Skocz do zawartości
majk3l

Jakość gwarancji producentów

[Tylko osobiście sprawdzone] Najlepsze warunki gwarancji producentów:  

28 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki producent zaoferował ci najlepsze warunki gwarancji?



Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcialem poznać wasze opinie o wymianach gwarancyjnych przez producentów. Jak podchodzą do tematu i dlaczego nieuczciwie.

 

 

Z mojego dotychczasowego doswiadczenia mogę powiedzieć, że GIGABYTE ssie, a np. GAINWARD ROX.

 

Ale po kolei:

 

Sapphire

Oddałem wiele 5850/5870 i żadnych problemów. Zawsze grzecznie wracały w terminie takie same karty. Tyle że dopiero co wyprodukowane.

 

GAINWARD

Odesłałem im kiedyś 8800GTS 512 - pare dni przez terminem 2 lat - i po niecałym tygodniu wraca nowiuśki BOX GTX 260 ! Wypas - obecny odpowiednik wydajnościowy karty z tamtego okresu.

 

 

i teraz uwaga:

 

GIGABYTE:

Odesłałem im kiedyś 8800GTS 512 - jeszcze przed minięciem nawet 2 lat (a dają przecież 3) i wymienili na... GeForce 9800GT 512...żal. Nawet nie skomentuje

 

Analogicznie GTX 285 wymienili na 5770! To już uznałem za skandal. Grafika która kosztowała 1500zł została wymieniona na taką która od nowości kosztowała 700... Niemal analogicznie jak powyżej. SZOK

 

Ale ostatnio jak mi ich poplecznicy z firemki pod tytułem "Icom" wymienili 8500GT na GeForce 210 to juz całkiem się zdenerwowałem.

 

 

Jakie macie doswiadczenia w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę jest to wszystko naciągane.

Do 24 miesięcy to sklep ma przymus rozliczania się z klientem, a nie serwis producenta.

W większości wypadkach tak się dzieje. Sklep co prawda wysyła sprzęt do serwisu autoryzowanego, ale to właśnie do sklepu należy ostateczne zdanie czy CI dadzą nową kartę, dadzą naprawioną itp. Różnie to bywa.

 

Inna sprawa wygląda jak sprzęt ma gwarancję door to door. Wtedy za wszystko odpowiada producent od pierwszego dnia zakupu sklep nie ma nic do gadania.

 

Zupełnie inny jestt fakt, że ludzie dają sobie wciskać niby lepszy sprzęt zamiast tego który im padł. W rzeczywistości, może karta nowsza ale mniej wydajna. ALe to wina ludzi, że się tak dają....

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

majk3l ty pomagasz tym GPU zejsc z tego swiata jakos?

Mialem wiele kart Graficznych, zawsze OC ile wlezie....jedna kupilem tylko walnieta... jedna padla..

Ale u ciebie wyglada ze albo im pomagasz, albo masz ogromnego pecha...

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o Gigabyte chodzi to mam z nimi dużo do czynienia i raz czy dwa spaprali naprawę jakiegoś sprzętu ale z podkulonym ogonem przyjęli reklamację z powrotem i zrobili co musieli.

Gainward należy do Palita więc Palit o wszystkim decyduje.

Sapphire siedzi cicho i robi co do niego należy, wywiązuje się tak, jak powinien każdy producent.

 

Jeśli chodzi o Gigabyte to stawiam, że właśnie ICom robił Cię w konia, to nie są ich, jak to nazwałeś poplecznicy tylko zwykły sklep ze współpracą partnerską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Extrememem stara się jak może i nawiązuje coraz lepsze warunki współpracy z OCZ-em, większość produktów wymieniana jest od ręki, te które wymagają głębszych oględzin realizowane są do 14-tu dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja najlepiej pamiętam jak serwisowałem 2 razy zasilacz BeQuiet w cooling.pl. Dwa razy zostawał wymieniony na nowy, bez żadnych pytań, dodatkowo zawsze dostawałem nową gwarancje.

 

Serwis LG też jest niezły, ja i mój brat musieliśmy korzystać z niego parę razy i zawsze wymieniali na nowe, ale pewnie są przyzwyczajeni, że ich produkty szybko się sypią. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lenovo - wymiana chłodzenia, klawiatury i napędu DVD w laptopie, czas od odbioru przez kuriera do przywiezienia sprowrotem naprawionego (gwarancja door to door) 7 (słownie siedem) dni.

 

Gigabyte - nigdy problemu nie robili, dwie karty graficzne, jedna uwalona z mojej winy - zwrócili pieniądze, druga zwyczajnie siadła - wymienili na nową. Wszystko w mniej niż 14 dni.

 

Samsung - bez problemów, wymiana na nowe, troszke dłużej, ale i tak sprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zapomniałem zaznaczyć, że mam na myśli karty graficzne i ewentualnie płyty główne, ale to szczegół. Skoro już temat wszedł na wszystko to niech będzie.

 

 

@HeatheN - naprawdę sporo tego przerzucam :-D

 

 

@ Bumel

Przypadek z ICom to swoją drogą. Jak najbardziej wydymali mnie. Ale ogólnie GIGABYTE ssie na maxa, robi co chce i na nic nie zwarza. Według mnie najbardziej z tych wszystkich firm i szukam właśnie potwierdzenia tej tezy.

 

 

@Grinch - to zależy, bo zawsze gwarantem jest producent. A te 24 mies wynikają z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży i jest to tzw. niezgodność towaru z umową. I to jest jakby inna bajka= taka furtka. Ale zawsze lepiej skorzystać z gwrancji producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo zawsze gwarantem jest producent.

 

Błąd. Gwarantem jest ten który udziela gwarancji. Moze to byc sprzedawca, dystrybutor jak i producent co jest najczestszym przypadkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak może byc, a kto powiedział, że nie. Ale jak sprzedawca bierze towar z legalnych źródeł (czytaj -od PL dystrybutorów) to ZAWSZE gwarantem jest producent/ ewentualnie serwis producenta załatwiany przez dystrybutora.

Edytowane przez majk3l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie rację. Chodziło mi o zwrócenie uwagi, że nie zawsze jakoś obsługi w momencie uszkodzenia sprzętu wynika z jakości serwisu producenta. Dlatego chciałbym, abyśmy mieli tego świadomość.

W moim przypadku przy wymianie produktów firmy Winfast otrzymałem od gwaranta - producenta gorsz (nie sprawną) kartę graficzną. Potem z inicjatywy sklepu dostałem równie słabą grafikę. Dopiero sklep po interwencji rzecznika praw konsumentów, zadeklarował wymianę na to co sobie wybiorę (oczywiście w ramach rozsądku).

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm rok temu oddawałem na gwarancję starą płytę na s478 Asrock'a (o dziwo miałem jeszcze 2 miechy gwarancji) i żadnych problemów - od oddania do sklepu po przysłanie nowej od producenta minęło 9 dni, czyli naprawdę szybko. Jak widać nawet takie starocie walają im się po magazynach ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo cały czas tym handlują. To jedyne płyty dostępne w sprzedaży na 478. Bagatella kosztują ok 220-260zł. Porypane to równo :D Też z nimi nigdy nie miałem problemów. Uwalona śrubokrętem płyta Intela wróciła z Action również bez problemu. Wkurzała mnie już niemiłosiernie, klient mi co trochę wracał. Zrobiłem więc sobie pokaz sztucznych ogni i po tygodniu przyszła nowa, koniec problemów ;)

 

Za to przy okazji zapytam. Nie wiecie czy jest szansa oddać grafę Palita bez stickera z SN? Action odrzucił :( A oni mają takie szajskie te naklejki że to odpada pod wpływem temp. Za to kod kreskowy i inne stickery jeszcze są.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to przy okazji zapytam. Nie wiecie czy jest szansa oddać grafę Palita bez stickera z SN? Action odrzucił :( A oni mają takie szajskie te naklejki że to odpada pod wpływem temp. Za to kod kreskowy i inne stickery jeszcze są.  

 

Dokładnie - z palita odpada. Jak zgubiłęś to kaplica. Trzeba za wczasu podklejać - choćby kropelką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GIGABYTE

 

Miesiąc przed końcem gwary padła mi 8800GT, wysłałem jako niezgodną z umowa. Po niecałych 2 tygodniach dostałem zwrot kaski za kartę ) kolo 700zl (nowa w sklepie ~300) :E

 

 

 

 

No ale w tym przypadku sklep odpowiada a nie producent.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GIGABYTE

 

Miesiąc przed końcem gwary padła mi 8800GT, wysłałem jako niezgodną z umowa. Po niecałych 2 tygodniach dostałem zwrot kaski za kartę ) kolo 700zl (nowa w sklepie ~300) :E

 

 

 

 

No ale w tym przypadku sklep odpowiada a nie producent.

 

 

 

Dokłądnie - zwrot dostałeś od sklepu. Choć często producent też robi zwrot kaski do sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem od Powercolora nową kartę. Minus, że reklamowałem ją dwa razy i dopiero po drugim stwierdzono usterkę. Ale ogólnie warunki gwarancji dotrzymane i plus się należy.

 

Próbowałem reklamować sapphire po zbankrutowaniu sklepu. Nie dałem rady, nie znalazłem w ogóle punktu obsługi a na zagraniczne maile nawet nikt nie raczył odpisać.

Tak, że sapphira już więcej nie kupię. Ale to było dawno ;)

 

HiS zjarał mi się miesiąc po gwarancji ;) co za niefart, potem przyjrzałem się i karta była źle wykonana. Bubel. Mieli farta, że się wcześniej nie usmażyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Asus ATi Radeon 2900XT zepsuł się po półtora roku od zakupu czyli prawie 2 lata od premiery - wymienili na innego naprawionego Asus-a 2900XT (pamięci szlag trafił) sprzedałem kumplowi nacieszył się tym 3 tygodnie niepodkręcana i znowu pamięci padły wymienili na nową 3870x2 sprzedana działa najprawdopodobniej do dzisiaj.

 

Asus P5WDH Deluxe (czy jakoś tak) padł bios na tyle że nie dało się go przywrócić nawet według tego trybu awaryjnego z instrukcji naprawili odesłali na dodatek miałem złamaną tą plastikową blokadkę przy PCI-Express to wlutowali nowy slot.

 

Dysk Seagate z "super" serii 7200.11 500 GB padł mimo wgranego "poprawkowego biosu" dostałem inny naprawiany po miesiącu naprawiany zaczął dziwnie pracować padł 2 tygodnie później dostałem kolejny naprawiony działa już rok czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień po terminie upywu gwarancji zgłosłem ,że w MSI Wind U100 pękają mi boki obudowy.

 

Przyjeli, naprawili, po ok 7-8 dniach roboczych byl u mnie spowrotem z wymieniona polowa obudowy na nowa.

 

Chyba nawet przy okazji przeczyscili wiatraczek bo ciszej chodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MSI Wind U100. Dwukrotnie w serwisie.

Pierwszy raz: niesprawna kamerka, kurier odebrał w środę, w piątek netbook był z powrotem w domu.

Drugi raz: sprzęt padł całkowicie, kurier odebrał we wtorek, oddal we czwartek następnego tygodnia. Dłużej niż z pierwszym razem, jednak w dalszym ciągu rozsady termin naprawy. Tym razem była naprawa płyty głównej.

 

Co do serwisu MSI to trzeba pamiętać, że samodzielnie możemy wysyłać tylko laptopy, AIO itp. Podzespoły jak płyty główne, karty graficzne serwisuje się poprzez sklep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eXtremeMem

 

To co oni tam wyprawiają na serwisie to woła o pomstę do nieba. Około 20 sierpnia wysłałem na gwarancję 5970. Wku*wiony, że tak długo zatelefonowałem około ósmego, ale Pan z serwisu zapewniał, że w piątek będzie u mnie. Następnie za tydzień dostałem pismo, że 17. mają dostawę takich kart i przepraszają za długi czas oczekiwania. Dziś wiadomo który mamy. Towaru ani widu.

 

31.08 wysłałem GTSa 250 na gwarancyjną wymianę.Tak samo miesiąc mija, a jedyne co sie dowiedziałem o tej karcie, to że trzeba czekać, wiec:

 

eXtremeMem - najgorsza gwarancja

 

Kiedyś miałem podobny problem - miesiąc czasu wymieniali zasilacz OCZ na nowy, gdzie w cenniku od zawsze jest napisane, że zasilacze OCZ są wymieniane od ręki! Bez czekania! ŻAL po prostu!

 

Widzę, że u nich to powszechne, a niby dystrybutor komponentow high end:

Korespondencja z dystrybutorem eXtremeMem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...