniowego powietrza z tylu bolidu do przodu, na zasadzie odwrotnosci? Tzn. caly ciag powietrza ucieka w tyl bolidu, zas f-duct czesc tego cisnienia ciagnie do przodu przez co dolne/gorne cisnienie rownowazy sie? Tyle ze przy takiej zasadzie dzialania trzeba by zatykac otwor caly czas na zakretach, a nie na prostych. Ja tego nie czaje, ktos moze sie wypowiedziec wiecej?

 

Tylko nie czaje czego nie mogli tego dostosowac do kolana? Moze za malo miejsca? :P

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadwozia są homologowane i taka sama integracja F-Duct jak w McLarenie byłaby nie możliwa. Stąd protesty innych zespołów, które też chciały rozgryźć i wprowadzić tą nowinkę. Renault wykorzystało rurę, która akurat sprawdza się dobrze w połączeniu z otworami wlotowywmi na pokrywie silnika. McLaren i Sauber otwory wlotowe mają na nosach (McL na górnej części nosa, a Sauber na bocznej).

 

Poprawka, wprowadzili trochę zmian w R30 na Suzukę m.in.:

 

Dołączona grafika

 

 

Pierwszy trening i wyniki Kubka wyglądają zachęcająco, pomimo tego, że to tylko trening. Witaliy też całkiem nieźle jak na Suzuce:

 

Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.

1 S.Vettel Red Bull 1:31.465 32

2 M.Webber Red Bull 1:31.860 29

3 R.Kubica Renault 1:32.200 32

4 F.Alonso Ferrari 1:32.362 34

5 F.Massa Ferrari 1:32.519 35

6 J.Button McLaren 1:32.533 28

7 W.Pietrow Renault 1:32.703 32

8 M.Schumacher Mercedes 1:32.831 27

9 A.Sutil Force India 1:32.842 26

10 N.Hulkenberg Williams 1:32.851 26

11 N.Rosberg Mercedes 1:32.880 26

12 K.Kobayashi BMW Sauber 1:33.471 31

13 L.Hamilton McLaren 1:33.481 8

14 R.Barrichello Williams 1:33.564 16

15 N.Heidfeld BMW Sauber 1:33.697 33

16 S.Buemi Toro Rosso 1:34.005 32

17 J.Alguersuari Toro Rosso 1:34.055 37

18 V.Liuzzi Force India 1:34.310 33

19 H.Kovalainen Lotus 1:36.095 37

20 J.Trulli Lotus 1:36.333 33

21 L. di Grassi Virgin Racing 1:36.630 28

22 T.Glock Virgin Racing 1:36.834 28

23 B.Senna HRT F1 1:37.352 33

24 S.Yamamoto HRT F1 1:37.831 34

 

 

McLaren ściąga części z Woking

 

Zespół McLarena po dzisiejszej przygodzie Lewisa Hamiltona z pierwszego treningu, kiedy to Brytyjczyk wypadł z toru na zakręcie Degner i uderzył w bandę, został zmuszony do poproszenia swojego pracownika w Woking o jak najszybsza podróż na Suzukę z elementami nowego tylnego skrzydła w swoim bagażu podręcznym.

 

Pracownik ma jedynie 21 godzin na dotarcie na Suzukę tak, aby bolid Lewisa Hamiltona zdążył zostać naprawiony przed obowiązkiem zamknięcia go w parku zamkniętym i ten mógł wystąpić z nim podczas kwalifikacji i wyścigu.

 

Tuż po powrocie uszkodzonego bolidu na pit lane okazało się także, że uszkodzona jest część tylnego nowego skrzydła. Lewis Hamilton pod koniec drugiego treningu wyjechał na tor ze starym skrzydłem zamontowanym w jego MP4-25.

 

„Możemy naprawić skrzydło, jak będziemy mieli nowe końcówki” mówił dla Auto Motor und Sport Martin Whitmarsh.

 

Jak się okazuje w wyniku wypadku uszkodzone zostało także podwozie Hamiltona, a mechanicy będą mieli przed sobą pracowitą noc, odbudowując całe auto.

 

Szczęście w nieszczęściu, że Jenson Buton uniknął przykrego w skutkach kontaktu z bandą dokładnie w tym samym miejscu co Hamilton.

 

Koniec sezonu zbliża się coraz szybciej, a Lewis w dwóch ostatnich wyścigach nie punktował. Może to tylko błąd, a może nerwy przestają puszczać? W każdym razie nikt z pierwszej piątki nie będzie ani na moment odpuszczać - teraz zacznie się prawdziwa bezpardonowa walka.

 

[img[http://www.formula1.com/wi/597x478/sutton/2010/d10jpn395.jpg[/img]

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...