Kacimiierz Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 Sprawdź pompę paliwa, nawet jak ją słychać po przekręceniu zapłonu to odepnij wężyk paliwa i zobacz czy jest ciśnienie. Najlepiej jak byś mógł manometr podłączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reaktiv Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 Nie moge nigdzie znalesc gdzie sie ona znajduje :/ Moze ktos wie? Ibiza II 96r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 Pewnie w bagażniku albo pod tylną kanapą jest gdzieś otwór bo pompa oczywiście musi znajdować się w baku a z reguły jest dostęp do niej od góry. Ale wężyki możesz odpiąć pod maską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 Daj spokój to, że kilkanaście lat temu te auta były jako tako mało kogo interesuję. Natomiast dużo większe zainteresowanie powoduję fakt, że dzisiejszy Saab to jakiś żart pod względem jakości wykonania i użytych materiałów :D pzdr dzisiejszy? z tego co obserwuje to jest to w ogole zart, vel skarbonka bez dna. dzis nie ma dobrych ogolnie aut. pomijajac te, ktore maja juz kilkanascie lat ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 (edytowane) jak przyłożysz bokiem w słup bo Twoje możliwości kontrowania będą jednak niewystarczające to zrozumiesz dlaczego lepsze na tył, chronią Cię tylko drzwi, a Twój baniak bardzo łatwo może się stłuc o słupek czy inną przeszkodę... z przodu masz metr blachy z silnikiem i poduszki, ale zapomniałem, że przecież liczy się to by się blaszki nie pogięły uj tam ze zdrowiem i życiem. Zgodzę się z Tobą. ;) Jednak tak zastanawiam się z punktu widzenia zwykłego kowalskiego, który jeździ do 50km/h w mieście i często na rondach. Rondo. Jak nie ma przyczepności, to my skręcamy kierownicą w lewo a przód dalej ucieka prosto. Jednak gdybyśmy mieli lepsze opony na przodzie (mniejsze uciekanie przodu) i gorsze na tyle , to samochód zachowałby się trochę jak "na ręcznym" i wyprostowałby się nie powodując szkód. Bardzo dobrze rozumiem argument o zdrowiu, masz rację, zdaję sobie też sprawę, że na rondzie dwu pasmowym, jadąc po wewnętrznym pasie moglibyśmy po prostu wjechać w kogoś (gdyby był na zewnętrznym). Jednak takie "zastanowienie" wyniosłem z ostatniej jazdy po oblodzonym rondzie. Jechałem FWD , musiałem zaciągnąć lekko ręczny, żeby nie pocałować się z krawężnikiem. ;) Zapewne jest to taka sama sytuacja jak z zapinaniem pasów, na ogół warto zapinać, ale raz na 1000 przypadków "dobrze, że nie były zapięte". ;) Kończę wywód. EDIT : Żeby nie było, ja zawsze twierdzę, że nie warto oszczędzać na oponach, więc mniej więcej co trzeci sezon mam już nowy komplet opon, bo tylko to łączy moje maszyny z podłożem. ;) Edytowane 10 Stycznia 2012 przez MaciekCi 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reaktiv Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 (edytowane) Znalazlem pompe, ale szczerze mowiac nic z nia zrobic nie moglem :D Niedosc, ze 4 weze, to zacisniete metalowa obojema, wiec ni cholery nie wiedzialem jak sie za nie zabrac, a pod maska to nawet nie wiem ktore :D Nic, trzeba zawiesc jutro auto do mechanika, niech zobaczy co jest. Jedynie co widzialem, to w przezroczystym wezu nie bylo paliwa, a chyba powinno? Edytowane 10 Stycznia 2012 przez reaktiv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2012 Nie zaglądałem nigdy do brzuszka Ibizy, ale w jaszczombie pompa paliwa jest na górze baku i można do niej zajrzeć przez klapkę pod tylną ławeczką. Po przekręceniu kluczyka jeszcze przed odpaleniem słychać, jak pracuje podając paliwo w przewody. Brak wygłuszenia znakomicie ułatwia diagnostykę samochodu :> Jakieś "Sam naprawiam" w pdfie do tej Ibizy masz? Może będzie narysowane co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reaktiv Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Tzn no, pompe juz znalazlem pod tylna kanpa, tylko ze nie moglem jej wykrecic(jest tam pierw taka wielka, czarna pokrywa, ktora ciezko odkrecic) ani odpiac wezykow. Po przekreceniu kluczyka na zaplon, czy nawet proba krecenia nic nie uruchomila, w sesie, nie bylo slychac by pompa pracowala, takze chyba to bedzie przyczyna. W dodatku na tym czarnym wieczku bylo tyle syfu, ze chyba od 1996 roku NIKT nigdy tam nie zagladal, filtr paliwa to pewnie juz nie istnieje... oO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 dzisiejszy? z tego co obserwuje to jest to w ogole zart, vel skarbonka bez dna. dzis nie ma dobrych ogolnie aut. pomijajac te, ktore maja juz kilkanascie lat ;] W sumie masz rację, że wszyscy oszczędzają, ale ale... Jak wsiadłem do trzyletniego 9-3 to kopara mi opadła, takich rzeczy nie spotkasz w innym trzyletnim aucie no chyba, że również jest ciach!em produkowanym przez GM. Pozdzierane napisy na przełącznikach świateł czy kierunków :blink: Poszukaj czegoś takiego u konkurencji :wink: pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 (edytowane) bo saab skonczyl sie wraz z GM :) Zreszta sam saab protestowal przed przejeciem tylko nie gora a dol ;P Moje 3 saabiny maja sie super, w zasadzie to juz dwie bo 9-3 2002' sprzedana. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Tzn no, pompe juz znalazlem pod tylna kanpa, tylko ze nie moglem jej wykrecic(jest tam pierw taka wielka, czarna pokrywa, ktora ciezko odkrecic) ani odpiac wezykow. Po przekreceniu kluczyka na zaplon, czy nawet proba krecenia nic nie uruchomila, w sesie, nie bylo slychac by pompa pracowala, takze chyba to bedzie przyczyna. W dodatku na tym czarnym wieczku bylo tyle syfu, ze chyba od 1996 roku NIKT nigdy tam nie zagladal, filtr paliwa to pewnie juz nie istnieje... oO sprawdz pierwsze bezpiecznik/przekaźnik od pompy paliwa ;) jak odkręcisz tą czarną klapkę to multimetr w łapę i obadaj czy leci napięcie, zawsze możesz też sporobwać pompę na krótko z akumulatora 12voltami podłączyć, to taka rada by nie wyrzucać bezsensownie kasy :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 bo saab skonczyl sie wraz z GM :) (...)No niestety, ale imo nie było tak źle w latach 90'tych i dopiero w obecnym stuleciu wyszło jakie to ciach!o serwuję nam GM (nie tylko w postaci Saab'a) :wink: pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reaktiv Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Wyglada na to, ze chyba pompa dziala. Jak dzis dawalem zaplon to bylo ja slychac, a na jednym wezu czuc bylo przeplyw. Juz sam nie wiem, co moze byc przyczyna :| Eh, jutro sie bedzie nad tym glowic mechanik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 może immo padło, masz immo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 A świece sprawdziłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala. no nie do końca tak jest, w samochodach grupy vw odcina z tego co pamiętam zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala. W jaszczombie jak padł immo w kluczyku, to rozrusznik i pompa paliwa kręciły, ale silnik nie odpalał. Świeciła za to kontrolka "Fiat Code", która gaśnie po rozpoznaniu kluczyka przez sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 11 Stycznia 2012 Podobnie miałem w pugu tylko bez kontrolki :wink: pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2012 A jednak auta bez VAT'U Strasznie mi nowosc, moja saabina z 1997 tak jezdzi... :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2012 (edytowane) INSTALACJA Wodorowa - HHO Generator 1.4-2.8 cm3 (2027854973) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. padłem ze śmiechu i wstać nie mogę :lol: jak można być tak ograniczonym by uwierzyć w te brednie które tam są wypisane :lol: kolejny hit pokroju magnetyzerów... tylko "kapkę" droższy... Edytowane 12 Stycznia 2012 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2012 Teraz tedeiki będa palić dwa litry ON + szklanke wody na "setkę" ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Stycznia 2012 Mechaniory od wymiany wtryskiwaczy w Common Railu już zacierają ręce. Złoty interes wymieniać po tej całej wodzie, urynie czy co tam każą zalewać do tego HHO magnetyzera z bulbulizatorem. Chyba, że wcześniej wysra się wydech, katalizator albo eksploduje dolot. To będzie nawet zabawne, zginąć w wypadku spowodowanym wybuchem allegrowej "cudownej" instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reaktiv Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2012 Juz wiem, co sie zrabalo w Ibi. Padl pasek rozrzadu : d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2012 No to ładnie, a Ty jeszcze kręciłeś silnikiem, tam jakaś masakra musi teraz być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2012 Chyba, że się całkiem zerwał i spadł przed kręceniem. Jak przeskoczył a ty kręciłeś to już poważne koszta mogą z tego być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reaktiv Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2012 (edytowane) Czekam na telefon od mechanika jak wymieni. Z tego co mowil wczesniej, to chyba nic sie tam nie stalo, nic nie strzelalo itd. Wymieni, jesli odpali to 300zl, jak nie to 100 w plecy i auto na zlom ;D W sumie, to taki silniczek 1.0 z poprzedniej epoki chyba nie jest az tak zaawansowany by pierdyknac po takim czyms, przynajmniej mam taka nadzieje :D ----- Ibi naprawiona :) smiga, takze jest dobrze :D Eh ja glupi, zamiast od razu do mechanika dac, to sie bawilem w wymiane czesci : d Edytowane 13 Stycznia 2012 przez reaktiv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2012 (edytowane) Ibi ma silnik bezkolizyjny? Nie znam się na tym i pytam, może ktoś wyjaśni jak to jest, że jedne silniki są kolizyjne a inne nie, dla czego nie robi się bezkolizyjnych, skoro takie silniki występują? Edytowane 13 Stycznia 2012 przez piotreek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2012 kolizyjne a bezkolizyjne różnią się tym że w bezkolizyjnych tłok nie ma opcji spotkać się z zaworem a kolizyjnych w 2 stronę czyli dzieję się rozpierducha - pogięte zawory poodbijane na tłokach, pęknięte tłoki itp = gruby remont / szrot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2012 bezkolizyjnych się nie robi obecnie, ponieważ taki silnik musiałby mieć niższy stopień sprężania - a to powoduje mniej efektywne spalanie mieszanki - niższą moc i większe zużycie paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...