Blue Opublikowano 21 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Października 2007 czym szlifowales? ile Ci to zajelo. jakie masz teraz temperatury idle/stress i jak cpu @ ? ja mam w tej chwili 40C w orthosie od 65-70C procek @ 3600mhz 1,43v jak jest zimno w pokoju to nawet i około 55C w stresie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Października 2007 1) Papierami ściernymi-wodnymi począwszy od 320 2) Jakieś 2 godziny razem z demontażem chłodzenia 3) Temperatury mam dziwnie wysokie (na WC również) Idle to ok 50C na 2 rdzeniach a Stress to jakieś 60C proc 3.2Ghz 1.3375V - bios Dodam jeszcze, że na WC (Swiftech Apogee) miałem w idle 44C przy podobnej temperaturze powietrza, a stress nie pamiętam - chyba 55 jakoś. Chłodnica dawała sobie świetnie rade także to nie to. Krzywa czapka? <_< Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frencci Opublikowano 22 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Października 2007 1) Papierami ściernymi-wodnymi począwszy od 320 2) Jakieś 2 godziny razem z demontażem chłodzenia 3) Temperatury mam dziwnie wysokie (na WC również) Idle to ok 50C na 2 rdzeniach a Stress to jakieś 60C proc 3.2Ghz 1.3375V - bios Dodam jeszcze, że na WC (Swiftech Apogee) miałem w idle 44C przy podobnej temperaturze powietrza, a stress nie pamiętam - chyba 55 jakoś. Chłodnica dawała sobie świetnie rade także to nie to. Krzywa czapka? <_< Pozdr. Jaka pasta? Musisz zdjac i sprawdzic slady- gdzie cooler przylegal do CPU. Moze dales b.cienko (jak ja zaaplikowalem CLP) i przylegala Ultra jedynie krawedziami...Moze posmaruj pasta i czyms idealnie prostym (linijka itp ale nie karta jredytiwa bo sie bardzo wygina) przeciagnij trzymajac ja mozliwie w pionie po procku zbierajac paste- moze wtedy zauwazysz gdzie jest 'goly' matal a gdzie gruba warstwa pasty?? Tak mi przyszlo do glowy teraz... Pewnie trzeba to wykonac we wszystkich kierunkach?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 22 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Października 2007 (edytowane) Pasta to AS5. Bawiłem się w smarowanie kilkanaście razy chyba i efekty ciągle takie same. Zresztą na WC też tak miałem więc IMHO krzywa czapa. Pozdr. Edytowane 22 Października 2007 przez Grzechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frencci Opublikowano 22 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Października 2007 Pasta to AS5. Bawiłem się w smarowanie kilkanaście razy chyba i efekty ciągle takie same. Zresztą na WC też tak miałem więc IMHO krzywa czapa. Pozdr. Tak wyglada... :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lampiarz Opublikowano 25 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2007 Witajcie, stalem sie szczesliwym posiadaczem chlodzenia jak w temacie. Zamontowalem maszyne na DFI Blood Iron bez zadnych problemow. Jako, ze rowniez uznalem oryginalny docisk coolera za niewystarczajacy wprowadzilem malutka poprawke widoczna na zdjeciu (ziwkeszylem docisk sprezyn). Uzylem pasty zalmana oraz zaniedbalem calkowicie to czy podstawa jest plaska czy wybrzuszona :) Swojego E6750 wykrecilem na 3,6GHz przy napieciu 1,45. W stresie w zamknietej obudowie dochodzi do 61 stopni (dwa Orthosy, kazdy obciaza jeden rdzen). W spoczynku ok. 29-31. Wentylator to Sharkoon 120mm na 5 V puszczony (~1000obr/min). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue Opublikowano 25 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2007 dawales odrazu te podkladki czy probowales bez nich?? jesli tak czy byla jakas roznica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lampiarz Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2007 dawales odrazu te podkladki czy probowales bez nich?? jesli tak czy byla jakas roznica? Najpierw dalem bez podkladek, uznalem, ze radiator jest zbyt luzno osadzony, pozwala sie obrocic wokol wlasnej osi bez specjalnego wysilku. Zauwazylem tez, ze sruby rozszerzaja sie w poblizu łba. Zatem poszukalem u siebie podkladek, zamontowalem i sila docisku zaraz sie zwiekszyla. Nadal mozna obrocic rediator, ale wymaga to uzycia o wiele wiekszej sily. Dalsze zwiekszanie nacisku bylo moim zdaniem ryzykowne. Nie chcialem testowac jakie naprezenia wytrzyma plyta glowna. Ostatnie doniesienia: napiecie pracy przy 3,6G zmniejszylem na 1,4 i stabilnosc wzororowa, temp. pod obciazeniem nie przekracza obecnie 54 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartolomius Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2007 Ostatnie doniesienia: napiecie pracy przy 3,6G zmniejszylem na 1,4 i stabilnosc wzororowa, temp. pod obciazeniem nie przekracza obecnie 54 stopni.Jakie obroty wentylatora? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keniger Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2007 U mnie lusterko jest na IHS i na Thermalright a max temp pod orthosem to 83C i jak widze że ktoś pisze że ma 54C to dla mnie cuda na kiju :). Imo taka różnica jest niemożliwa no chyba że ihs ledwo się styka z rdzeniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S4racen Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2007 (edytowane) Ja wczoraj odebrałem swojego Thermalright-a Ultra 120 eXtreme i jak na razie sprawdziłem tylko równość podstawy. Na moje oko jest równa bez wybrzuszeń. Więcej się dowiem w sobotę jak go zamontuje. Do zestawu wziąłem Noiseblockera XL2 Edytowane 26 Października 2007 przez S4racen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lampiarz Opublikowano 26 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2007 U mnie lusterko jest na IHS i na Thermalright a max temp pod orthosem to 83C i jak widze że ktoś pisze że ma 54C to dla mnie cuda na kiju :). Imo taka różnica jest niemożliwa no chyba że ihs ledwo się styka z rdzeniami. Hehe, widze, ze tu szybko mozna zostac posadzonym o czary :) Moze dopowiem, ze obudowa to big tower Chiefteca a w srodku: 4x80mm Sharkoon 1000 (wypuszczone na 1000obrotow) 3x90mm Sharkoon 1500 (ustawione na ok 900-1000 obrotow) Dwie 90 (zamontowane na drzwiach) dmuchaja prosto w pamieci, czyli miejsce, z ktorego duza 120 pobiera powietrze na chlodzenie proca. W to miejsce tez dochodzi powietrze z dwoch 80 z przodu, chociaz odleglosc czyni akurat swoje, i napewno nie maja one tak duzego wplywu. Kilka cm za radiatorem wisza dwie 80 wyciagajace. PLus oczywiscie wyciag przez zasilacz, ktory ma dwie 80 (mam dosyc stara wersje, topowera, kupiona 3 lata temu). Dla zainteresowanych moge zrobic zdjecia. Prosze nie zarzucac mi klamstw :) Jestem juz troche za stary na pstrykanie sie i publiczne pyskowki. Konkrety sie licza :) mam dosyc niskie napiecie na swoim procu jak na ta czestotliwosc. To napewno jest jeden z decydujacych powodow przyzwoitych temperatur. Jakies pytania? Co do obrotow duzej 120 to wszystko w swoim pierwszym poscie napisalem, ze na 5V/ok. 1000 obrotow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rikki Opublikowano 27 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2007 (edytowane) Zanosi mi się na kupno tegoż Thermalrighta i chcę Was spytać czy warto dopłacać te 20 zł do wersji eXtreme. Czekam na porządne odpowiedzi ;] Szczególnie mi zależy na Twojej opini Labovsy, jako znawcy TRa ;] Edytowane 27 Października 2007 przez Venom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiety_76 Opublikowano 27 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2007 Zanosi mi się na kupno tegoż Thermalrighta i chcę Was spytać czy warto dopłacać te 20 zł do wersji eXtreme. Czekam na porządne odpowiedzi ;] Szczególnie mi zależy na Twojej opini Labovsy, jako znawcy TRa ;] Chcesz kupić radiator za 200 zł i żyłujesz 20 złoty na dodatkowe pary heat-pipe ? Róźnica w testach od 1-2 do kilku stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labovsky Opublikowano 27 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2007 Zanosi mi się na kupno tegoż Thermalrighta i chcę Was spytać czy warto dopłacać te 20 zł do wersji eXtreme. Czekam na porządne odpowiedzi ;] Szczególnie mi zależy na Twojej opini Labovsy, jako znawcy TRa ;] Bardzo mi miło, ale chyba mnie przeceniasz :oops: Z jednej strony w istocie chyba nie warto oszczędzać 20zł, żeby mieć po prostu najlepsze... ale z drugiej strony - o ile dobrze wiem, wersja słabsza ma inną blaszkę mocującą na socket 775 i nikt jeszcze w niej nie zgłaszał problemów z nierówną podstawą. To są zaś dwie główne bolączki wersji eXtreme - zdarzająca się wypukła podstawa oraz problemy z dociskiem do procesora. Ultra120 to też bardzo wydajny cooler i jeśli nie walczysz o każdy stopień lub też punkt w benchmarku to moim zdaniem spokojnie możesz wybrać słabszą wersję, głównie z podanych wyżej względów :rolleyes: Powodzenia :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue Opublikowano 27 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2007 ja bralbym wersje extreme, zeby potem nie zalowac ze moglem kupic lepsza wersje....a jak sie kupi extreme to juz niema nic lepszego...puki co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S4racen Opublikowano 28 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2007 Założyłem te chłodzenie i jedna sprawa nie daje mi spokoju. Płyta się trochę ugina po postawieniu komputera do pionu i radiator lekko opadł. U Was jest tak samo? Zastanawiam się czy go przypadkiem czymś nie podeprzeć lub zaczepić o coś na górze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paczka01 Opublikowano 29 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2007 U mnie siedzi nie extreme (bo i PC nie jest extreme :)) na prawdę w normalnej ultrze (nie extreme) nie występowały krzywe podstawy? wydawało mi się, że kilka strone wcześniej czytałem o takim przypadku, teraz nie mogę go znaleźć, sprawdziłbym nawet jak u mnie to wygląda, jak znajdę ciut czasu, nie ma problemu żeby zamontować chłodzenie bez wyjmowania płyty głównej jeśli back plate jest pod płytą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Keniger Opublikowano 30 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2007 (edytowane) Sobie siedzę i myślę... zdjąłem zapinkę z radiatora i patrzę jakie temp..... bez zmian. Co panowie na to chyba mam coś nie tak z tym czujnikiem. Dlaczego przy takiej temp. rdzenia tj. 80C radiator jest letni. Mierzyć CoreTemp 095, w everescie mam 7C mniej. Edytowane 30 Października 2007 przez Keniger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frencci Opublikowano 31 Października 2007 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2007 nie ma problemu żeby zamontować chłodzenie bez wyjmowania płyty głównej jeśli back plate jest pod płytą? Backplate powinien przy pierwszym zalozeniu byc dokejony tasma dwustronnie przylepna do mobo. U mnie byla jasnego koloru, wielokrotnie juz odkrecalem Ultre i nie bylo problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gromitek Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 (edytowane) Witajcie, stalem sie szczesliwym posiadaczem chlodzenia jak w temacie. Zamontowalem maszyne na DFI Blood Iron bez zadnych problemow. Jako, ze rowniez uznalem oryginalny docisk coolera za niewystarczajacy wprowadzilem malutka poprawke widoczna na zdjeciu (ziwkeszylem docisk sprezyn). Uzylem pasty zalmana oraz zaniedbalem calkowicie to czy podstawa jest plaska czy wybrzuszona :) Swojego E6750 wykrecilem na 3,6GHz przy napieciu 1,45. W stresie w zamknietej obudowie dochodzi do 61 stopni (dwa Orthosy, kazdy obciaza jeden rdzen). W spoczynku ok. 29-31. Wentylator to Sharkoon 120mm na 5 V puszczony (~1000obr/min). Czółko Niedługo zamierzam kupić taką samą płytkę i coolerek. Widzę że kolega zamontował coolerek na DFI Blood Iron - czyli jednak mieści się. Nie zawadza o radiator na NB ?? Czytałem, że radiator na NB jest mało wydajny i sie grzeje, mogłbyś napisać jakie masz temperatury chipsetu ? (czy zmieniałeś radiator na NB ?) - na zdjęciu widzę jakieś przyklejone miedziane radiatorki (zdjąłeś te czarne oryginalne?) mógłbyś zrobić i =zamieścić / przesłać fotkę całości?? Robiłeś jeszcze jakieś mody chłodzenia płyty? z góry dzięki ps: a co do problemu przylegania podstawki poczytajcie o "penny mod" podobno poprawia osiągi coolera nawet o 5 st (lub więcej w przypadku nierównych podstawek) : http://www.xtremesystems.org/forums/showth...5499&page=2 pzdr Edytowane 3 Listopada 2007 przez Gromitek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sekatorus Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 (edytowane) Zmontowalem swoj komputer, radiator przylega na moje oko idealnie, pasta STG-1. Po pierwszych testach, 7x450MHz = 3150MHz na 1,4V w cieplym pokoju max temp 58-59C w Orthosie. Idle ponizej 40C (nie posadzac o czary, bo w budzie 7x120mm + 1x140mm i na grafie bzyczek:) Na razie mam sciane i nie moge ustabilizowac na 458, ale to pewnie z braku wiedzy, musze rozgryzc to MOBO. Roznice pomiedzy rdzeniami nie przekraczaja 5C, zwykle 3C, takze wydaje mi sie, ze radiator robi swoje. Edytka: 7x450MHz ~1,325V w BIOSie, natomiast CPU-Z i Everest pokazuje 1,25V, troche duza roznica, ale pewnie bios pokazuje lepiej. Temp. max 55-56C pod Orthosem. Na razie zostawiam to na default, jak znajde troche czasu, potestuje i zobaczymy co da sie z tego wycisnac. Edytowane 3 Listopada 2007 przez Sekatorus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue Opublikowano 3 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2007 Zmontowalem swoj komputer, radiator przylega na moje oko idealnie, pasta STG-1. Po pierwszych testach, 7x450MHz = 3150MHz na 1,4V w cieplym pokoju max temp 58-59C w Orthosie. Idle ponizej 40C (nie posadzac o czary, bo w budzie 7x120mm + 1x140mm i na grafie bzyczek:) Na razie mam sciane i nie moge ustabilizowac na 458, ale to pewnie z braku wiedzy, musze rozgryzc to MOBO. Roznice pomiedzy rdzeniami nie przekraczaja 5C, zwykle 3C, takze wydaje mi sie, ze radiator robi swoje. Edytka: 7x450MHz ~1,325V w BIOSie, natomiast CPU-Z i Everest pokazuje 1,25V, troche duza roznica, ale pewnie bios pokazuje lepiej. Temp. max 55-56C pod Orthosem. Na razie zostawiam to na default, jak znajde troche czasu, potestuje i zobaczymy co da sie z tego wycisnac. to i tak wysokie temperatury. u mnie 3600mhz 1,42v i temperatura nie przekracza 60C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sekatorus Opublikowano 4 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2007 to i tak wysokie temperatury. u mnie 3600mhz 1,42v i temperatura nie przekracza 60C. Generalnie spodziewalem sie wyzszych, tymbardziej ze w pokoju mam ponad 25C na pewno. Pod SETI okolo 51C sie utrzymuje, roznice pomiedzy rdzeniami akceptowalne, takze jestem zadowolony. Bede mial troche czasu, to zobacze co procek potrafi. Tak btw, czy FSB 450 na codzien to nie za duzo troche? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lampiarz Opublikowano 5 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2007 Witaj Dodatkowe miedziane radiatorki sa naklejone bezposrednio na stabilizatory, czyli te "male czarne" :) tam nie ma radiatorow do zdjecia. Radiator NB ma ok. 1 mm do jednej z rur od radiatora na CPU. I grzeje sie cholernie, potrafi w zamknietej obudowie dojsc do 65 stopni. A Extreme 120 niestety nie dmucha specjalnie w tamtym kierunku, wiec trzeba zadbac o lepsze chlodzenie tamtych okolic przez dodatkowy nadmuch na cala MB. Ale sprzet chodzi stabilnie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 9 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2007 No Swiety 76 - dobra robota i zgadzam sie wlasciwie z Toba ;-] A wiec obiecywana podstawa Ultry po szlifowaniu. Oczywiście gdy usłyszałem, ze można spróbować reklamowac i czas oczekiwania może wynosic do 14 dni roboczych- odpadlem w przedbiegach i jak to gdzies w kabarecie było: „pierdlem,rzyglem i wyszlem bo chamstwa nie zniesie!”- ladnie podziękowałem i udalem się po zakup papierow sciernych. Namęczyłem się dosc sporo i pomimo pewnych obiekcji co do papieru ‘220’… to gdybym go nie miał- ‘gul by mnie zabil’ na bank z ta robota! Felerny mi się trafil Coolerek jak szlag- kara Boska za mój ateistyczny poglad na swiat chyba. Dopiero tuz przed rozpoczęciem operacji na naprężonym na tafli szklanej papierze sciernym (nie używałem jak kolezka z USA jakichs plastrow tylko zaginając rogi na szkle-przypinalem je sciskami stolarskimi)- wpadłem na pomysl sprawdzenia (dobicia ewentualnego się do konca) czy oprocz oczywistych- widocznych golym okiem felerow podstawy jest może jeszcze jakas niespodzianka. I co myslicie?-Frencciemu,powiecie- już pewnie dosyc spadlo na lysa glowe…nic z tego- coolerek bujal się na boki jak stara ‘ruska’ zabawka- ‘wanka-wstanka’-zawal był blisko- na domiar zlego zdiagnozowałem jeszcze wypukłość podstawy! W radiu i telewizji moja reakcja była by taka: piii,piii,piii,piii itd. Może stad moje wahania temperatur a nie z powodu wylacznie śladów po frezie i zagłębień? Może Labovski jednak miał racje,pomyślałem. Dobra- założyłem ‘220’ i do dziela- dokladnie tak jak w ‘amerykanskim’ linku- 30 powtorzen i obrot o 90st. i tak w kolo. Po pierwszych obrotach szczeka mi spadla- looknijcie na foty-sa w kolejnosci obrobki- z samym tym wystającym bablem walczylem chyba z 40 min. Zreszta, co będę pisal- fotki wszystko mowia. Dodam tylko, ze podlozne zagłębienia po bokach podstawy- jakby przedłużenia heat-pipeow udalo mi się zlikwidowac dopiero na ‘najwyzszych’ papierach. Trzeba naprawde stabilnie trzymac i to sama podstawe jak najniżej.Dochodzac do wodnych papierow- popychalem podstawe bez wywierania najmniejszej sily na papier. Na wodnym ‘2000’ uzyskałem taki efekt, ze rowna podstawa jakby zasysala się z mokrym papierem utrudniając ruch coolera-jak przyssawka. Po tym papierze powierzchnia miedzi jest idealnie matowa- jakby posypana proszkiem- można ja podpolerowac jakas chemia (choc nie polecam past samochodowych z woskiem tylko np.- najzwyklejsza, polska,biala paste do zębów lub sama miekka szmatke i duuzo cierpliwości ;-] Pozniej bardzo dokładne odtłuszczanie np. plynem rektyfikowanym…) Namęczyłem się choc z wielka przyjemnością teraz oglądam efekty pracy.Uzywalem kolejno papierów: 220, 400, (tych nie moczyłem) oraz z woda: 600, 800, 1000, 1500 oraz 2000 na którym collerkiem poruszałem jak po lodzie bez najmniejszego wysilku choc woda zabarwiala się na brunatno czyli efekt scierania występował. Sluze pomoca ciekawym w sprawie konkretnych szczegółów wykonanej operacji. I polecam niestety sprawdzenie podstawy na szkle…;-[ ale lepiej go wykonac z przygotowanym drinkiem czy otwartym piwem aby zaraz zareagowac na klucie w okolicach serca po wykonaniu tego testu! Temperatury spadly z roznicy ok 10-12 stC do ok. 4st. Jest efekt,co? Zaaplikowalem nowozakupionego STG-1. Teraz przeprowadzam test czterema naraz Prime- po ok. 30 min temperatura (Everest) na rdzeniach nie przekracza ok.55st.C przy skreconym na nim Fanderze. Zalozylem tez przy okazji remontu na NB Thermalright'a HR-05-SLI z Akasa na 7V i w Everescie temperatura podczas testu nie przekracza 44st.C Czy dostane odznake Smerfa-Pracusia? ;-]. Ja cie krece, mistrzostwo swiata. Wlasnie sie przymierzam do zakupu tego chlodziwa (120 Extreme i HR-03 GT) i juz sie boje ze tez cos takiego mnie czeka i mam kilka pytan bo nie za bardzo bawilem sie technicznie w takie metody szlifu. 1. Wnioskuje ze aby powierzchnia byla idealnie prosta to trzeba tym papierem sciernym (przepraszam za wyrazenie) "obciagnac" np. jaki kawalek szkla zeby powierzchnia szlifu byla idealnie rowna? 2. te 30 powtorzen i obrot o 90 st. i tak w kolko to rozumiem ze w jedna strona idzie slizg (a nie w ta i z powrotem)? 3. I jeszcze pytanie o co chodzi z tym papierem i woda? Mam papier scierny moczyc, czy po prostu kilka kropel wody na rdzen (30 powtorzen, obrot o 90 st. znowu kilka kropel na rdzen 30 powtorzen...itd)? Czy o cos innego chodzi? 4. Czy na kazdym z tych rodzaji papierow sciernych robiles po 30 powtorzen? Z gory dzieki za odp. Troche sie boje kupowac tego Thermalright'a ale szlag by mnie trafil jakbym kupil cos innego a wiedzial z Extreme jest lepszy. Teraz mam Zalman'a 7000Cu-B z AS5 i sie zastanawiam czy duza roznice zauwaze zmieniajac go na tego Extreme'a? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frencci Opublikowano 9 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2007 (edytowane) Ja cie krece, mistrzostwo swiata. Wlasnie sie przymierzam do zakupu tego chlodziwa (120 Extreme i HR-03 GT) i juz sie boje ze tez cos takiego mnie czeka i mam kilka pytan bo nie za bardzo bawilem sie technicznie w takie metody szlifu. 1. Wnioskuje ze aby powierzchnia byla idealnie prosta to trzeba tym papierem sciernym (przepraszam za wyrazenie) "obciagnac" np. jaki kawalek szkla zeby powierzchnia szlifu byla idealnie rowna? 2. te 30 powtorzen i obrot o 90 st. i tak w kolko to rozumiem ze w jedna strona idzie slizg (a nie w ta i z powrotem)? 3. I jeszcze pytanie o co chodzi z tym papierem i woda? Mam papier scierny moczyc, czy po prostu kilka kropel wody na rdzen (30 powtorzen, obrot o 90 st. znowu kilka kropel na rdzen 30 powtorzen...itd)? Czy o cos innego chodzi? 4. Czy na kazdym z tych rodzaji papierow sciernych robiles po 30 powtorzen? Z gory dzieki za odp. Troche sie boje kupowac tego Thermalright'a ale szlag by mnie trafil jakbym kupil cos innego a wiedzial z Extreme jest lepszy. Teraz mam Zalman'a 7000Cu-B z AS5 i sie zastanawiam czy duza roznice zauwaze zmieniajac go na tego Extreme'a? Witaj.Odpowiadam jak u mnie bylo : 1. Tak-papier scierny najlepiej gdyby byl naciagniety na tafli szklanej,np. jakimis zaciskami/sciskami na koncach. Chodzi o to aby nie szlifowaly sie ranty gdy przed przesuwajaca sie podstawa radiatora utworzy sie fala. 2.Mozna liczyc roznie i to zalezy od samozaparcia.Proponuje liczyc tylko ruchy 'w jedna' strone, wystarczy. Zawsze ruwnomierny docisk w miare mozliwosci. 3.Wystarczy zmoczyc papier 'z gory'. Powinien byc mokry ale nie tak aby woda splywala po przechyneniu szkla z papierem. To kwestia umowna w przypadku coolera. Z CPU uwazalbym aby woda go nie zalewala. Proponuje co jakis zbierac 'brunatna' wode, ktora powstanie z wymiedzania miedzianych opilkow i wody. Zauwazysz, ze jesli za duzo wody nalejesz w dalszej fazie szlifowania- gdy juz podstawa bedzie plaska, to moze sie podstawa zasysac z papierem lub 'przeskakiwac' zamiast lagodnie przesuwac. 4. Tak,staralem sie ale proponuje po pierwszej 'rundzie'- sprawdz czy spod jest bardzo krzywy. Jesli tak to poszlifuj dluzej na najgrubszych papierach bo wyrownujac wszystko na drobnych- mozna dostac zakwasow ;-]. Spokojnie obserwuj co sie bedzie dzialo. Przytrzymywalem podstawe trzema palcami z kazdej strony liczac od kciuka, ktory pchal, nastepny lekko dociskal/stabilizowal i trzeci przyciagal z powrotem. Spokojnie- obserwuj co sie dzieje pod spodem.Jesli jakis rant zacznie sie bardziej scierac to moze znaczyc, ze troche z jednej strony przydusiles ale po to obracamy 4 razy w kazdym cyklu aby uniknac ew. bledow. Uwazam, ze bledne bylo od lat przekonanie, ze powinno sie szlifowac kolistmi ruchami, coz- uczymy sie caly czs ;-]. Powodzenia. Pisz maila 'jak co'. Edytowane 9 Listopada 2007 przez frencci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 9 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2007 dzieki za szybko odpowiedz. Jak juz bede mial to cudo w rekach i bede mial jakies pytania (ktore urodza sie w trakcie) nie omieszkam zapytac. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysyn Opublikowano 21 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2007 (edytowane) Rewelacja. Mialem do tej pory Thermaltake Big Typhoon a zakupilem Thermalright Ultra extreme i bez zadnych szlifow temp spadla mi o ok. 9-10 stopni na q6600@3200. Edytowane 21 Listopada 2007 przez Lysyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raven d(-_-)b Opublikowano 29 Listopada 2007 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2007 (edytowane) Witam Czy temp. 47-51*C w idle i 60-64*C w orthosie na e6400@3200(8*400, 1.35V) nie są trochę za wysokie? Obudowa cooler master pretowian + jedna 120 na wylocie i jedna 120na procu (wentylator na ultrze to zwykły arctic cooling 1200obr. a na wylocie standardowy z budy również 1200obr.) Dla porównania temp. z box'a były w idle 63-67 a w orthosie 78 i po chwili dochodziła do ponad 80(wtedy wył. orthosa)na zwykłej paście titana, do ultry mam CLP.W pokoju dość ciepło a przy uchylonym oknie(dość chłodno wieje) temp. spadają do 39-42 w idle i 51-54 w stresie. Ultra oczywiście była szlifowana na równo(dość spora nierówność na środku) przed 1 zapięciem więc nie wiem ile *C dało szlifowanie. ps. mam zamówione 2szt.więc to powinno trochę pomóc Edytowane 29 Listopada 2007 przez Raven d(-_-)b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...