Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/16/20 in Posts

  1. Oj dawno tu nie pisałem, ale postanowiłem się wywnętrznić bo może komuś się przyda. Konfig: MSI x570 Gaming plus, 5600x, Ballistix Elite 4000cl18 Poniżej opisze jak udało mi się uzyskać na powyższym konfigu stabilnie 3800cl15-19-10-12-34 przy FI na 1900mhz (czyli 1:1). Zacząć trzeba od uzyskania stabilności na infinity fabric (IF). Czyli taktowanie i timingi na auto, procek na auto. W moim przypadku ustabilizować chciałem 1900mhz, bo paradoksalnie na tych pamięciach 2000mhz oznacza CL17 (nawet przy napięciu 1,5V), co powoduje, że odrobinę szybciej jest na 3800, dzięki cl15. Tak czy inaczej, w biosie trzeba ustawić zakładane taktowanie IF i odpalić Windowsa. Najprawdopodobniej system się zabootuje (trochę poczytałem przy okazji i ZEN 5000 bootują praktycznie zawsze do IF 2000Mhz włącznie). Stabilność sprawdzamy OCCT i HwInfo i szukamy błędów WHEA. W OCCT włączamy test pamięci, suwakiem przesuwamy na 95% ilość wykorzystanej pamięci i odpalamy. Można "wspomóc" wywalenie błędu jest w tle odpali się jakąś mp3 lub film (faktycznie to co piszą na redicie np. jest prawdą - IF obciąża się bardziej gdy system musi sobie poradzić z codecami). Jednak w moim przypadku najlepiej sprawdzało się odpalenie Ryzen Mastera... Jeśli IF nie była stabilnie Ryzen Master ZAWSZE powodował wywalenie błędu WHEA i to od razu po odpaleniu. Mało tego okazało się, że jeśli Ryzen Master po odpaleniu nie wywalił WHEA w OCCT/HWInfo to można było darować sobie całonocne testowanie stabilności. Nie wiem, czy to jest reguła i tak będzie u każdego, ale gdybym wiedział to wcześniej pewnie kilkanaście godzin testowania można było zaoszczędzić. Niektórym udaje się uzyskać pełną stabilność mając wszystko w biosie ustawione na auto, ale raczej jest to mniejszość. U mnie na auto stabilnie IF jest do 1833 Mhz, powyżej trzeba stabilizować ręcznie. Ja pisałem wyżej interesowało mnie 1900Mhz, ale jak się później okazało przy ustabilizowaniu na 1900Mhz stabilnie jest także na 2000mhz. Kluczem w moim przypadku było ręczne ustawienie napięć: SOC, VDDP i VDDG (synchronicznie IOD i CCD). Jednakże zacząć trzeba od napięcia SOC, a pozostałe 3 zostawić na auto. Najważniejsze jest to, że jeśli błędy WHEA pojawiają się pojedynczo (może ich być kilkaset nawet, ale wyskakują po 1 na raz) to niestabilność wynika z napięcia SOC. Jeśli błędy pojawiają się jednocześnie to brak stabilności wynika ze złych napięć VDDP i VDDG. Znowu nie gwarantuje, że jest to reguła u każdego. Okazuje się, że wg. specyfikacji procesor podnosi napięcia dla SOC o 0.1V za każde 100Mhz powyżej 1800mhz. Poniżej 1800mhz SOC na auto dostaje równo 1V. Zatem w teorii 1800mhz=1.1V, 1900mhz=1.2V i tu koniec, bo auto nie poda więcej niż 1.2V. Mykiem, który się sprawdził nie tylko u mnie było ... ustabilizowanie podawanego napięcia na równe 1.2V, ALE takiego faktycznego odczytanego z sensora. Może zabrzmi to głupio, ale wiele osób powtarza tę prawidłowość - im napięcie SOC jest bliższe RÓWNYM wartościom tym system staje się stabilniejszy. U mnie MSI podaje troszkę więcej niż wyznaczy się ręcznie, więc ustabilizowanie SOC osiągnąłem na 1.185V i faktycznie wtedy SOC dostaje właściwie praktycznie równe 1,2V. VDDP I VDDG na auto podają odpowiednio: 1.1V i 1.15V co wywala błędy WHEA. Stabilność uzyskać można ZMNIEJSZAJĄC napięcia i podnosząc ProcODT do 40 Omów. I tu kolejna ciekawostka - najnowsze ZENy lubią niższe napięcia. Niektórzy piszą, że uzyskują pełną stabilność przy napięciach rzędu 0.850V na VDDP i 0.900V na obu VDDG. Niestety u mnie aż tak różowo nie jest bo musiałem ustawić VDDP na 1.01 i VDDG na 1.1V (napiecie o raptem 0.1V mniejsze, a ma ogromny wpływ na stabilność). WHEA warnings (nie errors) pojawiły się przy IF na 2000Mhz, ale na warnings idealnie działa podwyższe ProcODT - rozsądnym poziomem jest do 53 Omów, u mnie na 48 Omów 2000mhz działa bezbłędnie. Na koniec dodać trzeba, że napięcie VDDG musi być niższe od napięcia SOC o min. 0.04V Kolejny krok to podkręcanie pamięci. Crucial Ballistix jest na e-die Microna. Te w teorii charakteryzują się wysokim taktowaniem, rozsądnym napięciem i ... kilkoma timingami, które są fatalne (w por. do Samsunga b-die, z drugiej strony b-die są sporo droższe). Słabością tych kości są tRCDRD (min 18), tRFC i tRAS + tRC (celowo podaje je razem). Stabilność sprawdzamy TM5 i Kahru. Warto wiedzieć, że podkręcanie i stabilizowanie pamięci też należy robić w odpowiedniej kolejności. Przynajmniej dwa timingi skalują się wraz z napięciem. Są to tCL i tRFC. A zatem ustawiamy napięcie do maksymalnego bezpiecznego poziomu czyli 1.45V ( u mnie 1.43 daje 1.45V rzeczywistego bo MSI lubi troszkę dodać od siebie). Ustawiamy tCL na zakładany poziom (u mnie 15) i tRFC na wartość odpowiednią opóźnieniu tego timingu na poziomie 290ns (DRAM Calculator w zakładce advanced pozwala wyliczyć wartość timingu). Przy 3800Mhz 290ns dla tRFC daje ustawienie go na 551. Poza tym CMD na 1T, wyłączamy GDM, Bank Group Swap na disabled, Bank Group Swap Alt na enabled. Tak saveujemy i idziemy do Windowsa. Jeśli system się nie zabootuje to najpierw zmieniamy tRFC na 570, a potem jeśli nadal nie bootuje na AUTO. Jeśli się nadal się nie bootuje to włączamy GDM. I dopiero jeśli i to nie poskutkuje podwyższamy tCL o 1. Następnie odpalamy TM5 na min kilka godzin. Z reguły: zbyt niskie CL wywala błędy w TM5 od razu, a tRFC wywala po prostu BSODa. U mnie udało się ustabilizować tCL15, GDM off, tRFC 551. W drugim kroku zajmujemy się głównymi timingami, czyli tRCDRD, tRCDWR, tRP i tRAS. Proponuję zacząć od tRCDRD na 20, tRCDWR na 10, tRP na 13 i tRAS 35. Dlaczego akurat tak? Okazuje się, że najszybsze timingi tRCDWR stanowią 50% * tRCDRD. Mimo, że da się nimi zejść nawet do 8, to przekroczenie magicznego progu 50% tRCDRD spowalnia cały system (ok 1,5ns więcej wg. Aida) jeśli wartość tRCDRD jest nieparzysta timing tRCDWR trzeba ustawić na najniższy poziom gwarantujący zachowanie owych min.50% . Druga zasada wynika ze wzoru min tRAS = tRCDRD + tCL. Zejście tRAS poniżej tej sumy nie dość, że nic nie da to dodatkowo powoduje mikrozacięcia. Proponuję jednak dodać do tej sumy 2 i na tyle ustawić tRAS - daje to większą stabilność, a ma minimalny wpływ na wydajność. Stabilność ustawień sprawdzamy przez kilka godzin w TM5. Ostatnim krokiem są pozostałe timingi. Można oczywiście bawić się wszystkimi, ale największy wpływ na wydajność mają: tRC, tFAW + tRRDL (np. w CS:GO obniżenie tFAW z 40 do 20 i tRRDL z 12 na 9 daje 40fps więcej !!), tWR, tWTRL i tRTP. Resztę naprawdę można spokojnie zostawić na auto. Kilka kolejnych reguł: min. tRC = tRAS + wartość pomiędzy tRP, a tRP*2. U mnie nie udało się stabilnie osiągnąć tRC na tRAS+tRP, musiałem trochę dodać. Stabilnie jednak powinno być zawsze jeśli tRC = tRAS + 20. Po drugie nie polecam schodzenia z tWR poniżej 12 i tRTP poniżej 8 - niektórzy pisali, że poniżej tych wartości padały procki. min. tFAW=4*tRRDS (zejście poniżej nic nie daje). U mnie na auto tRRDS ustawione jest na 5. tRRDL i tRWDL stablizujemy ręcznie, ale bezpiecznie będzie po 10 na obu. Mając powyższe reguły na uwadze metodą prób i błędów trzeba swoje odczekać aż znajdzie się wyspę stabilności. Ale warto, bo efekty są spore. AIDA latency z 62,4ns na 55,1ns. Gry dostają zauważalnego kopa. Nie widać tego tak na prawdę tylko w 3dsmarkach. Mam nadzieję, że komuś się przyda. Mi dojście do tego wszystkiego zajęło 26 dni (zostały 4 dni triala od AIDA stąd wiem). Jeśli chcecie mogę wrzucić jakieś screeny itp.
    6 points
  2. Gościu, wypad z tym spamem. A może wytłumaczysz tutaj, dlaczego ten monitor https://www.x-kom.pl/p/531086-monitor-led-24-lenovo-g25-10-czarny-gaming.html?utm_medium=tydzien-lenovo&utm_source=purepc&utm_campaign=artykul u was na "promocji" Kosztuje o 62zł drożej niż w innym sklepie bez promocji: https://www.sferis.pl/monitor-g25-10-245-1920x1080-1-ms-hdmi-dp-65fegac2eu-p668023?utm_medium=Skapiec.pl_1116609&utm_source=Tradedoubler Łowienie frajerów obrzydliwym marketingiem na forach??
    6 points
  3. Cześć, Wersja sprzedawana w naszym sklepie wyposażona jest w podświetlaną klawiaturę :)
    5 points
  4. Witam Planuję sobie wykonać obudowę do komputera i pomyślałem że miło będzie się dzielić postępami z szanowną społecznością - może ktoś coś doradzi, może ktoś coś pomoże. Sam nie mam dużo doświadczenia a materia nietrywialna, więc dodatkowe kilka(set) par oczu nie zawadzi. Koncepcja jest taka żeby zbudować możliwie płaską budę do powieszenia na ścianę, z przeszklonym frontem. Cel - buda ma nie zajmować miejsca na biurku, ma czadersko wyglądać i ma być komfortowa w użytkowaniu (cicha i chłodna). W tej chwili plan konstrukcji jest następujący: skrzynka z MDFu 6mm o wymiarach 40 cm x 80cm x ~10-11cm (wys x szer x głębokość). Sprzęt będzie miał efektywnie ok 9,5 cm wysokości "wolnego" do zagospodarowania. formatki do montażu podzespołów cięte z blachy amelinowej (sztywniejsze i bardziej precyzyjne niż MDF) front ze szkła, najpewniej montowany na zasadzie wsuwania między profile alu w trakcie prac będę oceniał co jest wykonalne a co nie, ale docelowo chciałbym każdy z elementów w środku podświetlić na niebiesko, coś w ten deseń: Oczywiście tak konkretnie nie zrobię, bo buda powyżej jest zdaje się na EL-wire, a EL-wire hałasuje więc - odpada. Co do rozmieszczenia klocków to plan jest następujący: Chłodzenie oczywiście wodne, bo przy 10 cm wysokości chyba nie ma niczego innego co by zapewniło względną wydajność i kulturę pracy. Na razie woduję samo CPU, GPU mam za słabe żeby dopłacać do bloku. Klocki w rozmiarze ITX, zasilacz SFX. Na większe GPU jest jakby co miejsce, a co do mobo nie przewiduje żebym potrzebował czegokolwiek większego niż ITX. Zasilacz SFX. Jeśli chodzi o odbieg powietrza to od lewej do prawej - nadmuch z chłodnicy (w planach 4x80mm). Po prawej stronie otwory wentylacyjne pod GPU oraz dwa-trzy 80mm wyciągające. Trochę nie po równo ale interesuje mnie delikatne nadciśnienie w budzie, co wypchnie trochę powietrza przez zasilacz i utrzyma go w trybie zero-rpm trochę dłużej. To chyba tyle. Chciałem w sumie otworzyć wątek już jakimiś obrazkami z produkcji, ale niestety sklep budowalny się "unieczynnił" z przyczyn epidemiologicznych, więc czekam aż MDfy i profile przyjdą kurierem. Pewnie skrzynkę i może jakieś elementy z Alu uda mi się porobić w okolicach świąt. Tak więc tyle na otwarcie. Będę się dzielił postępami. Może się to trochę rozciągnąć w czasie, bo mogę na pracę przeznaczyć tylko kilka godzin w tygodniu, ale postaram się trzymać tempo. Za wszelkie uwagi i dobre rady z góry dziękuję.
    4 points
  5. Znowu powtórka z rozrywki? Dalej dajecie się nabrać na kasę w tym żałosnym sklepiku?
    4 points
  6. głowa w piasek i cisza... ale darmowy kredyt xkom otrzymał i kasa na siebie pracuje więc wszystko ok.. klient niech czeka.. infa też nie damy żadnego bo wszystkim steruje skynet..tzn "system", a my pracownicy sklepu nic nie wiemy bo tak nam kazali mówić ?‍♂️
    4 points
  7. Masz Windows 10 i Defender więc nie zaśmiecaj systemu innymi, zbędnymi antywirusami.
    4 points
  8. Jacek Future widziany ostatnio po wrzuceniu tego posta w tej samej minucie co rejestracja. Reklamuje firmę z Future na początku. Niezła kultura na tym forum, że i tak mu ktoś odpowiada. A ja myślałem, że to jakiś młodziak potrzebuje potwierdzenia że musi kupić gamingowy komputer do programowania jak to od lat jest ze studentami architektury itp. 😄
    3 points
  9. No dobra, to chyba skończyłem... Tak się prezentuje w świetle dziennym: A tak w nocy: Wszystko działa cacy, w sensie wentylacja w środku zgodnie z oczekiwaniami, czyli ściana powietrza przez całą wysokość budy robi robotę: w regularnym stresie żaden element mobo (VRM, NB, dowolny inny sensor) nie rejestruje temperatury powyżej 50 stopni GPU, pomimo niezbyt łaskawego położenia nagrzewa się do max 80 stopni w occt (rtx 2060 chłodzony jednym 92mm) zasilacz też nawet pod sporym obciążeniem nie "wyje" (niestety nie mam monitoringu obrotów na zasilaczu, więc muszę organoleptycznie). Trochę obawiałem się chłodnicy, bo nietypowa (4x80) - więc nie idzie nigdzie znaleźć testów i opinii - ale ogarnia procesor w cuglach (~50C po 3 godzina OCCT przy wentylatorach @1000obr/m), więc myślę że jak dołożę do loopa nawet mocne GPU to spokojnie sobie poradzi z całością. W najbliższym czasie spróbuję znaleźć jakieś GPU co by pasowało i było na wodę, oraz obawiam się że wymienię pompkę na DDC - DC-LT jest spoko i generalnie jestem jej dużym fanem, ale po pewnych zjawiskach wokół temperatury CPU wnioskuję że blok działał by sprawniej jakby woda płynęła kapkę szybciej. Jako że w przyszłości dojdzie jeszcze blok GPU, to chyba trzeba uderzać w coś mocniejszego 😕. No i oczywiście jakieś feng-shui na kablach dookoła, ale to jest temat drugorzędny w tej chwili. Tak więc pełen sukces, pełna satysfakcja. Dzięki wszystkim za dobre słowo i wsparcie. Jak mi znowu odwali i zacznę coś majstrować, chętnie się podzielę, a na razie idę się rozkoszować wyglądem i kulturą pracy mego dzieła 🙂
    3 points
  10. Czekając na przybycie szyby zabrałem się za montaż do ściany:
    3 points
  11. No lata lecą cały czas. Czlowiek nie ma takiego zapału jak kiedyś kręciło się Athlony. Ja mało co gram na komputerze. Ostatnio ograłem Half-Life Alyx. Niektórzy pamiętają że jestem fanatykiem tej serii. Prawdziwy FPS jak za dawnych czasów. HL2 przeszedłem ze 100 razy. Wliczając w to wszystkie mody i wersję na X360 i PS3. Chętnie bym ograł HL3, ale na to już nie ma co liczyć. Nie te czasy. Mimo wszystko najlepsze chwilę spędziłem na zlotach PPC i graniu w TDU po sieci. Stare dobre czasy. które już nigdy nie wrócą.
    3 points
  12. Witam, mały update na koniec tygodnia. Na dzień dzisiejszy zdaje się że wszystkie formatki z alu zostały wycięte, że wszystkie otwory zostały przygotowane i na ten moment brakuje mi pomysłów co można by jeszcze dociąć/wywiercić/wymierzyć. Czyli po ludzku - mam wszystkie części. Teraz będzie jeszcze trochę klejenia, malowanie i... przeprowadzka do nowej budy...? Na to by wychodziło. Jeszcze w tygodniu wszystko poprzykręcam i upewnię się że pasuje, a tak poza tym to szpraj w rękę i malowanko. skromny obrazek ze stertą półproduktów:
    3 points
  13. Jestem na milion procent pewny, że ten vist ma licencje z jakiś poleasingowych laptopów. To samo, mógłbyś zrobić kupując klucz windowsa z allegro za 10 zł. Pod względem przyszłości, komp z xkomu wypada lepiej. Wg specki, tam jest płyta na chipie h410 - biednie, ale zawsze można posadzić i5 10400F. No ale jednak rx 550 będzie lepszym układem. i7 2600 ma ponad 10 lat, także nowsza i3 "ją zje". Mega trudny dylemat. Ja również będę osobą, która powie : laptop. W tej cenie laptop. Za mniej niż 3k, można mieć laptopa z GTX 1650. https://www.x-kom.pl/p/632156-notebook-laptop-156-lenovo-ideapad-gaming-3-15-r5-8gb-512-win10x-gtx1650.html Jak przekonać dziecko do laptopa? Prosty argument 😄 albo bierzesz laptopa, albo grać w gry będziesz na youtube.
    3 points
  14. Kupiłeś dwa dyski pcie gen4, żeby je w pełni wykorzystać potrzebujesz chipsetu X570. B550 ma jedno gniazdo m.2 bezpośrednio z CPU. Drugie gniazdo to zwykle gen3 pociągnięte z chipsetu. Oczywiście różnice "gołym okiem" będą raczej niezauważalne, ale warto o tym pamiętać.
    3 points
  15. Zdajesz sobie sprawę, że tym stwierdzeniem zamknąłeś sobie furtkę do dochodzenia czegokolwiek na podstawie rękojmi odnośnie zakupów konsumenckich? Abstrahując, Twoje subiektywne odczucia odnośnie sposobu przeprowadzenia reklamacji nijak się mają do przepisów. Pierwsza reklamacja = tak jak napisałeś, sprzedawca ma prawo zmienić żądanie kupującego na naprawę sprzętu zamiast odstąpienia od umowy. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ Jeśli wykorzystujesz sprzęt do jakiejkolwiek działalności zarobkowej, to nie jesteś konsumentem. Zamiast pisać elaborat z żalami na forum, nie lepiej odezwać się bezpośrednio do x-komu?
    3 points
  16. Twoje "zaufane źródło" sprzedało ci kartę pokoparkową
    3 points
  17. Jeśli to nie spam konto, to zmień babe.
    3 points
  18. 1. 100zl taniej mogles miec 8 rdzeniowego i7-10700f, ktory bylby szybszy w blenderze. 2. Do ryzena ram bierze sie co najmniej 3600 zeby dziala w trybie synchronicznym z infinitry fabric.
    3 points
  19. Bierzesz to, co w obrazku i zostaje Ci 3 zł na piwo (wg cen morele, pewnie znajdzie się taniej), a za rok procesor zmieniasz na Ryzena 5600X i nadal masz szybką maszynę :)
    3 points
  20. Kupisz gotowca - oprócz za robociznę przy składaniu płacisz za komponenty o których nikt nie pisze: jaki RAM, jaka płyta główna. A jak się nie pisze, to raczej słabe. Na szybko szacuję, że ten zestaw jest wart ~4000 za komponenty, może mniej. Już lepiej wybierz coś w założonym budżecie z polecanych zestawów z serwisu: https://www.purepc.pl/jaki-komputer-kupic-zestawy-komputerowe-na-listopad-2020 I dobierz usługę złożenia komputera w sklepie. Pamiętaj, że trzeba dobrać jeszcze obudowę i system. Już zestawy za 3800 z zestawienia są lepsze w grach - Ryzen 2700X to fajny procesor, ale dwie generacje w plecy, nowsze Ryzen 3600/i5-10400f są w grach szybsze. Pojemność dysku też dobierz wedle uznania, jeśli potrzebujesz większej. Na dniach będzie nowe zestawienie polecanego sprzętu na grudzień - wskoczy o północy z 30.11/1.12. A na marginesie - jeśli umiecie złożyć szafkę z Ikei, z komputerem też sobie poradzicie.
    3 points
  21. Referencyjny RTX3070 testowany w parze z R7 3700XT@4,6 Ghz i zasilany przez BQ Dark Power 11 1000W ( sprawność 94 % ) bierze prosto z gniazdka jakieś 363 W , po odliczeniu strat na PSU wychodzi ~340 W Twój Corsair ma 550W , zostaje lekko ponad 200W zapasu , nawet uwzględniając że twój R9 będzie miał większy pobór mocy niż R7 . Powinien dać radę .
    3 points
  22. Ale za to w spamowaniu na forach są bardzo aktywni. Na ceneo przeważnie są w dolnej części. I jak można sprzedawać towar, którego się nie posiada na stanie???
    3 points
  23. Niestety ale X-KOM ostatnio mocno się zepsuł nie dość,że zamówienia to pic na wodę to jeszcze wysyłają używane części tj np mi przyszła używana pamięć ram bo blister był uszkodzony (popękany).Mało tego na sąsiednim portalu użytkownik ma problem z reklamacją produktu którego x-kom dawno by rozwiązał ale najwidoczniej mu nie zależy.
    3 points
  24. Niestety nie mogę napisać nic pochlebnego nt. sklepu x-kom. Wystawiają towar którego nie są w stanie zagwarantować. Nie piszę tutaj o nowych kartach ale o reszcie produktów. Dwa tygodnie tego zamówiłem płytę główną ze statusem "dostawa wkrótce" po tygodniu dzwoni do mnie Pani z tego sklepu z informacją, że płyta jest nieosiągalna. Taka sama sytuacja spotkała mnie w przypadku zamówienia zasilacza/ Sklep x-kom dokładnie wie, że kart nie będzie przez dłuższy czas, pomimo tego mydli klientom oczy a Ci udzielają im darmowej pożyczki bez oprocentowania. Ile mogło wpaść zamówień tysiąc ? dwa ? wystarczy przemnożyć przez wartość karty i w trudnych czasach mamy darmowy kredyt na kilka miesięcy Co najlepsze płyta która zamówiłem dalej jest na stronie z statusem dostawa wkrótce, tak samo jak i zasilacz i tysiące innych produktów. Radzę omijać ten sklep szerokim łukiem, scum na wielką skalę. https://www.x-kom.pl/p/460452-plyta-glowna-socket-1151-asus-rog-maximus-xi-gene.html https://www.x-kom.pl/p/399205-zasilacz-do-komputera-seasonic-prime-750w-80-plus-platinum.html
    3 points
  25. Te 1000zł to za 2x8GB? I to ma być interesujące? Rozumiem, że się dopłaca za opóźnienia, ale bez przesady - na zwykłych Ballistixach 3000CL15 robię 3800 16-18-16-16-36-52-..., więc ciut gorzej, ale za 1/3 ceny ?
    3 points
  26. A tymczasem x-cum sławny już jest na cały świat : https://videocardz.com/newz/polish-retailer-cancels-10-month-old-rtx-3070-order-offers-rtx-3060-in-return 😆
    2 points
  27. Z tego, co widziałem, to system nie będzie wymagał włączenia Secure Boot i obecności modułu TPM przy czystej instalacji, jedynie przy uaktualnieniu przez Windows Update. Np. https://www.theverge.com/22644194/microsoft-windows-11-minimum-system-requirements-processors-changes
    2 points
  28. Jak masz płytę za ponad 2k, to nie ma co oszczędzać na zasilaczu 😉 32GB RAM i przyszłościowy zasilacz -> https://www.komputronik.pl/cart/shared/show/X9d1Y5JdqW
    2 points
  29. Możesz ale wszystko jest routowane na sprzecie dostawcy - a on jest delikatnie mówiąc nie najlepszy 😜 Dlatego proponowaliśmy sprzęt na którym ty możesz sobie robić wszystko. W dodatku ma on switcha z poe czyli odpada ci switch us-150. Nie musisz mieć dodatkowego urządzenia. Chyba, że potrzebujesz mieć switcha w tym miejscu to tak bierz switcha us-150. Opcje: 1. Kupujesz us-150 i 2 x US-6 LR - jeden dajesz w B spięty do switch a drugi dajesz w D (mniej więcej na śrdku pokoju przy ścianie i łączysz go z pierwszym na zasadzie Mesha) Wtedy masz zasięg wszędzie i dobre transfery a pożniej przy remoncie lazienki podciągasz kabel do D i łaczysz go po kablu - transfery pójdą do góry o 25 -30 % 2. Puszczasz kable listwami do D koło płytek (żmudna robota czasami kabel może być widoczny). 3. Kupujesz PLC - TP-LINK TL-WPA8630P KIT i 2 x US-6 LR Z routerem to się wstrzymaj bo to zalezy którą opcje wybierzesz oraz od neta czy chcesz miec juz do neta 1 Gb czy nie.
    2 points
  30. Dziewczyno weź po prostu coś wybierz z gotowych zestawów na PPC. Do tych zastosowań nie trzeba tak mocnego procka. Wystarczy ci i5 11400 i też będzie dobrze. Jak Twój mąż nie gra w wymagające gry to tym bardziej. Podstawa to 16GB Ram i dysk SSD 1TB
    2 points
  31. Hej, Jeśli jest stabilnie, to ten typ tak ma. Takie info znalazłem na forach Asusa: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?105012-Double-Booting-Issue EDIT: jeszcze taki link. https://rog.asus.com/forum/showthread.php?112840-Double-boot-when-D-O-C-P-is-enabled Nie przejmowałbym się specjalnie. pzdr
    2 points
  32. Szczerze? Nic. Lepszy najtańszy ssd na pamięciach 3D TCL z kontrolerem SM2258XT czyli np. crucial bx500. Takie ssd kupisz w granicy 360zl za 1tb. Z drugiej strony jeśli musisz, to na archiwum może być hdd - wd, toshiba. ALE w porównaniu z bx500 są wolniejsze i głośniejsze. Ogólnie hdd jako backup do szuflady a nie dysk do kompa. Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
    2 points
  33. @vegeciak porzadna VA - pravie jak vegeciak ? IPS fajnie wyglada, gdy sie go postawi obok VA i kolorki robia roznice. Jednak zagrasz w skradanke i zobaczysz szara ciemnosc, to Ci sie kolorkow odechce. Nie wiem, czy gadalismy wczesniej o monitorach, ale po calkiem niezlym IPSie dalem szanse pierwszej w zyciu VA i jestem unkontentowany - imo jesli chodzi o gierki, bardziej realistycznie podchodzi do tematu.
    2 points
  34. Ja z kolei jestem kompletnie rozczarowany samą grą jako konstrukcją. Bugi to bugi, w końcu je połatają. Dopóki lecisz questy i nie zwracasz uwagi na świat to jakoś to da się przełknąć, ale gdy zaczniesz eksplorować to momentalnie bije po oczach atrapa i wydmuszka miasta. NPC stojący wiecznie w 1 miejscu i ciągle gadający to samo lub łażący bez celu od waypointa do waypointa. Mnogość lokacji które aż kopią w oczy, że tam miało być coś więcej, że coś planowano i przerwano prace. Jakby pewnego dnia na rok przed terminem przyszedł PM i powiedział, słuchaj, zapisz to co masz i oddaj bo musimy słać do tłoczni. No i zapewne tak było. Ograłem już prawie 160h i nadal łażę po mapie odnajdując dalej miejsca, które w mojej ocenie w zamyśle autora miały być czymś zdecydowanie więcej niż to co poszło do publikacji. Dla mnie ta gra to zwyczajnie produkcja wydana na etapie jakichś 60-70% ukończenia prac a ostatnie miesiące przekładania premier to nic innego jak pudrowanie i krojenie tak, żeby to było w jakimś stopniu grywalne.
    2 points
  35. No i gra zakonczona po ok 155h ? Sam sie nie spodziewalem ze tak chetnie dlugo w niej zagoszcze ale klimat jest tego warty. Zrobilem wszystkie misje i jakies 95% aktywnosci na miescie z gangami itp Jedna rzecz odpuscilem to kupowanie aut. Calkowicie zbedne a te z gry wystarczajace. Akurat samo jezdzenie samochodami w tej grze nie jest zbyt przyjemne to po co komu te auta? ? Za to motocyklem jezdzi sie w miare niezle. Bardzo polecam gierke, to byl milo spedzony czas.
    2 points
  36. W tym laptopie karta ma 90W TGP + 15W Temperatura na karcie w trybie TURBO nie przekroczyła 63oC (kilka gier na maxa przez jakieś dwie 2,3h) Kupiłem go w sieci Euro. Na drugi dzień po tym kiedy go odebrałem, zniknęły ze sprzedaży (prawdopodobnie dali ciała sprzedając je przed oficjalną premierą ? ). Wczoraj już zdążyłem go rozebrać (można zgodnie z gwarancją - brak plobmb), dokładając kolejny dysk SDD. Poniżej kilka fotek ? Gdyby ktoś potrzebował pomocy i miał pytania... chętnie odpowiem. Pozdrawiam Wszystkich.
    2 points
  37. Cześć, odblokuj swoją potęgę teraz z rabatem nawet 24% skopiuj swój kod rabatowy: overclocking strona promocji https://promocje.x-kom.pl/tydzien-z-oc Oto kilka przykładowych produktów z promocji: Procesor AMD Ryzen 7 5800X zamiast 2199 zł zamówimy za 1999 zł Zasilacz be quiet! Straight Power 11 450W 80 Plus Gold zamiast 439 zł zamówimy za 299 zł Obudowa be quiet! Dark Base 700 Black zamiast 729 zł zamówimy za 629 zł Pamięć RAM Crucial 16GB (2x8GB) 3000MHz CL15 Ballistix Black zamiast 359 zł zamówimy za 299 zł Karta graficzna PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB GDDR6 zamiast 6299 zł zamówimy za 5499 zł Promocja obowiązuje do 24.01.2021 r. lub do wcześniejszego wyczerpania limitu produktów i nie łączy się z innymi promocjami. Jedna osoba może zakupić tylko jedną sztukę każdego produktu promocyjnego. Pozdrawiamy zespół x-kom
    2 points
  38. Tutaj sie sprawdza dobrze 2 kosci po 16GB, wystarcza jakies tanie 3200 MHz za +- 500 zl, dla pewnosci mozesz sprawdzic czy sa na liscie kompatybilnych z twoja plyta.
    2 points
  39. Zmień złącze PCI Express w które zainstalowałeś kartę. Najlepiej używaj złącz pcie x1. Unikaj złączy pciex16 ze szczególnym uwzględnieniem złącza PCIexpres x16 najblizej procesora . Jeśli masz na płycie inną WiFi, wyłącz ją w biosie. Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
    2 points
  40. Wydaje mi się, że poza tymi dwoma modelami, fajny jest Phanteks Eclipse P400. Ma podświetlenie, ale wygląda estetycznie. Łatwo też montować w niej podzespoły https://www.x-kom.pl/p/353925-obudowa-do-komputera-phanteks-eclipse-p400-tempered-glass-biala.html
    2 points
  41. Również zastanowiłbym się nad Intelem, tym bardziej jest dostępny. Moja propozycja https://www.x-kom.pl/lista/f7lvmuypj SilentiumPC Fera 3 120mm SilentiumPC Supremo L2 650W 80 Plus Gold Kingston 1TB M.2 PCIe NVMe A2000 GOODRAM 32GB (2x16GB) 3600MHz CL17 IRDM PRO SilentiumPC Regnum RG6V TG Pure Black ASRock Z490 Phantom Gaming 4/ac Intel Core i7-10700F
    2 points
  42. chłopie zdecyduj się czy my ci mamy szukać monitora czy ty nam
    2 points
  43. trzymaj https://www.x-kom.pl/lista/3lqpsp5vg standardowy zestaw na i5 10400f+16 GB RAMU. Zasilacz spokojnie można wziąć co masz, dysk ewentualnie możesz dokupić, albo zostawić swój poprzedni. 6 rdzeni i 12 wątków wraz z 16 gb ram,w zupełności ogarnie dużą ilość otwartych programów/kart.
    2 points
  44. ale ja nie chcę monitora do pracy tylko do gier,ten wątek też nie jest o monitorach do pracy. sam szukałem dobrego rozwiązania latami i po prostu stwierdziłem że trzeba kupić osobno monitor do gier a osobno do pracy. a jedyna dobra opcja 2 w 1 to VA ze strobingiem pozdrawiam
    2 points
  45. Popatrz na datę jaki ma ostatni post. Myślę że autor tego tematu w ciągu roku znalazł odpowiedni laptop dla siebie :)
    2 points
  46. Zero gier? To tak na prawdę ten asus wystarczy, ale on jest na 3 generacji ryzena, gdzie obecnie mamy już 4, która jest wydajniejsza. Zainteresuj się tym acerem, ktory właśnie jest na nowym ryzenie https://www.x-kom.pl/p/563179-notebook-laptop-141-acer-swift-3-r5-4500u-16gb-512-w10-srebrny.html
    2 points
  47. @yhm Moze Cie zmartwie, ale w branzy komputerowej za cisze placisz najwieksze pieniadze zaraz po wydajnosci. Czyli nie rozegrasz tego po taniosci. Oczywiscie kwestia tego, jak cichy sprzet Cie ustatysfakcjonuje. Sam mam dwie z poleconych Ci rzeczy w postaci Ninjy i Define 7. U mnie wyglada to tak, ze komp podczas przegladania netu jest tak cichy jak wylaczony (nie ma w tym przesady), a podczas gry jestem go w stanie uslyszec, jesli gra za bardzo nie wydaje zadnych dzwiekow, a juz na pewno nie przygrywa w niej zadna muzyczka. Zeby nie bylo, nie gram w sluchawkach. Nie korzystam z trybu pasywnego karty, bo psuje mi to plan wentylacji, a nie jestem w stanie uslyszec roznicy pomiedzy karta z wylaczonymi wentylatorami, a latajacymi na swoim minimum 1000 rpm. Mnie to satysfakcjonuje, mnie to jara bardziej niz jakies szyby i swiatelka. Oczywiscie wymaga to wlasnorecznego ustawienia wentylatorow podzespolow, ale to nietrudne. Z drugiej strony owa zabawa krzywymi obrotow pozwala wyciszyc doslownie kazdy cooler, smigla obudowy czy karte, ale powraca temat wydajnosci, bo zaplacisz za to temperaturami. U mnie jest z tym spoko, mimo ze config dosc goracy - 9700K i 2070 Super Gaming OC, bo mam dobre rzeczy. Dlatego nie licz na taki efekt za mniejsze pieniadze. Polecilem Ci najlepsze na rynku obudowy i coolery do cichych komputerow i nic tu nie jest za drogie, a im wiecej wydasz, tym blizej mojego efektu wyladujesz. Cienkie blachy PB500 nie moga sie rownac z 13kg wagi Define 7, bo maty bitumiczne robia tylko czesc roboty. Lozysko wentylatory w PB500 tez maja dosc podle brzmiace w porownaniu z Fractalami. Z zasilek Supremo to dobry zasilacz, ale polecilem Ci Whispera, bo uwazam za lepsza opcje. Np. bo 7 lat gwary, bo wentylatory lataja na duzo nizszej predkosci obrotowej i to do obciazenia 80%. Masz broszury na stronach producentow, wiec mozesz doszukiwac sie dalszych roznic. Dla mnie Whisper to przekozak za swoja kase. Fera to cicha nie bedzie, bo to slaby i maly cooler. Polecilem Ci najlepsze i najtansze opcje z tych cichych, ale jak juz ma byc taniej, niech padnie na Fortisa. Jednak nie oczekuj, ze bedzie cichy, a jedynie cichszy i spokojniej pracujacy od Fery oraz koniecznie dokup Grizzly Kryonaut, a odpusc paste dolaczana do coolera. Przesiadlem sie z Fortisa na Ninje, wiec wiem o czym mowie w obu kwestiach.
    2 points
  48. Jak zależy Tobie na temperaturach i przewiewie w obudowie. Pax idzie do wymiany. Serio. Żadne wentylatory nie uratują tej budy. Arcitci serii P są spoko. Też dobrze działają na aio. Więc nie ma potrzeby ich wymieniać. Tak na prawdę nie ma sensu przepłacać za inne.
    2 points
  49. Przecież na GF masz wsparcie dla gsync na monitorach z adaptive sync jesli to chodzi. 3060Ti będzie za miesiąc. Big Navi też będzie miał kilka wcieleń. Kupno teraz karty starej generacji to fatalny pomysł.
    2 points
  50. Dosyć niewielka kwota. Jednak sądząc po Twoim sprzęcie nie wymagasz od komputera "ekstremalnych osiągów". Osobiście od siebie poleciłbym rozglądać się za kartami pokroju GTX 970, (RX 560, czasami możesz znaleźć RX 570), perełką będzie karta którą koledze kupiłem niedawno GTX 1060 6gb za 480, po wymianie pasty śmiga aż miło. Nie chcę wstawiać linków do czyichś ogłoszeń ponieważ nie chcę odpowiadać w jakimś stopniu za jakiegoś sprzedającego. Nie mniej jednak chcę nakierować za czym możesz się rozglądać
    2 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.