Skocz do zawartości
nrl

Crysis - Zamykamy :]

Rekomendowane odpowiedzi

To faworyzowanie nazwał bym raczej pisanie pod szybsze instrukcje danej karty. Lepsze wykorzystanie architeORT: ORT: ORT: ktury. ;) A co da zmiana na DX10? Przecież pod DX10 też będzie można pisać pod preferowaną architekturę? Wszystko panowie zależy od mocy karty w pewnych obliczeniach i sterowników. ;)

 

PS

Doom3-OpenGL

HL2 - DX9

 

Catalysty 7.2 mają już zaimplementowanego OpenGL-a pod Vistę. Sprawdzałem na Frets On Fire i działa znakomicie. Na Cat7.1 z OpenGL była kicha.

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie :) Ale po tych screenach widać, że cienie są troszkę zbyt wyraźne i za bardzo odwzorowane, w realu jest przeciwnie. Widać też, że programistom z Cryteka najlepiej wychodzi odwzorowanie zniszczonych terenów, są bardziej naturalne. Powinni też trochę zmniejszyć kontrast w tych lasach, bo jak widać w realu jest trochę jaśniej i przez to więcej szczegółów widać.

 

Ja się tak zastanawiam nad tym rozwojem gier. Już powoli programiści stają się architektami, botanikami, geologami i kto wie kim jeszcze. Jak już pod tym kontem realizmu mamy patrzeć, to trzeba będzie naprawdę na to zwracać uwagę, a nie robić na odwal się. Takie głazy leżące w wodzie, które widać na jedny z powyższych screenów wyrzeźbiła woda i na to trzeba zwrócić uwagę a nie tu dam taki szlif, a tu wypukłość - jak mi się podoba. Do tego kierunek fal, też jest związany z ukształtowaniem terenu, kierunkiem wiatru, pływami i innymi rzeczami. Jeziorka, rzeki i inne strumyszki też muszą skądś się wziąć, a nie płyną sobie z nikąd. Księżyc i chmury to największa zmora programistów. Jeszcze nie widziałem gry w której było by to tak jak należy i bynajmniej nie chodzi mi tu o grafikę. Fazy Księżyca wyssane z palca, Księżyc w pełni na południu a Słońce na zachodzie, to woła o pomste do Boga - jak im się podoba zmieniają strukturę Układu Słonecznego - to nie realistyczne. Jeśli chodzi o chmury to już masakra, nie mają podstawowej wiedzy meteorologicznej, że struktura chmur między innymi zależna jest od warunków atmosferycznych i odwrotnie, po tym można stwierdzić jaka w najbliższych godzinach będzie pogoda, a nie chmurki sobie Pan Bóg dobiera jak mu się podoba.

Takie coś zarówno w grze jak i w realu (to codzienność) można wykorzystać np. widzimy taką chmurkę (cirrus) i wiemy, że nadchodzi front z opadami i dzięki temu deszcz będzie mógł zmyć nasze ślady i ci co nas szykają zgubią trop.

 

Dołączona grafika

 

To naprawdę nie jest trudnę do wprowadzenia w grze bo nie wymaga zmian w grafice i fizyce tylko odpowiednie ustawienie kolejność zdarzeń. Niestety mimo tego wciąż najlepiej im wychodzi robienie tego na opak.

 

Co jest ??? Nagle wszyscy się rzucili na te HAWAJE :)

Z TDU znamy już drogi, a z Crysisa będziemy znali kolejne części wyspy... promocja turystyki czy co?

Edytowane przez LCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam , silnik cryEngine tworzy może z 10 najważniejszych w Crytek programistów

czyżby oni byli jednymi z najlepszych na świecie ??? a co z całą resztą ??

Sami nieudacznicy czy cuś ?? Jak by tak ktoś przy kasie na miare Bill'a Gates'a

zwerbował najlepszych programistów z całego świata ,powiedzmy setke tych najlepszych

to ciekaw jestem jakie cudo by oni spłodzili ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam , silnik cryEngine tworzy może z 10 najważniejszych w Crytek programistów

czyżby oni byli jednymi z najlepszych na świecie ??? a co z całą resztą ??

Sami nieudacznicy czy cuś ?? Jak by tak ktoś przy kasie na miare Bill'a Gates'a

zwerbował najlepszych programistów z całego świata ,powiedzmy setke tych najlepszych

to ciekaw jestem jakie cudo by oni spłodzili ???

Doopa - bo zrobilc fotorealistyczna grafike to szlo i 10 lat temu. Ograniczeniem jest nie budzet, ale moc kompow oraz dostepnosc zasobow i architektura ogolneego sprzetu. Przyszloscia jest ray-tracing - ale to za circa 5-7 lat w realtime.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doopa - bo zrobilc fotorealistyczna grafike to szlo i 10 lat temu. Ograniczeniem jest nie budzet, ale moc kompow oraz dostepnosc zasobow i architektura ogolneego sprzetu. Przyszloscia jest ray-tracing - ale to za circa 5-7 lat w realtime.

Eeee tam, naczytałeś się newsów o ray-trackingu i DX 10.1 ;) Gdyby rzeczywiście zeszło się tylu programistów a Bill sypnął kasą to bez problemu rynek procków, grafik, pamiątek i innych podzespołów dostałby takie baty, że ceny poleciały by w dół i pod strzechy trafiłby rzeczy o których teraz tylko możemy marzyć. Architektóra obecnego sprzętu jest na wysokim poziomie i spokojnie by pociągnęła takie cuda... 4 rdzeniowe procką są, SLI x2 jest, w drodze DDR3 i PCI-E 2.0... do tego intel i jego nowe dziecko i wszystko jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z LCC pewnie dużo by można usprawnić w silnikach graficznych

takich jak UnrealEngine czy CryEngine .

Ale wtedy spowolniło by to rozwój coraz to nowszych i nie wykożystywanych na maxa GPU .

Wiadomo że chodzi o kase , co rok wychodzi grafa szybsza o 60% o poprzedniczki ,

ale niestety rodzynki graficzne w stylu FAR CRY czy Crysis tylko raz na kilka lat .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100 tzw. zjadaczy chleba to może z 10 osób skleiło by co jest real a co nie

No jakby obrazki zmniejszyc jeszcze o polowe, to zaryzykowalbym twierdzenie, ze 1 na 100 by zgadla ;-)

A powaznie mowiac, to ladnie, ida w dobrym kierunku :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

energopol dobrze pisał,DX10(Direct 3D10),ma zlikwidować jedną ze zmór programistów -spec caps.

Nie bedą już musieli musieli tworzyć oddzielnych ścieżek w programie, tylko dlatego ,że karta ATI(AMD)/NV danej funkcji nie realizuje, albo robi to w inny sposób niż produkt konkurencji.

Teraz wymogi są ściśle określone: karta jest zgodna z Dx10 , jeśli funkcje realizuje w określony sposób.Wieć przynajmniej mamy z głowy boje PR-owców z AMD/NV o to, czy karty XYZ są zgodne z DX czy też nie-jak bywało w przeszłości z DX9.

Nie wyklucza to jednak zaistnienia dodatkowych funkcjonalności właściwych tylko dla kart NV/AMD.

Generalnie chodzi o uproszczenie życia devom, trochę to zbliża PC do konsol.

Ale póki gry bedą wychodzić w wersji DX9 ,to DX10 jeszcze długo będzie niszą.

A niektóre prezentowane screeny z róznych gier ,mające rzekomo pokazywać różnice pomiędzy API ,to pic -Direct 3D10 to zwiększona efektywność,a niekoniecznie nowe efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie: czy ktoś wie coś na temat BETY CRYSIS która została "wykradziona" i waży 4.5gb ? wyglada niesamowicie, ale trzeba naprawde mocnego kompa do płynnej gry.

 

......... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eeee tam, naczytałeś się newsów o ray-trackingu i DX 10.1 ;) Gdyby rzeczywiście zeszło się tylu programistów a Bill sypnął kasą to bez problemu rynek procków, grafik, pamiątek i innych podzespołów dostałby takie baty, że ceny poleciały by w dół i pod strzechy trafiłby rzeczy o których teraz tylko możemy marzyć. Architektóra obecnego sprzętu jest na wysokim poziomie i spokojnie by pociągnęła takie cuda... 4 rdzeniowe procką są, SLI x2 jest, w drodze DDR3 i PCI-E 2.0... do tego intel i jego nowe dziecko i wszystko jest ok :)

Widzisz, problem w tym, ze nie wiesz o czym mowisz. Ray tracing na karcie grafiki jest mozliwy od czasu PS1.0. Tyle, ze jest to robota naookolo, bo wspolczesne karty grafiki sa przystosowane do obrabiania trojkatow i pikseli, nie sledzenia promieni. jest pewna nadzieja w specyficznym jezyku Nvidii, ktory pozwoli programowac procesor karty grafiki bezposrednio, ale to sobie dopiero sprawdze jak bede mial nowy sprzet :>

 

Na dzien dzisiejszy do ray tracingu na piecu w czasie rzeczywistym brakuje mocy obliczeniowej - tzn 4 rdzeniowe procki powinny dac rade w rodzialce rzedu 500x500 - karta grafiki - starczy trident 512kb :>. jezeli chcemy to miec w normalniej rozdzielczosci (np 1280 x1024) z sensowna predkoscia (40 fps) to albo dojdzie nowy akcelerator w postaci np tego co szykuje AMD (80 rdzeniowy procek SIMD generalnego przeznaczenia) lub jakos zostanie to wbudowane w karte grafiki (jaskolka juz jest w postaci 64 "potokowej" 8800 - jezeli jezyk nVidii da rade, to moze da sie zrobic ray tracik real time na tych kartach).

 

Swoja droga nie rozumiem tego zachwytu nad DX10 - albo raczej - kiedy wychodzilo DX9, to wszyscy piali na ta sama nute :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na DX9 to raczej wszyscy piali bo nie chcieli zmieniać kart co roku, bo od wtedy to wszystko się zaczęło...

oglądałem filmiki z Sandboxa i co mnie zaskoczyło to brak jakiejkolwiek wyrwy lub śladu na trawie po rozwaleniu drzewa przy pniu.

...no ale może Far Cry 2 będzie to miał.

po wyjściu gry będę szukał tutoriala do tego edytora i stworzę swój własny świat... ale nie w tropikach ;) tylko w Polsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skad wiadomo, ze CryTek udostepni edytor?, napaliles sie na ten edytor, a nic nie jest powiedziane o jego dostepnosci.

Będzie udostępniony edytor podobnie jak to miało miejsce w FarCry, właśnie te filmiki z edytorem są po to, aby pokazać patrzcie jak łatwo możecie zrobić coś wspaniałego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie udostępniony edytor podobnie jak to miało miejsce w FarCry, właśnie te filmiki z edytorem są po to, aby pokazać patrzcie jak łatwo możecie zrobić coś wspaniałego.

No to zwracam honor, nawet nie wiedzialem, ze do Far Cry byl udostepniony edytor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zwracam honor, nawet nie wiedzialem, ze do Far Cry byl udostepniony edytor.

:o to ładnie bo z reklam o FC (ktorych było bardzo mało) właśnie najbardziej pamietam edytor ;).

 

Mnie ciekawi multi w crysis. Z tego co widziałem (nie liczac mały fps) to moze wreszcie być coś nowego/ciekawego. Szczegolnie uwzgledniajac fizyke i jeden tryb (nie pamietak jak sie nazywał ale nie był to normalny tryb (DM,TDM czy CTF) ;p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pfff... pomijając jakość to co to ma niby być? Może jakieś wczesne stadium bo niczego ciekawego to nie prezentuje. Widziałeś backyard demo? Ot tak mi się nasunęło na myśl.

 

http://files.filefront.com/Reality+Engine+...;/fileinfo.html

 

I to było odpalone na 9700 od ati.

 

Za jakość nie ręczę bo ten link właśnie znalazłem ale jak widziałem to jakiś(spory) kawał czasu temu to zrobiło na mnie wrażenie i to duże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludwiczek

To raczej ciekawostka bo wiadomo engine to jedno a gra to drugie. Ale sam nie wiem czemu patrząc na niektóre screeny mam wrażenie, że wyglądają gorzej od filmików HD z gameplaya :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo są statyczne. W ruchu to wyglada jeszcze lepiej.

Qqrydza bardzo fajne tech demo, fajnie przedstawia efekty Dx 9.0.

Dlaczego tak mało gier wykorzystuje efekt depth of field?

Na wlasne oczy widzialem dwie takie aplikacje...3dmark2003 i gothic 3 (a i w nich nie było do konca to tak rozpracowane jak w tym tech demie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak mało gier wykorzystuje efekt depth of field?

Na wlasne oczy widzialem dwie takie aplikacje...3dmark2003 i gothic 3 (a i w nich nie było do konca to tak rozpracowane jak w tym tech demie).

Call of Juarez jeszcze wykorzystywało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Call of Juarez jeszcze wykorzystywało.

I infernal ;]. Wiecie nie kazdemu sie ten efekt po prostu podoba. Np mi w ogole nie pasi ;p. Oby go mozna było wyłaczyć w Crysis. Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko zeby oprocz cukierkowej grafiki oferowalo miodnosc... Bo z tym chyba coraz gorzej od panow z EA :|

cukierkowata grafika?? :mur:

EA jest wydawca a gre robi Crytek'a-wiec pretesje do tworcow jakby co, a nie do EA :lol2:

Edytowane przez SkyFox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...