Skocz do zawartości
LCC

S.t.a.l.k.e.r. - Shadow Of Chernobyl

Rekomendowane odpowiedzi

Ok zwracam honor, to czym w tej chwili dysponują gry, to parallax bump mapping = parallax mapping. To o czym ja mówię to parallax steep mapping. Niestety nie do wykorzystania w obecnych aplikacjach real time ze względu na zbyt dużą moc sprzetu której wymaga. Tyle. Podsumowując, parallax stosowany w "dzisiejszych" grach to podrasowany bump mapping...czyli jak dla mnie żadna rewelacja bo w podswiadomosci wiem że ta textura jest płaska. Ehh czekam na zastosowanie steep parallax mappingu. Wtedy gry (dla mnie) nabiorą realizmu. (moze za 10 lat ;) ).

Edytowane przez apo5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paralax steep mapping pozwala na osiagniecie siwetnych efektow, ale nawet ta technika nie modyfikuje geometrii modelu.

 

W skrocie jak dziala:

Rzuca się promień od kamery do każdego fragmentu i sprawdza w którym miejscu przeciąłby model, jeśli byłby high-poly (na podstawie normal i height mapy) i z tego wirtualnego miejsca przecięcia pobiera się wartość koordynaty tekstury i daje ją do tego fragmentu, który testowaliśmy.

 

Większość zaawansowanych technik mapowań działa na tej właśnie zasadzie. Różnią się tylko technikami wykrywania punktu przecięcia promienia z powierzchnią

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co by nie było zastosowane w STALKERZE to musi być Paralax

skoro zmiana tego parametru :

r2_parallax_h 0.02 na 0.04 zmienia również jakość wypukłości .

 

Aczkolwiek do takiej symulacji wypukłości : http://www.humus.ca/3D/ambientApertureLighting_large.jpg

dużo Stalkerowi brakuje .

 

Wiadomo coś kiedy będzie nowa Betka .?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jakieś dziwne jazdy państwo z THQ sobie robią. Nie wliczając kilku lat oczekiwań. Najpierw Beta na miesiąc przed premierą. Teraz się okazuje, że ta beta to jeszcze nie ta beta co powinna. Teraz czekamy na kolejną BETE, a gra ma wyjść 6 marca. PARODIA.

 

P.S Jak dla mnie opcje są 3:

1. Niezbyt wyszukany chwyt marketingowy.

2. Przesunięcie daty premiery o kolejne miesiące.

3. Wydanie na czas, a następnie wydawanie co chwila patchy łatających bugi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek do takiej symulacji wypukłości : http://www.humus.ca/3D/ambientApertureLighting_large.jpg

dużo Stalkerowi brakuje .

A chciałbyś żeby grafa w stalkerze wyglądała tak okropnie nierealistycznie jak na tym screenie? Okropne.

Imho twórcom stalkera zależało na realistycznie wyglądających lokacjach, a nie świecących się niczym psu jajca na wiosne kamykach na drodze ... tak jak np. w Oblivionie itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do samego gameplaya to ten trailer wymiata... końcówka jest najlepsza... CoJ

hahahha, końcówka rzeczywiście fajna :D

Kurcze te trailery to robią taki klimat, że chciałbym już zagrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miazga82

 

Wiadomo że na tym screenie który zapodałem wcześniej wszystko jest zbyt sztuczne i zbyt świecące .

Ale wypukłość za pomocą paralax jest tam na najwyższym poziomie .

Zresztą najlepiej zobaczyć to w ruchu ,demka zajmują 1-4 MB .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sa na najwyzszym poziomie ;) parallax pozwala na wytworzenie duzych wypuklosci (duzo wiekszych niz zwykly bump), szczerze mowiac to juz nie wiem co jest w tej becie. strasznie zamotali. nie dosyc ze beta miala nie miec wszystkich efektow z dx9 (tych co beda w singlu), to jeszcze sie okazalo ze to nie jest ta beta ktora chcieli puscic swiat. Jedno jest pewne, w grze mialy byc dwa rendery, jeden od dx8.1 a drugi od dx9 (R1 i R2). W poprzedniej becie (pare lat temu) byl dostepny tylko r1 i efekty byly z dx8. W tej becie, po ustawieniu wysokich detali i oswietlenia silnik gry korzysta z rendera od dx9 (R2), mozna to nawet w konsoli sprawdzic po uruchomieniu serwera. Z poczatku bylem pewny ze to parallax ale teraz to juz jest wszystko mozliwe, najlepiej napisac do panow z gsc. Parallax ma jeszcze jedna fajna wlasciwosc (ktorej nie ma bump mapping), jego efektywnosc nie spada w raz z odlegloscia od obserwowanej sciany czy obiektu. Cos jak wyrazistosc tekstur, staniemy pod katem dlugiej sciany, w oddali tekstury sa rozciapane i nie wyrazne chyba ze uzyjemy filtrowania aniso. Z tym tez parallax jest lepszy od bump mappingu. Efekty jego dzialania sa widoczne na wiekszych odleglosciach. Tu jest sporo informacji o technikach tworzenia wypuklosci, fajny art, polecam. http://www.brunoevangelista.com/presentati...ed_surfaces.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po linku Carsona, zaczynam bardziej doceniać ten parallax mapping, dobrze użyty przez grafików naprawdę potrafi sprawić wrażenie wypukłości obiektu. Jesli chodzi o przyszłośc i tworzenie naprawdę wypukłych textur a nie tylko złudzenia optycznego to wynika iż graficy będą się kierować ku cone step mappingowi bądź sphere tracing, przy czym ten drugi "nieco" zniekształcapowierzchnię.

Muszę się dzisiaj lepiej przyjżeć screenom ze stalkera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadanie 1.

S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl, a Parallax Mapping i Bump Mapping - napisz rozprawkę o zastosowaniu wyżej wymienionej technologii, w oparciu o dołączone materiały uwzględniając różnice wynikające z wyglądu grafiki 3D. Swoją wypowiedź uzasadnij.

 

 

Ludzie dajcie już spokój bo od 2 stron non stop to samo ... :>

 

Tylko patrzeć jak wybuchnie debata, tekstura podłoża - ułożenie kafelków według osi x i y ... :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szawel- nie 6 tylko 23 w USA, 24 EU

A to sorki za wprowadzanie w błąd, podałem wg. gamespot.com. Ale coś czuje, że i tak będą poślizgi z tym. :-|

 

P.S. -Caleb-, słuszna uwaga. "Dywagacje na temat wypukłości tekstur na podstawie..." :D No dajcie spokój ;] Przecież najważniejszy jest klimat i grywalność a nie to czy cegła w ścianie będzie uwypuklona tą czy inną techniką ;] (ale mnie pojadą teraz :D)

Edytowane przez Szawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ladnie, pieknie. Przyznam szczerze, ze zagral bym w S.T.A.L.K.E.Ra z ogromna checia, ale przy tym chcialbym zobaczyc wszystkie mozliwosci silnika. A na moim sprzecie "troche" ;) rzeczy nie zobacze. Po samych trailerach z gameplaya widac ten oszalamiajacy klimat ale nikt mi nie powie, grafika rowniez tworzy ten klimat. Chyba na tym sprzecie odpuszcze sobie granie w ta jakze dobrze zapowiadajaca sie gierke. To samo mialem w FC jak pierwszy raz gralem na GF 4 ti a pozniej na X800 to musze przyznam, ze gra sycila o wiele bardziej na X800 ale niechcialo mi sie jej drugi raz przechodzic bo juz bylo wiadomo, co gdzie i jak ...

Edytowane przez Buziak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Caleb jeżeli uważasz że temat strony graficznej stalkera jest nieciekawy to nikt nie każe Ci zabierać głosu ani czytać naszych wypowiedzi. Ale przypominam, że to cały czas mowa o grze stalker (strona techniczna). Ile można gadać o tym czy gra bedzie klimatyczna czy nie ;) wiadomo, że będzie. Jest klimatyczny jest grywalny, czekamy na prawidłową betę (a nóż coś się zmieni) rozprawiając w tym czasie o grafice. Jak by nie było silnik został mocno przebudowany od czasu zapowiadanej premiery w 2004 roku, więc uważam, że jest o czym podebatować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie sprawdzcie czy działa wam taka popelina :) :

 

przy rozgrywce @ mutli, przeniescie sie na spect'a i przelaczcie widok kamery na pierwszą osobe - kolegi/innego gracza, w konsoli wpiszscie komende "g_kill" - i jak mozescie to napiszscie czy cos sie stało ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też widziałem tego linka , ale po rozpoczęciu ściągania okazało się że plik .exe

jest taki sam ja ten z poprzedniej betki ,więc lipa :/

objętość tego pliku 459.513,989

 

Co do dyskusji na temat grafiki , to nie powinno to już chyba nikogo dziwić , mamy rok 2007

i chyba wielu z nas oczekuje w końcu jakiejś widocznej poprawy wizualizacji w grach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, że podczas gry w fulla pierwszy raz w życiu w grze będę miał poczucie, że mogę sie zgubić, tu mnie łoją z powietrza, ziemi, wody a ja biegne i nagle nie wiem gdzie jestem, jak podejść do budynku, z tej, tamtej, czy jeszcze inaczej, tyle możliwości - cały ten gigantyczny obszar mnie wgniata w ziemię :) masakra...

 

Zaktualizowałem mapę:

 

Dołączona grafika

Edytowane przez LCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, że podczas gry w fulla pierwszy raz w życiu w grze będę miał poczucie, że mogę sie zgubić,

Zawsze możesz zapytać o drogę :D

A, pewnie tendencyjne pytanko - bądą w końcu jakieś pojazdy? Walić z buta przez tyle hektarów to lekkie przegięcie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem mdlejacy. Narazie bede seplenil, podniecal sie itp. Po prostu takiego szoku doznalem widzac jakie mozliwosci ma silnik graficzny tej gry, ze nie moge ochlonac. Chodzi wszystko tak plynnie, ze nadal nie jestem w stanie uwierzyc czy mam w budzie moj sprzet z podpisu czy moze jakiegos PIV 3.2 i R9800XT. Najladniejsze niebo jakie widzialem w grze. Nawet te ktore widzimy w realu jest do bani w porownaniu z tym. Zobaczycie rdze i kopare bedziecie zbierac przez pol godziny zamiast grac. Nie polecam ssania tego demka bo grozi to palpitacja i takim samym pindoleniem bezsensu jak ja.

Oby ta gra dala w polowie taka grywalnosc jak mozliwosci ma jej silnik, a bedzie to HIT murowany.

Jezeli w niej nie ma tych rzeczy to ja nie przezyje tego co zobacze w finalnej wersji.

Dla mnie silnik juz jest genialny.

Aż łezka w oku się kręci :)

leszczyk 9800XT... a teraz potwór 8800GTX będzie z tym walczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż łezka w oku się kręci

leszczyk 9800XT... a teraz potwór 8800GTX będzie z tym walczył.

 

Ciekaw jestem o ile procentowo wzrosły te wymagania sprzętowe ?

Pomiędzy 9800XT a 8800GTX to chyba minimum z 400% różnicy w wydajności , albo i więcej

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś tutaj ma mocne łącze tak aby postawić serwer?

Moglibyśmy zagrać. Wczoraj grałem 1on1 i było ciekawie. Lecz mój upload nie pozwala na takie zabawy, kumpel miał ping ok 200 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz @Mario2k o ile by nie wzrosły to chwała GSC, że dopiero teraz ją wydają bo gdyby wydali ją wtedy to tak dobry pomysł na grę z Czarnobylem poszedłby się p....... a tak będziemy mieli cudo.

 

@Miazga82... przez Hamaczi ?

Edytowane przez LCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...