Skocz do zawartości
Demonik

Playstation 3

Rekomendowane odpowiedzi

Tak naprawdę to nie istnieją żadne screeny z zadnej gry które <naprawdę> są z PS3,z paru powodów

 

primo - Nvidia opracowuje czipset graficzny dla nowej konsoli, z tego co narazie wiadomo układ ten ma być gotowy pod koniec 2005 roku.

 

secundo- nie wiadomo ile tak naprawdę jest już gotowej konsoli ps3 w labolatoriach sony. Nie wiadomo też na ile ukończona konsola zostanie pokazana na E3 i na wczesniejszym pokazie

 

"The PlayStation 3 looks set to be the first of the next-generation consoles to take a bow in front of the world's media - albeit only by a matter of hours, with Sony announcing that its pre-E3 conference will take place just ahead of Microsoft's.

 

Sony will hold its event on a sound stage in Sony Pictures' complex in Culver City, just outside Los Angeles, at 15.00 PST on Monday, May 16th, and is expected to show off the next-generation PlayStation for the first time at this event. "

 

Nie wiadomo czy pokażą same bebechy , czy kompletną działającą konstrukcję w obudowie z padami itd.

 

...nie wiadomo też na ile te wszystkie informacje są prawdziwe , moze nvidia ma już gotowy układ do ps3 tylko nabrała wody w usta zeby na spółkę z sony zaskoczyć konkurencję...to wszystko tak naprawdę spekulacje...odpowiedzi na częsc pytań poznamy niedługo.

 

Ta gra Possesion jak i inne gry robione teraz na ps3 - z których screenshoty są w necie "rzekomo z ps3" nie pokazują mocy konsoli w zaden sposób..zaczeły byc przeciez robione juz jakis czas temu na nieistniejącą konsolę. developing gier odbywa się na zmodyfikowanych Power Macach G5 (prawdopodobnie w srodku siedzi jakis gf 6800 a moze dwa takie geforsy)

 

podsumowując wszystkie gry które teraz wyjdą na ps3 to będą gry które były robione z wyprzedzeniem na nieistniejącą platformę, więc nie będą wykorzystywać specyfiki architektury ps 3 , specyfiki rozkazów GPU , czy specyfikie programowania CELL-a , a nawet jesli będą to w jakims niewielkim stopniu (po prostu wykorzystanie tych dobrodziejstw w grze zostanie dodane , jesli zostanie - na koncu procesu developingu - szybko i powierzchownie)

 

gra Possesion jest tego doskonałym przykładem ....więc się nie martwcie B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co prawda to prawda :) Poczekamy co bedzie na targach E3 wówczas część istniejacych obecnie pytan zostanie rozwiazana i powstana nowe ;) Osobiscie ciekawi mnie kwestia on-line w ps3 bo w ps2 nie została nalezycie potraktowana. Przydałby sie serwis podobny do x-box live - nie koniecznie płatny ale podobna zasada działania. Równie ciekawi mnie kwestia kompatybilności wstecznej jesli chodzi o gry oraz jak szybko zostanie złamana - nie popieram piractwa bo sam mam ps2 ze spora kolekcja orginalnych gierek (dobry produkt to płace za dobrze zrobiona prace). Pytanko: czy istnieje mozliwośc rozwiazana problmu PAL/NTSC bo denerwujace jest oczekiwanie na konwersje z NTSC na PAL - chodzi mi o rozwiazanie tego przez optymalizacje gry czy tez specyfikacji konsoli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech wam ślinka pocieknie B) jesli tak będą naprawdę wyglądać pierwsze tytuły na nextegeny to całkiem całkiem:

 

Dołączona grafika

 

:)

 

Dołączona grafika

 

:)

 

Dołączona grafika

 

 

:)

 

 

Dołączona grafika

 

 

:)

 

Dołączona grafika

 

 

Oczywiscie jesli to coś oprócz grafiki będzie miało jeszcze grywalność

 

stronka projektu http://www.steelmonkeys.com/

 

 

nawet sobie nie wyobrazam jak będą wyglądać za parę lat tytuły na PS3 czy Xbox2 gdy powstaną zoptymalizowane enginy naprawdę wykorzystujące moc sprzętu

 

dla porównania:

 

tak wygląda HALO

 

Dołączona grafika

 

a tak HALO 2

 

Dołączona grafika

 

 

oczywiscie hardware ten sam (Xbox) ..rozumiecie teraz co nas czeka za 2-3 lata :D

Edytowane przez ZATOICHI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O Boze :> Gdyby tak chcialo GTA4 wygladac.. :] Zapewne pierwszym pokazem mozliwosci sprzetu, bedzie nowa wersja Gran Turismo. Z tego co pamietam, byla to jedna z pierwszych gier (mowa o GT3) na PS2, ktora pokazala mniej-wiecej na co stac konsolke. Eh, zobaczymy :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: no i co z tego ..wkleiłem je tutaj w kontekscie rozmowy o ps3 - przecież temat zdjęć (pokazują w końcu grę na nextgeny) jest jak najbardziej pasujący....dziwny jesteś :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol:  no i co z tego ..wkleiłem je tutaj w kontekscie rozmowy o ps3 - przecież temat zdjęć (pokazują w końcu grę na nextgeny) jest jak najbardziej pasujący....dziwny jesteś  :?

1421020[/snapback]

raczej ty jesteś dziwny zobacz na swoje posty :blink: , a co do tych zdjęć z 2 Days To Vegas to nie wiesz na pewno czy ta gra wyjdzie na ps3 :?

 

ps.1 taki upierdliwy z natury jestem :lol:

 

ps.2 nie jestem bardzo młodym człowiekiem/ przepychanki słowne też mnie nie cieszą, tylko jestem takiego zadani, że porządek na forum musi być, a nie kopiowanie bezsensu tych samych rzeczy. :mur:

Edytowane przez cavarr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde gdybym tak mial wiecej kasy B) albo/lub nie wyrzucał kasy :mur: na nowe kartki grafy, procki itp. to juz za niedługo te cyfrowe, wirtualne piekno grafiki na te konsole odświeżałoby się z częstotliwoscia 100hertzów na tv - chyba przeżucam sie na konsole!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej ty jesteś dziwny zobacz na swoje posty :blink: , a co do tych zdjęć z 2 Days To Vegas to nie wiesz na pewno czy ta gra wyjdzie na ps3 :?

 

ps. taki upierdliwy z natury jestem :lol:

1421380[/snapback]

chyba jesteś bardzo młodym człowiekiem i/albo bawią cię przepychanki słowne , szydzenie z kogoś z byle powodu i szukanie problemu tam gdzie go nie ma :-|

 

a co do kwestii wychodzenia nowych gier na nextgeny to tak naprawdę przy zadnym nowym tytule (oprócz exclusywnych serii typu MGS 4 czy GT 5 ) nie jest napisane czy wyjdą tylko na ps3 czy na xboxa 2 czy na pc ..sami twórcy tych gier zapewne tego jeszcze nie wiedzą na 100%....tak to juz jest z developingiem na coś co nie istnieje i będzie za jakiś czas B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

:sad:

1423397[/snapback]

 

Jak juz widzieliśmy nie wszystkie gry na tę konsolę nie będą tak .....cieńkie

 

 

 

 

 

 

 

Będzie dobrze

 

Ps :zawsze trafiaja się jakieś czarne owce (nie mylic z czarnym koniem) ile podobnych gier było na peceta...? ...co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niewiem co wam się nie podoba w possession. Czy grafika jest dla was zasłaba (może jestem początkujący w tym temacie, bo mi się podoba), czy zhodzi o wyruchany temat (to bym mógł zrozumieć, bo to wygląda jak gra dla pięciolatka, żadnej fabuły, żadnej grywalności, sama brutalność).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż, fakt faktem, grafa wygląda jak w doom 3 na średnich, a to kompy odpalają. 1terra flof to coś więcej niż komp, ale cuż... nic nie jest idealne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech wam ślinka pocieknie  B)    jesli tak będą naprawdę wyglądać pierwsze tytuły na nextegeny to całkiem całkiem:

 

stronka projektu  http://www.steelmonkeys.com/

nawet sobie nie wyobrazam jak będą wyglądać za parę lat tytuły na PS3 czy Xbox2 gdy  powstaną zoptymalizowane enginy naprawdę wykorzystujące moc sprzętu

buachachachacha

 

Next-Gen Gun Jumping Revealed: 2 Days to Vegas for PC Only

 

Speaking to us today, Steel Monkeys spokesman Derek McLennan explained, "I can confirm that the game is in development on PC and that I am extremely pleased with the progress of the title so far. I'm sure it will raise a few eyebrows with its technological and game play elements and we're quite happy with the way it looks too!"

 

And of the beautiful-looking screens that we saw on the studio's official site? "Unfortunately, some of the images that are displayed on the website are our internal benchmark graphics and were not actually meant to go live, although I can say that they are a very fair representation of our current standard and what could be the minimum final quality. The title is definitely being developed for PC on our new "belief" engine, however we are also a console developer and the next generation hardware is very interesting." Oops!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buachachachacha

 

Next-Gen Gun Jumping Revealed: 2 Days to Vegas for PC Only

 

Speaking to us today, Steel Monkeys spokesman Derek McLennan explained, "I can confirm that the game is in development on PC and that I am extremely pleased with the progress of the title so far. I'm sure it will raise a few eyebrows with its technological and game play elements and we're quite happy with the way it looks too!"

 

And of the beautiful-looking screens that we saw on the studio's official site? "Unfortunately, some of the images that are displayed on the website are our internal benchmark graphics and were not actually meant to go live, although I can say that they are a very fair representation of our current standard and what could be the minimum final quality. The title is definitely being developed for PC on our new "belief" engine, however we are also a console developer and the next generation hardware is very interesting." Oops!

1426238[/snapback]

Can you speak POLISH???

 

Yeah vershteisdu???

 

 

I mieć dość angielskiego na dzisiaj, I niechciec sobie tłumaczyć, kein słownik

 

 

PS:(ale się ropisałem) :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co miałby to tłumaczyc chyba każdy rozumie :lol:

2 Days to Vegas for PC Only

nie wiadomo jeszcze czy tak napewno sie stanie ale skoro to oficjalne info to nie liczyłbym za bardzo na konwersje z PC :lol:

ale to brzmi konwersja z PC na PS 3 haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AMD czy Intel, ATi czy nVidia, kalesony wuja czy gacie po tacie... i wreszcie - komputer czy konsola? Wiadomą rzeczą jest, że lepszą i wygodniejszą plaftormą do grania jest konsola. Co rok wychodzi masa świetnych i co ważne - grywalnych GIER. Żadnych zabaw w instalacje, problemów ze sterownikami... itd. Po prostu WKŁADASZ i GRASZ! Natomiast komputer to labirynt z którego można wyjść cało (R9800Pro), albo władowac się w bagno (GF FX5900). Z resztą kazdy dobrze wie jak potworny marketing działa w branży komputeowej. Stosunkowo niedawno temu pojawiło się coś takiego jak GF FX5600 256MB, a teraz padaczka po stronie konkurenta: X800XL 512MB. No ludzie, toż to paranoja. DżiFors dla Dooma, Radek dla HL2... a i tak nikomu nie dogodzą. A dlaczego? Bo na kompa wychodzi dosłownie kilka mocnych gier (o których trąbi sie wpier przez 5 lat). Ostatnimi czasy gry na PC nie stanowią takiej frajdy jak to miało miejsce kiedyś. Osoby, które przepowiadały zamieranie rynku gier na PC miały trochę racji. To jest nie do pomyślenia, żeby budować komputer za kilka ładnych tysiaków (i przez super wypaisony zasilacz SLi Ready bulić nie wiadomo ile) to lekka przesada. Komputery staniały.. w sumie to nie staniały zbytnio, tylko wiecej bubli się pojawia. Kupią rodzice dzieciakowi kompa za 2500 zł i jeszcze rat nie zdążą spłacić, jak gnojek zacznie wyć o nową grafę, proca i więcej ramu. Zakup konsoli to wydatek jednorazowy. Po paru latach przychodzi jej kres i trzeba myślec nad nową. Nie zaprzeczę iż grafika na konsolach jest słabsza. I nie ważne jak bardzo zaawansowany hardware w niej siedzi. Każdą grę opracowuje się wpierw na kompie. Niemożliwe jest więc, aby moc konsoli była wyższa od PC. Producenci gier niechętnie inwestują pieniadzę w powstanie gry na PC. Super grafa odstraszy posiadaczy słabszych sprzętów, optymalna grafa zniechęci posiadaczy super maszyn. I to taka ruletka, w której można zbić kokosy, albo wyjść bosymi nogami na lód. W swiecie konsol wszystko jest jasne. Dlatego uważam, że konsola oferuje wyższy poziom rozrywki niż PC, w kórym non stop coś się sypie.

Edytowane przez Lumperator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat z artykułu o nowych konsolach z http://www.gry-online.pl/

 

Poniżej wklejam fragment z artykułu dotyczący PS3 (artykuł jest dosyc stronniczy i faworyzuje PS3 ale mimo wszystko chyba warto przeczytać)

 

--------------------cytat----------------------------------

 

PlayStation 3

 

Microsoft na dobrą sprawę może się nie wysilać. Firma SONY i tak bez problemu zachowa pozycję lidera w konsolowej wojnie najbliższych lat. Tak przynajmniej wynika z obliczeń i raportu Inform Media Group, który głosi, że sprzedaż PlayStation 3 trzykrotnie przewyższy popyt na X-Boxa 2. Dosadniej mówiąc, do końca 2010 roku w Europie nabywców znajdzie aż 30 milionów PS3, a tylko 10 mln graczy kupi X2. Warto wspomnieć o Nintendo, które ponownie będzie musiało zadowolić się trzecią pozycją, z ilością 5 milionów sprzedanych sztuk. „SONY kontynuować będzie przywództwo ustanowione z PS2, ale napotka o wiele silniejsze wyzwanie ze strony Microsoftu, który zdeterminowany jest, aby tym razem dogonić SONY. Nintendo ponownie postawi jakość oraz innowacyjność gier ponad moce procesorów” – tak twierdzi Toby Scott, autor raportu „Europejskie Konsole do Gier do 2010”. Ciężko odmówić mu racji, jeśli podsumujemy wszystkie dotychczasowe fakty i przyjrzymy się temu, co szykuje SONY.

 

PlayStation 2, powiedzmy sobie szczerze, była skazana na sukces. Szary PSX zrobił taki „dym”, że SONY musiałoby zrobić coś naprawdę głupiego, aby PS2 nie wypaliło. Potencjał był ogromny, bowiem wszyscy czekali na super mocny sprzęt i swoje ulubione tytuły w oprawie na miarę XXI wieku. Mimo że jeszcze na rynku całkiem dobrze radził sobie Dreamcast, ludzie i tak już wiedzieli swoje – chcemy PS2. Gdy „czarnula” pojawiła się w sklepach, pojawiły się pierwsze negatywne głosy. SONY bowiem zapowiadało niesamowicie wydajny sprzęt (robi to i teraz), a rzeczywistość okazała się zupełnie inna i PS2 jest konsolą znacznie słabszą, niż pierwotnie zapowiadano.

 

Wspominałem o tym, że Emotion Engine w PS2 jest silniejszy od procesora ukrytego w X-Boxie. Cóż z tego, jeśli już dawno minęły czasy, gdy za niemal wszystko odpowiadał właśnie procesor. Od dość dawna lwia część obliczeń związanych z grafiką spada na GPU i Microsoft nie wysilając się zbytnio „skasował” SONY odpowiednikiem karty graficznej GeForce 3. Doszły potem problemy z wygładzaniem krawędzi (są do dziś), które niby PS2 posiada, ale nie za bardzo wiadomo, jak się je uaktywnia. To nie koniec, bowiem „czarnula” ma zdecydowanie za mało pamięci i często gry aż rażą w oczy słabymi teksturami. Odpowiedniki na sprzęt Microsoftu wyglądają znacznie lepiej. Co jeszcze? Kiepskie czytniki, na dobrą sprawę brak dysku twardego i wsparcia dla rozgrywki online z prawdziwego zdarzenia. Co prawda dysk jest używany od niedawna do piracenia, czyli uruchamiania z niego gier, jednak nadal nie mamy nawet części możliwości, jakie oferuje konkurencyjny X-Box. To samo z trybem online – ciekawe kiedy Japończycy zaoferują coś choć dorównującego systemowi Live?

 

Wygląda to wszystko mało optymistycznie, więc jakim cudem konsola SONY niemal rozbiła w pył konkurencję? Odpowiedz jest dziecinnie prosta – gry. Tych jest najwięcej i najważniejsze, są zdecydowanie najlepsze. Przez długi czas SONY miało mało oryginalny, ale skuteczny sposób na ściągnięcie graczy do sklepów, brzmiał on mniej więcej tak: wydajemy kontynuacje tytułów z PSX, aż wyprztykamy się ze wszystkich znanych serii. W pewnej chwili duża cześć nabywców nie kryła rozczarowania takim obrotem sprawy i nazwała PS2 mianem sequelstation. Mimo to, konsola sprzedawała się i sprzedaje jak cieple bułeczki. Nowych serii i tytułów także nie zabrakło. Przejście GTA w trzeci wymiar, wsparcie SEGA owocujące przejściem genialnego Virtua Fighter na PS2 czy wysyp hitów od Namco, Squaresoft i Konami - czego chcieć więcej? Bill Gates musi zdać sobie sprawę (zdał, zdał), że Japończycy piszą najlepsze gry na świecie i basta. Nadejście nowej konsoli od SONY to coś oczywistego, jednak ukaże się ona wcześniej niż zapowiadano. Prawdopodobnie już na początku przyszłego roku na rynku japońskim, Europa i USA poczekają do jesieni. Powód pospiechu to oczywiście coraz większa przepaść w wyglądzie gier między PS2 a X-Boxem.

 

Z obozu Microsoftu dochodzą jednak wieści dziwnej treści. Mianowicie w dniu premiery PlayStation 3 na rynku ma pojawić się również trzecia część Halo. Miałaby to być odpowiedź na podobny ruch SONY, gdy równo z premierą X-Boxa w sklepach ukazało się GTA III i Tony Hawk 3 w wersji na PlayStation 2. Pomysł Microsoftu na pierwszy rzut oka wydaje się niezły, jednak działania SONY miały miejsce, gdy na rynku debiutowała konkurencyjna konsola o podobnych możliwościach. Gates i jego „kupione” Bungie chce nawiązać walkę z nowym sprzętem SONY za pomocą gry, której druga część pokazuje, że możliwości graficzne X-Boxa zostały już wyczerpane? To oczywiście wydaje się bez sensu, jednak nie ma to jak odebrać wrogowi trochę klientów. Jedno jest pewne – Halo 3 może być naprawdę cudowną grą.

 

Sony na szczęście nie śpi i wyciąga wnioski z bolączek trapiących PS2. Przede wszystkim wreszcie firma poszła po rozum do głowy i zrezygnowała z produkcji własnego układu graficznego. Ten obecny w PS2 do dzisiaj, delikatnie mówiąc, działa developerom na nerwy. Graphics Synthesier nie doczeka się następcy – jak dobrze. GPU opracują profesjonaliści, czyli znana nam wszystkim firma NVIDIA. Tak więc, będziemy mieć dwie konsole z grafiką od ATI, oraz jedną z układem od NVIDII. Co wiadomo o produkcie firmy z SantaClara? Na razie niewiele, nawet specjalne PS3 będące już w rękach części developerów, jak na razie pozbawione są właśnie GPU. Można spodziewać się, że w trójce znajdzie się ulepszony GeForce 6, choć najprawdopodobniej to jednak jego następca. Ten ma być już zgodny z Shader Model 4.0, prawdopodobnie też z WGF. W każdym razie na 100% nie będzie odbiegał od Xenonowego jądra od ATI, a najprawdopodobniej będzie od niego szybszy. Po pierwsze, SONY uczy się na błędach, po drugie, potrzebny jest wprost monstrualny GPU. Dlaczego? Trzeba dotrzymać kroku „sercu” PlayStation 3, czyli zapowiadanemu od dawna, rewolucyjnemu The Cell.

 

Na początku zeszłego roku Sony oficjalnie podało, że przez następny rok fiskalny, który zaczyna się od kwietnia 2004, firma przeznaczy na tworzenie chipa The Cell sumę 120 miliardów jenów (1,1 miliarda dolarów). Cała ta suma zostanie rozdysponowana pomiędzy fabryki Sony w Japonii i Nowym Jorku oraz fabrykę Toshiby w Japonii. Jako partner w interesach, Toshiba dorzuci kolejne 42 miliardy yenów na niezbędny upgrade swych linii produkcyjnych. The Cell zostanie sercem PlayStation 3, ale samo SONY ma o wiele szersze plany co do jego zastosowań w elektronice użytkowej. „Przez te inwestycje w półprzewodniki, które będą stanowić serce przyszłej cyfrowej elektroniki użytkowej, mamy nadzieję na wyróżnienie ich spośród produktów konkurencji” - powiedział rzecznik Sony, Harumi Asai. Czym więc jest The Cell?

 

Powołam się tutaj na źródło w postaci PC World. Po raz pierwszy przedstawiono The Cell podczas Solid State Circuits odbywającej się w San Francisco. Przedstawiciele trzech firm (SONY, IBM i Toshiba) zaangażowanych w projekt dokonali wstępnej prezentacji mikroprocesora i ujawnili kilka szczegółów technicznych. Cell zbudowany jest w procesie technologicznym 90 nanometrów a jego wydajność 10-krotnie przewyższa możliwości układów obecnie stosowanych w komputerach PC. Prototypowy układ, o którym mowa była na konferencji składa się z głównego, dwuwątkowego, 64-bitowego rdzenia PowerPC oraz 8 oddzielnych rdzeni przetwarzających operacje zmiennoprzecinkowe, które określane są mianem SPE (synergistic processing elements). „Rdzenie obsługują wiele systemów operacyjnych i modeli programistycznych poprzez wykorzystanie technologii wirtualizacji” – twierdzi Jim Kahle, szef działu technologii Design Center for Cell Technology współpracujący z IBM. Konstruktorzy mikroprocesora Cell podkreślają, iż jest on w stanie pracować z częstotliwością większą niż 4,5 GHz. Do tej pory nie ustalono jeszcze, jak szybki będzie produkt finalny. System chłodzenia powietrzem będzie podobny do stosowanego już w PlayStation 2.

 

„W przypadku The Cell konsumpcja energii prawdopodobnie wynosić będzie 30 watów, podobnie do procesora Emotion Engine w konsoli PlayStation 2” – mówi Peter Glaskowsky, analityk z The Envisioneering Group. Dwuwątkowy rdzeń PowerPC kontroluje pozostałe 8 rdzeni SPE. Te ostatnie z kolei zostały zaprojektowane do przejęcia na siebie kalkulacji zmiennoprzecinkowych, które odgrywają niezwykle istotną rolę między innymi w przetwarzaniu grafiki. Jak podkreśla Masakazu Suzuoki, wiceprezes działu microprocessor development w Sony: „Każdy rdzeń SPE posiada 256 kB pamięci cache, podczas gdy rdzeń PowerPC dysponuje 32 kB pamięci cache pierwszego poziomu oraz 512 kB pamięci cache drugiego poziomu. Rdzenie korzystają ze wspólnej magistrali, zaś kontrolery pamięci oraz I/O są zintegrowane z procesorem, zamiast z chipsetem”.

 

Zarówno interfejs pamięci, jak i I/O zaprojektowany został przez firmę Rambus. Jak twierdzi Rich Warmke, szef marketingu Rambusa, interfejs pamięci wykorzystuje standard XDR (extreme data rate), zaś interfejs I/O korzysta z technologii FlexIO. Warmke tłumaczy, iż The Cell wymaga ekstremalnie szybkich magistrali pamięci oraz I/O. Magistrala XDR pracuje z częstotliwością 3,2 GHz, zaś FlexIO – 6,4 GHz. W porównaniu do konwencjonalnych procesorów The Cell jest dość duży – 221 milimetrów kwadratowych. Dla porównania, ostatnia wersja Pentium M ma zaledwie 84 milimetry kwadratowe. Zdaniem Petera Glaskowskyego, masowej produkcji mikroprocesora Cell należy się spodziewać dopiero wtedy, gdy wszystkie firmy zaangażowane w projekt będą go w stanie wykonać z wykorzystaniem technologii 65 nanometrów. Jeśli chodzi o ilość pamięci, wszystko wskazuje na to, że konsola dostanie super szybką kość 256 MB, tak jak być może X-Box 2. Prawdopodobnie lepszym rozwiązaniem byłoby jednak 512 MB, ale według obu firm przy takiej przepustowości i możliwościach 256 MB w zupełności wystarczy. Oficjalnie potwierdzono także, że trzecia wersja DualShocka będzie oczywiście bezprzewodowa. Pojawi się także dodatkowy trigger, który według zapowiedzi ma się znajdować gdzieś w okolicach przycisku R2.

 

Nośnikiem danych będą oczywiście dyski zgodne i współpracujące ze standardem Blu-Ray. Sony stawia wszystko na jedną kartę i całkowicie rezygnuje z dalszego rozwoju swoich nagrywarek i napędów przeznaczonych dla płyt DVD. Od teraz firma planuje wszystkie swoje moce skupić na ulepszeniu i wprowadzeniu do masowej sprzedaży urządzeń opartych właśnie na Blu-Ray. Nie oznacza to jednak, że urządzenia firmowane logiem SONY, całkowicie znikną z półek sklepowych. Ich produkcję przejmie teraz LiteOn, który już dłuższego czasu współpracuje z japońskim producentem.

 

O Blu-Ray wiemy już od dawna niemalże wszystko, tak więc przypomnę tylko to, co najważniejsze. Nowy format zapisu optycznego, opracowany został przez Blu-ray Disc Association (BDA). W skład tej organizacji wchodzi oczywiście SONY, a także wiele innych firm, wśród których warto wymienić Panasonica, Pioniera, Philipsa, Samsunga czy TDK. Jednowarstwowy dysk Blu-ray umożliwia zapis 25 GB, a dysk dwuwarstwowy 50 GB informacji. Podczas gdy czytniki DVD korzystają z czerwonego lasera, w BD (skrót od Blue-ray Disc) laser ma kolor niebieski. Podstawową różnicą pomiędzy tymi laserami jest długość fali – czerwony ma 650 nanometrów, niebieski 405. Pozwala to oczywiście na dokładniejsze zapisywanie danych. Przy okazji, napęd jest kompatybilny z CD i DVD. Tak, tak, PS3 będzie kompatybilne ze swoimi starszymi braćmi. To potwierdzono oficjalnie. Nie wiadomo jednak, czy moc PS3 w jakiś sposób poprawiać będzie wygląd gier z PS2 czy PSX.

 

Podobnie jak u konkurencji, w środku konsoli znajdzie się karta sieciowa WiFi. Niejasna jest jednak kwestia dysku twardego. Będzie na pewno, nie wiadomo czy ujrzymy go w standardowym wyposażeniu. Szczerze wątpię, bowiem przynajmniej na papierze, wnętrzności PS3 wydają się najdroższe z całej trójki next-genów. Jeśli chodzi o gry, to oficjalnie zapowiedziano już Gran Turismo 5 (huuuuh :), Mortal Kombat 7, Stalkera, FIFĘ 2006, nowe Elder Scrolls IV oraz The Gateway (może wreszcie dzięki mocy PS3 „da radę”), WRC i kilka innych pozycji. Cena konsoli to jak na razie wielka niewiadoma. Nie ma się co łudzić, że będzie tania. Analitycy szacują, że przejdzie nam zapłacić około 300-400 euro za egzemplarz.

 

Tak więc prezentuje nam się najbardziej zaawansowana technologicznie konsola. Najmocniejszy „procesor” (ciężko tak określić The Cell), najpojemniejszy nośnik danych oraz prawdopodobnie najwydajniejszy układ graficzny. Jeśli SONY nie popełni jakiegoś błędu i konsola będzie dostępna w akceptowalnej cenie, skazana jest na sukces. Co więcej, jestem pewien, że Microsoft tak łatwo się nie podda (i dobrze), choć – bądźmy realistami – wygląda na to, że jest praktycznie bez szans. Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że grafika to nie wszystko. O tym pisałem we wstępie, tego się trzymam i wierzę, że Nintendo nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa i czymś nas zaskoczy. Przypominam raz jeszcze, liczą się tylko i wyłącznie gry, dobre gry. Mam uśmiech na twarzy na myśl o tym, co zrobi z mocą PS3 taki Hideo Kojima. Jak Yu Suzuki dopieści nowego Virtua Fightera, jak Namco opracuje kolejnego Tekkena, jak cudowne i realistyczne będzie Gran Turismo 5, ile magii i piękna zobaczymy w następnym Final Fantasy... wystarczy? Bill Gates ze swoim Halo i Dead or Alive może się schować. Wie o tym on, wiemy o tym my, wiedzą o tym wszyscy. Czym więcej hitów tym lepiej, a świadomość Microsoftu może nam wyjść tylko i wyłącznie na lepsze. Przy tym wydaje mi się, że Revolution nie będzie stanowić konkurencji dla PS3 i X-Boxa 2. Walka rozegra się tylko między SONY i Microsoftem, a Nintendo będzie celować w zupełnie inny segment rynkowy (tania konsolka dla dzieci z bajerami?).

 

Uaktualnienie:Chodziły od dawna plotki (oparte na wielu faktach), że Nintendo nie ma zamiaru konkurować z SONY i Microsoftem pod względem mocy obliczeniowej nowej konsoli. To znaczy, Nintendo Revolution miało być o wiele słabsze od PlayStation 3 czy X-Boxa 360. Właśnie (3 maja 2005) pojawiły się nowe wieści, które wyraźnie przeczą tej opinii. Konsola Nintendo będzie miała dwurdzeniowy układ graficzny, przygotowany na podstawie technologii konkurencyjnej dla NVIDIA SLi. Nazwa kodowa układu to RN520, N w nazwie to nic innego, jak Nintendo. Pojedynczy rdzeń ma być słabszy od układu dla X-Boxa 360, przygotowywanego przez inny zespół ATI. Jednak oba rdzenie współpracujące ze sobą, są bardziej wydajne. Sprzęt ma posiadać, podobnie jak X-Box 360, 512MB pamięci. Dodatkowo GPU posiadać będzie 16MB pamięci eDRAM na operacje podręczne. Natomiast CPU konsoli oparty jest na architekturze G5. Cztery jądra tykają z częstotliwością 2.5GHz. Każde z nich ma własne 128kb pamięci L1, dzielą między sobą natomiast 512kb pamięci L2. To nie koniec niespodzianek! Dodatkowo konsola posiadać będzie odseparowany, zaawansowany procesor dźwięku, oraz wyposażony w 32 MB pamięci, oddzielny PPU. Czyli ogromnie wydajny procesor do obliczania fizyki, który być może już niebawem będzie dostępny także dla komputerów PC, w wersji PCI oraz PCI-e. Więcej informacji poznamy podczas trwania targów E3.

 

---------koniec cytatu----------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm... co do ps3...mam pewne obawy co do tej konsolki w obliczu tego co sie dzieje z premierami psp: wadliwe urzadzenia itp. Ludzie patrza na jakosc, gwarancje tego typu urzadzen. Mam nadzieje ze bedzie dobrze z ps3 - a jak bedzie x-bobek 2 dostepny to sie pomysli nad wyborem nowej zabawki :) Co do nintendo - zapowiada sie ciekawie: zobaczymy co bedzie na E3 :D :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

. DżiFors dla Dooma, Radek dla HL2... a i tak nikomu nie dogodzą.

1427308[/snapback]

 

Proszę, nie operuj starymi, wytartymi sloganami... Jaki gf dla d3, jaki radek do hl2? Wystarczy JEDNA wydajna karta i każda z tych gier wręcz fruwa w max. detalach w np. 1280x1024+ eye candies.

 

Co do reszty, to masz rację. Konsole to faktycznie gwarancja nie bycia zmuszonym do wymiany sprzętu co pól roku na lepszy. Ale akurat ja to właśnie lubię w pc- i stać mnie na to. Takie mam hobby i tyle.

 

A PS3 pewnie też łyknę, byle tylko był czas na granie na jeszcze jednej platformie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

buachachachacha

 

Next-Gen Gun Jumping Revealed: 2 Days to Vegas for PC Only

1426238[/snapback]

No i powiedz mi z łaski swojej, kto ZAPŁACI za to, aby gra nie pokazała się na konsolach? Nvidia? Ati? Te firmy nie mają nawet 10% tego co M$ czy SONY, nikt Ci za exlusive na PC nie zapłaci bo to by bylo dopiero chore (kup ATI bo HL3 w ogole sie nie uruchomi).

Kasa-kasa-kasa!

Jak zweszą ze na konsolach ta gra sie sprzeda to ją przeniosą tak samo jak mafie, Maxa payna, UT, i inne nieliczne gry z PC.

A jesli nie przeniosą bo nie umią? Hmmm, to nie ma sie czym zachwycać, bo jesli nie potrafią gry przeniesc na inna konsole to takiej gry z takimi efektami tymbardziej.

 

Każdą grę opracowuje się wpierw na kompie. Niemożliwe jest więc, aby moc konsoli była wyższa od PC.

1427308[/snapback]

PC - pojecie wzgledne. Bo PC moze to być taki jak mamy w domu, albo z plytą na dwa procesory po 3,5 GHZ każdy do tego z HT i 64 bity, moze też to być klaser...

 

Proszę, nie operuj starymi, wytartymi sloganami... Jaki gf dla d3, jaki radek do hl2? Wystarczy JEDNA wydajna karta i każda z tych gier wręcz fruwa w max. detalach w np. 1280x1024+ eye candies.

Tak, JEDNA wydajna karta, ktora kosztuje tyle ile PS2 z X-boxem i jakimś bonusem razem? Wlasnie! Dlatego to "operowanie starym sloganem" w tym wypadku jest uzasadnione ;)

1430270[/snapback]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla rozruszania tematu świeżutki trailer z gry DARK SECTOR zapowiedzianej na PS3

 

(nie wykluczone że będzie i na Xboxa 2 a moze i na Pieca)

 

link do trailerka

 

http://gametrailers.com/gamepage.php?id=292

 

instrukcja dla mało kumatych :wink:

(klikamy w ikonkę np QuickTime-a-tę z cyferką 20.1 MB ...otwiera nam się nowe okienko i zaczyna ładować się streaming ale olewamy to i znowu na dole klikamy prawym myszki na ikonce Quicktime-a i robimy save-as ....rozpoczyna się sciąganie)

 

...a tutaj stronka oficjalna gry (narazie w sumie na niej nic nie ma)

 

http://www.darksector.com/

 

nie ma na niej nawet tego trailera do którego dałem linka

...jest za to wczesniejszy trailer duzo krótszy.

 

-----wracając do filmiku-----------

 

mnie osobiscie powalił nawet nie chodzi o grafikę ale o design postaci , robotów , jesli grywalność byłaby taka jak stylistyka graficzna tej gry to szykuje się killer dla HALO 2, oczywiscie to tylko spekulacje bo nawet dokładnie nie wiadomo jaki charakter bedzie miała rozgrywka czy to bedzie cos ala HALO czy moze taki MGS w przyszłosci.

 

Oczywiscie grafika nie pokazuje w zaden sposób potencjału PS3 jako ze gra była pisana pod nieistniejącą jeszcze platformę (prawdopodobnie NVIDIA nie ma jeszcze gotowego GPU dla konsolki) więc o zadnej optymalizacji nie moze byc mowy ale i tak wygląda slicznie ....poczekamy zobaczymy B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ps3 powali wszystko co do tej pory bylo, przecierz 1 teraflop to wiecej niz niektore superkomputery !! to mnie tylko upewnia w tym ze pc nie sluza do grania i nie ma sensu ladowac masy pieniedzy w najnowsze karty graficzne, ja ps3 kupie napewno, nie zaraz po wejsciu do sklepow, tylko jak stanieje do rozsadnych granic. pamietam jak w empiku zaraz po premierze ps2 kosztowala 3000 zl.

pozostaje jeszcze pytanie jak dlugo bedziemy czakac az programisci sie naucza tworzyc pozadny soft na nia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...