kelcior Opublikowano 15 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2012 No i szukam tego pliku, co przyśpiesza grę o 50%. ;> To juz jest niepotrzebne od patcha 1.4 w ktorym porzadnie poprawili optymalizacje. :D Z must have napewno Steam Community :: Steam Workshop :: Item Details Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ath Opublikowano 15 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 15 Lutego 2012 Heh właśnie widzę, że ładnie chodzi a kojarzę, że coś czytałem o jakimś pliku co przyśpiesza grę. ;> Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azgan Opublikowano 16 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2012 (edytowane) Kurde szkoda, że nie ma faq jak w poprzednich elder scrollsach, pewnie już nikt nie ma czasu posiedzieć i wrzucić najważniejsze info do pierwszego postu. ;> Mówisz i masz :wink: KONFIGURACJA PLIKU INI (zmiany w configu gry) Pliki .ini, które można bez problemu edytować znajdują się w katalogu \Moje Dokumenty\Moje Gry\Skyrim. Pliki nazywają się Skyrim.ini oraz SkyrimPrefs.ini. Niniejszy poradnik jest tłumaczeniem fragmentów The Elder Scrolls V: Skyrim Tweak Guide, zamieszczonego na stronie GeForce.com Guides: The Elder Scrolls V: Skyrim Tweak Guide - GeForce Ogólna wydajność uGridsToLoad=5 - Ta zmienna nie istnieje i należy dodać ją w dolnej części sekcji [General] w pliku Skyrim.ini. Odpowiada ona za sterowanie promieniem wokół postaci, w obrębie którego silnik gry wczytuje najbardziej szczegółowe obiekty, postacie oraz tereny. Ustawienie to może mieć duży wpływ na jakość obrazu oraz wydajność. Zmienna przyjmuje wartości nieparzyste, np. 3, 5, 7, 9, 11. Najbardziej stabilną wartością w testowej konfiguracji okazała się liczba 7 (porównanie). Standardowa wartość 5 jest dobrym kompromisem pomiędzy jakością a wydajnością. Wyższe wartości mogą skutkować w niestabilności gry, więc dobierajcie je ostrożnie. Porównanie uGridsToLoad=5 vs uGridsToLoad=11. Uwaga: Poza obniżeniem wydajności i potencjalną niestabilnością ze względu na duży wzrost wykorzystania zasobów po zwiększeniu uGridsToLoad, jeśli zapiszesz grę po tym jak nadpisałeś tą wartość, nowa wartość będzie zaszyta w twoim zapisie gry. Warto to zaznaczyć, ponieważ gra pozwala ci wczytać zapisaną grę, która posiada równą bądź niższą wartość uGridsToLoad niż twoja aktualna wartość; nie będziesz w stanie wczytać zapisu gry powstałego przy wyższej wartości uGridsToLoad. Znaczy to, że jeśli z powrotem obniżysz wartość tej zmiennej, nie będziesz w stanie załadować save'ów, które miały wyższą wartość. Musisz więc mieć to na uwadze przy testowaniu tej opcji i jednoczesnym zapisywaniu gry. Jeśli musisz przywrócić poprzednią wartość uGridsToload w istniejącym zapisie gry, to postępuj wg poniższych kroków: 1.Stwórz kopię zapasową dla SkyrimPrefs.ini, Skyrim.ini oraz katalogu z zapisami Skyrim: ‘Saves’. 2.Wczytaj swój ostatni save. 3.Naciśnij na tyldę. 4.Po pojawieniu się konsoli w grze wpisz: setini "ugridstoload:general" 5 5.Kliknij ENTER. 6.Wpisz: saveini 7.Kliknij ENTER. 8.Wpisz: refreshini 9.Kliknij ENTER. 10.Zamknij konsolę używając tyldy. 11.Stwórz nowy save. 12.Wyjdź ze Skyrim. 13.Usuń Skyrim.ini w katalogu Moje dokumenty\Moje gry\Skyrim. 14.Załaduj ponownie narzędzie konfiguracyjne Skyrim. 15.Zamknij narzędzie. 16.W razie potrzeby wprowadź swoje tweaki w Skyrim.ini (oraz SkyrimPrefs.ini, jeśli był wcześniej modyfikowany). 17.Załaduj ponownie Skyrim i swój najnowszy save. 18.Ciesz się grą. uExterior Cell Buffer=36 - Ta zmienna steruje liczbą komórek świata (kontrolowanych przez opcję uGridsToLoad), które są buforowane do RAM-u, by umożliwić płynniejsze przejścia i zwiększyć wydajność. Główną zasadą na przypisanie optymalnej wartości do tej zmiennej jest pobranie swojej aktualnej wartości z uGridsToLoad, zwiększenie jej o jeden i następnie pomnożenie jej przez siebie. Przykładowo, jeśli ustawiłeś uGridsToLoad na 7, to zmień uExterior Cell Buffer na 64. iPresentInterval=0 - pewna forma pionowej synchronizacji (VSync) w Skyrim jest włączona domyślnie i nie może zostać wyłączona przez ustawienia w grze. Jeśli dodamy tą zmienną na koniec sekcji [Display] w pliku Skyrim.ini i ustawimy ją na 0, to przymusowo wyłączymy VSync. Wyłącznie VSync-a ogranicza/eliminuje przerywanie myszy (lag) i uwalnia trochę FPS-ów, może również zwiększyć wydajność. Jednakże wyłączenie VSync-a niesie ze sobą kilka potencjalnych negatywnych skutków: twój ekran może zacząć się "rozrywać", co samo w sobie nie jest groźne, aczkolwiek może być denerwujące, a fizyka świata gry oraz czas mogą również przyspieszyć, zwłaszcza w obszarach, gdzie odnotowujesz wysokie wartości FPS-ów. Istnieją dwie alternatywy dla VSync-a w Skyrim: Pozostaw VSync włączony w Skyrim (standardowo) i włącz Triple Buffering (Potrójne Buforowanie) przy użyciu narządzia D3DOverrider, które znajduje się w darmowym oprogramowaniu RivaTuner. Dzięki temu wzrośnie wydajność, a laggowanie myszy odejdzie w niepamięć bez żadnych negatywnych objawów. Jedynym problemem może być to, że Triple Buffering zużywa więcej RAM-u karty graficznej, co może powodować problemy na niektórych systemach i może nie zmniejszyć laggowania myszy w takim samym stopniu, co wyłączenie VSync-a. Wyłącz WSync i użyj modyfikacji FPS Limiter, aby osiągnąć swoją dobraną wartość FPS-ów, zaleca się 60 lub 30 FPS-ów. To powinno powstrzymać problemy z fizyką gry i przerywanie myszy, ale wciąż mogą pozostać pewne "szarpnięcia" ekranu. .Zauważ, że iPresentInterval może również przybrać wartość równą 2, aby zaimplementować VSync z ograniczeniem FPS-ów (zazwyczaj 30 zamiast 60 FPS-ów), ale to jeszcze bardziej zwiększa przerywanie myszy, nie poprawia wydajności, a także skutkuje w bardzo długim wczytywaniu się gry, dlatego nie powinna się tego stosować. Jeśli korzystasz z modów upiększających grę poprzez podmianę tekstur na odpowiedniki w dużo większej rozdzielczości, może przydać ci się modyfikacja Large Address Aware (LAA) (więcej informacji w opisie pliku). Dźwięk fAudioMasterVolume=1.0000 - zmienna, która w SkyrimPrefs.ini odpowiada za główny suwak dźwięku w grze. 1.000 jest najwyższą wartością, którą można ustawić w grze. Jednak modyfikacja pliku umożliwia podniesienie tej wartości, tym samym umożliwiając ludziom, którzy uważają, że dźwięk w Skyrim jest za cichy, podgłośnienie go. Możesz, na przykład, wypróbować wartość 1.5000 lub 2.000. W razie potrzebny w grze możesz przesuwać pozostałe suwaki dźwięku. Zmiana głównego suwaka w grze przywróci zmienną do domyślnej wartości 1.0000. bEnableAudio=1.0 - jeśli ta wartość zostanie dodana do sekcji [Audio] w pliku Skyrim.ini i ustawiona na 0, to wszelki dźwięk w grze zostanie wyłączony. Jest to jeden ze sposobów ustalenia czy dźwięk odpowiada za problemy z grą, takie jak zacinanie czy wyłączanie się gry. Interfejs i Sterowanie fDefaultWorldFOV=90 fDefault1stPersonFOV=90 Aby zmienić pole widzenia (FOV) w Skyrim, musisz dodać obie powyższe zmienne na sam dół sekcji [Display] w pliku Skyrim.ini. Domyślne wartości zmień na stopień widoczności, który chcesz uzyskać. Następnie, musisz dodać fDefaultFOV=90 w dole sekcji [General] w pliku SkyrimPrefs.ini, ponownie zmieniając domyślną wartość na stopień FOV, który chcesz uzyskać. Kolejnym krokiem jest wczytanie ostatniego zapisy gry, użycie komendy FOV 90 (konsolę włączysz przez ~ tyldę) i dostosowanie wartości do tych, które wpisałeś w plikach .ini. Następnie zapisz grę, co sprawi, że zmiany staną się permanentne. [interface] fSafeZoneX=15 fSafeZoneY=15 fSafeZoneXWide=15 fSafeZoneYWide=15 Sekcja [interface] i powyższe wartości muszą zostać dodane na sam dół w pliku Skyrim.ini. Zmienne te kontrolują margines od brzegu ekranu, na którym umieszczone są elementy takie jak kompas, paski zdrowia, magii i wytrzymałości. Im niższa wartość, tym bliżej brzegu ekranu znajdą się te elementy. Dzięki tej zmianie mogą one mniej przeszkadzać w grze. [MapMenu] uLockedObjectMapLOD=8 uLockedTerrainLOD=8 fMapWorldMaxHeight=150000.0000 fMapWorldMinHeight=1500.0000 fMapWorldZoomSpeed=0.0800 Sekcja [MapMenu] i powyższe wartości muszą zostać dodane na sam dół w pliku Skyrim.ini. Dwie pierwsze zmienne odpowiadają za poziom szczegółów świata gry wyświetlanych na mapie. Dwie następne zmienne pozwalają na zwiększone przybliżanie i oddalanie widoku na mapie. Ostatnia zmienna zmniejsza prędkość oddalania/przybliżania widoku, dając ci lepszą kontrolę nad przeglądaniem mapy. Jeśli chcesz usunąć chmury z widoku mapy, możesz również dodać zmienną sMapCloudNIF=0. bDoDepthOfField=1 - jeśli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartość zostanie ustawiona na 0, to zostanie wyłączony efekt Głębi Obrazu (rozmycie), najczęściej widoczny w tle podczas przeglądania ekranów Menu Postaci (Przedmiotów, Magii, Umiejętności, Map). Wyłączenie tej opcji może zwiększyć wydajność, ale równocześnie utrudnia rozróżnienie wyświetlanych przedmiotów od tła menu. bShowQuestMarkers=1 - jeśli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartość zostanie ustawiona na 0, to zostaną wyłączone wszystkie markery misji i zadań, w tym te widoczne na mapie i kompasie. Charakterystyczne obiekty będą jednak wciąż oznaczone. Wyłączenie markerów może utrudnić wykonywanie misji. Będziesz musiał dokładnie czytać i słuchać opisów. bShowCompass=1 - jeśli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartość zostanie ustawiona na 0, to zostanie usunięty pasek kompasu widoczny w górnej części ekranu. Dzięki temu można uzyskać bardziej przejrzysty obraz gry, ale oznacza również, że znacznie częściej będziesz musiał zaglądać do mapy lub korzystać z zaklęcia Jasnowidzenie. bAlwaysRunByDefault=1 - jeśli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartość zostanie ustawiona na 0, to twoja postać zawsze domyślnie będzie chodziła, a nie biegała. Domyślnie możesz używać klawisza CAPS LOCK, by w każdej chwili zmienić to zachowanie. Ustawienie wartości zmieni jedynie początkowe zachowanie. bMouseAcceleration=1 - jeśli w pliku SkyrimPrefs.ini ta wartość zostanie ustawiona na 0, to zostanie wyłączone przyspieszenie sprzętowe myszki. Mysz nie będzie już przyspieszać przy dłuższych ruchach, ani zwalniać przy krótszych - dzięki temu mysz lepiej odpowiada na twoje działania. Zmiana wartości może również pomóc w redukcji zacinania się obrazu w grze, podczas, gdy VSync jest włączony. fMouseHeadingSensitivity=0.0440 - w pliku SkyrimPref.ini ta wartość odpowiada Czułości Myszy w grze i powinna być ustawiana w pierwszej kolejności w grze. Jeśli jednak chcesz ustawić wartość wyższą niż pozwala gra, możesz zrobić to w pliku. [Controls] fMouseHeadingYScale=0.0200 fMouseHeadingXScale=0.0200 Sekcja [Controls] i powyższe wartości muszą zostać dodane na samym dole w pliku Skyrim.ini, aby móc zmodyfikować relatywną czułość osi Y (góra/dół) i osi X (lewo/prawo) w kontrolowaniu myszką. Wyższe wartości zwiększają efektywną czułość. Cienie iShadowMapResolution=4096 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini bezpośrednio kontroluje rozdzielczość cieni, co oznacza, że ma największy wpływ na jakość cieni w grze. Jest to część ustawień Szczegółowości Cieni w grze. Niska Szczegółowość oznacza iShadowMapResolution=512, Średnia Szczegółowość - iShadowMapResolution=1024, Wysoka - iShadowMapResolution=2048, Ultra - iShadowMapResolution=4096. Możliwe jest ustawienie wartości 8192 - co może poprawić nieco cienie, jednak równocześnie znacząco wpłynąć na wydajność. Oto porównanie zrzutów ekranu pokazujące różnicę pomiędzy wartością 4096 (ustawienia Ultra) a wartością 8192 - w scenie wewnątrz pomieszczenia, gdzie różnica jest najlepiej widoczna. Możesz zauważyć, że cień postaci, jak również większe cienie po jego prawej stronie, mają znacznie gładsze krawędzie przy wartości - 8192. iBlurDeferredShadowMask=3 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini kontroluje efekt rozmycia wpływający na ciebie. Niższe wartości wyostrzą cienie, wartość 0 całkowicie wyłączy efekt rozmycia. Wyższe wartości będą stopniowo zmiękczać cienie, aż do momentu, gdy zostaną całkowicie pozbawione konkretnego kształtu. Poniższe zrzuty ekrany przedstawiają różnice pomiędzy wartościami 0, 3 i 7 - najbardziej zauważalna jest zmiana ostrości cieni drzewa. Wpływ na wydajność jest zazwyczaj minimalny. Możesz zmniejszyć tę wartość, by wyświetlać więcej szczegółów przy wyższej rozdzielczości cieni, lub zwiększyć, by rozmyć cienie, tym samym ukrywając kanciaste cienie na niższych rozdzielczościach. iShadowMaskQuarter=4 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini również wpływa na przejrzystość cieni. Podniesiona do wyższych wartości, np. 10, poprawi szorstkość cieni, ale wyższe wartości mogą doprowadzić do zawieszania się gry. Obniżenie wartości obniży poziom szczegółowości cieni; ustawienie wartości na 0 - całkowicie wyłączy cienie wewnątrz pomieszczeń. Wpływ na wydajność może być znaczący, więc w pierwszej kolejności do zmiany przejrzystości cieni powinieneś skorzystać z ustawień iBlurDeferredShadowMask. fShadowDistance=8000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini ma znaczący wpływ na jakość cieni na otwartych przestrzeniach. Kontroluje odległość, na której widoczne są cienie, jednakże ze względu na konstrukcję silnika gry, wpływa również na ogólny poziom szczegółowości cieni w grze. Obniżenie wartości poprawi rozdzielczość cieni, ale jednocześnie usunie cienie z oddalonych obiektów, co może poprawić wydajność. W przypadku ustawienia wartości na 0, cienie na otwartych przestrzeniach zostaną wyłączone całkowicie. Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają porównanie wartości 400, 2000 i 8000. Porównanie potwierdza, że niższa wartość oznacza mniejszą odległość wyświetlania cieni jak również większą szczegółowość. fInteriorShadowDistance=3000.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini odpowiada za cienie wewnątrz pomieszczeń. Jednakże zmniejszenie wartości może w rezultacie sprawić, że większa część wewnętrznych pomieszczeń zostanie pokryta cieniami - zamiast raczej wypłynąć na rozdzielczość cieni. Zwiększenie wartości również nie ma większego, praktycznego wpływu na wewnętrzne lokacje. Cienie zawsze są ostrzejsze bliżej źródła świata, niezależnie od ustawień. Tylko podniesienie wartości iShadowMapResolution może wypłynąć na wygląd cienie zewnętrznych jak i wewnętrznych. fShadowBiasScale=0.15 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini wpływa na stopień, w którym wyświetlane są cienie na powierzchniach, prawdopodobnie poprzez zmianę kąta, pod którym obiekt musi się znaleźć w stosunku do źródła światła. W praktyce, wyższe wartości zredukują ilość cieni, a niższe zwiększą zacienienie na różnych powierzchniach. bTreesReceiveShadows=0 - jeśli ta wartość zostanie ustawiona na 1 w pliku SkyrimPrefs.ini, to zostaną włączone cienie drzew. Jak prezentują to porównanie zrzutów ekranu, efekt wizualny jest bardzo zauważalny. Wpływ na wydajność nie powinien być duży, więc te ustawienia mogą zostać wyłączone na większości komputerów w celu zwiększenia głębi. bDrawLandShadows=0 - jeśli ta wartość zostanie ustawiona na 1 w pliku SkyrimPrefs.ini, to na powierzchni zostaną dodane subtelne cienie. Efekt jest rzadko widoczny, ale jeśli spojrzysz na porównanie zrzutów ekranu, dostrzeżesz dodatkowe zacienienie terenu wokół kamieni w środkowej części ekranu i na dole po lewej stronie. Wpływ na wydajność powinien być minimalny. fSunShadowUpdateTime=1.000 fSunUpdateThreshold=0.500 Wartości dodane w sekcji [Display] w pliku Skyrim.ini, pozwolą na ustalenie pozycjonowania cieni podczas przemieszczania się słońca. Domyślnie cienie te zmieniają się jedynie okresowo, w rezultacie pojawia się zauważalny, migotliwy efekt towarzyszący zmianie miejsca rzucanych cieni. Wartości fSunUpdateThreshold kontrolują częstotliwość tych zmian - im wyższa wartość, tym dłuższy okres czasu będzie upływał pomiędzy kolejnymi zmianami lokacji cieni. Wartości fSunShadowUpdateTime kontrolują jak długo ta zmiana będzie trwała, wyższe wartości sprawią, że widoczny będzie wydłużony efekt stroboskopowy, niższe zaś sprawią, że efekt zmiany będzie bardziej przejrzysty, lecz równocześnie przeskok pomiędzy zmianami lokacji będzie widoczniejszy. Na przykład, wypróbuj kombinację fSunShadowUpdateTime=0.000 i fSunUpdateThreshold=0.100, by uzyskać częstsze i co za tym idzie - bardziej stabilne zmiany pozycji cieni, z krótszymi i bardziej przejrzystymi przenoszeniami. Skyrim jest pierwszą grą z cyklu Elder Scrolls, która wykorzystuje efekty dynamicznych cieni. Cienie w Skyrim mogą różnić się jakością lub migotać podczas ruchu. Ponieważ cienie mogą mieć bardzo duży wpływ na wydajność, wprowadzono do systemu kompromisowe wartości jakości, których zadaniem jest utrzymanie równowagi pomiędzy bogatym efektem cieni, a poprawną wydajnością. Nie ma jednego, dobrego sposobu na dostosowanie wyświetlania cieni. Istnieje szeroki zakres możliwości zmiany wartości wpływających na cienie, które możesz zmieniać posługując się przedstawionym wyżej poradnikiem. Wygląd gry zależy jednak od subiektywnej oceny i możliwości twojego sprzętu. Trawa i Drzewa fGrassStartFadeDistance=7000.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini ma największy wpływ na trawę. Steruje odległością, na której trawa pojawia się w świecie gry i odpowiada opcji "Zanikanie Trawy" w grze. W grze największą możliwą wartością do ustawienia jest 7000.00, ale tutaj możesz ustawić ją jeszcze większą. Wpływ na wydajność nie powinien być znaczny. iMinGrassSize=20 - tą zmienną należy dodać na dole sekcji [Grass] w pliku Skyrim.ini. Określa ona zagęszczenie kępek trawy. Tutaj znajdziecie porównanie między wartościami 20 i 80. bAllowCreateGrass=1 - jeśli będzie ustawione na 0 w pliku Skyrim.ini, to opcja wyłączy całą trawę. Może przyspieszyć grę na słabych kartach graficznych, ale traci się na realizmie. fTreeLoadDistance=75000.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini określa dystans, na którym pojawiają się drzewa. Porównanie. fTreesMidLODSwitchDist=10000000.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini określa poziom szczegółowości drzew w pobliskiej odległości. Jeśli ją obniżymy, drzewa stracą trochę liści i gałęzi, gdy zwiększymy - wprost przeciwnie. bRenderSkinnedTrees=1 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini określa zagęszczenie listowia na pobliskich drzewach. Opcja uiMaxSkinnedTreesToRender również określa maksymalną szczegółowość drzew, ale jej podwyższczenie nie ma większego wpływu w większości scen. Ogólny Poziom Szczegółowości (LOD) fLODFadeOutMultObjects=15.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini określa odległość, na której pojawiają się obiekty w świecie gry i odpowiada opcji Zanikanie Obiektów w grze. Standardowa max wartość w grze to 15, tutaj można ją zwiększyć. fLODFadeOutMultItems=15.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini określa odległość, na której pojawiają się przedmioty w świecie gry i odpowiada opcji Zanikanie Przedmiotów w grze. Standardowa max wartość w grze to 15, tutaj można ją zwiększyć. fLODFadeOutMultActors=15.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini określa odległość, na której pojawiają się postacie i potwory w świecie gry i odpowiada opcji Zanikanie Aktorów w grze. Standardowa max wartość w grze to 15, tutaj można ją zwiększyć. fBlockMaximumDistance=250000.0000 fBlockLevel1Distance=70000.0000 fBlockLevel0Distance=35000.0000 fSplitDistanceMult=1.5000 Powyższe zmienne w pliku SkyrimPrefs.ini określają poziom szczegółowości odległych obszarów i odpowiadają opcji Szczegółowość Odległych Obiektów w grze. W powyższym zestawieniu znalazły się domyślne max wartości do ustawienia w grze, tutaj można je zwiększyć jeszcze bardziej. Zwiększenie wartości trzech zmiennych typu fBlock ulepszy szczególowość odległych terenów, jak np. szczyty gór. fSplitDistanceMult wydaje się ustawiać tempo, w którym występują przejścia między poziomami szczegółowości. Wszystkie te zmienne wpływają jedynie na szczegółowość odległych terenów, dlatego w wielu scenach nie będą miały wizualnego wpływu na obraz. fSkyCellRefFadeDistance=150000.0000 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini steruje odległością, na której widoczne są chmury, zazwyczaj wokół szczytów górskich. Ogólna Grafika bDisableAllGore=1 - jeśli dodamy tą zmienną w dolnej części sekcji [General] w pliku Skyrim.ini i ustawimy ją na 1, to wyłączy ona efekty powiązane z przemocą, głównie krew wydobywającą się z ran. [screenSplatter] bBloodSplatterEnabled=0 Zmienna i sekcja powyżej muszą zostać dodane łącznie na dole pliku Skyrim.ini. Ustaw ją na 0, jeśli chcesz wyłączyć rozbryzgi krwi na ekranie. Nie wyłączy to tryskania krwi podczas uderzenia przeciwnika; wyłącza jedynie czerwony efekt rozbryzgu krwi na ekranie, który symuluje krew uderzającą do oczu. [imagespace] bDoRadialBlur=0 Zmienna i sekcja powyżej muszą zostać dodane łącznie na dole pliku Skyrim.ini. Ustaw ją na 0, jeśli chcesz zupełnie wyłączyć efekt radial blur. Może lekko przyspieszyć grę, ale wyłącza się to zazwyczaj, kiedy nie podoba się nam ten efekt. [Weather] bPrecipitation=0 Zmienna i sekcja powyżej muszą zostać dodane łącznie na dole pliku Skyrim.ini. Ustaw ją na 0, jeśli chcesz wyłączyć pogodowe z opadami, co sprowadza się do wyłączenia opady śniegu i deszczu. Zmniejsza realizm, ale może wyraźnie przyspieszyć grę, kiedy takie efekty się załączają. iMaxDesired=750 - ta zmienna w pliku SkyrimPrefs.ini steruje liczbą cząsteczek przy efektach cząsteczkowych jak dym, mgła i zwłaszcza ogień oraz zaklęcia. Zmiany tej wartości niewiele wpływają na efekty mgły i dymu, ale są wyraźnie widoczne dla ognia (np. na pochodniach) oraz gęstości zaklęć. Przykładowo, kiedy zwiększymy tą wartość, czary ogniste będą zawierały znacznie więcej płomieni; podczas gdy ustawiona na 0 - wyłącza wszystkie płomienie. Zależnie od systemu, ta opcja może mieć spory wpływ na wydajność, kiedy pojawiają się dane efekty w grze. Tutaj porównanie screenów z wartością 0 i 950 dla tej zmiennej. iWaterReflectHeight=512 iWaterReflectWidth=512 Te zmienne w pliku SkyrimPrefs.ini określają rozdzielczość refleksji/odbić obiektów na wodzie. Podniesienie wartości np. do =1024 lekko zwiększy poziom szczegółowości, natomiast obniżenie np. do =256 pogorszy efekt. Wpływ na wydajność jest zależny od ilości odbić na wodzie ustawionych w opcjach gry oraz od tego, czy masz włączone Filtrowanie Anizotropowe, a także wielkości odbijających się postaci/obiektów. Tutaj porównanie dla tych zmiennych. bAllowScreenShot=1 - jeśli ustawimy wartość tej zmiennej na 1 w pliku Skyrim.ini, która jest standardowa, będziemy mogli robić zrzuty ekranu w każdym momencie gry poprzez klawisz PRINT SCREEN (PrtScn). Screeny są przechowywane w formacie BMP pod katalogiem \Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim. Edytowane 16 Lutego 2012 przez azgan 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 16 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2012 Kawał porządnej roboty, dzięki. Miałbym tylko tycią prośbę - mógłbyś użyć jakiegoś formatowania (kursywa/pogrubienie) do odróżnienia samych zmiennych i ich wartości od opisu? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebass52 Opublikowano 16 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2012 Mógłby mi ktoś powiedzieć dlaczego nagle nazwy wejść do jaskiń,wież czy różnych lochów,fortów zmieniły się na angielskie?Wszystko oprócz tego jest po polsku,grę mam w ojczystej wersji językowej.Czy mod dungeons sound czy jakos podobnie mógł te nazwy podmiemnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 16 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2012 Mógł. Nie wiem, czy Dungeon Sounds konkretnie, ale to się zdarza, że mod "wrzuca" angielskie nazwy tego czy owego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzizzy Opublikowano 16 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2012 Zmodyfikowałem nieco pierwszy post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ath Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 azgan jak będziesz miał jeszcze czas i chęć to wrzuć jakieś "must have" addony, bo z tego co grałem to mapka, plecak i duża ilość rzeczy jest kiepsko zrobiona w oryginale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojejku Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 (edytowane) No nic wrzucę tutaj tak na szybko to co mam w tracking center na nexus skyrim i oczywiście z nimi grałem/gram (niestety z perspektywy czasu jednak dużo wyżej sobie cenię FNV, chodzi mi o questy i fabułę, Skyrim zwyczajnie zaczyna wiać nudą), wszystkie należy traktować jako must have: SkyrimUI - nowy, bardziej pc-towy inwentarz Immersive HUD - znany z modów do F3, FNV, poprostu "Immersive HUD", można ustawić co chcemy mieć widoczne w hudzie i co ma się automatycznie i na jaki event pojawiać (np. healthbar pojawi się jak zaczniemy walczyć..) Realistic Water - lepsza woda, jako alternatywa można użyć Pure Waters Enhanced Blood Textures - lepsze tekstury krwi, ale nie tylko bo i wielkość, czas trwania śladu krwi na broni itd. More Dynamic Shadows - dodaje dużo więcej dynamicznych cieni Dovhakiin Hideout - w każdym zakupionym przez nas domku mamy zejście do kryjówki (basement), jest ona współdzielona przez wszystkie nasze domki Skyrim HD - 2K textures - lepsze tekstury High Quality LODs - lepsze (bogatsze w trójkąty) siatki terenu Satic Mesh Improvement - lepsza siatka obiektów statycznych jak owoce/butelki/stoliki etc. High Quality 3D Map - znacznie bogatsza w detale mapa (wymagany mod wyżej - High Quality LODs) A Quality World Map - With Roads - lepsza mapa (kompatybilna z modem wyżej), drogi lepiej widoczne na mapie, można wyłączyć mgłę, wszystko jest 'customizowalne' Skyrim Flora Overhaul - podobnie jak w Obku, lepsze modele/tekstury flory No Tint and Desaturation + Realistic Lighting - osobiście zamiast wszystkich FXAA injectorów i ENB korzystam właśnie z tego 'comba'. Zaleta na nim jest taka, że nie powinien spadać fps jak w przypadku FXAA/ENB - bo nie korzystają z post processów i nie injectują nic. Pierwszy z nich przywraca normalne kolory (w wersji out of the box są strasznie wyblakłe), drugi z nich natomiast zmienia/polepsza kolorystykę oświetlenia. Daemons Custom Realistic Lighting ini Settings - custom-owa konfiguracja do moda wyżej (Realistic Lighting) można wypróbować, jednym przypadnie do gustu, inni będą woleć default, imho jest całkiem miło Torch of Everlasting - pochodnie, które się "nie kończą", można także wybrać zasięg światła i jego rodzaj, bardzo przydatne przy Realistic Lighting, gdzie noce/jaskinie/lochy są naprawdę ciemne, polecam wersję 4c z ciepłym światłem Shadow Striping Fix - polepsza cienie rzucane przez niektóre źródła światła jak ogniska Wars in Skyrim - dużo by opisywać, generalnie duży i customizowany overhaul npc-tów, wrogów itd, jeden z lepszych modów, poprostu must have Increased character height - uzupełnienie moda wyżej, zwiększa (tak naprawdę różnicuje) wielkość różnych ras, aby były bardziej wiarygodne/zróżnicowane Sound of Skyrim - dodaje 460+ więcej efektów dźwiękowych w grze, zwłaszcza w wszelkiej maści jaskiniach Killmove plus lub New Kill Moves - Finishers- nowe animacje finishery, póki co 'New Kill Moves - Finishers' jest to 'replacer' animacji out of the box, więc co kto woli Serious HD Retexture Landscape Skyrim - znacznie lepsze tekstury 'krajobrazów', tak naprawdę chodzi o tekstury różnego podłoża/ziemi po której chodzimy w świecie Skyrim Enhanced Distant Terrain - lepsze tekstury terenu na dalszym planie Categorized Favourites Menu + Lokalizacja PL - znacznie lepsze menu favourite-ów, podzielone na kategorie, można je samemu sobie skonfigurować. Polonizacja niestety póki co nie jest zaktualizowana do najnowszej wersji, w której można definiować 'sety' (czyli miecz/zbroja etc) i bindować je pod klawisze, ale i tak z nią działa. Skyrim Sunglare - lepsze (stonowane) efekty słońca Realistic Ragdoll and Force - lepsze parametry ragdolla przy zabijaniu/walce Nordic Natural Sound - Ambient Forestfall - kolejny mod 'dźwiękowy', podmienia ambienty dla rejonów 'forestfall' w grze, podmienia także głosy fauny (ptaków) na głośniejsze (lepsze) Nordic Natural Sound - Environmental Sounds - to samo co wyżej tylko tutaj raczej dźwieki 'środowiskowe' jak np. ogień (czy to z pochodni czy ogniska:P) i woda Water FX - Get Wet - shader który dodaj efekt 'zmoknięcia' przy wyjściu z wody Calientes Female Body Mod Big Bottom Edition -CBBE - nie będę opisywał, lepsze modele ciał kobiet (jak ktoś woli "laseczek"), poprostu zajrzyjcie :) No More Blocky Faces, Detailed Bodies, High Quality Eyes, Detailed Lips, Detailed Faces, XCE - Xenius Character Enhancement - wszystkie te mody są by Xenius, zwiększają detale postaci Skill Interface Retexture - ładniejszy widok menu skill-i i perk-ów Jak coś pominąłem to dorzucę później. Autor tematu jak chce może moje wypociny wrzucić do 1 post-a. Wszystkie mody powyżej wrzucamy za pomocą Nexus Mod Manager-a. Do ich poprawnego działania wymagany jest też szeroko znany Skyrim Script Extender. @EDIT: dodałem jeszcze 'Enhanced Distant Terrain', 'Killmove plus', 'Static Mesh Improvement', 'Skill Interface Retexture', 'Torch of Everlasting', 'Daemons Custom Realistic Lighting ini Settings' o których zapomniałem. @Dijkstra dzięki. Edytowane 17 Lutego 2012 przez ojejku 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Skyrim Sunglare - lepsze (stonowane) efekty słońcaTak trochę OT, ale wszelkie sunglare to jest największy debilizm, jaki wymyślono w grach z perspektywy pierwszej osoby... A co do modów ogólnie, to korzystacie raczej z Nexusa czy Steam Workshop? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojejku Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 (edytowane) Dokładnie, mam też takie samo zdanie o 'blur'. Generalnie jeżeli wszystkie one są dodane z rozwagą/stonowane a nie 'na hurra' byle było jak najwięcej efektów w naszej grze/silniku to efekt końcowy jest ok. Raczej Nexus-a bo niestety Steam Workshop dopiero raczkuje i jest z nim wiele problemów. Chodź sama idea 'Workshop-a' w takim systemie jak Steam, mimo iż nie nowa i odkrywcza to jest jak najbardziej dobra i mile widziana, zarówno przez użytkowników końcowych modów, czyli graczy jak i samych modderów :) Edytowane 17 Lutego 2012 przez ojejku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 @ojejku: -10% za to, że Ci się chciało @azgan: dostaniesz -10%, jak sformatujesz tekst swojego posta n/t ini ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojejku Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Jakby ktoś chciał to pojawił się Skyrim Boost (alpha) do najnowszej wersji gry. Sprawdziłem u siebie i działa, fps-y bardziej stabilne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Dokładnie, mam też takie samo zdanie o 'blur'. Generalnie jeżeli wszystkie one są dodane z rozwagą/stonowane a nie 'na hurra' byle było jak najwięcej efektów w naszej grze/silniku to efekt końcowy jest ok. Kwestię sunglare zauważył nawet autor moda w opisie ;) Problem z tym efektem jest taki, że człowiek nigdy go nie zobaczy - jest to efekt niepożądany, występujący przy obserwowaniu słońca (czasami też innych silnych punktowych źródeł światła) przez obiektyw aparatu lub kamery i powstający wskutek wewnętrznych odbić między soczewkami obiektywu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Kwestię sunglare zauważył nawet autor moda w opisie ;) Problem z tym efektem jest taki, że człowiek nigdy go nie zobaczy No popatrz - to zupełnie jak ze smokami ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Tylko jest różnica między mitycznymi stworami, będącymi częścią świata przedstawionego, a dobrze znanym efektem optycznym, nie sądzisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba66 Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 Jak coś to można skleić z Ojejeku Tekstury: Gold Coin Replacer - znacznie lepsze textury monet ale zachowany oryginał High Quality Food and Ingredients - wysokiej jakości pożywienie HD Urns Retex- urny wysokiej jakośći Deadly Spell Impacts- Nowe lepsze tekstury śladów po rzuceniu czarów zniszczenia na dowolna powierzchnie Re-Defined Dungeons WIP-Nowe tekstury podziemi High Quality Eyes- Wysokiej jakości oczy Creative Ore And Ingots - Wysokiej jakości sztabki i ich rudy AOF Believable Hair -Female and Male- - Lepszej jakości włosy Silly Level of Detail - Potions and Poisons- Wysokiej jakości tekstury mikstur i trucizn Silly Level of Detail - Wine Cellar- Wysokiej jakości tekstura wina HD Better Reflections For Armor and Weapons - Lepsze odbicia na przedmiotach High Res Face Maps for Men- Wysokiej jakości męskie twarze Better Females by Bella- Wysokiej jakości kobiece twarze Coverkhajiits- Wysokiej jakości khajickie twarze HD Banners v2 - Unique Textures- Lepszej jakości banery miast HD Linens- Szmaty wysokiej jakości HD Textures DLC Fix- Fix tekstur dla DLC HighResTexturePack Better Circlets HQ V1o1- Diademy wysokiej rozdzielczości Barenziah box by Dracomies - Kamień Barenziah wysokiej rozdzielczości Pickaxe 3 new Hi-res retextures - Kilof wysokiej rozdzielczości HQ Skyrim map V2- Wysokiej rozdzielczości mapy skyrima Visible Windows- Wysokiej rozdzielczości szyby w oknach Snow and Rocks TEXTURES HD - Jaskinie, skały i śnieg wysokiej rozdzielczości Animacja: Bowlegged jump animation Fix- Poprawia animacje podczas skoku, postać nie jest taka sztywna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2012 (edytowane) Muszę przyznać że kawał dobrej roboty z tymi modami. Grafika wygląda nieźle w porównaniu do oryginału. Szkoda że nie mam Skyrim by sprawdzić. Jednak RPG to nie mój ulubiony gatunek, ale w Obliviona grało mi się całkiem dobrze.. Autorowi należy się jednak duże piwo za to złożenie wszystkich modów i ulepszaczy. +1 Edytowane 17 Lutego 2012 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2012 W końcu znalazłem zastosowanie dla followerów (w moim przypadku Lydii) - służą do wyglądania ładnie: Sexier Ebony Samurai-Meng Armor at Skyrim Nexus - Skyrim Mods and community EDIT: przetestowałem, NIE Wymaga CBBE, Dimonized ani żadnego innego moda na meshach postaci. BTW jak ktoś znajdzie model, który jest na screenach to proszę o info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba66 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2012 @Dijkstra Nie jestem pewien ale to chyba DIMONIZED UNP female body plus do tego CBBE skin texture V2 V3 plus Thepal and UNP compatible Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azgan Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2012 (edytowane) Galeria : Edytowane 23 Lutego 2012 przez azgan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azgan Opublikowano 21 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2012 (edytowane) Przygotowałem dla Was pokaźną porcją Screenshotsów z gry żeby pokazać, jakie możliwości oferuje Skyrim Enhancement Post Process: Edytowane 22 Lutego 2012 przez azgan 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 21 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2012 Uprasza się o używanie miniaturek. ;) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melampus Opublikowano 21 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2012 Zdjęcia z gry powalają i to trzeba Ci przyznać. Gratulacje za cierpliwość nad opracowaniem ulepszeń. Ten dość "wyrazisty" kontrast może nie podpasować wszystkim, ale o gustach się nie dyskutuje. Jednakże instalowałem ostatnio Enhancement Mod Pack, chyba w wersji 1.3 i nawet mój sprzęt zaczął po kilkunastu minutach gry jęczeć. Skończyło się w efekcie na kompletnej reinstalacji gry. Teraz siedzę na modach, m.in. tych podanych we wcześniejszych postach. Stąd pytanie jak te nowe wersje 1.4 polepszają/obciążają sprzęt względem poprzednich? Jeszcze raz gratulacje i szacunek za pracę moderską nad Skyrim'em. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 21 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2012 Metodą prób i błędów powinno udać Ci się powywalać te textury i meshe, które powodują największe lagowanie gry. Przede wszystkim opłaca się zostawić tekstury wnętrz, jaskiń, przedmiotów, a wywalić plenery - zwłaszcza drzewa i wszelką inną roślinność. Mi się na sprzęcie z podpisu udało osiągnąć przyzwoity FPS przy znacznej poprawie wyglądu. Natomiast skopał mi się chyba jakiś jeden shader - w dwemerskich ruinach na sufitach były takie świecące na żółto cosie, które u mnie obecnie są granatowo-fioletowe i nie świecą. Nie wiem, co to jest. Jeszcze chwila i chyba też reinstaluję grę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Melampus Opublikowano 21 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2012 (edytowane) Cóż trzeba będzie któregoś dnia przysiąść i trochę pogrzebać w tych teksturach. Wcześniej już przeczuwałem, że te tekstury drzew robią niezłe obciążenie jak i reszta dalszego pleneru w detalach. Mam do Was takie pytanie o SkyrimUI. Jak go odpalacie? Mam skrót bezpośrednio do tego loadera i kiedy go używam wszystko jest ok. Jednak gdy uruchomię grę normalnie przez launcher ze Steamu to po wejściu do inventory wyskakuje komunikat w okienku (ot takie to upierdliwe). SKE najnowsze. Odkąd się pojawił workshop i SkyrimUI na nim myślałem, że problem zniknie a tu nic z tego... By the way... Znalazłem przed chwilą kapitalny mod, który współdziała z SkyrimUI, ale zmienia wygląd ulubionych. Categorized Favorites Menu at Skyrim Nexus - Skyrim Mods and community Edytowane 21 Lutego 2012 przez Melampus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 21 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2012 No grę musisz odpalać poprzez SKSE loadera, inaczej wiele modów nie będzie działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modd Opublikowano 22 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2012 Nie widziałem tego wcześniej: Świetne :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 22 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2012 A teraz coś z zupełnie innej beczki: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=Ly-dWbwfpRI Niby nic wielkiego, ale aranżacja wyszła IMHO super. Oryginał podkładu: 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azgan Opublikowano 22 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2012 (edytowane) version 1.3 Wcześniej były obrazki wygenerowane w Skyrim Enhancement Post Process a tu można zobaczyć kierunek, jaki obrałem i porównać zdjęcia z screenami z gry. Wszystkie pomysły i sugestie co do zmian w configu ENB i NVIDIA FXAA Post Process Injector proszę kierować na PM. Real photo Edytowane 22 Lutego 2012 przez azgan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...