Feluke Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 Heh... Ale glupoty co niektorzy pisza. Jak sie umie jezdzic to nie wiem co trzeba robic zeby szkodzic silnikowi. W rodzinie niedawno pojawil sie Scorpio 2.0 i jezdzi sie tym jak dieslem. Od 1,5-4k i to wszystko. Nie warto go wyzej palowac bo powyzej 4,5k silnik zaczyna juz jeczec i prosic o zmiane biegu. Moment dostepny juz od 2,5k wiec nie trzeba krecic. Przy 2-3k obrotach juz powinno byc pelne cisnienie smarowana i utrzymywac sie na stalym poziomie wiec panewka mic sie nie powinno dziac nawet ja sie zabutuje go porzadnie. Spokojnie mozna sobie pomykac <2k jezeli tylko sie nie butuje samochodu a jak ktos ma problem z nagarem to niech sobie zmieni sonde lambda lub przeplywke. Co do krecenia do odcinki to musze sie zgodzic ze warto czasami tak zrobic bo wtryski sie nie zastoja, pozbedziemy sie oleju z dolotu ktory nakapal z odmy oraz przedmuchamy caly uklad wydechowy. ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 podsumujmy wiec. lepiej <2000 czy >2000 ? :) moim zdaniem na trasie lepiej <2000 , ale po mieście >2000, poniewaz w sytuacjach krytycznych mozna lepiej zbutowac autko, dzieki czemu mozemy uratowac swoja dupke :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 Najlepiej to sobie wzor wyprowadzcie :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaL Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 moim zdaniem na trasie lepiej <2000 1324593[/snapback] :mur: jak na trasie miec ponizej 2000 rpm ?? ... toz 2000 na 5th , to mniej wiecej 70 kmh :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiu15go Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 :mur: jak na trasie miec ponizej 2000 rpm ?? ... toz 2000 na 5th , to mniej wiecej 70 kmh :lol: 1324714[/snapback] Zalezy jaki silnik bo u mnie na dizlu :lol: przy 2000 jest koło 90 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiu Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 w trasie jechać na piątce, jak chce sie wyprzedzic to redukcja na 3, szybkie wyprzedzanie i znow redukcja na 5, a nie jak niektórzy na 5 wyprzedzają TIRa polonezem :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 to zalezy chyba od skrzyni biegow bardziej niz od silnika:) mi wojek kiedys mowil :) wychowany jeszcze na jawkach i jawach ze nie powinno sie jezdzic na niskich obrotach mulac silnik (zbyt duze przeciązenia na powiezchniach ciernych) tzn pod gure na wysokim biegu itp bo to bardzo niekozystnie wplywa na szczelnosc komór sprezania. Lepiej jest zredukowac i jechac na wyzszych obrotach!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 12 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2005 (edytowane) to zalezy chyba od skrzyni biegow bardziej niz od silnika:) mi wojek kiedys mowil :) wychowany jeszcze na jawkach i jawach ze nie powinno sie jezdzic na niskich obrotach mulac silnik (zbyt duze przeciązenia na powiezchniach ciernych) tzn pod gure na wysokim biegu itp bo to bardzo niekozystnie wplywa na szczelnosc komór sprezania. Lepiej jest zredukowac i jechac na wyzszych obrotach!! 1324798[/snapback] Swiete slowa wujek prawil .. niestety wiekszosc ludzi nie da sie przegadac.. iz silnik o wiele bardziej meczy sie na niskich obrotach anizeli nawet bardzo wysokich. Mowa oczywiscie o benzyniakach.. ale wszszystko zalezy od jednostki napedowej, masy samochodu itp. Nigdy nie mialem problemu za niskie za wysokie oborty gdyz nie mialem obrotomierza - jak autko zaczynalo mulic redukcja jak bylo czuc ze wchodzi na wysokie zmiana na wyzszy.. ot cala filoziofia chyba. Poza tym jesli nie traktuemy samochod jako przedmiot i mamy wyczucie nie powinno nas to zbytnio przejmowac! Edytowane 12 Marca 2005 przez QuicksilveR Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 13 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2005 Heh... W rodzinie niedawno pojawil sie Scorpio 2.0 i jezdzi sie tym jak dieslem. Od 1,5-4k i to wszystko. Nie warto go wyzej palowac bo powyzej 4,5k silnik zaczyna juz jeczec i prosic o zmiane biegu. Moment dostepny juz od 2,5k wiec nie trzeba krecic. 1324529[/snapback] Opisales to co sie dzieje z silnikiem sttego typu, jest on wykonany w technice 2 zawory na cylinder. Krzywa mocy i momentu jest bardziej plaska. Moment jest dostepny od niskich obrotow moc tez. w silnikach ktore maja 4 zawory na cylinder moment max wystepuje kolo 3200-3500 obrotow, mmoc natomiast powyzej 4000. I je trzeba wyzej krecic!!!!!!! Roznica jest taka ze 4 zaworowce sa ekonomiczniejsze i bardziej ekologiczne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuChyY Opublikowano 13 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2005 (edytowane) Jako ze juz koncze kurs na prawko i mam zamiar zdac to napisze czym bede jezdzil :> Nic specjalnego, samochod dosc stary (1991) i ma troche za slaby silnik (1600cm) do swojej masy, ale jezdzi sie calkiem wygodnie :P Nissan Primera Edytowane 13 Marca 2005 przez SuChyY Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 13 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2005 (edytowane) oo wkoncu znalezlem fotki: tym jezdzilem pod koniec ubieglych wakacji. Samochod sluzbowy ;-) Edytowane 13 Marca 2005 przez QuicksilveR Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 13 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2005 to zalezy chyba od skrzyni biegow bardziej niz od silnika:) mi wojek kiedys mowil wychowany jeszcze na jawkach i jawach ze nie powinno sie jezdzic na niskich obrotach mulac silnik (zbyt duze przeciązenia na powiezchniach ciernych) tzn pod gure na wysokim biegu itp bo to bardzo niekozystnie wplywa na szczelnosc komór sprezania. Lepiej jest zredukowac i jechac na wyzszych obrotach!! To prawda. Wszystko zależy od stylu jazdy. Silnik szybciej się zużywa, jeżeli mocno przyspiesza się na wysokich biegach z niskich obrotów. To proste - żeby osiągnąć podobne przyspieszenie na 4 biegu jak na (dajmy na to) 3 trzeba mocniej wcisnąć gaz = mocniej obciążyć silnik. W ten sposób szybciej zużywają się np. tłoki, cylindry i pierścienie. Jeżeli natomiast nie przyspiesza się zbyt gwałtownie, to nie ma problemu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ran'dall_ Opublikowano 15 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2005 Ja nissan primera 1.9TDI 2003Rok tyle że na razie tylko po podwórku jak rodzice niepatrzą :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumun_666 Opublikowano 15 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2005 Chevy Pickup ;) Mniam ... ale minimum 32' koła, bo az wiesniacko wyglada na takich malutkich ; ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
draak Opublikowano 15 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2005 KRS, jakie 55km w yarisie? Z tego co widze to u nas w garazu stoi yaris matki 1.0 ale 68km. Nie bylo zadnego 55km. I chyba inaczej rozumiemy pojecie dynamicznej (ok, dynamicznej jak na takie autko) jazdy. Naprawde butujac w tym wozidelku to z klima luzacko wskoczycz powyzej 6,5l. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Borys Opublikowano 16 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2005 (edytowane) Jak wszystko bedzi spoko to juz niedlugo cos takiego Edytowane 16 Marca 2005 przez _Borys Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 16 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2005 chetnie sie z Toba zamienie za Chryslera :D jak cos to mow :)))) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 17 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2005 Jak wszystko bedzi spoko to juz niedlugo cos takiego Mozna tylko pozazdorscic (przynajmniej na razie ;-) ) Toyota to.. Toyota !! :D U nas w rodzince juz 3 sa :-) .. jak bedzie spoko to za jakies poltora roku bedzie :-) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 17 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2005 .. jak bedzie spoko to za jakies poltora roku bedzie :-) 1332973[/snapback] nie bedzie :P:P teraz prawko wyglada inaczej :) unijne gwiazdki wokol PL, dwa zdjecia na pierwszej stronie itd.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 17 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2005 nie bedzie :P:P teraz prawko wyglada inaczej :) unijne gwiazdki wokol PL, dwa zdjecia na pierwszej stronie itd.... 1333284[/snapback] Faktycznie.. nawet moja kobieta ma juz takie nowe .. unijne - poprzednie ukradli :/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Novus Opublikowano 23 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2005 Ja sobie brykam Renault 11 1.7+GaZ z 1984r.(STARY ALE W 100% ZA WŁASNA KASE) zeby nie było ze to jakis dziadowski samochod napisze jego wyposazenie 2xel.szyby(przod) el. lusterka siedzenia werlur szyber alumy(fabryczne) kubelkowe fotele (fabryczne) spryskiwacze reflektorow centralny zameczek regulacja przednich reflektorow sterowanie radiem z kolumny kierownicy I JESZCZE WIELE INNYCH UDOGODNIEN Jako ze nie moge znalesc zdjec(ale znajde!!) mojej furki dopisze jeszcze ełektroniczna deska rozdzielcza (pełna nazwa auta to RENAULT R11 TXE ELECTRONIC) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 No wypasiony ten reno. Dawaj foty ze srodka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 No a ja mam szanse zostac legalnym kierowca 15 kwietnia. Bedzie niezla beka, bo pewnie nie zdam :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuChyY Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 No a ja mam szanse zostac legalnym kierowca 15 kwietnia. Bedzie niezla beka, bo pewnie nie zdam :) 1348970[/snapback] Hoho, ja mam 7 kwietnia :) I tez sie troche boje :mur: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiAłY Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 No a ja mam szanse zostac legalnym kierowca 15 kwietnia. Bedzie niezla beka, bo pewnie nie zdam :) 1348970[/snapback] Musisz być troche pewniejszy siebie - bo inaczej faktycznie oblejesz ;]. Uczcie się testów powiadam wam bo głupio na teorii odpaść :>. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 Z teoria nie ma problemu, bo juz zdawalem wew. egzamin, wiem ze to nie to samo, ale 3 razy bez blednie, a trafialem akurat an te pytanie ktorych nie lubie. Ogolnie to chyba oczywiste, ze jak mi zalezy, to sie naucze dobrze testow. Co do mojej pewnosci... Hmm... to jest tak, ze sam uwazasz ze jezdrze dobrze jak na swoj wiek. Bo jazda eLka to tylko jeden z elementow mojego ksztalcenia. Ale to nastawienie stad, ze ostatnio duzo osob oblewa tam gdzie ja bede zdawal. Staram sie nie przejmowac, niektorzy zdawali po 15 razy i jakas teraz jezdrza bez problemu. Nieraz rutyna mzoe zgubic, trzeba sie zachowywac jak jelen, to moze przepuszcza :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPC Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 nie robcie offtopa z serii za ktorym razem zdam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 No a ja mam szanse zostac legalnym kierowca 15 kwietnia. Bedzie niezla beka, bo pewnie nie zdam :) 1348970[/snapback] widze, ze jestes z Wachocka, to pewnie egzaminy macie w Starachowicach nie? ile tam jest skrzyzowan ze swiatlami ? 1 czy 2 :lol: :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 25 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2005 Egzamin odbywa sie w Radomiu lub Kielcach, to juz zalezy ode mnie gdzie chce zdawac. @LPC to i tak jest duzo OT i jakos sie tym strasznie nie przejmuje. Wszyscy maja w d... i zakladaja po 1000 niepotrzebnych tematow, a Ty mi tu o OT na oslej mowisz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Novus Opublikowano 26 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2005 No wypasiony ten reno. Dawaj foty ze srodka. 1348794[/snapback] Juz Daje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...