Skocz do zawartości
ducat

Motocykle - rady, opinie, ciekawostki

Rekomendowane odpowiedzi

ale fajne, gdzie to muzeum jest? ktore Ustronie (Ustroń ??) :P

 

btw sie pochwale ;) jutro jade po moja cb500 ;) na 13 jestem umowiony na jazde probna i podpisanie umowy ;)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cb 500 miał to być moj pierwszy motocykl, ale trafił się cb 750 seven fifty, więc długo się nie zastanawiałem :-)

Tu są fotki mojej piękności chciałbym również zaznaczyć, ze byłą wyprodukowana w 94 roku i ma oryginalny lakier, co swiadczy o jej nie wielkim przebiegu teraz ma jakoś 27 tyś,

Pozdrawiam i czekam na fotki twojej cebuli, i pamiętaj, że motocykl to tylko część wydatków, 2,5 k przeznaczysz na ciuchy i kask. Pamiętaj, aby cebulce smarować łańcuch co 300 - 400 km specjalnym smarem

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze zalozymy topic "pokaz swoje moto" ? kilka sprzetow jest na forum.

 

mam 8k oszczednosci za 6.5 wyrwalem cebulke ;) w ciagu najblizszego tygodnia kupie ubranko i wymienie uszczelniacze lag (troche ciekna) a jakos w czasie wakacji zmienie opony bo tylnej zostalo juz jakies 3mm i klocki. pewnie rodzice sie dozuca jak mi kasy zabraknie ;)

 

moja tez ma orginalny lakier i naklejki. koles ja rok temu sobie z niemiec przywiozl.

 

twoja tez ladna ;) moja bedzie zielona :P

 

w manualu pisza zeby smarowac co 600km ale w sumie co za roznica.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No można by założyć ;)

 

Dzisiaj zalałem BR Ultimate i musze powiedzieć, że na prawdę lepiej się jedzie. Zobaczymy po dłuższym okresie użytkowania, bo wczoraj dowiedziałem się że benzyna na której do tej pory jeździłem miała troche wody i nawet koledze moto nie chciało palić w pewnym momencie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

imo trochę za szeroki laczek, jakoś mi to nie pasuje. ten egzemplarz to mój numer jeden, kiedyś sobie takiego złożę.

 

http://picasaweb.google.pl/intimidator69/O...299368965526066

 

S_Works jakie są twoje powiązania z tym warsztatem?

Edytowane przez kenji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

S_Works jakie są twoje powiązania z tym warsztatem?

Moj kolega buduje te motory, wczesniej pracowal w sklepie H-D w moim miescie, jakis czas tez spedzil w USA w firmie W&W cycles, bardzo lubie tam przychodzic pod wieczor gdy konczy robote posiedziec przy piwku, posluchac muzy i pogadac, to bardzo klimatyczne miejsce: stado customow i silnikow H-D oraz Ford Ranchero w trakcie renowacji.

Cwicze pstrykanie fotek i przy okazji dokumentuje mu to i owo na potrzeby jego firmy.

Jesli ktos ma jakies zapytania do konstruktora/wlasciciela to kontakt jest tutaj http://www.olskullcustoms.com/

Edytowane przez S_Works

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kolejnego tylko kolejnych dwóch :)

 

Mimo że na ogól nie lubię tego typu moto, to takie customsy mi się bardzo podobają. Oczywiście nie wszystkie, ale większość :)

 

______________________________________________________

 

Jeździłem dziś na YZ 125. Cross już niezły :) By mnie porwała na dość dużej hopie. Już myślałem że spadnę :P

 

Na GS 500 też jeździłem. 4T to 4T. Chyba sobie sprawie na przyszłe wakacje taką GSke a NSR sprzedam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GS 500 fajny na początek, ale moim zdaniem Honda CB 500 fajniejsza :-)

Wszystko zależy od przedziału cenowego, w którym szukasz motocykla. Jeżeli są to mniejsze kwoty [do 6 tys.] to lepiej szukać GS'a niż CB 500. Jeżeli powyżej to sytuacja jest odwrotna, albo na równi. Potem jeszcze dochodzi ER-5, ale to już trzeba mieć trochę kasy na ten motor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to zaliczylem sobie pierwsza glebe ;) mozna powiedziec ze "parkingowa" omijalem poboczem samochody skrecajace w lewo. jechalem moze z 15km/h zahamowalem przedem kolo sie zablokowalo na piasku i siup leze ;) zdazylem jeszcze zgasic silnik.

 

straty, w zasadzie tylko owiewki do malowania no i kolano troche boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gratuluje pierwszej gleby :-)

Mówią, że kazdy kiedyś będzie leżał. Ja swój limit wyczerpałem na kursie, pies mi wybiegł i to samo co w twoim przypadku :-) Straty ogromne - moralne :-) mam nadzieję ze na mojej cebuli tego wyczynu nie powtórze.

 

Arnie czytałeś książki David L. Hough'a? Motocyklista doskonały i strategie uliczne? Jeśli nie, to dopuki nie przeczytasz proponuję nie wsiadać na moto :-) Ta ksiązka otwiera oczy!

 

A i jeszcze jedno, oczywiście każdy wie co to przeciwskręt z ang countersteering

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla kogoś kto śmiga na moto, moze to byćtrudne, a dla kogoś, kto nigdy nie jechał wręcz sprzeczne ze zdrowym rozsąkiem :-)

 

 

To jest post, który napisałem na innym forum

 

Witam,

Wpisałem w forumową szukajkę przeciwskręt i wyniki były powalające!

Chciałbym, aby ten temat został przyklejony. Opiszę w nim mniej więcej przeciwskręt, jak go zastosować i po co to w ogole jest.

 

Przeciwskręt jest to technika kierowania jednośladami, a w szczególności motocyklami (działa rónież na roweże, ale z powodu małej masy i niskiej prędkości należy stosować bardzo ostrożnie), którą każdy z nas stosuje, ale najczęściej nie świadomie. Bardzo WAŻNE jest, aby stosować przeciwskręt ŚWIADOMIE.

 

Jak stosować i po co?

Stosujemy przeciwskręt, aby lepiej, szybciej i łatwiej składać się w zakręty i z tego zakrętu wychodzić.

Aby pokonać zakręt w prawo, należy wywrzeć nacisk na prawą manetkę. Przy zakręcie w lewo wywieramy nacisk na lewą manetkę. Możę się to wydawać nie logiczne, ale to działa.

 

Jak wypróbować?

 

Znajdź kawałek równiej najlepiej zamkniętej drogi. Rozpędź się do ok 30 -40 km/h na 2 biegu, wrzuć luz i zdejmij ręce z kierownicy. Delikatnie popchnij prawą manetkę do przodu - co siędzieje? Motocykl przechyla się i zakręca w prawo! Analogiczna sytuacja ma się z popchnięciem lewej manetki. Chcąc wyprostować motocykl wystarczy przerwać nacisk, chcąc szybko wyprostować moto, można wykonać przeciwskręt w przeciwną stronę.

 

Przy niskich prędkościach ruch manetki będzie widoczny, natomiast przy prędkościach większych wystarczy tylko wywrzeć nacisk na wybraną manetkę zależnie od zakrętu. Należy zaznaczyć, że przeciwskręt działa dobrze powyżej pewnej prędkości, która jest różna dla każdego motocykla.

 

Tu jest filmik dokładnie pokazujący jak to działa.

a tu kolejny

Pozdrawiam i mam nadzieję, ze się przyda :-)

 

UPDATE:

 

Jest to szczególnie przydatne, gdy wychodzimy z łuku, nie mieścimy się na swoim pasie, a z na przeciwka jedie tir, wtedy pogłęiamy przeciwskręt dodając gazu. Jest to jedyne rozsądne i bezpieczne wyjście z sytuacji, bo hamowanie przy skręcie wiadomo jak moze się zakończyć.

 

Przeciwskręt proponuję stosować zawsze, zeby mieć już to we krwi, a w sytuacji awaryjnej zadziałamy odruchowo przeciwskrętem :-)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już to polecałbym przeczytać krótki opis całego zjawiska tutaj:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...c=70897&hl= [przeciwskręt]

Tutaj masz też opis innego ważnego elementu jazdy na motocyklu:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...c=70896&hl= [przegazówka itp.]

Oba opisy autorstwa Tomka Kulika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem :) choć nie mam moto ale planuje, chciałbym sie dowiedzieć co to jest.

w skrocie chodzi o to ze zeby skrecic w lewo, trzeba kierownica skrecic w prawo zeby sie przechylic do wewnetrznej zakretu, a pozniej zalozyc kontre kierownica w prawo zeby kontrolowac przechyl.

 

edit:

mojim zdaniem wlasnie nie nalezey stoswc cs swiadomie, swiadomosc bardzo spowalnia. trzeba to swiadomie trenowac by byl naturalna odruchowa reakcja ktora odbywa sie bez udzialu swiadomosci.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skarbnica wiedzy (dla tych, którzy nie znają)

forum.motoyklistow.pl

 

Jeśli chodzi o ER5... Z 500 zdecydowanie najlepsza jest cebula, to bezsprzeczne. ER5 ma swoje wady - i z mojej wiedzy akurat silnik nie jest najgorszy, prawdziwą tragedią są hamulce. Natomiast z całą pewnością wolałbym er5 od gs-a :)

 

A przeciwskręt można spokojnie sprawdzać na rowerze. Zresztą podświadomie każdy na rowerze skręca właśnie przeciwskrętem, tylko o tym nie wie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...