Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Daj spokój to, że kilkanaście lat temu te auta były jako tako mało kogo interesuję.

 

Natomiast dużo większe zainteresowanie powoduję fakt, że dzisiejszy Saab to jakiś żart pod względem jakości wykonania i użytych materiałów :D pzdr

 

dzisiejszy? z tego co obserwuje to jest to w ogole zart, vel skarbonka bez dna. dzis nie ma dobrych ogolnie aut. pomijajac te, ktore maja juz kilkanascie lat ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak przyłożysz bokiem w słup bo Twoje możliwości kontrowania będą jednak niewystarczające to zrozumiesz dlaczego lepsze na tył, chronią Cię tylko drzwi, a Twój baniak bardzo łatwo może się stłuc o słupek czy inną przeszkodę... z przodu masz metr blachy z silnikiem i poduszki, ale zapomniałem, że przecież liczy się to by się blaszki nie pogięły uj tam ze zdrowiem i życiem.

 

Zgodzę się z Tobą. ;) Jednak tak zastanawiam się z punktu widzenia zwykłego kowalskiego, który jeździ do 50km/h w mieście i często na rondach.

 

Rondo. Jak nie ma przyczepności, to my skręcamy kierownicą w lewo a przód dalej ucieka prosto. Jednak gdybyśmy mieli lepsze opony na przodzie (mniejsze uciekanie przodu) i gorsze na tyle , to samochód zachowałby się trochę jak "na ręcznym" i wyprostowałby się nie powodując szkód.

 

Bardzo dobrze rozumiem argument o zdrowiu, masz rację, zdaję sobie też sprawę, że na rondzie dwu pasmowym, jadąc po wewnętrznym pasie moglibyśmy po prostu wjechać w kogoś (gdyby był na zewnętrznym). Jednak takie "zastanowienie" wyniosłem z ostatniej jazdy po oblodzonym rondzie. Jechałem FWD , musiałem zaciągnąć lekko ręczny, żeby nie pocałować się z krawężnikiem. ;)

 

Zapewne jest to taka sama sytuacja jak z zapinaniem pasów, na ogół warto zapinać, ale raz na 1000 przypadków "dobrze, że nie były zapięte". ;)

 

Kończę wywód.

 

 

EDIT : Żeby nie było, ja zawsze twierdzę, że nie warto oszczędzać na oponach, więc mniej więcej co trzeci sezon mam już nowy komplet opon, bo tylko to łączy moje maszyny z podłożem. ;)

Edytowane przez MaciekCi
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem pompe, ale szczerze mowiac nic z nia zrobic nie moglem :D

 

Niedosc, ze 4 weze, to zacisniete metalowa obojema, wiec ni cholery nie wiedzialem jak sie za nie zabrac, a pod maska to nawet nie wiem ktore :D Nic, trzeba zawiesc jutro auto do mechanika, niech zobaczy co jest.

 

Jedynie co widzialem, to w przezroczystym wezu nie bylo paliwa, a chyba powinno?

Edytowane przez reaktiv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaglądałem nigdy do brzuszka Ibizy, ale w jaszczombie pompa paliwa jest na górze baku i można do niej zajrzeć przez klapkę pod tylną ławeczką. Po przekręceniu kluczyka jeszcze przed odpaleniem słychać, jak pracuje podając paliwo w przewody. Brak wygłuszenia znakomicie ułatwia diagnostykę samochodu :>

 

Jakieś "Sam naprawiam" w pdfie do tej Ibizy masz? Może będzie narysowane co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn no, pompe juz znalazlem pod tylna kanpa, tylko ze nie moglem jej wykrecic(jest tam pierw taka wielka, czarna pokrywa, ktora ciezko odkrecic) ani odpiac wezykow.

 

Po przekreceniu kluczyka na zaplon, czy nawet proba krecenia nic nie uruchomila, w sesie, nie bylo slychac by pompa pracowala, takze chyba to bedzie przyczyna. W dodatku na tym czarnym wieczku bylo tyle syfu, ze chyba od 1996 roku NIKT nigdy tam nie zagladal, filtr paliwa to pewnie juz nie istnieje... oO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiejszy? z tego co obserwuje to jest to w ogole zart, vel skarbonka bez dna. dzis nie ma dobrych ogolnie aut. pomijajac te, ktore maja juz kilkanascie lat ;]

 

W sumie masz rację, że wszyscy oszczędzają, ale ale... Jak wsiadłem do trzyletniego 9-3 to kopara mi opadła, takich rzeczy nie spotkasz w innym trzyletnim aucie no chyba, że również jest ciach!em produkowanym przez GM. Pozdzierane napisy na przełącznikach świateł czy kierunków :blink: Poszukaj czegoś takiego u konkurencji :wink: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo saab skonczyl sie wraz z GM :)

 

Zreszta sam saab protestowal przed przejeciem tylko nie gora a dol ;P

 

Moje 3 saabiny maja sie super, w zasadzie to juz dwie bo 9-3 2002' sprzedana.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn no, pompe juz znalazlem pod tylna kanpa, tylko ze nie moglem jej wykrecic(jest tam pierw taka wielka, czarna pokrywa, ktora ciezko odkrecic) ani odpiac wezykow.

 

Po przekreceniu kluczyka na zaplon, czy nawet proba krecenia nic nie uruchomila, w sesie, nie bylo slychac by pompa pracowala, takze chyba to bedzie przyczyna. W dodatku na tym czarnym wieczku bylo tyle syfu, ze chyba od 1996 roku NIKT nigdy tam nie zagladal, filtr paliwa to pewnie juz nie istnieje... oO

 

sprawdz pierwsze bezpiecznik/przekaźnik od pompy paliwa ;) jak odkręcisz tą czarną klapkę to multimetr w łapę i obadaj czy leci napięcie, zawsze możesz też sporobwać pompę na krótko z akumulatora 12voltami podłączyć, to taka rada by nie wyrzucać bezsensownie kasy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala.

 

no nie do końca tak jest, w samochodach grupy vw odcina z tego co pamiętam zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala.

 

W jaszczombie jak padł immo w kluczyku, to rozrusznik i pompa paliwa kręciły, ale silnik nie odpalał. Świeciła za to kontrolka "Fiat Code", która gaśnie po rozpoznaniu kluczyka przez sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

INSTALACJA Wodorowa - HHO Generator 1.4-2.8 cm3 (2027854973) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. padłem ze śmiechu i wstać nie mogę :lol: jak można być tak ograniczonym by uwierzyć w te brednie które tam są wypisane :lol: kolejny hit pokroju magnetyzerów... tylko "kapkę" droższy... Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechaniory od wymiany wtryskiwaczy w Common Railu już zacierają ręce. Złoty interes wymieniać po tej całej wodzie, urynie czy co tam każą zalewać do tego HHO magnetyzera z bulbulizatorem. Chyba, że wcześniej wysra się wydech, katalizator albo eksploduje dolot. To będzie nawet zabawne, zginąć w wypadku spowodowanym wybuchem allegrowej "cudownej" instalacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na telefon od mechanika jak wymieni. Z tego co mowil wczesniej, to chyba nic sie tam nie stalo, nic nie strzelalo itd. Wymieni, jesli odpali to 300zl, jak nie to 100 w plecy i auto na zlom ;D

 

W sumie, to taki silniczek 1.0 z poprzedniej epoki chyba nie jest az tak zaawansowany by pierdyknac po takim czyms, przynajmniej mam taka nadzieje :D

 

 

 

-----

 

 

Ibi naprawiona :) smiga, takze jest dobrze :D Eh ja glupi, zamiast od razu do mechanika dac, to sie bawilem w wymiane czesci : d

Edytowane przez reaktiv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ibi ma silnik bezkolizyjny?

 

Nie znam się na tym i pytam, może ktoś wyjaśni jak to jest, że jedne silniki są kolizyjne a inne nie, dla czego nie robi się bezkolizyjnych, skoro takie silniki występują?

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolizyjne a bezkolizyjne różnią się tym że w bezkolizyjnych tłok nie ma opcji spotkać się z zaworem a kolizyjnych w 2 stronę czyli dzieję się rozpierducha - pogięte zawory poodbijane na tłokach, pęknięte tłoki itp = gruby remont / szrot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezkolizyjnych się nie robi obecnie, ponieważ taki silnik musiałby mieć niższy stopień sprężania - a to powoduje mniej efektywne spalanie mieszanki - niższą moc i większe zużycie paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...