Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzmy sobie szczerze - jakosc polskich drog pozostawia wiele do zyczenia. Nawet 'asfalt' swiezo polozony po pewnym czasie ( i kilku setkach przejazdow przeladowanych tirow ) zmienia swoja strukture powierzchni. Prawko mam krotko - zaledwie 6 lat - i malo zrobilem kilometrow zeby naprawde nienawidzic jazdy nocnej w deszczu siedzac w niskiej osobowce.

 

A co do jazdy calkiem bez swiatel - jak miesiac temu pol Polski bylo pod wplywem frontu z obfitymi opadami sniegu kopnal mnie zaszczyt przejazdu ~30km. I stwierdzam ze przy wylaczonych mijania wiecej widac jak ma sie terenowke za soba :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Się przypie*****cie o te światła - jak ktoś się czuję pewniej włączając je to niech używa - przynajmniej będzie stwarzać mniejsze zagrożenie na drodze a co do rażenia - przeciwmgielne przednie mniej dają po oczach niż mijania więc razi was tylko wasze ego "głąbie wyłącz przeciwmgielne, przepisów nie znasz?".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mialem nieciekawa sytuacje, jechalismy na impreze ze znajomymi na 4 samochody. Mielismy przykra przyjemnosc udzielac pomocy typowi ktory spowodowal wypadek, wyjezdzal starym kadetem z bocznej drogi i walnal sie na czolowke z nowym BMW coupe serii 6. Jak go wyciagalismy z Kadeta byl tak naj*** ze nie wiedzial nawet co sie stalo :/ typowi z BMW nic sie nie stalo bo mial pasy itp ale oba auta mialy przody calkiem skasowane. Nie rozumiem ludzi co w takim stanie wsiadaja za kolko :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś się czuję pewniej włączając je to niech używa

słusznie :) chyba zaczne jezdzic na długich... wtedy bede czuł sie pewniej ;)

przeciwmgielne przednie mniej dają po oczach niż mijania więc razi was tylko wasze ego

tak :) bo my patrzymy tylko na to kto na jakich swiatłach jedzie i wybieramy sobie tylko te auta ktore maja przeciwmgielne ;)

 

chojrakrock, szczerze powiem ze w takiej sytuacji to chyba tylko bym zabezpieczył miejsce zdarzenia i czekal na karetke, nie wiem czy pomogl bym komus kto nie liczy sie z zyciem innych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz moze latwo powiedziec ale jednak nie udzielenie pomocy jest takze karalne ;) wiec wyciagnelismy typa wylaczylismy zaplon itp zadzwonilismy po policje typ z BMW sam wyszedl zdeczko wku** ale nic mu nie bylo, nie musze chyba mowic jaki duzy to byl typ :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wogole fajnie to wygladal jak zatrzymaly sie 4 samochody wysiadlo 20 ludzi i biegli na pomoc :D z kumplami [ciach!]** drzwi, jeden z nas jest policjantem wiec szybko wsio zalatwilismy i jechalismy dalej na impreze ;)

 

edit

o takie BMW skasowal http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4629276

Edytowane przez chojrakrock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale raczej nie powinniscie typa wyciagac z samochodu chyba ze bylo by zagrozenie zycia, brak oddechu i krazenia.

po zderzeniu czolowym bylo to zagrozenie... podejrzewam ze duzo z tego samochodu nie zostalo... wszedzie plyny narozlewane.. a wiadomo jak paliwo reaguje z jaka kolwiek iskra... wystarczylo ze cos metalowego sie oderwalo od samochodu.. i uderzylo o asfalt.... dalej nie trzeba chyba tlumaczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Się przypie*****cie o te światła - jak ktoś się czuję pewniej włączając je to niech używa - przynajmniej będzie stwarzać mniejsze zagrożenie na drodze a co do rażenia - przeciwmgielne przednie mniej dają po oczach niż mijania więc razi was tylko wasze ego "głąbie wyłącz przeciwmgielne, przepisów nie znasz?".

Stosując Twój zasób słownikowy: przypie*****ś krakersem. Nauka czytania ze zrozumieniem i filtrowania treści postów pod względem ich wagi nie szła Ci najlepiej, więc streszczę Ci, że większość jak na razie "przypie*****a" się o tylne przeciwmielne, stwierdzając przy okazji że prawidłowe, dobrze ustawione przednie nikomu nie przeszkadzają. Jeżeli ktoś czuje się pewniej wiedząc że ja nie wjadę przypadkowo mu w tylny zderzak dlatego że widzę jego włączone tylne przeciwmgielne, to ja zdecydowanie też czuję się pewniej jadąc za nim na długich z wiedzą, że nie zapomni o samochodzie jadącym za nim i nie będzie przypadkiem ostro hamował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jest bezpieczenstwo wlasne i miejsca zdazenia , boisz sie o wlasne zycie nie podchodz do miejsce zdazenia ,zabezpieczenie miejsca wypadku, trojkat, odlaczyc akumulator kleme ujemna , gasnice w pogotowiu itp. dopiero podejsc do poszkodowanego.

Edytowane przez radeksz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pigmej

Ujemna jesli bedziesz odlaczal dodatnia przeskoczy iskra i masz fajerwerki , i wiem co mowie bo taka wiedze przekazali mi strazacy z ktorymi mam zajecia w szkole.

Ale dlaczego ma przeskoczyć iskra? Odłączając dodatnią pozbawiasz całą instalację wysokiego potencjału. Przeskok iskry może nastąpić gdy mamy różnicę potencjałów. Więc jak odłączysz ujemną, to dalej w instalacji auta będzie wysoki potencjał z aku. Wtedy z uszkodzonego przewodu plusa może przeskoczyć iskra wprost na obudowę auta, która dotyka ziemi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj o mały włos nie złapałem czołowo w czasie jazdy pasażera na gapę w postaci 1,5m drewnianej kłody :huh: jechałem za ciężarowym wypakowanym takimi klockami i podczas hamowania na światłach wyleciała mu z tyłu jedna taka sztuka gdy akurat to niego dojeżdżałem całe moje szczęście że robiłem to powoli i zdążyłem po hamulcach depnąć. Wylądowało to z 50cm od maski...

 

Inteligencja niektórych kierowców jest powalająca...

Edytowane przez KrisJR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj o mały włos nie złapałem czołowo w czasie jazdy pasażera na gapę w postaci 1,5m drewnianej kłody :huh: jechałem za ciężarowym wypakowanym takimi klockami i podczas hamowania na światłach wyleciała mu z tyłu jedna taka sztuka gdy akurat to niego dojeżdżałem całe moje szczęście że robiłem to powoli i zdążyłem po hamulcach depnąć. Wylądowało to z 50cm od maski...

 

Inteligencja niektórych kierowców jest powalająca...

Pre dni temu bylem swiadkiem sceny gdzie koles jadacy jakims Kamazem z gora zwiru na pace przyhamowal na swiatlach. Za nim jechala wypucowana czarna E-klasa :P. Tylnia pokrywa sie uchylila i kupa zwiru spadla panu z mesia na maske. -Niecodzienny widok :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego ma przeskoczyć iskra? Odłączając dodatnią pozbawiasz całą instalację wysokiego potencjału. Przeskok iskry może nastąpić gdy mamy różnicę potencjałów. Więc jak odłączysz ujemną, to dalej w instalacji auta będzie wysoki potencjał z aku. Wtedy z uszkodzonego przewodu plusa może przeskoczyć iskra wprost na obudowę auta, która dotyka ziemi.

odłączanie tylko dodatniej klemy nie jest dobrym pomysłem, wystarczy, że klema się zsunie i dotknie jakiegokolwiek elementu nadwozia i zwarcie gotowe bo masę masz wszędzie gdzie jest metal, dlatego bezpieczniej odłączyć ujemną, po drugie odłączając dodatnią możesz spowodować przeskok iskry i uwierz nie było by to przyjemne w połączeniu z wyciekiem gazu z samochodu wyposażonego w instalacje gazową, jak już odłączać dodatnią to w kolejności, ujemna - dodatnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byla z nami kolezanka co jest po kursie ratownika itp i stwierdzila ze lepiej go wyciagnac :)

Ja jestem po kursie pierwszej pomocy i jestem na ratownictwie medycznym no i wpaja nam sie ze nie wyciagamy chyba ze jest zagrozenie zycia czyt. brak oddechu krazenia, dopiero pozniej jesli jest wskazanie do transportu , kolniez, deska (inne czynnosci) i laduj i jedz.

Edytowane przez radeksz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pigmej

odłączanie tylko dodatniej klemy nie jest dobrym pomysłem,...

Żeby była jasność. Chodziło mi o kolejność odpinania. Nie o to że tylko jedną odpinamy. Od początku zakładałem odpięcie obu klem, z tym że w kolejności dodatnia > ujemna.

Ale po zastanowieniu przyznaję Ci rację. Najpierw ujemna, potem dodatnia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu:

Skoro was przeciwmgielne nie rażą to co wam przeszkadza, że ktoś "pomaga" sobie jadąc z włączonymi? Chyba lepiej niech sobie doświetli drogę niż miałby się wpakować gdzieś do rowu itp.

I nie wyskakuj tu z długimi bo te utrudniają innym jazdę.

Wszyscy tacy PRO driverzy, nigdy nie popełniający błędów a pewnie nic nie wiecie a wasze zdolności ograniczają się do sprawnego poruszania w ruchu miejskim ( moje także ).

Takich to bym tylko wysyłał na http://www.youtube.com/results?search_quer..._type=&aq=f

i niech się przekonają, że za przeproszeniem "[ciach!]o" potrafią. Bo osoby przeceniające swoje możliwości i myślące "tylko ja super jeżdżę a reszta to chyba prawko kupiła" ( a to wnioskuje po tonie dyskusji tutaj prowadzonej ) są dla mnie większym zagrożeniem niż starszy dziadek jadący lewym pasem 60km/h ( co mnie irytuje niemiłosiernie ).

Edytowane przez wallec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu:

Skoro was przeciwmgielne nie rażą to co wam przeszkadza, że ktoś "pomaga" sobie jadąc z włączonymi?

Nic, nie przeszkadza to nam - o czym było już tutaj pisane - pod warunkiem oczywiście, że są to dobrze ustawione, prawidłowe przednie przeciwmgielne, bo halogeny samoróbki świecące w niebo to już zypełnie inny temat. Póki co, całe biadolenie na przeciwmgielne dotyczyło tylnych.

 

Bo osoby przeceniające swoje możliwości i myślące "tylko ja super jeżdżę a reszta to chyba prawko kupiła" ( a to wnioskuje po tonie dyskusji tutaj prowadzonej ) są dla mnie większym zagrożeniem niż starszy dziadek jadący lewym pasem 60km/h ( co mnie irytuje niemiłosiernie ).

Co roku jak tylko mam możliwość znalezienia placu pokrytego lodem wybieram się poćwiczyć - polecam bardzo, nie trzeba koniecznie kupować kursów żeby nauczyć się zachowania swojego samochodu w warunkach braku przyczepności.

 

Poza tym, to chyba pomyliłeś tematy w których odpowiadasz, bo z Twoich postów wynika że uważasz piszących tutaj za drechów popisujących się swoim (..............) pod remizą, a jest to wymiana prostych spostrzeżeń dotyczących zwyczajnej, codziennej jazdy przez osoby zwyczajnie poruszające się w typowym ruchu ulicznym - nie dyskutujemy tutaj raczej ekstremalnych sytuacji przy wysokich prędkościach, więc wtf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I myślisz, że

"Co roku jak tylko mam możliwość znalezienia placu pokrytego lodem wybieram się poćwiczyć - polecam bardzo, nie trzeba koniecznie kupować kursów żeby nauczyć się zachowania swojego samochodu w warunkach braku przyczepności."

Ci pomoże? Tutaj jesteś przygotowany na to co się za chwilę stanie i możesz przewidzieć jak zachowa się samochód.

 

Sam miałem sytuacje gdy wchodząc w zakręt 90stopni ( wyłożony kostką brukową ) przy prędkości 20km/h ja + 2 inne samochody po kolei wypadaliśmy z zakrętu wprost na chodnik + parking za chodnikiem i też zadawaliśmy sobie pytanie, wtf?

Taki placyk nic nie daje oprócz tego, że dowiadujesz się, w która stronę kręcić kierownicą i jak operować gazem - bo nie masz tu przeszkód i nie widzisz jak zbliżasz się do ściany/pieszego - cała sytuacja jest raczej zabawą ( chociaż sam popieram/praktykuje to nie uważam żeby w jakimś znaczącym stopniu mi to pomogło ).

 

Co do świateł - przeczytaj pierwszy post traktujący o nich.

Hm czy ostatnio się zmieniły przepisy co do używania świateł przeciwmgłowych, zmieniono ich nazwę na "światła lansu i szpanu" i dodatkowo dodają one +5cm do długości penisa +20W basu w samochodzie? Czy też może ludzie coraz bardziej głupieją, że jadąc wieczorem odnoszę wrażenie że jadę we mgle bo wszyscy nawalają pakietem światła mijania+przeciwmgłowe?

 

A może po prostu mają chłopaki/panny zaparowane szyby i myślą że mgła jest?

 

Huh, też to zauważyliście ostatnio?

Nie uważam was za dresów tylko za lekko zadufanych kierowców...

Edytowane przez wallec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pigmej

Co do świateł - przeczytaj pierwszy post traktujący o nich.

 

Nie uważam was za dresów tylko za lekko zadufanych kierowców...

Ale może nie ograniczaj się do jednego posta. Od niego może wyszła dyskusja ale zerknij wać pań jak się rozwinęła :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odłączanie tylko dodatniej klemy nie jest dobrym pomysłem, wystarczy, że klema się zsunie i dotknie jakiegokolwiek elementu nadwozia i zwarcie gotowe bo masę masz wszędzie gdzie jest metal, dlatego bezpieczniej odłączyć ujemną, po drugie odłączając dodatnią możesz spowodować przeskok iskry i uwierz nie było by to przyjemne w połączeniu z wyciekiem gazu z samochodu wyposażonego w instalacje gazową, jak już odłączać dodatnią to w kolejności, ujemna - dodatnia.

Ale slavOK - klema się zsuwa dotyka nadwozia i nic. Co Ci z kabla bez prądu?

Odpinając najpierw dodatnią jest własnie DUŻO BEZPIECZNIEJ. Pozbawiasz potencjału instalację elektryczną.

Zaś odpinając ujemną w instalacji wciąż jest potencjał i to dopiero wtedy klema ujemna dotykając której kolwiek z części karoserii może wywołać iskrę (napewno to zresztą zrobi).

 

Z ujemnego prąd nie płynie, jakby to po lamersku napisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem dalej zdania, że odpina się pierw klemę masową ma to znaczenie dla bezpiecznego demontażu. Jeśli odepniesz pierw klemę + i podczas jej odkręcania kluczem dotkniemy jednoczesnie klemy i masy to będzie nie miło. Gdy pierwsza zdejmiemy minusową to nie musimy się bać o zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...