Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Oj tam, nikomu się nie stało, każdy z Was pojechał w swoją stronę... {m4r sprawdza, czy nadal wozi teleskopową fajkę do kół pod fotelem :lol: }.

 

-=-=-=-=-==-=-=-=----=-=-=--=--=-===-=--=----=--

Tymczasem w kraju zwanym Polska:

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/przeglad-samochodu-co-pol-roku-wladza-rozwaza-takie-zmiany

Chyba się z własnymi ch..ami na rozumy pozamieniali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymczasem w kraju zwanym Polska:

http://regiomoto.pl/...za-takie-zmiany

Chyba się z własnymi ch..ami na rozumy pozamieniali.

 

Na pewno częstsze badania wpłyną na poziom bezpieczeństwa. Będziemy brali przykład z krajów starej Unii, gdzie poziom ogólnej kultury technicznej jest wyższy, a przez to bezpieczeństwo na drogach większe.

I już wszystko wiadomo, to dla naszego bezpieczeństwa. Żeby uniknąć zbędnych wydatków oraz przyczynić się do obniżenia średniej wieku pojazdów na drogach Bolandy, sprzedam do Afryki trzynastoletniego jaszczomba i ośmioletniego świniaka, dociągnę nieco kredytu i nabędę nowiutką Pandę z szybami na korbkę i ręczną klimatyzacją, która wprawdzie zardzewieje dokumentnie w piątym, najdalej siódmym roku życia ze względu na bezołowiowe lakiery, ale za to przegląd zamiast w SKP za 100 zł będę musiał robić w ASO za 1000 zł, bo stracę gwarancję. Wspaniała wizja, to że Niemiec czy Francuz na taką Pandę muszą pracować pół roku, a Bolandyjczyk kilka lat (przestrzegając przy tym ścisłego postu), jakoś umyka nowoczesnym Europejczykom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny haracz dla państweka nic po za tym...

 

Jego zdaniem na polskich drogach jest coraz więcej pojazdów, które wymagają skrupulatnego badania stanu technicznego.

może jak by nie doili z obywateli ile się ta to by tak nie było, co za ciach!lona hipokryzja.

Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze o jedno autko spytam - Leon II Cupra. Jeździł ktoś? Jakieś minusy?

 

W środku jak w Polonezie ;)

 

Tymczasem w kraju zwanym Polska:

http://regiomoto.pl/...za-takie-zmiany

Chyba się z własnymi ch..ami na rozumy pozamieniali.

 

Bo wiek auta ma wpływ na jego stan techniczny. Bo emisja spalin ma wpływ na bezpieczeństwo. Zróbcie drogi do cholery, to nie będzie tylu wypadków. No i w którym kraju UE niby starsze samochody mają częstsze przeglądy? Śmieszy mnie tłumaczenie wszystkiego kryzysem i wymogami Unijnymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, poleci ktoś jakąś linkę/pas do holowania, co nie zerwie się od razu? Tak na wszelki wypadek, niech leży w aucie, bo raz musiałem kuzyna holować, a że linki nikt nie miał, to przepłacił sporo na stacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadę sobie dzisiaj nawiedzić dziadków, zjechałem z krajowej 11 i udaję się w kierunku wsi dziadków. Za jednym z zakrętów widzę na poboczu białego fiata seicento, przód pogięty, szyba rozbita, ogólnie autko trochę zmasakrowane. Zatrzymałem się, w środku pusto, jak wracałem, to już go nie było. W międzyczasie poinformowałem policję, teraz w sumie nie wiem, czy potrzebnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dziś na giełdzie sprzedać mój wehikuł i to mi się udało, ale mam kilka obserwacji, którymi chciałbym się podzielić.

Numer jeden: jak zaczepi was jedna mrówka na wjeździe możecie być pewni, ze auto się sprzeda tego samego dnia. Wjeżdżając na giełdę usłyszałem śmieszną ofertę, zaparkowałem pomiędzy droższymi i młodszymi furami, ale i tak uwaga potencjalnych kupców była skupiona na mnie...

Numer dwa: Sztuczny tłum i zainteresowanie pojazdem dosłownie w podręcznikowym wydaniu nadal nie wychodzi z mody. "to ja dam stówę więcej".

Numer trzy: przysłuchując się rozmowie jednego z sprzedających z handlarzyną chcącym odkupić bodaj okularnika. "Panie zobaczysz pan, otworzysz drzwi to albo robiony albo rudy. Nie ma to jak passat, to są auta..." Chyba zacząłem się śmiać na tyle rubasznie, że spłoszyłem...

Numer cztery: kupujący starszy dziadek, co ma felicję w sdi-ku to tak naprawdę undercover handlarz.

Numer pińć: na giełdę to tylko sprzedać samochód, nigdy w życiu kupić.

Numer sześć: nie gadać z Ukraińcami...

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, wiecie może jak przymocować blaszkę ogrzewania tylnej szyby? Tę do której idą rzecz jasna kable elektryczne. Przestawała mi stykać powoli, a jak zacząłem się bawić to oderwałem całkiem od szyby. Istnieje jakiś klej przewodzący?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to dorzucam do tematu 60-100. Lancer, 4 bieg.

[youtube}

 

Konar- sprzedałeś auto i... Co dalej planujesz?

 

Postanowione, że raz w życiu pozwolę sobie na trochę frajdy w postaci Mondeo mk3 w odmianie ST220 po lifcie (zależy mi na 6 biegowej skrzyni). To niestety dopiero po powrocie z Hiszpanii za pół roku, ale nic innego tak ciekawego nie przychodzi do głowy. Jest co prawdy Mazda 6 MPS AWD 2.3 z Turbo, ale jednak chciałbym naturalnie aspirowanego sleepera, jeśli chodzi o Mondziana. Chyba nie ma nic innego na tyle fajnego w tych pieniądzach. Vectra C w odmianie OPC prowadzi się jak cegła ze swoją cudowną podsterownością, Madziana będzie jarać jak smok i jeść opony przy mocniejszej jeździe więc jestem na poziomie rozsądnego kompromisu :)

 

Ktoś miał styczność z ST220?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konar- nie chcę czarnowidzić, ale znając życie to skończysz z Trumną MkIII w kombinacji kombi-diesel. ;)

A nie zastanawiałeś się nad MPS3- oferuje świetną funkcję- torque-steering. ;)

Jeżeli jedziesz na erasmusa- to popatrz intensywnie tam na auta- mogą być trochę poobijane od jazdy w mieście, ale można też trafić na niezbyt zajechane egzemplarze, których ludzie się pozbywają z powodów np. konieczności spłat innych kredytów.

 

Puma- od 4 tysięcy. Jutro postaram się zrobić taki sam filmik- tylko że na trzecim biegu- jedzie zupełnie inaczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konar- nie chcę czarnowidzić, ale znając życie to skończysz z Trumną MkIII w kombinacji kombi-diesel. Dołączona grafika

A nie zastanawiałeś się nad MPS3- oferuje świetną funkcję- torque-steering. Dołączona grafika

Jeżeli jedziesz na erasmusa- to popatrz intensywnie tam na auta- mogą być trochę poobijane od jazdy w mieście, ale można też trafić na niezbyt zajechane egzemplarze, których ludzie się pozbywają z powodów np. konieczności spłat innych kredytów.

 

Puma- od 4 tysięcy. Jutro postaram się zrobić taki sam filmik- tylko że na trzecim biegu- jedzie zupełnie inaczej...

 

Będę się rozglądał, ale nie wiem czy się uda coś znaleźć, konieczny raczej byłby jakiś mechanior na miejscu, żeby był pewny, bo można dostać ładnie odpicowane padło. W Hiszpanii, zauważyłem w czasie pobytu poprzednio, nie szanuje się samochodów, wszelkie te numery z "wpychaniem się" na miejsce to pryszcz, ale np samochody jeżdżące z całym kompletem zółtych i czerwonych kontrolek na licznikach czy czarne od hamowania silne felgi albo też fioletowe tarcze hamulcowe.

TDCI + KOMBIE = masz pogrzeb do zwiedzenia, bo stanie się tak po moim trupie :-) , nie chce diesla, jeszcze myślałem kawał czasu temu o mixie tego typu tylko HB, ale fluktuacje cen paliwa mnie zniechęciły i już szybciej będę gazował niż pchał się w diesla. W przypadku STaśka, silnik nie mający z gazem problemów, motor 2.5V6 już gorzej znosi taki zabieg z racji klapek w dolocie i czeguś tam jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pochwalę się jaką dzisiaj miałem przygodę. Pojechałem sobie swoim niedawno zakupionym Civiciem VI w Aerodecku odebrać nowy dowód rejestracyjny. Przede mną jedzie sobie czarne Audi Q7, przed nim jeszcze Berlingo. W pewnym momencie Citroen zamierza skręcić w lewo, więc Q7 sobie hamuje, ja również. Byłem w dosyć bezpiecznej odległości od niego. Najpierw hamuje sobie leciutko, później stopniowo zaczynam mocniej naciskać pedał hamulca, aż tu w pewnej chwili jak już dojeżdżałem do Audi, pedał zapada się w podłogę i nie ma hamulców! Ja cały blady i ciśnienie mi skoczyło. Musiałem ratować się ucieczką na pobocze i hamowaniem ręcznym. Tak więc przed skasowaniem tyłu w qsiódemce uchroniło mnie tylko trzymanie bezpiecznej odległości. Dobrze, że już dawno wypracowałem sobie ten nawyk. Podnoszę maskę, patrzę a tam zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego prawie pusty. Po podjechaniu do warsztatu okazało się, że przewody hamulcowe są przerdzewiałe i stąd wyciek płynu. Dodam, że wczoraj akurat zerkałem pod maskę i wszystkie płyny były OK, a samochód na początku roku miał zakładane nowe tarcze i klocki, mam na to fakturę zresztą widać to po samych tarczach, że są praktycznie nowe. Szkoda, że przy wymianie nikt nie zerknął na te nieszczęsne przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...W Hiszpanii, zauważyłem w czasie pobytu poprzednio, nie szanuje się samochodów, wszelkie te numery z "wpychaniem się" na miejsce to pryszcz, ale np samochody jeżdżące z całym kompletem zółtych i czerwonych kontrolek na licznikach czy czarne od hamowania silne felgi albo też fioletowe tarcze hamulcowe...

W większości cywilizowanych krajów tak jest. Nikt nie przejmuje się rysami czy zagnieceniami. Auto się zużyje kupuje się inne.

Tylko w Polsce auto traktowane jest jak świętość jak pół życia na niego robisz.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komputer prawdopodobnie wyświetla spalanie na podstawie danych z czujników (przypływomierza, otwarcia przepustnicy itp) i na tej podstawie wylicza wartość, więc instalacja lpg nic mu nie zmieni, będzie pokazywał ile spaliłby benzyny.

Jeżeli chodzi o to, czy instalacja korzysta z danych komputera, to tak - jeżeli to nie jest pierwsza generacja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrycznie montowane na MPI... Bo dzisiaj z radości jakości polskich dróg jechałem tak aby teoretycznie na kulawym 1.6 podtlenek lpg wyszło <6l/100.

 

NO właśnie - ile spaliłoby benzyny. A nie ile schodzi z butli :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy kupując samochód na firmę ze stawką VAT zwolniony ponoszę jakieś opłaty? Czy jedynym minusem jest brak możliwości odliczenia 6000 zł VATu?(przy czym dochodowy liczy się z pełnej wartości faktury, więc coś tam się odzyskuje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.