Jump to content
Dziobak

World of Tanks

Recommended Posts

Tia - jak masz TK lub czołg zadający 200+ DMG na strzał to praktycznie masz mnie na widelcu , chyba że strzelam w trybie haubicy , bo normalnie strzelając w czołgowy sposób zanim się działo przeładuje to przeważnie ginę .

 

Wespe ma duży wygar ale nikłe HP - raptem 160 HP .

 

Zresztą to bolączka większości SPG - HP mają z reguły max. 360-400 , tylko ruski SU-14 ma 550 HP .

 

Ale coś za coś - duże DMG i penetracja ale mało HP - znowu Ruski SU-14 wymiata - do 1 200 DMG i przebijalność max. 114 mm ( dane z wiki - w grze może być inaczej ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do czolgow, to mam wrazenie, ze caly czas cos zle robie, bo rzadko kiedy udaje mi sie wyjechac zywym, bez wzgledu na wynik. (...) Any ideas?

 

Co prawda moj wspolczynnik "Battles survived" to tylko 28% to jednak jest kilka rzeczy o ktorych warto pamietac by dluzej pozostac przy zyciu (choc ciagle sie ucze i odkrywam nowe):

1. Nigdy nie bawic sie w rush. Jesli nie jedziesz 120km/h to bedac na szpicy jest 100% szansa ze dopadnie Cie w koncu ktorys z przeciwnikow. Duzo lepsza opcja jest powolne (im nizsza predkosc tym mniejsza szansa wykrycia) przemieszczanie sie do przodu, najlepiej w zroznicowanej grupie czolgow tak by kazdy kryl kazdego.

2. Unikac otwartych przestrzeni. Zawsze przemieszczac sie od krzaka do krzaka. Chowac za rogami budynkow i pamietac by nie znalezc sie na pozycji gdzie przeciwnik moze nas zajsc od tylu lub z boku. I znow - najlepiej w grupie czolgow. Czasem duzo lepiej jest pojechac droga na okolo niz zdziwic sie nieprzyjemnie jadac skrotem.

3. Zawsze zatrzymywac sie przodem do pozycji (domniemanej) wroga. Pancerz kazdego czolgu jest (czesto duzo) bardziej wytrzymaly niz z boku i tylu.

4. Jesli musisz uciekac to zawsze prostopadle do wroga - duzo trudniej jest Cie wtedy trafic (choc to tez zalezy od przeciwnika), jesli to nie mozliwe to ustawic sie przodem i probowac wymknac. Cofac tylko w ostatecznosci - na pelnym gazie to i tak marne kilka km/h i ratuje Cie tylko przedni pancerz.

5. Wyczekac ze strzalem. Jesli masz dobra pozycje, jestes ukryty w krzakach i widzisz ze wrog Cie nie zauwazyl to lepiej wyczekac do momentu kiedy bedzie odsloniety. Wiekszosc przeciwnikow dostajac szlag od ukrytego czolgu zatrzymuje sie i dopiero potem rusza w ucieczke lub probuje Cie znalezc. Wtedy masz czas na drugi strzal. Strzelanie na pale tylko odslania Cie dla wroga.

6. Nie bawic sie we flankowanie w poczatkowej fazie walki. Przeciwnicy tez maja 15 czolgow i beda kombinowac jak Cie dopasc - duzo lepiej jest wyczekac na pozycjach, i kiedy zniszczenia wroga to 35-50% ruszyc do flankowania. Duzo latwiej jest okrazyc 3 czolgi rozrzucone na calej mapie niz wpakowac sie w grupe szturmujacych przeciwnikow.

7. Sytuacja: 1 on 1 z przeciwnikiem bedacym za rogiem budynku - nigdy nie wyjezdzac pierwszemu bo poruszajacy sie czolg ma duzo mniejsza skutecznosc. Ponadto w Sniper Mode (max zoom) podczas zatrzymywania czolg sie kolysze przez co na 1-2 sek tracisz rozeznanie - idealna sytuacja dla przeciwnika by zadac czesto nawet dwa ciosy. Czesto tez wyjezdzajacy czolg odslania bok - nic tylko strzelac w gasienice by go unieruchomic. By tego uniknac - stanac za rogiem i czekac. Jest tez duza szansa ze ktos z kolegow z grupy i tak sprobuje byc chojrakiem i wpakuje sie wprost pod lufe wroga - wtedy mozna ruszac do ataku.

 

Wiem ze jeszcze duzo do nauczenia sie ale niemal zawsze trzymajac sie powyzszych zasad udalo mi sie wyjsc z bitwy calo

Edited by Trawienny
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

8.Cały czas się poruszać - dotyczy bitew gdzie przeciwnik ma dużo SPG , jak się już musisz zatrzymać to stawaj za budynkiem lub inną skuteczną osłoną przed SPG ( nie dotyczy drzew ) .

 

Szczególnie to ważne gdy dochodzi do kontaktu z wrogim pojazdem - nie zależnie czy go olejesz czy go atakujesz od razu jesteś widoczny dla wszystkich w drużynie przeciwnika , stojąc kilka sekund w jednym miejscu masz duże szanse że artyleria cię dopadnie .

 

Artyleria strzela praktycznie przez całą mapę - a jak mapa ma mało domków , wzgórz czy innych osłon przed SPG to tam dopiero jest zabawa .

 

Co do pancerza - zdecydowana większość pojazdów w grze ma najgrubszy pancerz czołowy , potem pancerz boczny , na końcy tylny pancerz .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do rad Trawiennego :

4. Jeśli jesteś ciężkim czołgiem to nie jest dobry pomysł bo z boku jesteś bardzo wrażliwy na ostrzał,a ja sam nie raz ustrzeliłem tak pędzącego leoparda czy inny czołg a co dopiero ledwo kulający się heavy.Jak nie rusciach!e a w pobliżu są przeszkody terenowe to właśnie wole się spokojnie wycofać na wstecznym żeby cały czas mieć najtwardszy pancerz z przodu i się schować.

7. Jak przeciwnik nie jest chętny do ataku to zawsze staram się tak wyjechać tak aby ustawić się do niego przodem a samemu mieć czysty strzał na boczny pancerz.

(oczywiście mówię o przypadkach kiedy SPG nie ma nas na celnowniku)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko z ta defensywnoscia nie ma co przesadzac.

 

Czasem lepiej pojechac ktoras z bocznych tras postrzelac sie z przeciwnikami i wyjsc z bitwy po 2 minutach by grac nastepna niz kisic sie minut 8 w krzakach by na koniec oddac dwa strzaly w IS-7 i dostac zwrotna plombe.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogralewm wczoraj troche

znaczy troche...zainstalowalem i z przerwą grałem z 7h...

gra fajna martwi mnie tylko słabe tempo przyrostu kasy/expa, wsiadłbym już se w t34 czy cos a sie kisze w bt-2

 

z medium jakie czołgi najlepsze?

i w co lepiej isc, w medium czy hvy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz tak:

 

Ruskie drzewo KV/IS - twarde , ciezko opancerzone czolgi z mocnymi dzialami dobre do walki na bliski i sredni dystans

Ruskiego drzewo T34/43/44 - odporne, w miare szybkie i dobrze uzbrojone mediumy do walki na bliskie i srednie dystanse

Niemieckie drzewo Panzer IV/tygrysow - ciezkie czolgi troche mniej odporne od rosyjskich za to z super celnymi dzialami

Niemieckie mediumy- wolniejsze od ruskich z super celnymi dzialami do walki na dlugie dystanse

Ameykanskie Heavy- z tego co widze to bardziej nastawione na DPSy i wymiatanie mniejszych czolgow

Amerykanskie mediumy - tutaj za bardzo sie nie orientuje , ale chyba bardziej zblizone do ruskich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądając forum WoT znalazłem fajnie rozpisane jak przyznawane są kredyty(przydało by się znaleźć jakąś wzmianke o expie):

 

Kredyty są przyznawane za uczestnictwo i dokonania w bitwie (spowodowane obrażenia)

 

Wypłata za bitwę

 

Wypłata za bitwę – gwarantowana ilość kredytów, uzależniona od dokonań czołgu w bitwie. Wypłata jest proporcjonalna od tieru czołgu (zależnie od jego wartości w bitwie)

 

Wypłata za bitwę składa się z: X * tier czołgu za porażkę, lub remis, oraz 1.85X * tier czołgu za zwycięstwo.

 

Wypłata za naniesione obrażenia na wrogów.

 

Za każdy punkt naniesionych obrażeń (wydaje mi się, że 1 punkt to 1 hp) czołg otrzymuje Y kredytów, zależnie od tieru.

Za każdy tier wrogiego czołgu wyższy od czołgu gracza, gracz otrzymuje premie 0.1Y kredytów.

Obrażenia naniesione przez pożar naliczane są dla gracza, który spowodował pożar. W wypadku wybuchu amunicji, wybuchu lub innych obrażeniach powodujących pożar, wszystkie obrażenia naliczane są dla gracza, który go spowodował.

 

Liczone są obrażenia naniesione na wrogów. Obrażenia spowodowane sojuszniczym ostrzałem nie wliczają się. Niezamierzone zniszczenia(fragi) nie są indywidualnie naliczane do wypłaty. (wydaje mi się, że jeśli kogoś nie widzisz, nie dostajesz indywidualnie kredytów, lecz cała drużyna)

 

Jeśli strzelasz do celu wykrytego przez kogoś innego – 0.5Y kredytów za naniesione obrażenia. Jeśli wróg wykryty przez gracza jest uszkodzony przez innego członka drużyny, wtedy gracz otrzymuje do 0.5Y kredytów za naniesione obrażenia.

 

Wypłata za wykrycie.

 

Za wszystkie początkowe(pierwsze) wykrycia wrogich czołgów, gracz otrzymuje Z kredytów, za SPG (działa samobieżne) – 2*Z.

 

Wypłata za okupację bazy

 

Za okupację bazy jest wypłacana pewna suma kredytów. Wypłata jest niezależna od liczby czołgów i ich tieru – wszyscy otrzymują równą wypłatę. Przerwanie okupowania i przerwanie okupacji nie zapewnia wypłaty.

 

Mnożnik balansu

 

Jest to indywidualny mnożnik rentowności czołgu. Wypłata dla wszystkich czołgów, z wyjątkiem premiowych, jest pomnożona przez współczynnik W.

 

Dany współczynnik dla premiowych czolgów jest wyższy.

 

Wpływ konta premium na kredyty

 

Dla konta premium kredyty są pomnożone o 1.5

 

Całkowite zniszczenie wrogiej drużyny NIE JEST specjalnie premiowane.

 

Edited by M@TI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może niedługo będzie można pograć we większym gronie, bo w kolejnym patchu ma się zawierać coś zwanego "team mode".

Więcej informacji o zmianach pod linkiem:

World of Tanks Forum. Zobacz temat - patch v.0.6.2

 

Szczerze mówiąc najbardziej liczę na soft-wipe'a dzięki któremu trochę odświeżę mój garaż :)

Na dojście do ISU152 ostatnio nie starcza mi sił - jego poprzednik SU152 jest trochę 'ciężki' do expowania. Amerykańskie też zarzuciłem stając na T1 Heavy. A w niemieckich nie mam perspektyw rozwoju z mojej Pantery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam polskie forum WoT i trafiłem na takie coś :

 

Jak działa maskowanie jednostek :

 

Odległością z której bezwzględnie "wykrywa się" strzelający i nieruchomy pojazd jest:

- <50m dla czołgu

- <25m dla TD i SPG

pojazd nie strzelający wykrywany jest:

- 25 czołg

- 10m TD /SPG

 

Powyżej tych odległości wozy mające siatkę maskującą i umiejętność załogi "maskowanie" rozwiniętą w 100% (u wszystkich w załodze, może być jako druga lub trzecia specjalność) mogą być niewidoczne nawet w ruchu (zależnie od ukształtowania terenu oraz obecności krzaków, do "wykrycia" wymagany jest brak przeszkód na "linii wzroku" pomiędzy nami i celem).

 

Czas od wystrzału do zniknięcia zależy od typu pojazdu i umiejętności załogi, przy odpowiednio wysokich współczynnikach może być równy 0 -> z odległości większej niż "próg wykrycia" podany wyżej.

Czyli:

- TD strzelający do nas z krzaków oddalonych o 26m może być niewidoczny,

- czołg potrzebuje "aż" 51m żeby zrobić "strzał znikąd".

 

Błąd gry, suma współczynników odpowiedzialnych za "znikanie" razy "czynnik losowy" daje w niektórych przypadkach ponad 100% pewności "zniknięcia".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla premium kredyty nie sa mnozone x 1.5. premium daje tylko 50%. po ostatnim patchu namieszali. i pewnie to co podales nie zgadza sie z rzeczywistoscia ;]

 

//nie wazne. to jest fak dap.

 

A powiedz mi co za roznica jest miedzy mnozeniu razy 1.5 a dodawaniu 50% bo jakoś nie kumama ?
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt ostatniej bitwy .

 

Trafiłem = 1x T1 , M3 & M4 , M3 Lee dostał DMG na 35-45% ( z 50 % HP , zostało mu może 10 HP ) , żadnego czołgu/TK/SPG nie zniszczyłem .

 

Efekt = ponad 700 expa dostałem , podczas gdy niszczę po 4-5 czołgów to 300-400 wpada .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj bylem jedynym czolgiem srednim - PzKpfW III (stock) wsrod samych czolgow ciezkich - IS, IS3, IS4, Tiger II, nawet dwa Mausy! - jedyne co zdolalem zrobic to odkryc 3 czolgi i od razu zgarnalem bombe od IS i efekt.... 480 exp i ponad 8tys kredytow :D jak na 15sek grania to wrecz idealnie.

 

Rowniez wczoraj na globalnym czacie moderatorzy potwierdzili grudniowy soft wipe - niestety nie chcieli podac dokladnej daty..

 

EDIT: I znow..

post-117050-0-58474300-1290850193_thumb.jpg

Edited by Trawienny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt ostatniej bitwy .

 

Trafiłem = 1x T1 , M3 & M4 , M3 Lee dostał DMG na 35-45% ( z 50 % HP , zostało mu może 10 HP ) , żadnego czołgu/TK/SPG nie zniszczyłem .

 

Efekt = ponad 700 expa dostałem , podczas gdy niszczę po 4-5 czołgów to 300-400 wpada .

 

Ta, mam wrazenie, ze exp jest przydzielany loteryjnie.

 

@Trawienny - tez mam z reguly takie bitwy jak jade PzIII.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wczoraj bylem jedynym czolgiem srednim - PzKpfW III (stock) wsrod samych czolgow ciezkich - IS, IS3, IS4, Tiger II, nawet dwa Mausy! - jedyne co zdolalem zrobic to odkryc 3 czolgi i od razu zgarnalem bombe od IS i efekt.... 480 exp i ponad 8tys kredytow :D jak na 15sek grania to wrecz idealnie.

 

Rowniez wczoraj na globalnym czacie moderatorzy potwierdzili grudniowy soft wipe - niestety nie chcieli podac dokladnej daty..

 

Mialem dokladnie tak samo maus to nie byla zadkosc przy pzIII moze jest jakis bug przy tym czolgu. W pzIV juz jest znacznie lepiej i dosc zadko mozna trafic na cos w stylu vk4502

Edited by Maciem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm spoko, w takim razie po tym wipie z buta kupuje SU152. B-)

Nawet nie chce wiedziec ile kosztuja te pociski 152mm, bo juz przy 122mm byla tragedia. (1.000/szt.) :lol:

 

Są tańsze - 725 AP, 810 HE.

Ja w 80% bitew korzystam z HE, choć dziś strzelając AP zdarzył mi się niesamowity fart zdjęcia IS3 jednym strzałem ze 100% - prawdopodobnie w amunicję :)

Działo 152mm w SU ma bardzo słabą penetrację i celność w porównaniu do tego topowego w ISU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie w tej grze dobijaja noobki, ktore rzucaja sie na rush :/ Bitwa w ktorej moja druzyna ma tylko 1 arty a wrog 2. Nasz artylerzysta rzuca sie wesolo na wroga ginac jako pierwszy... :mur: Inna bitwa, 6 arty vs 7 arty. Gdy tylko wychilisz sie na 3mm juz giniesz. Udalo sie jakos schowac za budynkiem, a tu zza rogu wylatuje jeszcze jaki tank. Powinni ograniczyc te arty do 3- max 4 na team, bo jest straszna rzeznia. Po za tym nie raz balans to kpina, tier 3 trafia do bitwy gdzie sporo tier 5-7. Tier 6 to juz wyzwanie, bo tylko w gasiennice strzal cos daje.

 

Mam nadzieje ze wprowadza wreszcie mozliwosc kreowania wlasnych bitew z jakims ograniczeniem w tier/arty itp, aby ze znajomymi popykac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...