Skocz do zawartości
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Rekomendowane odpowiedzi

No widać niestety że gra ma ciut za wysokie wymagania sprzętowe :/

w 1024x768 4xAA i 8xAnsio nawet sprzet z 1,5GB Ramu i grafą GF 7900GT nie daje rady

Jak kiedyś (dokładnie 2 lata temu ) wyszło demko FAR CRY to poziomem grafiki zaszokowało tak samo jak dzis Obvilion ,z tym ze wtedy na ówczesnej grafie ATI 9800Pro i 1GM Ramu owe demko śmigało aż miło

średnio jakieś 50 fps ,dodać należy że ówczesna karta 9800pro była by dzisiaj porownywalna z GF 6800GT

na którym to Obvilion chodzi ponoć płynnie w max detalach bez AA w 800x600 :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku poci ci ludzie dostali toporem po twarzach, wiec wypadalo by jakies soczyste chlusniecie a nie kropelki. ;]

Hmm to ma raczej być RPG a nie kolejne wcielenie Postala lub SoF :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widać niestety że gra ma ciut za wysokie wymagania sprzętowe :/

w 1024x768 4xAA i 8xAnsio nawet sprzet z 1,5GB Ramu i grafą GF 7900GT nie daje rady

Jak kiedyś (dokładnie 2 lata temu ) wyszło demko FAR CRY to poziomem grafiki zaszokowało tak samo jak dzis Obvilion ,z tym ze wtedy na ówczesnej grafie ATI 9800Pro i 1GM Ramu owe demko śmigało aż miło

średnio jakieś 50 fps ,dodać należy że ówczesna karta 9800pro była by dzisiaj porownywalna z GF 6800GT

na którym to Obvilion chodzi ponoć płynnie w max detalach bez AA w 800x600 :/

A co ty byś chciał? najnowsza gra żeby na fx5200 śmigała? ta gra na xboxie szarpnać potrafi.

Do tej gry zupełnie wysatrcza 30fps średnio, mi się udało drogą kompromisu ( format też był:P) dojść do ustawien zapewniających płynność no i co najważniejsze piekno grafiki:) (jak dla mnie!)

800x600

bloom

large textury

afx4

cienie drzew

widocznosc na maxa

odbicia wody ON

i nie narzekam a dla wszystkich tych którzy podniecają się grafiką i piszą że nie wiedzą co trzeba robić polecam zagłębić się w świat Obliviona:D (atletyka i akrobatyka rox:P) a mam wrażenie że niektórzy tylko biegają wokół wyjścia z kanałów i robią screeny... a z tematu zrobił się istny benchmark.

Proponuje niech ktoś zbierze do kupy te wszystkie modyfikacje ini, i zrobi FAQ a w reszcie tematu opisywać swoje wrażenia z gry ( a nie grafiki!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kucyk, ale za 256MB. Choć nie o tym ma ten wątek traktować- zapraszam sialala do subforum ati i tematów o r520 i r580 ;)

przepraszam za OT

GIGACUBE ATI Radeon X1800XT 512MB DDR3/256bit TV/DVI/VI PCI-Express 24MG 1 016,67 PLN

 

/OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ty byś chciał? najnowsza gra żeby na fx5200 śmigała? ta gra na xboxie szarpnać potrafi.

Teraz to dales do pieca... gra przycina na najnowszych grafach, ba, tnie sie na konsoli, platformie ktora rzekomo ma zapewniac bezstresowa rogrywke bez martwienia sie o ustaiwenia i skaczacy framerate, i uwazasz ze wszystko jest OK?

 

Jak dla mnie jest to ewidentny przyklad olewackiego podejscia tworcow do wlasnego kodu. I bajdurzenie o tym, ze do gry wysoki fps potrzebny nie jest do mnie nie trafia; moze i nie jest potrzebny, ale to nie powod zeby go nie bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z życzeniem HeatheN opiszę na gorąco swoje wrażenia z gry:

 

- już od początku widać dbałoś, ba- pietyzm wręcz, z jakim autorzy podeszli do tego dzieła. Masa smaczków i detali wprost zabija (doskonała fizyka, można złamać wytrych etc.). AI też b. dobre, o oprawie A-V nie muszę chyba już nic pisać (ktoś wcześniej pytał jak to działa na x1800xt o/c- 1280/HDR/AFx8HQ/draw distance max- w lochach często gęsto ok.100fps, poza nimi min. fps to 40, oscyluje w granicach 50fps)/bez modyfikacji .ini !/

 

- na wyróżnienie zasługuję wprost genialny interface- tak przyjaznego i użytecznego międzymordzia nie widzałem jeszcze nigdzie. Po ok 1h ma się wrażenie, że obcujesz z nim od zawsze, a przecież ilość zawartych w nim opcji powala.

 

Wracam do gry, dawno (GT Legends było ostatnią pozycją ;)) nic mnie tak nie oczarowało!

 

PS. costi, osobiście nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz... może to zasługa 2GB ram, a może tekst o tym, że "gra przycina na najnowszych grafach" napisałeś zwyczajnie na wyrost?

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za OT

GIGACUBE ATI Radeon X1800XT 512MB DDR3/256bit TV/DVI/VI PCI-Express 24MG 1 016,67 PLN

 

/OT

OT2

heh - wlasnie zamówiłem - a miał być gf7900 gt :lol:

 

/OT2

 

Tak Obliwion wpływa na wybór grafiki :lol2:

Edytowane przez Sołtys25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Solid_Snake -> No chyba trochę przesadziłeś :P ( pamiętam, że to była Twoja subiektywna opinia ). Ale trawa źle wygląda ?? W oddali to wiadomo, że nie generuje wszystkiego co z bliska. Ale skrin Jordiego ten ostatni:

 

http://img111.imageshack.us/my.php?image=39oy.jpg

 

wylgąda super, wręcz wyśmienicie. W jakiej grze nie miałeś bitmap, kołyszących się ??? Chciałbyś aby każde było obiektem 3d, w tak ogromnym świecie ?? to musisz poczekać na PhysX.

Niom, tutaj trawa niezle wyglada, naprawde :) FULL WYPAS! Ale jakos w FarCry mnie urzeklo tez to, ze z daleka ładnie wszystko wygladało jak żywa przyroda. Mnie w sumie nie obchodziłoby w jaki sposob stworzyli by taki obraz. Moze byc to za pomocą jakiś banalnych sztuczek - wazne aby ładnie wygladało. Bo chyba sie ze mna zgodzisz, ze jesli gra przedstawia rowniez otwarte przestrzenie, to powinno byc jakos fajno wykonane otoczenie i patrzac z daleka na cos, to powinno tez przedstawiac jakis efeket ;) Nie wiem jak to by mozna było wykonac, ze mimo ze z daleka nie generuje tego samego co z bliska, ale jednak wyglada fajnie. Tak czy siak, to nie symulator pola, wiec nie bede sie tu kłucił, bo to czepianie się na siłe. Gra napewno niesie ze sobą wiele innych plusów, przy ktorych trawa to malo istotny szczegolik ;)

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobraaa....dzis widzialem juz Obliviona w akcji na A64@2400, 1GB, 6600GT - widzialem co prawda tylko rozdział w podziemiach/kanałach i przy ustawieniach 1024x768 4xAA detale około 90% jak wyskoczyło kilku chłopa żeby sklepać Cesarza to zaczeły sie przyciachy :|. Fizyka jak w H-L 2, podziemia jak w D3, kilmat ze starych RPG :). Grafa jest gorsza niz na screenach sprzed kilku miechow ale trudno sie dziwić B) wymagania sa kure****e. W sumie mam tylko zastrzezenia do muzy z pierwszego rozdzialu bo jest jakas taka...hmm...bez polotu. Shaderów jest w sumie dosyć mało, tzn wszystko nie śiweci sie tak jak na filmikach ale jak dla mnie to lepiej. W rozdziale ktory widzialem dialogi byly zupelnie malo ciekawe, ale mysle ze sie rozkreca. Giera wazy 4.2GB i qumpel ktory go sciagal juz ma krate browara w nagrode :wink: . Wystarczy powiedziec ze sprzedaje tego Gieteka i kupuje 7600Gt zeby sobie pograc :) a mial w komie nic nie zmieniac do konca roku hehe.

Na powierzchnie jeszcze nie wylazł (jak byłem u niego) ale mysle ze jego sprzet skona....takie życie :|

Edytowane przez -Caleb-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS. costi, osobiście nie mam zielonego pojęcia o czym piszesz... może to zasługa 2GB ram, a może tekst o tym, że "gra przycina na najnowszych grafach" napisałeś zwyczajnie na wyrost?

Sam nie pogram az do powrotu do domu (za slaby lapek), ale pisze na podstawie postow w tym topicu. Z ostatniej stony:

 

No podstawie tych obrazkow moge stwierdzic ze najwiecej dzieki HDR zyskuje woda :D

 

Od siebie dodam ,ze u mnie gra chodzi zenujaco... Ze wszystkim na maks. da rade grac w rozdzialce 1024x768 (frame minimany cos kolo 20 ,ale rzadko). Natomiast wraz ze zmodyfikowaniem pliku ini gra staje sie kompletnie niegrywalna nawet w 800x600 :? Moze mam niedobor ramu ,ale imo wina tkwi w karcie :wink: Gra mnie kompletnie nie interesuje dlatego wypowiadam sie w sprawach technicznych :) pozdro

 

No widać niestety że gra ma ciut za wysokie wymagania sprzętowe :/

w 1024x768 4xAA i 8xAnsio nawet sprzet z 1,5GB Ramu i grafą GF 7900GT nie daje rady

Jak kiedyś (dokładnie 2 lata temu ) wyszło demko FAR CRY to poziomem grafiki zaszokowało tak samo jak dzis Obvilion ,z tym ze wtedy na ówczesnej grafie ATI 9800Pro i 1GM Ramu owe demko śmigało aż miło

średnio jakieś 50 fps ,dodać należy że ówczesna karta 9800pro była by dzisiaj porownywalna z GF 6800GT

na którym to Obvilion chodzi ponoć płynnie w max detalach bez AA w 800x600 :/

A za przycinanie i doczyty na konsoli, w dodatku na nowiutkim next-genie, ktory rzekomo ma miec ogromny zapas mocy, powinni batozyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już sobie sporo pobiegałem po otwartych przestrzeniach i min. co widziałem to 40kl/s. Jeśli jednak grałeś na tym samym/ lepszym cfg co ja i wiesz, że gdzieś w górach ma być mniej niż 20fps, to proszę o screena. Ja wracam do grania, gdy w którymś momencie będzie jakiś duży framedrop, to poinformuję.

 

costi- wspólny mianownik- nvidia. Jordi i ja nie miewamy podobnych problemów. Ponoć nv ma wypuścić magiczne drivery, by pomóc swoim kartom w tym tytule.

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to dales do pieca... gra przycina na najnowszych grafach, ba, tnie sie na konsoli, platformie ktora rzekomo ma zapewniac bezstresowa rogrywke bez martwienia sie o ustaiwenia i skaczacy framerate, i uwazasz ze wszystko jest OK?

 

Jak dla mnie jest to ewidentny przyklad olewackiego podejscia tworcow do wlasnego kodu. I bajdurzenie o tym, ze do gry wysoki fps potrzebny nie jest do mnie nie trafia; moze i nie jest potrzebny, ale to nie powod zeby go nie bylo.

ZGADZAM SIĘ! sam napisalem że to potrafi przyciac na x360! ale po to aby uswiadomic ze nie ma co nazekac! na framerate! engine skopany i tyle, jesli checie zrobcie nowy topic OBLIVION-FPS podniecajcie się tam grafika ustawieniami na których (owszem zazdroszcze!) widać drzewa z odległości 2 km, ale tutaj darujcie sobie to nazekanie! jesli ja gram na zlomie moim i czerpie z tego przyjemnosc, to naprawde niewiele trzeba poza chęciami aby wyłączyc frapsa i grac a nie mierzyc FPS!

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT:

Oj, no to będzie pierwsza gra gdzi elepsze jest ATI. LOL.

Koniec OT.

Walczę na arenie, pokonałem na razie dwie elfki - bliźniaczki i jakiegoś chłopka po nich, no i dzionek się skończył i zamknęli arenę. Wyszedłem i zacząłem błądzić, w końcu gg się odezwało i mi się gra zawiesiła. Tyle na dziś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem tylko na chwile wejść i zobaczyć jak wygląda grafika i z tej chwili zrobiły sie 2 godziny :D

 

Odpala mi sie program sprawdzający sprzęt i wywalił mi : 640x480, średnie detale i brak blooma/hdr - śmiech na sali myśle sobie, że to kpina i 800x600 + HDR i detale w grze na powiedzmy średnie, w podziemiach miałem dobre 30fps więc właczyłem 1024 :D

 

I na takich ustawieniach chodziłem po podziemiach- grafika niesamowita takiej ilości mappowania (parallax?) jeszcze nigdzie nie widziałem, HDR robi swoje czyli wymiata totalnie,fizyka również świetna (wiszące na sznurze czaszki, belki, półapki) i świetne walki.

 

W tym momencie musze sie przyznać że fanem serii nie jestem ba jest to pierwszy rpg (?) w jaki gram tylko ze wzg na grafike lecz póki co podoba mi sie.

 

I w ten sposób znalazłem sie na powierzchni- KOSMOS :D jak zobaczyłęm tą wodę, drzewa, jakość tekstur i całość podczas zachodu słońca echh to trzeba po prostu zobaczyc. W tym miejscu zacząłem kombinować z ustawieniami i tak włączyłem ten dystans na maxa- nei trudno sie domyślićfps spadł z ok 30 na 20. potem załączyłem jeszcze cienie dzrew i grafiak oczywiście jeszcze bardziej zyskała na jakości a fps znów spadł. W tym momencie u mnie oscyluje w granicach 10-20. Jutro pobawie sie bo troszke niski, będzie trzeba coś wyłączyć ale moge powiedzieć że silnik jest dobrze zoptymalizowany, jak na mój sprzęt i detale oraz fps naprawdęjest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh a ja myslalem ze nie doczekam czasow gdy ludzie beda grali w crpg dla grafy :)

A swoja droga - screen kozak B) Niech to skubane 7600GT do mnie dojedzie....:)

bo na gf 2Ti moge grac tylko w 800x600 hehe.........w Morrowinda :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnosnie przycinania na xboxie 360 ,czy ktos wie czy chodzilo o wersje z hdd czy bez,ma to dosyc duze znaczenie bo wiadomo ze ze z hdd calosc powinna szybciej biegac ,dlatego ciekawi mnie o jaka wersje 360 chodzilo ,gdyby bylo to na jednej i drugiej oznaczaloby jednak jeszcze nie dopracowany engine gry-szkoda by bylo

 

-a zdjecie to fake na 100%

Edytowane przez gladiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kluczowa zmiana w .ini to te 3 wiersze:

 

uGridDistantTreeRange=xxx

uGridDistantCount=xxx

uGridsToLoad=xx

 

Dzięki zwiększeniu wartości xx/xxx uzyskuje się większy LOD na dalszą odległość. Zwiększenie w/w wartości naturalnie trzeba uzależnić od wydajności swojej konfiguracji. Po korektach tych parametrów można w końcu cieszyć się piekną grafiką, również na otwartych przestrzeniach.

 

BTW- system hotkeys wymiata! Kolejna niezaprzeczalna zaleta interfejsu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kluczowa zmiana w .ini to te 3 wiersze:

 

uGridDistantTreeRange=xxx

uGridDistantCount=xxx

uGridsToLoad=xx

 

Dzięki zwiększeniu wartości xx/xxx uzyskuje się większy LOD na dalszą odległość. Zwiększenie w/w wartości naturalnie trzeba uzależnić od wydajności swojej konfiguracji. Po korektach tych parametrów można w końcu cieszyć się piekną grafiką, również na otwartych przestrzeniach.

 

BTW- system hotkeys wymiata! Kolejna niezaprzeczalna zaleta interfejsu.

a może wiesz w jakim przedziale można ustawić te wartości? Bo np u mnie komp dłąwi sie właśnie przez te bajerki i chciałbym to troszke zmniejszyć.

 

uGridDistantTreeRange=15

uGridDistantCount=25

uGridsToLoad=5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...