Skocz do zawartości
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może w weekend znajdę czas na odpalenie tego cuda. Wprawdzie fanem RPG nie jestem ale trzeba być trendy ;)

Z poprzednich stronach widać , że niektóre tekstury domyślnie wyglądaja nieco biednie i trzeba modyfikować ini. Jestem ograniczony rozdziałką 1024x768 @ 32" dlatego pytam czego się spodziewać ? Moj sprzęt uciągnie te killerskie modyfikacje ini biorąc pod uwagę brak HDR i rozdziałkę 1024 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie gry wychodzą tylko po to,żeby ludzie kupowali 7900GTX i 1900XTX.Nvidia i Ati płacą grube pieniądze,żeby producenci gier pisali coraz gorzej chodzące gry.TES4:Oblivion ma zero optymalizacji,zero.Far Cry napewno nie wygląda gorzej niż Elder Scrolls 4 a chodzi 100 razy lepiej.Pomijając to trzeba stwierdzić że to najlepszy RPG jaki w życiu grałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie skrina ( i nie tylko tego) podanego przez Jordi23

" http://img91.imageshack.us/my.php?image=ini2ih.jpg " mam pewne watpliowsci. Wszyscy sie zachwycaja jak daleko mozna patrzec, jaka sexi woda, jak ladnie wszystko lsni, wszedzie pelno trafki, a mnie zastanawia dlaczego te teksturki są takie powtarzalne i nieladne. Chodzi mi glownie o ziemie-trawe, po drukiej stronie rzeczki. Wyglada to jak szachownica, o polach pol na pol centymetra!

Tlumacze sobie to tym, iz jest to tylko skrin, statyczne zdjecie i w grze wyglada to duzo lepiej...

Edytowane przez xpektor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oblivion jak i morrowind jest podzielony na celle , dlatego tak wyglada poniewaz te celle w ktorych nie jestes nie sa ladowane , mozna to zmienic ale podniesie to czasy ladowanie jak i spadna ci fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm... zauwazylem, ze dopiero po jakims czasie fps'y zaczynaja spadac (co chyba wyklucza grafe?). Czym to moze byc spowodowane, ze jak chwilke pochodze to zaczyna ciac? :angry: moze jakies pliki stronnicowania czy cos w tym stylu? :blink:

miałem to samo (server 2003) przeinstalowałem winde XP(sp2) wrzuciłem plik stronicowania 1,5gb, w biosie ustawiłem 256 ram na textury ( gdzies wyczytałem że niby pomaga) no i różnica jest tyle tylko powiem, jak narazie giera nie zamula

spadam dalej śmigać:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacielem sie na dark brotherhood zadaniu , oni maja chyba najfaniejsze questy , szczegolnie z tym domem :) przeszedlem go na 10 sposobow aby zobaczyc reakcje kazdego innego npc , ktos wie jak zabic straznika po cichu aby nie bylo bounty ? jak go zatluke moim redguardem na 9 levelu to dostaje 1000 bounty :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosze uruchom gre z tym .ini w 1600x1200 wszystkie suwaki na max 8xAnizo HDR on na karcie 7800GTX - zapewniam cie ze bedziesz mial mniej fps ;), domyslam sie ze na 7800GTX 512 tez bedzie podobnie

7900gtx(650/800) - 21fps

7900gtx(430/600) - 13fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochu i mi "przyjdzie" Oblivion. Boshh jak ja widzę, to co napisaliście, to miewam wątpliwości, czy to w ogóle jakoś na moim sprzęcie, konkretnie tej karcie (kastrat jak jasna cholera) będzie chodzić. Jakoś nie bawi mnie gra w 640/480. Z wymaganiami, to już jest ostre przegięcie pały... I to chyba za ostre. Przydałaby się lepsza karta grafy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qrde panowie potrzebuje pomocy- grałem z 2 h około i doszedłem do pewnego miejsca. Niestety lokacji tej bliżej przybliżyć nie potrafię opróćz tego, że jest wysoko na wzniesieniu obok "magicznego kamienia" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa). Mianowicie ide sobie i widzę w oddali 2 chatki myślę sobie "przejdę się i zobaczę" więc ide i... zaczyna grafika się sypać!? od dołu ekranu wszystko robi sie jakby szare, szare zakłocenia ide dalej mija to ale znów spojrze sie za siebei i ponownie to samo, podchodze do chatek- to samo i obojętnie gdzie bym nie poszedł grafika sie sypię. Pomyślałem, że to karat graficzna sie przegrzewa bo oc jednak jest ale dziwne bo w sumei w obliviona na tych taktowaniach grałem 3 h i wszystko było ok. Wyszedłem z gry zmieniejszyłem taktowania i nadal to samo- odpalam save obok tej lokacji, dochodze do nie j i syf na ekranie. Totalnie w tym momencie zgupiałem i odpaliłem 3dmarka03 jeden test- wszystko ok.

POtem odpaliłem innego save i również wszystko wygląda ok więc sam juz nie wiem co mam mysleć. Czy ktoś miał taki wypadek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewne problemy zauwazylem i u siebie (x1800xt). Gdy mam odpalonego fraps'a i dziala on od dluzszej chwili ,pojawia sie cos na ksztalt artefaktow ,po wylaczeniu rzeczonego programu problem ustaje. Jeszcze inna kwestia jest to ,ze przy okazji zwiedzania okolicy ( miast ,ktore nie tycza sie questa) spotkalem sie z problemem "zaciecia sie" postaci .Objawia sie to tym ,ze poruszamy sie bardzo powoli skokami ( niechcacy nabijajac sobie zdolnosci akrobatyczne :D ) dopoki nie opuscimy obszaru ,ktorego ten feler dotyczy .Odnosi sie to rowniez do NPC i "potworow" ktore tam sie znajduja...

Edytowane przez Cobra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wyszedlem na powierzchnie i chodzi tak samo jak w lochach, mam framerate na poziomie 25-1xx z przewaga 3x, 3x, 5x wiec jestem zadowolony, all@low, dystans terenu i postaci na max i jest ok. ;]

Gram sobie dark elfem assasinem, znak - thief i elegancko sie zamiata lukiem. ;]

Jednak gra ma kilka powaznych bugow - nie mozna wyciagnac niektorych strzal z cial przeciwnikow, z przedmiotow - np. mam na sobie zbroje z 2 strzalami i za nic nie moge ich wyciagnac, smiesznie to wyglada.

Poza tym gra sie stala o wiele latwiejsza, czerwona strzalka pokazuje gl. cel i mozna grac praktycznie na slepo.

Morrowind byl dla mnie za ciemny, nie podobala mi sie grafika, tutaj jest bardziej realistyczna. Tworzenie postaci tez mistrzowskie. Podsumowujac - jestem oczarowany, nareszcie jakas gra godna mojego czasu, mistrzostwo. ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grałem kolejną godzinę i wszystko byo ok oczywiście nie zbliżałem sie do tego obszaru :D.

A i qrde pytanie lamerskie ale ja z rpg mam tyle wspólnego co z disco-polo :D- jak zwiększyć poziom życia? Wiem że w skrzynkach są jakies butelki, które jak sie wypije zwiększają poziom życia ok, ale ja teraz chodze po lesie i mam praktycznie 0 życia, a jak ide do jakiś lochów żeby zakosić cos z tych skrzynek to wiadomo byle szczur mnie zabija :]

 

A i a propo wymagań- zmniejszyłem w tym pliku .ini dystans dla drzew, trawy, budynków i czegoś tam jeszcze efekt natychmiastowy znaczy się czuć że jest więcej tych fps'ó (choć nadal poniżej 25 na zewnątrz) a i grafika nie straciłą prawie nic :)

Generalnie ciesze się bo zaje.... grafika a komp jakoś sobie radzi, heh musze w tym tygodniu doku;ić z 256 RAMek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Jordi23 @ 24 Mar 2006, 09:49)

 

prosze uruchom gre z tym .ini w 1600x1200 wszystkie suwaki na max 8xAnizo HDR on na karcie 7800GTX - zapewniam cie ze bedziesz mial mniej fps , domyslam sie ze na 7800GTX 512 tez bedzie podobnie

 

7900gtx(650/800) - 21fps

7900gtx(430/600) - 13fps

PODWÓRKOWE PRZEPYCHANKI ;)

Poczekamy na oficjalne testy

(oszczędzać energię)

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz w Oblivionie zaczyna doprowadzac mnie do szalu - konsolowe inventory - wezmy na tapete bron np miecz mamy statsy - ciezar cena atak?? typ broni a jak wiadomo mieczem mozna uderzyc z boku z gory no i zrobic pchniecie - skad wiadomo ile pkt ataku przypada na kazda czynnosc ? Wg mnie to idiotyczne uproszczenie z konsoli jest dobijajace wychodzi na to ze jedyna sugestia o tym jak dobra jest bron - jest jej cena :( A w morrowindzie byly takie fajne statystyki a oni to zepusli - przez konsole czasem tytul na PC jest kastrowany az do granic :/

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja konfiguracja :

 

MS Windows XP Sp2

 

Amd Athlon Thunderbird 1333 mhz

512 mb ram 266mhz ddr

 

Radeon Excalibur 126mb 9550

 

---------------------------------------------

 

Sytuacja wyglada tak, zainstalowalem na windowsie sp1 Obliviona jednak podczas uruchamiania gry wywalal mi taki windowsowy komunikat o wysylaniu raportu o bledzie, zainstalowalem latke sp2, przeinstalowalem obliviona i nadal mam taka sama sytuacje.

 

Wkleil bym tutaj ten raport jednak nie ma mozliwosci skopiowania tego textu...

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?><DATABASE><EXE NAME="Oblivion.exe" FILTER="GRABMI_FILTER_PRIVACY">	<MATCHING_FILE NAME="atimgpud.dll" SIZE="40960" CHECKSUM="0xA39865D0" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="08/03/2005 20:16:38" UPTO_LINK_DATE="08/03/2005 20:16:38" />	<MATCHING_FILE NAME="binkw32.dll" SIZE="338944" CHECKSUM="0xDC94A610" BIN_FILE_VERSION="1.7.3.0" BIN_PRODUCT_VERSION="1.7.3.0" PRODUCT_VERSION="1.7d" FILE_DESCRIPTION="RAD Video Tools" COMPANY_NAME="RAD Game Tools, Inc." PRODUCT_NAME="Bink and Smacker" FILE_VERSION="1.7d" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright (C) 1994-2005, RAD Game Tools, Inc." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x0" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.7.3.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.7.3.0" LINK_DATE="01/09/2005 02:53:35" UPTO_LINK_DATE="01/09/2005 02:53:35" />	<MATCHING_FILE NAME="Oblivion.exe" SIZE="7158784" CHECKSUM="0xAD68D31B" BIN_FILE_VERSION="0.1.0.228" BIN_PRODUCT_VERSION="0.1.0.228" PRODUCT_VERSION="1.0.228" FILE_DESCRIPTION="Oblivion" COMPANY_NAME="Bethesda Softworks" PRODUCT_NAME="TES4: Oblivion" FILE_VERSION="1.0.228" ORIGINAL_FILENAME="Oblivion.exe" INTERNAL_NAME="Oblivion" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © 2006 ZeniMax Media Incorporated. All Rights Reserved." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x4" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="0.1.0.228" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="0.1.0.228" LINK_DATE="02/28/2006 14:27:23" UPTO_LINK_DATE="02/28/2006 14:27:23" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />	<MATCHING_FILE NAME="OblivionLauncher.exe" SIZE="1662976" CHECKSUM="0xF60311BA" BIN_FILE_VERSION="1.0.0.1" BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.1" PRODUCT_VERSION="1, 0, 0, 1" FILE_DESCRIPTION="Oblivion Launcher" COMPANY_NAME="Bethesda Softworks" PRODUCT_NAME="Bethesda Softworks Oblivion Launcher" FILE_VERSION="1, 0, 0, 1" ORIGINAL_FILENAME="Oblivion Launcher" INTERNAL_NAME="Oblivion Launcher" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © 2001" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.0.0.1" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.1" LINK_DATE="02/27/2006 15:15:50" UPTO_LINK_DATE="02/27/2006 15:15:50" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" /></EXE><EXE NAME="kernel32.dll" FILTER="GRABMI_FILTER_THISFILEONLY">	<MATCHING_FILE NAME="kernel32.dll" SIZE="1012224" CHECKSUM="0xABFFD815" BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.2180" BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" FILE_DESCRIPTION="Biblioteka DLL klienta Windows NT BASE API" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="System operacyjny Microsoft® Windows®" FILE_VERSION="5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)" ORIGINAL_FILENAME="kernel32" INTERNAL_NAME="kernel32" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x1048EA" LINKER_VERSION="0x50001" UPTO_BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.2180" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.2180" LINK_DATE="08/04/2004 07:43:46" UPTO_LINK_DATE="08/04/2004 07:43:46" VER_LANGUAGE="Polski [0x415]" /></EXE></DATABASE>

Takie cos jest w pliku ktory ma byc dolaczony do raportu

 

-------------------------------------

Wlasnie przeinstalowalem windowsa na windows xp sp 2, zainstalowalem najnowsze sterowniki z oficialnych stron producentow i nadal mam ten sam problem... ktos wie moze co zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak swoja droga to przydal bys sie test jesli ktos ma mozliwosci - 1 GB RAM vs 2 GB RAM na tym samym konfigu no i procesory ale podobnego onzaczenia tylko innej generacji np AthlonXP 3200+ i Athlon64 3200+...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo (server 2003) przeinstalowałem winde XP(sp2) wrzuciłem plik stronicowania 1,5gb, w biosie ustawiłem 256 ram na textury ( gdzies wyczytałem że niby pomaga) no i różnica jest tyle tylko powiem, jak narazie giera nie zamula

spadam dalej śmigać:P

hm - pliki stronicowania probowalem zwiekszac nawet do 4 gb i nic nie daje :-| ... istnieje na nf-4 jakis odpowiednik agp aparature size? =) juz nie wiem co robic, po 15 min gry fps'y spadaja 2 krotnie, a mam 2 giga ramu :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz w Oblivionie zaczyna doprowadzac mnie do szalu - konsolowe inventory - wezmy na tapete bron np miecz mamy statsy - ciezar cena atak?? typ broni a jak wiadomo mieczem mozna uderzyc z boku z gory no i zrobic pchniecie - skad wiadomo ile pkt ataku przypada na kazda czynnosc ? Wg mnie to idiotyczne uproszczenie z konsoli jest dobijajace wychodzi na to ze jedyna sugestia o tym jak dobra jest bron - jest jej cena :( A w morrowindzie byly takie fajne statystyki a oni to zepusli - przez konsole czasem tytul na PC jest kastrowany az do granic :/

Morrowind wyszedł na Xboxa i był jaki był wiec nie pisz że teraz coś wycinają "przez konsole". Tak zrobili i już. Może i głupie ale na pewno nie kastrowali niczego bo na konsoli by nie poszło....

 

@4ever_anarchy_soldier

Jak wygląda ten spadek FPSów? Coś Ci dogrywa wtedy z dysku czy po prostu się muli? Jak grałem jeszcze na starym kompie w GTA:SA to po załadowaniu sejwa np. w Los Santos i przezjażdżce do np. San Fierro pomimo dobrego początkowego FrameRate'a później po prostu FPS sapdał i się normalnie cieło (miałem wtedy AXP1700+, FX5600 i 768MB ramu...o 256MB wiecej niż teraz). Przycinało ale z dysku nic nie doczytywało (a przynajmniej nic nie słyszałem bo dysk mam głośny ani nie widziałem żeby mi się lampa paliła w obudowie). Nie wiem czemu tak miałem. A teraz najlepsze, gdy zasejwowałem grę (jak już gra był zamulona) i załadowałem tego zrobionego przed chwilą sejwa....wszystko wracało do normy i znowu miałem "porządny FPS" aż do czasu gdy znowu nie zwiedziłem większej czesci mapy. Wysztko to bez wychodzenia do windy. Na tym kompie co mam teraz nie wiem jak to chodzi bo nie grałem na nim w GTA. Może jakieś bugi w kodzie powodują zapychanie się silnika (ale fachowe stwerdzenia :lol: ). Może i tutaj trzeba sejwa zrobić i go załadować zaraz (marne prawdopodobieństwo sukcesu ale spróbować nie zawadzi ;)...). Martwi mnie to bo jak już dorwę grę niechciałbym żeby coś się sypało a ja do tego mam tylko 512MB ramu (doczytki na bank będą ale żeby się nie mulił na amen po 10 minutach). No a jak mają inni? Zamula się wam gra? Nara.

Edytowane przez TrueVanDal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cholerka .. i oto dziś mam pierwszy dzionek niewyspania przez tą grę..

Na mojej konfiguracji smiga az miło na rozdzialce 1024x768 (nie mam panela wiec nie musze robic jakis wielkich rozdzialek by monitor wlasciwie wyswietlał)

Grafika jest miodzio.. Ale mnie urzekła interakcja.. nie ma to jak przepychac się, coś kopnąć..

Przez pierwsze 3 minuty bawilem sie tymi łańcuchami w celi i probowalem rzucic koscią w goscia w celi naprzeciwko.. super.

 

Jazda konna tez wymiata.. choc czasem troche przesadzone.. koń chyba ma zamiast podków - przyssawki. bo wlezie normalnie wszędzie..

 

Postacie w barze rozmawiają ze sobą. Bylem w barze i sluchalem rozmowy o jakiś zbujnikach.. których potem namiezylem i zaszlachtowalem.

 

Minusy - tak jak juz bylo powiedziane - konsolowe statsy broni. wciąż to swiecenie jak jakis kamień się zapoda na broń.

 

A i samo zaklinanie.. udalo sie za pierwszym razem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mojej konfiguracji smiga az miło na rozdzialce 1024x768 (nie mam panela wiec nie musze robic jakis wielkich rozdzialek by monitor wlasciwie wyswietlał)

Grafika jest miodzio..

to ja juz z tego nic nie rozumiem Codi wrzuc mi screena prv jak mozesz ja ciagle musze zmieniac cos gdy z pomieszczen wychodze an zewnatrz ... a na arenie podczas walki to juz w ogole mam zime :/

 

Czy ktos ma tu jakiegos radoslawa i sprawdz moze TESa4 na roznych sterach? Mi sie po prostu nie chce :P szkoda grzebania jak mozna grac bo gierka poki co jest OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę optymalizację powinien dostać 6.0/10. U mnie działa Oblivion po prostu tragicznie. Wnętrza budynków chodzą super 40-100fps, ale jak tylko wyjdę na zewnątrz framerate spada w okolice 20fps :/. Detale medium @ 1024/768 , bloom on, HDR off, bez AA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę optymalizację powinien dostać 6.0/10. U mnie działa Oblivion po prostu tragicznie. Wnętrza budynków chodzą super 40-100fps, ale jak tylko wyjdę na zewnątrz framerate spada w okolice 20fps :/. Detale medium @ 1024/768 , bloom on, HDR off, bez AA.

Jak to jest GF non GT to się nie dziw ;) Ja u siebie strasznie nie narzekam bo co prawda też mam 20 fps na zewnątrz ale z HDR no i cudo na ekranie :)

 

A i ciekawostka zarówno na IGN'ie jak i Gamespocie są już recki i nei pamiętam by gamespot dał w wypadku głośnego tytułu wyższą ocene niż IGN - 9.6 vs 9.3. Zastanawia mnie tylko to, że na IGN'nie recka jest uniwersalna (XBox 360 i PC), a przecież różnice są choćby graficzne ...

Edytowane przez LPKorn3324

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...