Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 14.11.2018 o 13:16, Aurora001 napisał:

Dokladnie, zreszta nie na mozliwoscu tego zespawac bo nie ma dostepu zeby nie zniszczyc otoczki plastikowej.

To może nawierć 2 małe otwory i wklej gwintowany pręt? Na epoksydzie będzie mocno trzymać i będzie dodatkowy element działający na zginanie.

W tym tygodniu miałem "przyjemność" jazdy do Poznania i z powrotem DK11, w sumie 600 km. Koszmar. Zdolności jazdy samochodem u ludzi zanikają. Prawie nikt nie trzyma odstępu, mimo że i tak nie planuje wyprzedzać.

Zapada zmrok i jakiś emeryt jedzie 60 w niezabudowanym a za nim kolejka 20 samochodów i nikt nie wyprzedza.

Najlepsi są i tak "wychylacze". Połowa samochodu na drugi pas, żeby zobaczyć czy jest miejsce, po czym wraca na swój pas nawet jak jest pusto po horyzont. I oczywiście dalej jedzie 5 metrów za TIRem.

Edytowane przez Imperator Kret

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Imperator Kret napisał:

To może nawierć 2 małe otwory i wklej gwintowany pręt? Na epoksydzie będzie mocno trzymać i będzie dodatkowy element działający na zginanie.

W tym tygodniu miałem "przyjemność" jazdy do Poznania i z powrotem DK11, w sumie 600 km. Koszmar. Zdolności jazdy samochodem u ludzi zanikają. Prawie nikt nie trzyma odstępu, mimo że i tak nie planuje wyprzedzać.

Zapada zmrok i jakiś emeryt jedzie 60 w niezabudowanym a za nim kolejka 20 samochodów i nikt nie wyprzedza.

Najlepsi są i tak "wychylacze". Połowa samochodu na drugi pas, żeby zobaczyć czy jest miejsce, po czym wraca na swój pas nawet jak jest pusto po horyzont. I oczywiście dalej jedzie 5 metrów za TIRem.

Standard. Ja raz jak chciałem takiego fana jazdy za tirem wyprzedzić to depnal aż zadymiło i wepchnął się między mnie a tira. Ludzie w Poznaniu mają jakieś kompleksy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyskoczył check engine

podpinam pod ten pizdzielnik elm327 - ale bład nieznany

jade wiec na warsztat i mowie ze check engine sie zapalił i chce wiedziec co to - gosc podpiął i mowi ze kod nieznany - skasował bład i mowi 100zł - pytam, za co?

za podpiecie 50 i skasowanie 50 - WTF


powiedziaelem ze ja mam interfejs ale wiem ze to jest uposledzone dlatego pojechalem do warsztatu zeby Pan sprawdził normalnie bo ja kasowac tez moge ale co z tego jak za 30km znowu wyskoczy to samo

machnał ręką i pojechalem 

 

Edytowane przez Maniakalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maniakalny napisał:

wyskoczył check engine

podpinam pod ten pizdzielnik elm327 - ale bład nieznany

jade wiec na warsztat i mowie ze check engine sie zapalił i chce wiedziec co to - gosc podpiął i mowi ze kod nieznany - skasował bład i mowi 100zł - pytam, za co?

za podpiecie 50 i skasowanie 50 - WTF


powiedziaelem ze ja mam interfejs ale wiem ze to jest uposledzone dlatego pojechalem do warsztatu zeby Pan sprawdził normalnie bo ja kasowac tez moge ale co z tego jak za 30km znowu wyskoczy to samo

machnał ręką i pojechalem 

 

Kup jakiegoś dedyka do nissana. BMW / VAG / Mercedes zrobisz każdym interfejsem, ale dużo japońców wymaga dedykowanej diagnostyki. 

Ostatnio robiłem Opla i Delphi oraz Viaken nie chciały nic pokazać, dopiero właśnie ELM327 coś wykrył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie tyle zależy od interfejsu co od programu. Jeśli program jest dedykowany do danej marki to ma w swojej bazie wszystkie kody błędu i wtedy wyświetli błąd powiązany z danym kodem. Dla przykładu w Alfie elm327 z dedykowanym softem pod fiaty zrobisz wszystko z łącznie z dopisywaniem nowych modułów, połączysz się z modułem ECU, body computerem, klimą, zegarami no ze wszystkim. W Reno tym samym interfejsem możesz se co najwyżej kasować błedy i to tylko ECU bo z żadnym innym modułem się nie połączy, a do dlatego, ze nikt jeszcze nie napisał dedykowanego softu po Renaulta obsługującego elm327 tylko trzeba korzystać z jakiś uniwersalnych badziewi. Za to patalogia januszy diagnostyków w ogóle mnie nie dziwi ale jak ktoś wydał 300zł na chinską podróbę interfejsu to nie można od niego wymagać, że chinczyk dorzucił mu szkolenie w gratisie. Większość diagnostyki w Polsce to odczytanie błędów i skasowanie, ewentualnie wymiana części na chybił trafił na podstawie opisu błędu. Rzadko spotkasz kogoś kto poza odczytaniem błędu zrobi logi dynamiczne i na tej podstawie zdiagnozuje auto.

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kumpel przyjechał z Niemiec wynajętym BMW M4. Swoją drogą mają tam świetne ceny - zapłacił 100 EUR za dzień, samochód z przebiegiem poniżej 20k km.

Może miałem za duże oczekiwania, ale nie zachwycił mnie. Przyspieszenie takie sobie, dźwięk też bez szału. Warunki były kiepskie, więc ciężko mówić o prowadzeniu. Kontrola trakcji dziwnie działa, bo na pierwszym biegu reaguje z opóźnieniem i najpierw jest uślizg kół a potem odcina moc.

Szczerze mówiąc wolę Camaro SS. Przyspieszenie podobne, ale silnik wolnossący który ma więcej momentu niż twin-turbo w M4. Dźwięk bez porównania, V8 to V8. Wczoraj byłem przekonany że na torze wyszła by przewaga M4, ale dzisiaj znalazłem porównanie czasów na różnych torach i różnice są do 1 sekundy.

Wygląda na to, że Amerykanie nauczyli się robić dobre samochody. Albo Niemcy osiedli na laurach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Imperator Kret napisał:

Wczoraj kumpel przyjechał z Niemiec wynajętym BMW M4. Swoją drogą mają tam świetne ceny - zapłacił 100 EUR za dzień, samochód z przebiegiem poniżej 20k km.

Może miałem za duże oczekiwania, ale nie zachwycił mnie. Przyspieszenie takie sobie, dźwięk też bez szału. Warunki były kiepskie, więc ciężko mówić o prowadzeniu. Kontrola trakcji dziwnie działa, bo na pierwszym biegu reaguje z opóźnieniem i najpierw jest uślizg kół a potem odcina moc.

Szczerze mówiąc wolę Camaro SS. Przyspieszenie podobne, ale silnik wolnossący który ma więcej momentu niż twin-turbo w M4. Dźwięk bez porównania, V8 to V8. Wczoraj byłem przekonany że na torze wyszła by przewaga M4, ale dzisiaj znalazłem porównanie czasów na różnych torach i różnice są do 1 sekundy.

Wygląda na to, że Amerykanie nauczyli się robić dobre samochody. Albo Niemcy osiedli na laurach ;)

Robiłem ostatnio ofertę na M4 w jakiejś wypasionej wersji. Ponad 500 tyś... Tak czy inaczej w tej cenie w Camaro jest wersja ZL1 650 KM i tam już M4 nie ma czego szukać. Jeśli chodzi o jazdę po torach to też jest pakiet 1LE nie wiele droższy od SS 

https://fastestlaps.com/comparisons/i95obfg5jokb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Giulia zamiast M4 to się zgodzę. Nie dość że tańsza to jeszcze 80 KM więcej. Szkoda tylko że psuje się na potęgę. Na forum Alfy była ciekawa historia - kilka miesięcy w serwisie i po przepychankach z prawnikiem w końcu dostał nowy samochód bo nie potrafili naprawić pierwszego :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.11.2018 o 10:26, KAX_ napisał:

To nie tyle zależy od interfejsu co od programu.

Mniej więcej tak, tylko że większość programów nie działa (wcale lub nie działa prawidłowo) z innymi kablami. Pomimo że we wszystkich elektronika jest podobna a wszystkich protokołów CAN jest mniej niż 10.

Dnia 16.11.2018 o 10:26, KAX_ napisał:

 Za to patalogia januszy diagnostyków w ogóle mnie nie dziwi ale jak ktoś wydał 300zł na chinską podróbę interfejsu 

Ja wydałem 400, bo jeszcze cło i vat mi doliczyli :( :( :(

Ta podróbka Delphiego jest spoko, coś pomiędzy ELM327 a Rheingoldem (bmw) i 99% osób wystarczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, KAX_ napisał:

No to faktycznie psuje się na potęgę.... Auto potrafili naprawić tylko Pan nie chciał wymiany silnika, a całego auta dlatego trwały przepychanki :)

Sprytny, mógłby potem twierdzić, że jest ekspertę od Alf, bo miał więcej niż jedną i się psuły. Miałby coś od VAGa to nie byłoby tematu, tam wymiana silnika to sprawa eksploatacyjna.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego Lexusy IS drugiej generacji kosztują tak mało? Na portalach zaczynają się od 22k, angliki sprawne za 8 - 10k, wiadomo że, to już nie jest młode auto, ale pierwsza generacja IS'a w dobrym stanie to około 20k. 

EDIT: Już chyba wiem, sama opinia na autocentrum wiele mówi, tylko 61% użytkowników kupiło by ten model z silnikiem 2.2d ponownie. W skrócie kiepski awaryjny silnik i słaba skrzynia biegów.

Edytowane przez hruszczof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, amanda99 napisał:

Mniej więcej tak, tylko że większość programów nie działa (wcale lub nie działa prawidłowo) z innymi kablami. Pomimo że we wszystkich elektronika jest podobna a wszystkich protokołów CAN jest mniej niż 10.

Ja wydałem 400, bo jeszcze cło i vat mi doliczyli :( :( :(

Ta podróbka Delphiego jest spoko, coś pomiędzy ELM327 a Rheingoldem (bmw) i 99% osób wystarczy. 

Delfaj jest dobry jak ktoś robi różne marki jak ktoś ma konkretne auto to nie ma podejścia do dedykowanego sprzętu. Dla mnie i tak nr jeden do tej pory jest soft do fiatów zwany multiecuscan za 50ojro. Kupujesz do tego ELMa lub KKL (najlepiej oba) na allegro za parę złoty i opierdalasz wszystko co potrzeba. Dobre tłumaczenie, najbardziej przejrzysty interfejs jakiego używałem.

 

2 godziny temu, Imperator Kret napisał:

Nie gadaj głupot. VAG nie wymienia silników, zamiast tego mówią że ten silnik tak ma.

Bo są mądrzy i zawczasu wpisują w instrukcje użytkownika zużycie oleju na poziomie litra na 1000KM, a później cyk próba olejowa i wychodzi jedynie pół litra i kasują Cię za wykonanie bezzasadnej próby olejowej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...