Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Siedząc w Aucie z V8 czy V10 TDI zapominamy, ze jedziemy dieslem.

Jeździłeś V10 TDI? Jeździłeś V10 benzyną? Wiesz jaka jest między nimi różnica? Ten pierwszy po wcisnieciu gazu do oporu szybko sie przemieszcza do przodu. W tym drugim juz po odpaleniu szczerzysz zęby z radości, a przy próbie sprawdzenia czy fabryka nie kłamie w rubryczce 0-100 będziesz miał pełne portki, nogi z waty i mega banana na twarzy przez najbliższe trzy dni. Sprawdzone organoleptycznie.

 

I nie chodzi tu o lepsze czy gorsze osiągi.

Edited by MaSell
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

V10 TDI w Touaregu i "tylko" V8 w A8 i jakoś ta benzyna nie zrobiła na mnie większego wrażenie niż klekot. Gaci zmieniać nie musiałem, a zęby z radości to może bym szczerzył gdyby ta benzyna była w jakimś sportowym aucie, a nie kanapie na kółkach gdzie po odpaleniu jedyne co słychać to włączone radio. Podchodząc do dużej benzyny każdy się spodziewa, ze auta będzie zapierdalać, a do klekota podchodzi się z większym sceptycyzmem dlatego właśnie łatwiej się zdziwić i szczerzyć zęby, że silnik z kombajnu i to w tak dużym aucie daje tyle frajdy ;) Nigdzie nie pisałem, ze klekot będzie brzmiał jak benzyna bo tu jest jej niewątpliwa przewaga co zresztą stronę lub dwie wcześniej potwierdziłem. Cały czas pisze i podkreślam, ze chodzi o osiągach, a Ty mnie cytujesz i piszesz, ze nie o osiągi Ci chodzi to chyba nie bardzo się rozumiemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dalej jak tydzień temu wieziono mnie Skodą Yeti właśnie w wersji 2.0 TDI 170 KM, co ciekawe odpychała się zacnie, choć sześć biegów jest tam niezbędne do jazdy powyżej 120 km/h. Gdyby było inaczej, dopiero bym szydził :> A drugie pudło - "biedne" N/A chce jechać tak, jak oczekuję, dlatego zresztą je kupiłem. Nie miałem okazji porównywać bezpośrednio, ale nie byłem zaskoczony, że mocniejszy, doładowany i nowszy o kilka lat diesel rozpędza się lepiej niż wolnossąca benzyna w cięższym opakowaniu.

 

Wiesz czym mnie wożono ?

A sam kierowałem już znacznie skromniej i wrażenia są zgoła inne niż z siedzenia pasażera.

 

I tak wiem, że się przekomarzasz bo masz otwarty umysł i nie wierzę, że akurat tylko w tej kwestii jesteś tak ograniczony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaeres, można po prostu nie lubić diesli. Ja nie lubię i nie mam zamiaru się z nikim kłócić na ten temat. Możesz mi dać za darmo nawet W12 TDI, a i tak się go pozbędę i przesiądę na benzynę.

I nie przekonają mnie żadne wykresy, żadne argumenty o kulturze pracy, oszczędności, dźwięku (lol), parametrach. Nie przekona mnie żadne Le Mans. Diesel pozostanie dla mnie wołem roboczym, bo tak się przyzwyczaiłem w dzieciństwie. Szanuję go za trzęsienie ziemi, jakie powoduje przy wkręceniu na obroty w ciężarówkach, sprzęcie budowlanym i rolniczym. Ale ten szacunek nie przeszkadza mi gardzić nim jednocześnie w osobówkach.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak wiem, że się przekomarzasz bo masz otwarty umysł i nie wierzę, że akurat tylko w tej kwestii jesteś tak ograniczony.

 

No jasne, cieszy mnie że zauważyłeś. Ale na razie cicho, może nie wszyscy się jeszcze połapali :> To uniwersalna troll-wędka, klekoty i VAGiny, najlepiej zabójcze combo czyli Passat w tedeiku i kombiku do wożenia lodówek pod kościół. Zawsze się ktoś złowi i jest o czym pisać przez kilka stron, wszak ile można o mandatach i braku autostrad. Zwłaszcza, że ja naprawdę nie lubię diesli i o ile życie nie zmusi, nie będę miał samochodu z takim silnikiem, bo żaden wykres ani rakietowe przyspieszenie mnie nie przekonają do tego smrodu i hałasu - dzięki temu mój trolling jest szczery i autentyczny.
  • Upvote 4
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

m4r +1 za to, ze przyznałeś się, ze nie lubisz diesla tylko dlatego, że nadal masz skojarzenia z klekotami z przed kilkudziesięciu lat jak mówią "zły dotyk boli przez całe życie" ;) Natomiast niektórzy nie przyznają wprost, ze ich po prostu nie lubią tylko na siłę wymyślają jakieś dziwne argumenty z cyklu, ze nowoczesny diesel ma droższe części niż jego benzyna z epoki kamienia łupanego albo, ze diesel gorzej brzmi niż duża benzyna. No łał za to odkrycie powinni dostać Nobla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie lubiłem diesli do czasu aż sam nabyłem coś ponad 100KM.

Tatko miał Vectre B 2.0DTI 101KM i średnio mi się podobała jej ochoczość do pracy. Zakres użytecznych obrotów to około 1000 (między 2000 a 3000).

Wcześniej i później kotwica.

Podobnież ma się sprawa z firmowym Fiatem Cube 1.3 w klekociku z marnymi 75końmi. To dopiero muł - ale przynajmniej 2x kulturalniejszy od Oplowskiego 2.0DTI na pompie.

W takich przypadkach mówię stanowcze i zdecydowanie NIE dla silników diesla w osobówkach. Człowiek się tylko męczy.

Różnica po przesiadce na większą pojemność, lepszą kulturę oraz turbodziura off jest znacząca i potrafiąca przekonać mnie niegdyś zatwardziałego przeciwnika agro w samochodzie osobowym.

Teraz ojciec ma 143KM w Lancerze z silnika 1.8 N/A.

Na papierze oraz faktycznie z życia idzie identycznie do moich 140KM ale wrażenia są zgoła inne.

Wiertarkę wiadomo, trzeba kręcić ponad 4000 aby coś w ogóle było czuć i najgorsze wrażenia są poniżej tego pułapu.

Samochód jedzie jakby miał o połowę mocy mniej.

W dieslu bez laga takie coś nie występuje. Naciskasz pedał przyspieszenia i turbina zawsze nadmuciach!e tak, że pojawia się przysłowiowe kopnięcie w plecy.

To mnie przekonuje do mocnych diesli. Z niewielkiej mocy, całkiem spore "kopniaki"

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i widzisz tu jest kwestia podejscia, szanuje Twoje, ale my na przyklad robiac Hondy eliminujemy tego "kopniaka" np zalaczenie sie vteca, aby miec gladszy wykres, i ciagle przyspieszenie. kopniak faktycznie daje wrazenie bardziej dynamicznego auta, ale auto dobrze wystrojone bez takiego kopniaka jest szybsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KAX_, to nie jest zły dotyk. Ja ich nie lubię od jakiegoś czasu - właśnie przez takie niekończące się dysputy o przewadze jednego nad drugim. Właśnie przez tę niezrozumiałą dla mnie "modę" na diesle. Gdzie 3/4 osób (włączając mojego szwagra) zapytanych "dlaczego diesel", odpowie "bo jest lepszy", bez podania żadnego rzeczowego argumentu (od kiedy ropa podrożała, argument "tanie paliwo" im wyparował).

 

A dla mnie diesel to od zawsze ryk dziewięcio-, dwunastolitrowego silnika w cieżarówce. To huk Ł-34, odśnieżającej drogi w zimie, czy wreszcie falowanie rozgrzanego powietrza nad traktorem po całym dniu orki. I zawsze będę diesle pozytywnie kojarzył właśnie z czymś takim. Nigdy z czarną chmurą (zaraz się zacznie, że obecne diesle nie dymią...) za ricerem w czymś z tdi pod maską.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... mnie nie przekonają do tego smrodu i hałasu - dzięki temu mój trolling jest szczery i autentyczny.

 

To gratuluję idealnego doboru samochodu. Betka jest idealna aby zachować bezpieczny odstęp pomiędzy Kamazami, Jelczami, Roburami z tyłu a osobówkami, dostawczakami z JTD czy HDI z przodu ;)

 

Kaeres, tak naprawdę to tylko Ci się wydaje, że czerpiesz więcej przyjemności z jazdy mocnym dieslem. *

 

 

*) to, że zdanie nie trzyma w ogóle logiki nic nie znaczy. To wnioski z naszej dyskusji ;), konstrukcja zamierzona.

 

 

m4r, dlaczego nie lubisz tych dyskusji? Jak mi nie leży temat to dyskutuję na inny :)

Nawiasem, gdyby nie przyszły do osobówek te wszystkie wynalazki wspomagające diesla, pewnie konstruktorzy nie ruszyli by [gluteus maximus] i wciskali by w benzynie do dzisiaj monowtrysk i 2 zawory na cylinder, przekonując przy tym jakie to nowoczesne.

Edited by Klaus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawiasem, gdyby nie przyszły do osobówek te wszystkie wynalazki wspomagające diesla, pewnie konstruktorzy nie ruszyli by [gluteus maximus] i wciskali by w benzynie do dzisiaj monowtrysk i 2 zawory na cylinder, przekonując przy tym jakie to nowoczesne.

 

Skoro już gdybamy - gdyby nie te nowoczesne wspomagacze do diesla, miłośnicy klekotu nadal mogliby się pochwalić żywotnością silnika liczoną w milionach kilometrów. Ale na tym nie da się zarobić, jak naucza przykre dla Mercedesa pojęcie "overengineered".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze diesle wprowadzily do benzyniakow zmienne fazy rozrzadu, wtrysk i wieksza ilosc zaworow? coraz mniej odnajduje sie w tej dyskusji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się nawet nie staram odnaleźć. Ale chodzi mu chyba o to, że świat nie stoi w miejscu i postęp w danej dziedzinie jest nieunikniony, czy jakoś tak.

 

m4r, dlaczego nie lubisz tych dyskusji? Jak mi nie leży temat to dyskutuję na inny :)

Nawiasem, gdyby nie przyszły do osobówek te wszystkie wynalazki wspomagające diesla, pewnie konstruktorzy nie ruszyli by [gluteus maximus] i wciskali by w benzynie do dzisiaj monowtrysk i 2 zawory na cylinder, przekonując przy tym jakie to nowoczesne.

 

Nie lubię, bo wracają jak bumerang, ciągle z tymi samymi argumentami z obu stron. I już rzygać mi się chce, jak widzę, że jakiś fan benzyny śmieje się z diesla i v-ce versa, bo wiem, że zaraz się zacznie wojna, jak w strefie Gazy - niekończąca się i całkowicie bez sensu.

 

Co do wynalazków... są fajne, ale ja się urodziłem w złej epoce. W czasie, kiedy wszechobecna elektronika, w całym swoim zaawansowaniu, czyta za kierowcę znaki drogowe, ale nie jest w stanie porazić go prądem, kiedy zmieni pas bez kierunkowskazu.

I uwierz mi, chętnie bym kupił jakiś duży, gaźnikowy V8, z szybami na korbę i roznoszącym się w środku zapachem niespalonego paliwa. Aczkolwiek na razie nie stać mnie na taką "fanaberię", więc w wolnych chwilach dłubię jedynie rowery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonas to o czym byśmy tu pisali? Co do tego, że diesel mułem jest nie byłoby wątpliwości. Żywotność diesla? Mocno naciągany argument, ze względy na to że cywilizowana benzyna potrafi przejechać kkm niż wytrzymać buda. Diesel oczywiście był żywotny gdy porównywano silniki z poldolota, malucha czy innych wynalazków wschodniej motoryzacji. Wtedy to 100kkm i remont kapitalny murowany. Porównywano żywotność do diesla bo to właśnie diesle (w pierwszych golfach, czy mercedesach) były sprowadzane początkowo do PL, diesel na stacjach był zawsze dostępny na stacjach i nie był na kartki, długo był połowę tańszy od benzyny. Byle jaka wolnossąca benzyna robi lekką ręką 500kkm i więcej. No chyba że zaczniemy wierzyć w to, że tylko w dieslach złomiarze ustawiają magiczne 160kkm a benzyny sprzedają z oryginalnym przebiegiem.

 

wunat, nie miałem na myśli prostego przenoszenia rozwiązań technicznych a motywację to pracy nad rozwojem motorów benzynowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gratuluję idealnego doboru samochodu. Betka jest idealna aby zachować bezpieczny odstęp pomiędzy Kamazami, Jelczami, Roburami z tyłu a osobówkami, dostawczakami z JTD czy HDI z przodu ;)

Sprawdziłem, najmniejszy silnik Kamaza to R6, potem są V8. Nie mam najmniejszych szans, będę się wlókł na ogonie peletonu. To smutny dzień, mogłem nie zaczynać.

 

Kaeres, tak naprawdę to tylko Ci się wydaje, że czerpiesz więcej przyjemności z jazdy mocnym dieslem.

Hola hola kolego, wkraczasz w intymną sferę całkowicie subiektywnych przyjemności. Skoro dorosły człowiek lubi czekoladę, przebieranie się w damskie ciuchy lub jazdę dieslem, nic nikomu do tego, jak długo nie cierpią z tego powodu dzieci lub zwierzęta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaus: to dziwny argument, boge powiedziec dokladnie to samo, ze konstruktorzy diesla czerpali motywacje do ulepszen z silnikow benzynowych. no chyba ze masz jakies argumenty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argument prosty można sobie prześledzić rozwój diesla przez ostatnie dwie dekady i rozwój benzyny.

Dla przykładu:

 

BMW e30 325is 198KM

BMW e30 325td 118KM

 

BMW e90 325i 218KM

BMW e90 325d 204KM

 

Gdy nagle okazało się, ze diesel niemal zrównał się osiągami z benzyną i nadal pali mało przy prawie dwa razy większej mocy niż kiedyś koncerny w końcu zaczęły się brać za silniki benzynowe

Edited by KAX_
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola hola kolego, wkraczasz w intymną sferę całkowicie subiektywnych przyjemności. Skoro dorosły człowiek lubi czekoladę, przebieranie się w damskie ciuchy lub jazdę dieslem, nic nikomu do tego, jak długo nie cierpią z tego powodu dzieci lub zwierzęta.

 

Jestem tego w pełni świadomy. Ty też, jednak z nie których wypowiedzi można wyciągnąć inne wnioski.

Kiedyś w radiu jakaś specjalistka od szczęścia, zdrowia i Bóg wie czego jeszcze zaczęła swoją wypowiedź od zadnia: ludziom wydaje się tylko, że się dobrze czują, a by dobrze się czuć potrzeba...

To samo czyta się w tym temacie, że diesel daje tylko krótkiego kopa, że to się tylko wydaje i że szybkości i tak działa na korzyść tego czy innego. To tak jakby jeżdżący na jednym paliwie przyjeżdżali do pracy za 10 ósma a drudzy 5 po ósmej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argument prosty można sobie prześledzić rozwój diesla przez ostatnie dwie dekady i rozwój benzyny.

Dla przykładu:

 

BMW e30 325is 198KM

BMW e30 325td 118KM

 

BMW e90 325i 218KM

BMW e90 325d 204KM

 

Gdy nagle okazało się, ze diesel niemal zrównał się osiągami z benzyną i nadal pali mało przy prawie dwa razy większej mocy niż kiedyś koncerny w końcu zaczęły się brać za silniki benzynowe

 

ale dlaczego porownujesz jednostki wolnossace do turbo?mi nie chodzi tu o klotnie diesel przeciwko benzynie, tylko chcialbym zeby byla to uczciwa rozmowa. Juz w 96 roku byly silniki benzynowe 1.5 wolnossace ktore palily 5l w trasie i byly bardzo zaawansowane (praca na 12v zamiast 16v, praca na wysokim afr) to tez zasluga diesla?

Edited by wunat
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale dlaczego porownujesz jednostki wolnossace do turbo?

 

Pewnie robi to dlatego, że porównuje silniki a autach do normalnego, codziennego użytku z tego samego okresu. Zresztą temat się nazywa Codzienność za kierownicą, dla jednych Codzienność za kierownicą to dojazd do roboty, marketu. Dla innych jak się wydaje Codzienność za kierownicą to tor wyścigowy.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież duża turbo benzyna nie jest żadną alternatywą dla klekota bo to nie ta liga klientów. Proste jest, że klient będzie wybierał raczej między TD, a wolnossąca benzyną o podobnej mocy, a nie między dieslem, a jakimś 2 razy mocniejszym Bi-turbo. Alternatywą dla diesla mogą być właśnie nowoczesne małe turbo benzyny, które mają podobne osiągi i spalanie w granicach rozsądku, a na te moda narodziła się w ostatnich latach...

 

EDIT: Widzę, ze chociaż Klaus zrozumiał ;)

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie robi to dlatego, że porównuje silniki a autach do normalnego, codziennego użytku z tego samego okresu. Zresztą temat się nazywa Codzienność za kierownicą, dla jednych Codzienność za kierownicą to dojazd do roboty, marketu. Dla innych jak się wydaje Codzienność za kierownicą to tor wyścigowy.

 

 

a widzisz, przekonales mnie. faktycznie musze wziac pod uwage ze to taki temat i niektorych konikiem nie jest motoryzacja tylko chca sie poprostu przemieszczac sprawnie autem i nie maja zamiaru znosic roznych "uprzykrzen" wynikajacych np z tuningu. widzisz, codziennosc dla kazdego moze byc inna, ale fakt, nie mozna sie zapatrzyc tylko na siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem tego w pełni świadomy. Ty też, jednak z nie których wypowiedzi można wyciągnąć inne wnioski.

Kiedyś w radiu jakaś specjalistka od szczęścia, zdrowia i Bóg wie czego jeszcze zaczęła swoją wypowiedź od zadnia: ludziom wydaje się tylko, że się dobrze czują, a by dobrze się czuć potrzeba...

To samo czyta się w tym temacie, że diesel daje tylko krótkiego kopa, że to się tylko wydaje i że szybkości i tak działa na korzyść tego czy innego. To tak jakby jeżdżący na jednym paliwie przyjeżdżali do pracy za 10 ósma a drudzy 5 po ósmej.

 

Nie mogę odpowiadać za wnioski innych ludzi, podobnie jak nie wieszczę tu prawd objawionych, a tylko wypowiadam się w swoim nieskromnym imieniu.

 

Dziwne wydaje mi się czerpać radość z jazdy polegającej na kopniakach, szturchaniu, dławieniu i bogowie wiedzą, czym jeszcze. To przypomina raczej przesłuchanie w kazamatach Gestapo :> Ale co kto lubi.

 

Te nowoczesne uturbione kosiareczki nie zwilżają mnie zanadto. Można sobie prymitywnie popiszczeć z uciechy, że jak zwykle Włosi wyprzedzili Niemców technologią, ale ogólny kierunek rozwoju nie podoba mi się za cholerę.

 

Dojazdy do pracy dużą turbobenzyną - interesująca koncepcja, jeśli ktoś naprawdę tak robi, pozostaje pogratulować dobrej pensji. Ja do roboty na wiertnie położone na krańcach cywilizacji ganiam jaszczombem. Komfort jazdy nikczemny, różnica w kosztach może kilkadziesiąt złotych mniejsza (5 vs 7, no niech będzie 8 w trasie), ale jaszczomb ma nieocenioną funkcję Stealth i nikogo w oczy nie kłuje. Służę anegdotką - na wiertnię pod Lublinem przyjechał kolega, świeżo nabytym Gulfem 4, około godziny 18.00, samochód zostawił w niewidocznym dla siebie miejscu, ale w pobliżu wiertni. O 19.00 przyjechali zmiennicy i pytają czemu ma auto pootwierane i jakieś wybebeszone, bo widzieli je z drogi. Okazało się, że w ciągu niespełna godziny spróbowano ukraść najpierw cały samochód, ale ponieważ wytrychy czy co tam złamały się w stacyjce, ukradziono tylko radio i jakąś drobnicę typu dywaniki.

Choć ludzie i tak wiedzą lepiej ode mnie, dlaczego nie przyjeżdżam świnką :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche przesadzacie chyba z ta niewygoda diesla. Ostatnio jezdzilem troche S-maxem (raz jako kierowca, wiekszosc jako pasazer) i w srodku bylo bardzo cicho i komfortowo, a i dynamika byla dobra jak na 1,5 tonowy wozek zaladowany 2 osobami i 300kg materialow ekspozycyjnych na targi ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

funkcję Stealth

Funkcja bezcenna, kiedyś idę do nastoletniego clio, z daleka widzę otwarte drzwi. No ładnie. Wszystko jednak na swoim miejscu, nikt nic nie zabrał, nikt nic nie zostawił. Pewnie wieczorem nie rzuciły się w oczy pozostawione otwarte drzwi.

Niestety nasze auta nie mają funkcji na lusterkach. Regularnie maltretowane w poprzednim aucie, w obecnym też stanęło komuś na drodze buta... ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche przesadzacie chyba z ta niewygoda diesla. Ostatnio jezdzilem troche S-maxem (raz jako kierowca, wiekszosc jako pasazer) i w srodku bylo bardzo cicho i komfortowo, a i dynamika byla dobra jak na 1,5 tonowy wozek zaladowany 2 osobami i 300kg materialow ekspozycyjnych na targi ;)

 

No panie od tego diesel jest, ma wozic towar i nie stękać!

 

To mnie właśnie w nim sie podoba. W benzynie włączasz klimę i [gluteus maximus] zdychają auta...no dobra większe i mocniejsze PB jakoś słabiej reagują na obciążenie silnika.. ale te 1,2-2l imho to poracha..(mówie o wolnossących, nie wiem jak jest w wynalazkach typu 1,4 FSI)

A w dieslu? Nawet najmniejsze pyrdki 1,5 HDI itd w ogóle nie reagują na obicążenia z tytułu paru kg czy też klimy.. :wink:

Edited by HeatheN
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak jest w wynalazkach typu 1,4 FSI

 

Z klimą czy bez - tak samo. A przynajmniej zmiany są niewyczuwalne przy normalnej jezdzie. Sprinty spod swiatel czy inne zamykanie licznika ujawniloby pewnie jakies nieznaczne roznice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kwestia momentu obrotowego. Benzyna z tym samym momentem będzie tak samo niewrażliwa na klime etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.