Skocz do zawartości
guziq

Moje Odczucia Z Jazdy Dieslem I Benzyniakiem

Rekomendowane odpowiedzi

OD siebie dodam cos jeszcze:

przed chwila wróciłem z przejazdzki Mitsubishi Lancer Evo VIII, delikatnie dłubnietym. Kompletny wydech 3" HKS, sportowe wałki rozrządu, zmienione oprogramowanie. Moc 360 koni. Do 100km/h przyspiesza w 4,3 sekundy.

I powiem tyle - coraz bardziej nie chce diesla. Takiego łupniecia jeszcze nie czułem w życiu - gdy rusza z miejsca, strzelajac ze sprzegła przeciazenie jest takie ze na chwile przestaje sie myslec i czuc cokolwiek. Potem jest juz tylko basowy ryk. I 230 km/h pojawia sie jak z bata strzelił. Potem niestety trzeba hamowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do waszej kłótni, czy więcej spali z redukcją czy bez, to wsiadacie do pierwszego lepszego BMW, wypadacie na trasę i już wiadomo.

Ja jechałem 525 z automatem i jak przy depnięciu wskazówka spalania oparła się na samym końcu to aż się przestraszyłem ;)

 

guziq zawsze sobie możesz kupić diesla V12 500 koni ;)

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to takie ważne to proszę Rover serii 200 z silnikiem 1.8 Turbo Diesel ;]

Ok ważne - proszę o dokładny model, rok a najlepiej link do danych technicznych, bo z fusów nie będę wróżył ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jechałem 525 z automatem i jak przy depnięciu wskazówka spalania oparła się na samym końcu to aż się przestraszyłem ;)

I o tym właśnie mówię. ;)

Zauważyłem, że w obydwu przypadkach wskazówka się opiera - z redukcją czy bez niej. :]

 

Swoją drogą może być dowolne auto pokazujące spalanie chwilowe. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok ważne - proszę o dokładny model, rok a najlepiej link do danych technicznych, bo z fusów nie będę wróżył ;]

OK oto dane...

Waga 1170Kg

4 cylindry po dwa zawory na cylinder

Pojemność 1769

Moc maxymalna 89,2PS przy 4300 obr

Moment maxymalny 180nm przy 2500obr

Skrzynia manualna 5 stopniowa

Typ kompresora 1KKK turbo (cokolwiek to znaczy)

 

Cos jeszcze podać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja proszę o rocznik model i link do danych.

Nie chce żebyś Ty mi je podawał, bo mogą się okazać błędne ...

Jak nie chcesz podać linka to podaj rocznik i typ nadwozia - sam sobie znajdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[gluteus maximus] za przeproszeniem...

Ciągle potwierdzasz że nie masz pojęcia co piszesz

.

Benzyna cisnięta do oporu przy wyprzedzaniu na wysokim biegu spali więcej niż przy redukcji.

Mógłbyś mi pogrubić cytat w którym napisałem, że twierdzę inaczej?

I żeby benzynowym autem przyspieszyć, bez redukcji trzeba gaz wcisnąć w podłogę?

IGI udowodnij mi, że większość ludzi jeździ tak jak ty, to znaczy przyspieszają tak dynamicznie (wykorzystując 100% mocy), a się więcej nie odzywam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wyprzedzając ciężarówkę która jedzie 90km/h kończysz wyprzedzanie kiedy w cudownym dieselku obrotomierz dojdzie do 3000obr/min a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się koło 120km/h?!

 

Każdy chyba przyśpiesza dalej, jeśli brakuje tych paru metrów. A wyprzedzając 2 i więcej ciężarówek... :blink:

 

A na autostradzie gdzie prędkością dopuszczoną przepisami jest 130 km/h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Model 218SD rocznik grudzień 95 r. Linka nie mam do tego modelu ale jak coś znajdziesz w necie to chętnie zobaczę ;]

Więc ...

Twój diesel ma mniejszy o ponad 10 km/h v-max, przyspieszenie do 100 gorsze o 0.5 sek, wagę taką samą. Więc nie ma takich samych parametrów. Moim zdaniem nie można ich porównywać. Biorąc pod uwagę też niższy v-max dość dobre przyspieszenie spowodowane jest zapewne korzystniejszym przelożeniem.

 

Acha i poł sek przy 100 km/h oznacza różnice około 15 metrów - więc sporo.

 

Nie ma cudów !

 

 

Acha masz wspome / klime ?

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtedy to dopiero zaczyna jechac taki dieselek. Jestem zdania, ze na trase to tylko dobry diesel badz mocna benzyna, nie pisze o turbo benie bo ekonomicznie to samobojstwo (paliwo i przebieg takiego auta).

 

Martwe przepisy zostawmy w spokoju :)

 

edit

IGI a co Wy tu na 1/4mili chcecie startowac ze liczycie metry.. ;)

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wyprzedzając ciężarówkę która jedzie 90km/h kończysz wyprzedzanie kiedy w cudownym dieselku obrotomierz dojdzie do 3000obr/min a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się koło 120km/h?!

 

Każdy chyba przyśpiesza dalej, jeśli brakuje tych paru metrów. A wyprzedzając 2 i więcej ciężarówek... :blink:

 

A na autostradzie gdzie prędkością dopuszczoną przepisami jest 130 km/h?

Nie wiem czym Ty jezdziles, ale mi sie jakos wskazowka na tych 120 nie zatrzymywała :blink:

Radze popatrzec na wykresy momentu obrotowego diesla, bo ja jeszcze nie widzialem takiego zeby przy 3k nagle sie zatrzymywał ;)

Edytowane przez torque

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc ...

Twój diesel ma mniejszy o ponad 10 km/h v-max, przyspieszenie do 100 gorsze o 0.5 sek, wagę taką samą. Więc nie ma takich samych parametrów. Moim zdaniem nie można ich porównywać. Biorąc pod uwagę też niższy v-max dość dobre przyspieszenie spowodowane jest zapewne korzystniejszym przelożeniem.

 

Acha i poł sek przy 100 km/h oznacza różnice około 15 metrów - więc sporo.

 

Nie ma cudów !

Fakt nie ma co porównywać musiałbym wycisnąć ze swojego dodatkowe 12 koni i wtedy by można było porównać <_< Biorąc pod uwagę niższą moc i mniejsze spalanie można wybaczyć te 0,4s do setki...

 

EDIT: Wspomaganie jest klimy niestety niet ale były te same wersje z klima...

 

 

EDIT2: O mam lepsze porównanie Rover 220 Sdi 104 konie, waga 50kg więcej, v-max 185 i 10,7 do setki ;] Czyli jednak diesel z podobną mocą, wagą i v-max się szybciej zbiera, a dodatkowo mniej pali...

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim corrado padnie turbo to już lepiej sprzedać auto niż wymienić...

Jeśli kupujesz w ASO to tak :D . Mocne turbiny typu garrett t3 w bdb stanie mozna juz za 600-700zl kupic.

 

Bo 99% ludzi nigdy nie przekracza 3000 obr na minutę.

Bo nie umieją wykorzystać mocy samochodu? Bo ludzie boją się obrotów? Czy jak wszyscy tak robią to jest poprawnie? Chyba rev limiter po cos jest ustawiony na 7500rpm (a nie na 3500) w benzynie

 

Jazda autem ma byc komfortowa a nie przypominac jazde po Oesie. Pozatym przy takiej jezdzie czyli cisniecia do odciecia na kazdym biegu to na stacji sie zaplaczesz jak bedziesz musial zatankowac. A nie kazdy ma Honde czy inna japonska szliferke co mimo krecenia pali umiarkowane ilosci paliwa.

Lepiej usnać za kierownicą, nie ;) ? Swojądroga nie wiem czy wiecie, ale samochód przy (dla większości tu obecnych) gwałtownym przyśpieszaniu samochód pali najmniej paliwa. Poczytajcie książki mądrzejszych od Was i zobaczcie na czym polegają wyścigi "o kropelce".

 

Dziś widziałem jak zbiera się trzykrotnie bmw tdi 270hp biturbo od 0 do ok 180. Czas był bardzo podobny do wolnossących crx/civiców ~150hp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś widziałem jak zbiera się trzykrotnie bmw tdi 270hp biturbo od 0 do ok 180. Czas był bardzo podobny do wolnossących crx/civiców ~150hp.

Jakie BMW 5? Jeśli tak to teraz wsadż ten silnik od tego crx'a do tej BMki i zobaczymy jak się będzie zbierała ;)

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś twierdzi, że diesel nie lubi szybkiej jazdy, to pierdzieli bzdety okrutne. Owszem diesel nie lubi szarpania obrotami, ale diesla trzeba przedmuchiwać, bo inaczej się zmuli. Wolny klekoczący wózek po takim przedmuchaniu dolotu i turbo potrafi zmienić się nie do poznania.

 

Co do 3000 rpm w dieslu. Przy tych obrotach mnie dogoń bez redukcji, życzę powodzenia.

 

BTW, chcesz zobaczyć coś ciekawego to znajdź sobie golfa 2 z turbina zmienioną ze zwykłej na VNT (ruchome łopatki). W sekundę daje 0,5 bara więcej. Przy masie poniżej 1t, powodzenia nawet z hondą życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupujesz w ASO to tak :D . Mocne turbiny typu garrett t3 w bdb stanie mozna juz za 600-700zl kupic.

Bo nie umieją wykorzystać mocy samochodu? Bo ludzie boją się obrotów? Czy jak wszyscy tak robią to jest poprawnie? Chyba rev limiter po cos jest ustawiony na 7500rpm (a nie na 3500) w benzynie

Daj mi link do turbiny w corrado w tej cenie to cię będę wielbił.

 

Nie poprawnie, ale to dla nich produkowane są smochody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie dogonił ;P Moja 82KM Vecta B kombi zamula po rocznej emeryciarskiej jeździe mojego ojca. Pomimo 160tys.km przebiegu podczas jazdy czuje się jakby ten silnik nie był nigdy dotraty :lol: W życiu nie widziałem by tata przekroczył 3tys obrotów, a teraz idzie i do 5tys (moja jazda) :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no cóż takie jest życie :D Nie chcę go dobić, jedynie czasem troszeczkę odmulić ;) Acha....i nie jestem dresem z łysą czupryną, żeby nie było "żem gópi" ;)

 

a co do komfortu jazdy, mam jedynie porównanie do fabii 1.2 v12 (tak mówił kolega) która ma zwiekszony moment obrotowy a 60KM. I powiem tyle, że ma zdecydowanie większe odejście od vectry, no ale masa i sam fakt chyba, że to benzyna, noi to że nie jeździł nim emeryt daje mu przewagę :) To tyle ode mnie

Edytowane przez quartzXXI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym Ty jezdziles, ale mi sie jakos wskazowka na tych 120 nie zatrzymywała :blink:

Radze popatrzec na wykresy momentu obrotowego diesla, bo ja jeszcze nie widzialem takiego zeby przy 3k nagle sie zatrzymywał ;)

torque - nie wiem do kogo pijesz, ale to nie ja pisałem że:

Bo 99% ludzi nigdy nie przekracza 3000 obr na minutę.

więc jak chcesz coś komentować to śledź dokładnie temat.

 

 

edit: a panowie o szybkości i precyzji reakcji na gaz benzyniaka to zapominacie? To też jest bardzo ważne jeśli chodzi o przyjemność prowadzenia.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

torque - nie wiem do kogo pijesz, ale to nie ja pisałem że:

 

więc jak chcesz coś komentować to śledź dokładnie temat.

edit: a panowie o szybkości i precyzji reakcji na gaz benzyniaka to zapominacie? To też jest bardzo ważne jeśli chodzi o przyjemność prowadzenia.

Sory jak przeczytalem za pierwszm razem myslalem ze chodzi o to, ze przy 3k diesel sie po prostu zatrzymuje i dalej nie przyspiesza ;)

 

A jesli chodzi o to przekraczamie 3k w benzynie to nie znam osoby ktora by nie krecila wyzej, nawt moja mama wyzej kreci silnik, tak wiec to sie tyczy moze super oszczednych osob, albo rekreacyjnie jezdzacych emerytow :D dla mnie obr uzyteczne to tak od 3-5 w corsiaku 1.0 ;)

A w dieslu tez chyba nikt nie jezdzi do 2.5k, bo to troche meczenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@torque - luzik B-)

a co do diesla to można jeździć na 1-4 nie przekraczając 2500rpm, ale jak się dojdzie do najwyższego biegu i chce pojechać ponad ~100km/h to niestety trzeba

 

(nie czepiać się do prędkości, zdaję sobie sprawę że może być nieco inna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ULLISSES

 

Źle trafiłeś, przy 60 km/h właśnie zbliżam się do 3000 i mam zaślepiony zawór bezpieczeństwa, nic mi z dolotu nie wylatuje, ani ciut ciut. Tak mogę cisnąć do 4k bo się potem więcej nie opłaca.

 

Mam założone troszkę mniejsze oponki bo 185/55 R14 (normalnie powinny być 60), dzięki temu kosztem v-max kop jest jeszcze większy (tak jakbym skrócił skrzynię o jakieś 3-4%).

 

Tak sobie myślę, czy nie kupić sobie ze 2 szalejących delt 120 i nie zrobić sobie nawiewu na IC, bo na montaż FMIC mnie nie stać jak na razie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bmw (1.7 tds + chip) nie przekraczam 3000 obr/min. Busem (2.3 JTD) czasem do 4000 obr/min przeciagne. Przy tym wszystkim nie jezdze tempem emeryta, raczej 'jak wszyscy'.

 

 

Co da nawiew na IC ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@torque - luzik B-)

a co do diesla to można jeździć na 1-4 nie przekraczając 2500rpm, ale jak się dojdzie do najwyższego biegu i chce pojechać ponad ~100km/h to niestety trzeba

 

(nie czepiać się do prędkości, zdaję sobie sprawę że może być nieco inna)

Niby tak, ale na pierwszych biegach jezeli zmienimy bieg przy 2.5k to na wyzszym zejdziemy ponizej 2k a wiekszosci diesli dopiero wtedy wlacza sie turbina :-P dlatego jak chcemy w miare dynamicznie jezdzic pasuje biegi zmieniac przy okolo 3k ;)

 

A dodatkowy nawiaw na IC chyba zmniejszy temperature powietrza dolotowego, a to chyba wieksza moc i moment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...