Skocz do zawartości
Marcin_gps

Rowery - porady, co kupić?

Rekomendowane odpowiedzi

każdy producent "robi swoje 19", na przykład 19" Merida to bardziej nieco większy BMX i do takiego wzrostu trzeba brać 20", ale już Kelly`s to 19" jest idealna, dlatego najlepiej najpierw przymierzyć się do rowerka z ramą, którą chcemy kupić niż brać w ciemno i potem żałować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ostatnio zrobiłem sobie mały upgrade oponek - kupiłem kenda karma kevlar - jak tylko dojdą i przetestuję to dam krótką recenzję ;).

Wrzucę też świeże zdjęcia maszynki z nową korbą i hamplami :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos z was spotkal sie z rowerami HARO ?

 

HARO Flightline Expert

 

Dołączona grafika

 

# Flightline oversized alloy frame with low stand-over height

# Double-butted DT/ST/TT

# RockShox Dart 3; 100mm travel w/ preload adjust & TurnKey lockout

# Shimano XT/Deore 9-speed drivetrain

# WTB Rocket V Comp saddle

# New Shimano M485 hydraulic disc brakes

# Weight: 30 lbs

# MSRP $895.00

kolor troche glupawy ale bike calkiem fajny.

Edytowane przez baka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Potrzebuje rowerka cross/atb do jazdy raczej rekreacyjnej- do jazdy chodnikowo - szutrowo - asfaltowej .

 

Obecnie mam jakiegoś chyba 8 letniego victusa kupione za zawrotne wtedy 700ziko. Niestety ciężkie to to, z rok temu padl mi przedni amorek i tak mi wisi na ścianie wpokoju a oponka rośnie niebezpiecznie :P

 

 

Ogólnei szukam czegoś do weekendowej jazdy w cenie 600-800 zł. Jazdy po lesie i skakania na nim nie przewiduje. Moja waga to pod 90 kilo wieć ramka raczej jakaś ciut wytrzymalsza :P

 

Wymagania to rama alu, przedni amorek, fajnie jak by były manetrki coś jak w tym victusie quick shift czy inny tkai czort. Jak by były jeszcze tarcze to już wypas ale pewnei w tej cenie to sobie będe musiał odpuścić ( zabić się nie chce na chińskiej tandecie :P)

 

 

Ogolnenie po pobierznym przeszukaniu internetu wychodzi mi coś klasy crossa hexagon v3 lub v4 - co o tym sądzicie? Inne typy? Rowerek raczej ma jeżdzić bez dokładania co parę miechów części :wink:

 

 

Acha jeszcze takei pytanie nooba- przy wzroście 176 cm to ramka coś koło 19" jak rozumiem? Na 21 to chyba sie zabije? Pytam tka bo oglądam okazje na aleldrogo i jak coś sie trafia nowego to zwykle 21"

 

 

edit:

 

troche poszukałem więcej i do kandydatów dochodzą jeszcze Unibike mission (droższy i trudniejszy do dostania ale ma bardzo dobrą prase no i amorki inne niż zoom )

ARKUS vip 401

Edytowane przez 99tomcat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie: Looknijcie na TEGO SRAMA X-9. Wie ktoś moze jak w tym się pokapować jaki bieg jest aktualnie wbity? Bo żadnego wskaźnika tu nie widzę. Nie mówcie, że taki hi-tec a musisz pamietac na ktorym biegu sie znajdujesz, albo patrzec na kasete. (Albo może po prostu powinienem po obrotach i prędkości czuć który mam bieg, a te manetki są po prostu nie dla lam? ;-) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są nowe manetki X-9, konstrukcją bardzo zbliżone do X-0. Nie mają wskaźników biegu, tak samo jak X-0. Jeśli chcesz wskaźnik, to kup sobie X-7:)

 

 

Albo może po prostu powinienem po obrotach i prędkości czuć który mam bieg, a te manetki są po prostu nie dla lam? ;-)

Dokładnie, trafiłeś w sedno :wink: Edytowane przez Tomwer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buuu czyli nie będę pro na razie. :( hmm ze względów finansowych chyba sobie poprostu przywiozę kasetę ósemke (stopniowanie w mojej nowej kasecie naprawdę mnie wkurza. za duzo tych biegów), łańcuch PC58, manetki X7 i przerzutkę, z którą mam tylko jeden problem, bo śruba którą wkręca się do ramy jest aluminiowa i oczywiście dziurkę w kształcie imbusa tak zjechałem, że jest okrągła teraz. :mur: spróbuję ją jakoś tak przyszlifować, żeby wszedł do niej imbus o rozmiar większy niż przedtem, ale nie bardzo wiem jak się za to zabrać... No i drugi aspekt. Do takiego fajnego rowera komplecik zrobiony z nowego X9 naprawdę by pasował. ;-) Myślałem też o nowym XT Shadow, które jest bardzo fajne, a przy tym tańsze od srama ale ze względu na sposób montażu manetek. Shimano byłyby za daleko odsunięte, a sramy mogę zamontować po drugiej stronie klamek hamulców, tak że będą bardziej na zewnątrz, i w tym samym momencie pod kciukiem mam zmianę biegów a pod wskazującym paluchem hamulec. Teraz z moim starym kompletem hampli i manetek XT hamuje na 2 palce (klamka za blisko końca kierownicy) a w tym samym momencie kciukiem nie sięgam do manetki. Wcześniej miałem X7 i różnica w wygodzie i ergonomi jest naprawdę kolosalna.

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem opon do roweru.

Przeznaczenie: trasy ok. 100km - 1/2 lekki teren (las - utwardzona ziemia, czasami piach, lekkie podjazdy itd - dosyc mecząca jazda), 1/2 asfalt. Co myślicie na temat opony Schwalbe Furious Fred 26x2.00 ?

 

1. Opona zwijana oryginalnie pakowana.

2. Rozmiar: 26 x 2,00

3. System antyprzebiciowy Race Guard

4. PSI od 2,0 do 4,5

5. Guma : Triple compound

6. Waga: 317 g.

7. Kolor: Czarny.

 

Dołączona grafika

 

Wydaje się, że faktycznie ma niske opory toczenia ze względu na dosyć niski bieznik ale jak się bedzie sprawowac w terenie? Poprzednio jeździlem na Tioga Terrafirma. Calkiem przyjemne opony - tylna napędówka dawała niezłego kopa, przednia kierunkowa. Niskie opony toczenia mimo dosyć wysokiego bieżnika. Niestety nie moge znalesć fotki tej opony (są tylko innych wersji). Jedyny minus, że szybko sie starła...

Moze jakieś inne propozycje?

Edytowane przez Helm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piachu pewnie będzie ciężko, ale ogólnie ta opona powinna Cię zadowolić. Sam ostatnio jeżdżę podobne trasy i "dętko-opony" w takich warunkach, nawet się sprawdzają :wink: - Maxxis FlyWeight 330g. Trzeba tylko uważać, żeby nie blokować kół przy hamowaniu, bo od tego strasznie się ścierają.

Edytowane przez Tomwer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Trzeba tylko uważać, żeby nie blokować kół przy hamowaniu, bo od tego strasznie się ścierają."

 

Z tego już wyrosłem B-) . Zapomniałem dodać, że brałbym wersje dętkową.

Edytowane przez Helm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem, że wersja dętkowa:) Furios Fred, występuje chyba tylko w takiej wersji.

"dętko-opony" - napisałem tak, bo opony z wagą ~300g przypominają swoją strukturą dętkę, są strasznie cienkie :smile2:

 

Największą zaletą tych opon, to niska waga, a co za tym idzie, lepsze przyśpieszenie i mniejsze opory toczenia. Wiadomo, że spadek masy rotującej w rowerze, jest najbardziej odczuwalny dla rowerzysty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano włąsnie ja bym polecił RR (jak wyżej) albo coś co sam posiadam :) Mianowicie Kenda SBE (Small Block Eight) 2,1". W Polsce bardzo mało popularna, co dziwi bo za oceanem zrobiła dość dużą furorę. Bardzo niskie opory toczenia, na ubitym, suchym się trzyma bardzo dobrze. Ogólnie super oponka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W piachu pewnie będzie ciężko

Pozwole się z tym nie zgodzić... na piasek tak naprawdę najlepsze byłyby szerokie slicki z niską wartością ciśnienia.

Np. Shwalbe Big Apple Dołączona grafika

 

SBE na mokrym radzą sobie lepiej niż Racing Ralphy [tego osobiście nie sprawdzałem, ale rozmawiałem z doświadczonymi osobami] W głębokim piasku żadne opony nie będą sobie jakoś rewelacyjnie radziły, aczkolwiek SBE nie odstaje pod tym względem na minus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co możecie polecić do jazdy:

-najwięcej po asfalcie, więc przydałyby się małe opory

-mokry asfalt, żeby nie tracić zbytnio kontroli

-ubite drogi

-las i te sprawy

 

myślę, że to taki kombajn all in one. Nie za duże opory toczenia i sporawy bieżnik żeby poradził sobie z odprowadzaniem wody i jazdą po lasach. Możecie polecić coś w tym stylu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PMichalak @

 

jakbyś trafił :P na poparcie słów -> wyczyn Jakuba Postrzygacza http://www.surlybikes.com/photo_Gal/index.html można zobaczyć jakie ma oponki, ale i to nie ustrzegło go od prowadzenia bika w głębokim piachu

 

o kórej edycji RR piszesz - bo tegoroczna ma zupełnie inny bieżnik - podobno poprawino właściwości trakcyjne

 

pawelekmal @

 

sporawy bieżnik i małe opory toczenia to taka lekka sprzeczność - poszukaj opinii o Schwalbe SmartSam'ie - nie wiem jak one sie na mokrym zachowują - ale na asfalcie mają małe opory (jak na tak średnio agresywny bieżnik) a w trudniejszym terenie też nie sa najgorsze), a do tego są dosyć odporne na ścieranie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli stare Ralphy które słynęły z tego, że na mokrym nie radziły sobie kompletnie. Nowe Ralphy nie są jeszcze zbyt popularne i nie słyszałem, żeby ktoś porównywał nowe ze starymi. Aczkolwiek użytkownicy modelu 2008 nie skarżą się na zachowanie tych opon na mokrym, więc prawdopodobnie poprawiono ten jeden z większych mankamentów RR.

SBE z tego co wiem jest lepszą oponą dla osób które używają roweru "do wszystkiego" czyli dużo jeżdża po asfalcie. Kenda ściera się powoli, a także stwarza niskie opory toczenia. Jedyną zaletą RR wydaje się niższa waga, ale tutaj na forum chyba to nie jest najważniejsze :)

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwyty WCS są wygodne, nie niszczą się i są na dodatek lekkie w porównaniu z gumowymi standardowo montowanymi w rowerach.

Wg mnie jednak wygodniejsze są chwyty Setlaz linka, a przy tym nie są cięższe.

 

EDIT: O ile się nie mylę, benek ma Setlazy więc pewnie wypowie się niedługo na ich temat ;) ;)

Edytowane przez PMichalak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czuje się wywołany do tablicy :P

 

Tak mam Setlazy CrissCrossy i w starym rowerze i w nowym (który jest w trakcie składnia) tez będę miał. Te ze statrego przeszły sporo - od normalnego użytkowania tylko napisy sie powycierały, a od dzwona na asfalt naddarł sie materiał w 1 i co dziwne nie popruł się ani trochę więcej przez ponad 1.5 roku. Komfort dobry - można nawet bez rękawiczek jeździć, chyba że ktos lubi bardzo twarde gripy to żelowo-gumowe wtedy lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Nadal nie wiem co sądzić o tych oponach.

Bieżniki wyglądają na dosyć dobre ale w terenie... Miałem kiedyś Specialized Roll X Pro 26x2.0. Owszem , w terenie były super ale na asfalcie nie miały takiego "kopa" jak to ma miejsce z oponami napędowymi. Bieżnik podobny był do tego w SBE i Ralphie.

Zmieniam opony głownie ze względu na wyjazd rowerowy w wakacje gdzie większość trasy będzie w lesie, a jeśli na asfalcie to prędkość będzie dosyć niska... martwie się tylko, że po powrocie do domu opony nie będą sie zbytnio nadawały -> większosc moich przejazdzek pokonuje dosyć dobrym tempem głownie na asfalcie...

 

Patrząc na powyższe posty przypomniało mi się, że też powinienem zmienić gripy.

Preferuje raczej gumowe. Co myślicie na temat tych: http://www.allegro.pl/item366955093_nowe_g...m_lock_on_.html , http://www.allegro.pl/item365946026_octane...lko_w_vtc_.html ?

Edytowane przez Helm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę bez rękawiczek i wolałbym jakieś miękkie i wygodne. W takim razie te wsc z gąbki neopranowej będą wygodniejsze od "siatkowanych" setlazów?

Przeca Setlazy też piankowe/neoprenowe, ale nie golasy, tylko pokryte materiałem na dodatek. Po co - weż kawałek neoprenu, polej wodą i przejedź ręka -> po tym doświadczeniu będziesz wiedział po co siatka/materiał na neoprenie. :P

 

 

...Patrząc na powyższe posty przypomniało mi się, że też powinienem zmienić gripy.

Preferuje raczej gumowe. Co myślicie na temat tych: ...

Takie z obejmami moga być dobre bo nie będa się przesuwać. Nie macałem ani 1 ani 2 więc nie będę o nich wygłaszał opinii, moge tylko podpowiedzieć, żebyś poszukał koło siebie sklepu z http://www.allegro.pl/item362323278_chwyty...6_xtrabike.html i pomacał, bo mogą przypasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oponek to jak już wcześniej pisałem jeżdżę na kenda karma kevlar - waga 485 gram sztuka, mają sporo mięsa jak na tą wagę i technologię podwójnej mieszanki - mięciutkie na brzegach i twardsze po środku.

Jeżdżę już na nich jakiś czas - kilka razy byłem w terenie, w tym raz w naprawdę trudnych warunkach ;).

Na błocie i mokrych liściach jest naprawdę dobrze, podjazdy robiłem bez uślizgu tylnego koła, na zjazdach miałem dobrą kontrolę. Piach też jest ok, podobnie asfalt, trochę gorzej sobie radzi na mokrej trawie, ale tu chyba nie ma mocnych.

Opory toczenia są ok, choć moje poprzednie "semi slicki" miały mniejsze. Jedyna wada to że rozrzucają błoto wszędzie dookoła - stare opony waliły kierunkowo w siodełko ;) a po tych jestem cały w błocie.

Acha i jak na 2.0 są baloniaste - wyglądają dzięki temu agresywniej i lepiej chronią felgę ale są też szersze niż większość 2.0

 

Generalnie polecam.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podrzuccie jakies propozycje rowerka dla mojego skarba.

 

Raczej jakis MTB anizeli trekking, rowerek jako dojazdowka na uczelnie lacznie 13km w dwie strony i jakies wypady poza miasto i asfalt, lekki teren wokol zalewu.

 

Rowerek moze byc uzywany, a ze na nadmiar gotowki nie narzeka to podajcie jakies propozycje 500-1000zl.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...