KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Eurotax mam wrażenie, ze robiony jest tylko i wyłacznie pod ubezpieczalnie. Jak mi przyszła wycena z OC sprawcy to nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać ;] 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Miałeś w szkole fizyke? Jak nie to wygoogluj sobie pojecie momentu siły i to będzie to co napędza twoje auto wyrażone w Nm. Jadąc na hamownie mierzony jest moment, a dopiero poźniej przeliczany na moc bo są one ściśle ze soba powiązene. Same dane producentów niewiele dają w określeniu, które auto bedzie szybsze. Wszystko zależy od tego co jeszcze mamy miedzy silnikiem i kołami oraz jak pokazuje życie miedzy kierownica, a fotelem :DMiałem fizykę. Możesz mi powiedzieć co w takim razie definiuje KM? "... I guess it's just the way I'm wired." Eurotax mam wrażenie, ze robiony jest tylko i wyłacznie pod ubezpieczalnie. Jak mi przyszła wycena z OC sprawcy to nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać ;]Wypadałoby by po zakupie auta brać rzeczoznawcę, robić wycenę realnej wartości i wtedy iść do ubezpieczalni ;) "... I guess it's just the way I'm wired." 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) To też powinno być na fizyce, koń mechaniczny jest to jednostka mocy, a moc jest to praca wykonana w jednostce czasu. Wypadałoby by po zakupie auta brać rzeczoznawcę, robić wycenę realnej wartości i wtedy iść do ubezpieczalni ;) Od momentu zakupu do momentu kolizji w to auto zostalo wsadzone drugie tyle ile kosztowało ot taki mały szczegół :D Edytowane 25 Lipca 2014 przez KAX_ 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 To też powinno być na fizyce, koń mechaniczny jest to jednostka mocy, a moc jest to praca wykonana w jednostce czasu. Brawo. A co wyrażamy w Nm? "... I guess it's just the way I'm wired." 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Wiesz co poczytaj sobie http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/ i to http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html albo przeszukaj ten temat bo duskusje pt. moc vs moment toczyły tu sie na długo przed twoim pojawieniem na PPC i jest co czytać ;] 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Znów ta sama stara historia. Ale przynajmniej tym razem nie będzie na mnie. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Wiesz co poczytaj sobie http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/ i to http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html albo przeszukaj ten temat bo duskusje pt. moc vs moment toczyły tu sie na długo przed twoim pojawieniem na PPC i jest co czytać ;]To znaczy po co mam czytać? Ja rozróżniam te dwa pojęcia, Ty chyba nie do końca. Przeczytaj jeszcze raz definicję KM którą przytoczyłeś a później zastanów się które auto przyspieszy bardziej w tym samym czasie (wykona więcej pracy w tym samym czasie), to które ma więcej KM czy to które ma ich mniej? "... I guess it's just the way I'm wired." 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 To Ty przeczytaj dokładnie dyskusje o po raz kolejny wbijasz w środku prawiąc swoje mądrości. Przyspieszy bardziej to auto które będzie miało jak najwyższy moment w jak najszerszym zakresie obrotów bo sama moc maksymalna i moment gunwo nam mówi liczy sie przebieg momentu i mocy w całym zakresie obrotów. Z mojej strony EOT bo wystarczająco już zuzyłem klawiature na tego typu bezsensowne dyskusje w tym temacie. Co kilka miesięcy musi sie trafic ktoś kto ma problem z czytaniem i nie potrafi w google poszukac prostej zależnosci mocy i momentu. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 To Ty przeczytaj dokładnie dyskusje o po raz kolejny wbijasz w środku prawiąc swoje mądrości. Przyspieszy bardziej to auto które będzie miało jak najwyższy moment w jak najszerszym zakresie obrotów bo sama moc maksymalna i moment gunwo nam mówi liczy sie przebieg momentu i mocy w całym zakresie obrotów. Wiesz co jest ciekawe? Że w gruncie rzeczy obaj mówimy to samo, tyle że Ty chyba nie potrafisz zrozumieć dlaczego. Może sprawdź w pierwszej kolejności co to jest przyspieszenie, to pozwoli Ci zrozumieć czym jest siła. Wtedy tez stanie się dla Ciebie jasne dlaczego nie używa się jednostki zwanej Niutonem do określenia tego jak szybko dana praca jest wykonywana. Wtedy już prosta droga do tego aby zrozumieć czym jest KM i dlaczego to właśnie te jednostki się podaje aby łatwiej można było określić które auto auto jest szybsze. Rzuć okiem na wzór KM który przytoczyłem wcześniej. Masz racje, wysoki moment obrotowy da wysokie przyspieszenie, ale tylko wtedy gdy przełoży się to odpowiednio wysoka wartość mocy. Masz racje pisząc, że przyspieszy lepiej auto z silnikiem mającym zwyczajnie więcej Nm, ale przyśpieszy lepiej bo wygeneruje więcej KM. Natomiast jeśli idzie o wartości absolutne to wystarczy porównać moc silnika. Więcej pracy lub ta sama prace wykona szybciej ten który ma więcej KM. Dobrym przykładem są dragstery wyposażone w skrzynie CVT - obroty stoją tam w jednym miejscu, tym gdzie silnik generuje najwięcej KM. Z mojej strony też koniec bo kłocic sie nie ma po co. Z drugiej strony, może ktoś inny na tej dyskusji skorzysta? ;) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) Wiesz co jest ciekawe? Że w gruncie rzeczy obaj mówimy to samo, tyle że Ty chyba nie potrafisz zrozumieć dlaczego. To ty nie potrafisz zrozumieć, że auto wprawia w ruch siła przyłozona do ramiena ( w tym przypadku promien koła twojego samochodu), a to nic innego jak moment obrotowy. I to jest odpowiedzielne za to, ze twoje auto rusza z miejsca i przyspiesza :) Może sprawdź w pierwszej kolejności co to jest przyspieszenie, to pozwoli Ci zrozumieć czym jest siła. Wtedy tez stanie się dla Ciebie jasne dlaczego nie używa się jednostki zwanej Niutonem do określenia tego jak szybko dana praca jest wykonywana. Wtedy już prosta droga do tego aby zrozumieć czym jest KM i dlaczego to właśnie te jednostki się podaje aby łatwiej można było określić które auto auto jest szybsze. Moge Ci zaraz podac przykłady aut gdzie ten sam model z cięzszym silnikiem który ma mniej mocy przyspiesza do setki szybciej ale boje sie, ze zaburzy to twój swiatopoglad. Moc maksymalna nie okresla które auto przyspieszy szybciej bo jak pisałem po drodze ma jeszcze skrzynie biegów. Z mojej strony też koniec bo kłocic sie nie ma po co. Z drugiej strony, może ktoś inny na tej dyskusji skorzysta? ;) Uwierz, nie skorzysta bo ta dyskusja była tu minimum 10 razy toczona :D Edytowane 25 Lipca 2014 przez KAX_ 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Moge Ci zaraz podac przykłady aut gdzie ten sam model z cięzszym silnikiem który ma mniej mocy przyspiesza do setki szybciej ale boje się, ze zaburzy to twój swiatopoglad. Moc maksymalna nie okresla które auto przyspieszy szybciej bo jak pisałem po drodze ma jeszcze skrzynie biegów. Co do tego które auto przyśpieszy szybciej, zacytuje moje zdanie z poprzedniego postu: Natomiast jeśli idzie o wartości absolutne to wystarczy porównać moc silnika. Więcej pracy lub ta sama prace wykona szybciej ten który ma więcej KM. Myślałem, że w skrzynie biegów się nie zagłębiamy. Chcemy się zagłębiać? ;) Szybciej przyspieszy auto które w danym momencie generuje ma więcej KM na kołach. Większa szybkość maksymalna osiągnie auto które ma na kołach wystarczająco KM do osiągnięcia tej prędkości. O mój światopogląd się nie martw, mało rzeczy go podważa, szczególnie gdy idzie o motoryzację ;) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Z mojej strony też koniec bo kłocic sie nie ma po co. Z drugiej strony, może ktoś inny na tej dyskusji skorzysta? ;) Na pewno dużo skorzystamy jak po prostu wyp... stąd. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) Na pewno dużo skorzystamy jak po prostu wyp... stąd. Z takimi prośbami to już do administracji. Edytowane 25 Lipca 2014 przez dejv667 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Ze złota chyba ta turbina.A marża ASO to gdzie? Daj tym biednym ludziom zarobić na chleb. Zapamietaj: Jak lampa to wąska, jak most to duzy, a jak bmw to rdza.Jak ma prawie 20 lat, to dotyczy każdego samochodu - tym bardziej E36. :D Na pewno dużo skorzystamy jak po prostu wyp... stąd.Wyluzuj. Uzasadnisz mi dlaczego w Twojej opinii "wybieram wyższy moment" nie jest równoznaczne z "wybieram wyższą moc"?Porównaj sobie 323i z 325i - tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E36#Dane_techniczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Z takimi prośbami to już do administracji. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Ten paragraf jest bez sensu, neguje zasadę istnienia tego forum. 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Dlatego wracam na testowe :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 (..)zgłoszenie(..)Odrzucam. Wyluzuj. Tyle lat na forum a dajesz się prowokować jak młoda pipka. ;] BTW: Orgiusz, wiem że masz Hondę... ale bez przesady. ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 To ja jestem od prowokowania, szczególnie przy piątku. Ale ok, oświadczam że nie będę już dzisiaj atakował makaroniarzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) A marża ASO to gdzie? Daj tym biednym ludziom zarobić na chleb. Jak ma prawie 20 lat, to dotyczy każdego samochodu - tym bardziej E36. :D Wyluzuj. Porównaj sobie 323i z 325i - tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E36#Dane_techniczne Akurat Wiki czasem zawiera masę błędów. http://www.zeperfs.com/en/duel569-89.htm Ps. właśnie przeglądam inne stronki i trafiam na takie komentsy http://ujarani.com/244923 Jak widać flameware PB vs ON jest bardzo dobrym tematem do kozaczenia:D hehe Edytowane 25 Lipca 2014 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Akurat Wiki czasem zawiera masę błędów. http://www.zeperfs.com/en/duel569-89.htm Dzięki za link. Dane trochę inne, ale widać do samo: 323i ma 20KM mniej, a przyspiesza do setki lepiej*. 325i ma 20KM więcej, więc ma większą prędkość maksymalna. * - W pozostałych zakresach jest trochę gorzej, ale coś za coś - 323i jest nastawione na ekonomię. Lepszy wynik 0-100 wygląda na celowy dobór parametrów na potrzeby marketingu. Swoją drogą świetny przykład na to, że czas 0-100 nie ma żadnego znaczenia w wyścigu 2 samochodów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 A wy dalej porównujecie 2 różne silniki, zaprojektowane kilka lat po sobie, różniące się mnóstwem rozwiązań i gapicie się co wam z cyferek wychodzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Akurat to są praktycznie te same silniki. ;] BTW: W tych danych też są błędy lub braki. 523i nie było produkowane do 1998 roku, lecz do 2000. Innymi słowy brak tam danych M52TUB25. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 (edytowane) hehe dokładnie te cyferki można o kant [gluteus maximus] rozbić co już tu było udowadniane na przykładzie różnych aut, a ostatecznie i tak najważniejszy jest łącznik miedzy kierownicą, a fotelem. Ja na torze kilka razy wyprzedzałem 159 TBi i 156 2,5 V6, co było wbrew cyferką z papieru :D Auto ma psować kierowcy, jeden bedzie zazynał klekota na maksymalnych obrotach inny kupi wysokoobrotową benzyne i bedzie jeżdził jak klekotem ot kwestia podejścia kierownika :D Edytowane 25 Lipca 2014 przez KAX_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 I prestiż, nie zapominajmy o prestiżu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Ale to tylko nowe Toledo ma prestiż w standardzie gdzie indziej trzeba dopłacac :D Nie wiem dlaczego w reklamie jest Maciej powinno byc "Masz nowe auto Januszu.." :D 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Ale to tylko nowe Toledo ma prestiż w standardzie gdzie indziej trzeba dopłacacHa, miałem rację że Rapid ma prestiż! Do tego Rapid jest 2K droższy (od Toledo) w wersji podstawowej, czyli więcej prestiżu! :ploom: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Akurat to są praktycznie te same silniki. ;] Inna głowica, inny blok, inny dolot, wydech, komp i elektronika, inne korbowody, wałki. Dalej mi się nie chce wymyślać, ale coś na pewno jeszcze by się znalazło. I prestiż, nie zapominajmy o prestiżu. i 5l/100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Inna głowica, inny blok, inny dolot, wydech, komp i elektronika, inne korbowody, wałki. Dalej mi się nie chce wymyślać, ale coś na pewno jeszcze by się znalazło.Jak zwykle czepiasz się drobiazgów. ;] i 5l/100kmTo żaden atut - tyle pali każdy Diesel, niezależnie od marki, modelu, pojemności i mocy silnik, a nawet masy samochodu. Wyjątkiem są oczywiście BMW - ich Diesle zawsze palą 10/100. Bo to BMW, a one dużo palą - wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 25 Lipca 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2014 Znów ta sama stara historia. Ale przynajmniej tym razem nie będzie na mnie. tym razem to ja rozpętałem burzę pisząc o wrażeniach z jazdy dieslem :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...