Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Weź, 1.0 45KM miałem wątpliwą przyjemność użytkować w Uno. Przy nim 1.4 60KM to wręcz GTI.

Też bym wolał SDI, ale nie moje auto, nie mój wybór.

 

Znalazłem jeszcze dwa monowtryski w 6N - 1,3 ADX oraz 1,6 AEA, jeśli jeszcze wynalazek nie został kupiony.

 

 

 

Myślałem, że na takie chore pomysły nikt nie wpadł - a jednak:

http://olx.pl/oferta/vw-passat-1-9d-b3-CID5-ID82HUZ.html#68d4092ed5

Mam wielką wyobraźnię, ale jednak nie potrafię sobie wyobrazić, jak to jeździ.

 
Jak to jak? Powoli i z namysłem, jak mesiek W124 z silnikiem OM601, czyli wolnossącym dieslem 2.0 72KM, 41s do setki. Natomiast czytałem gdzieś statystyki, że średni przebieg wystąpienia usterki uniemożliwiającej jazdę to w OM601 1.5mln kilometrów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym to balbym sie wyprzedzic furmanke. Hint: zdarzylo mi sie wyprzadzac Tira ~(80km/h) jadac na rowerze :D

 

Mi Corsą na światłach udało się prześcignąć turasa w Golfie 5 TDI z dużo za dużymi felgami :-D  

Edytowane przez Kilokush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie licząc dróg posiadających więcej niż dwa pasy ruchu w jednym kierunku, pojazdów stojących na jezdni bądź będących rowerami, wózkami etc - jeszcze mi się nie zdarzyło nikogo wyprzedzić swoim SDI ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie licząc dróg posiadających więcej niż dwa pasy ruchu w jednym kierunku, pojazdów stojących na jezdni bądź będących rowerami, wózkami etc - jeszcze mi się nie zdarzyło nikogo wyprzedzić swoim SDI ;]

Wyprzedzanie czymś takim przypomina raczej grę strategiczną niż wyścigową. Jaszczomb zrobił ze mnie wytrawnego stratega.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wlałeś jakieś chrzczone paliwo?

 

Zatankowałem swojego czasu na niemarkowej stacji 1/3 baku benzyną 95. Wyjeździłem to niemal do zera z miesiąc temu i zatankowałem do pełna na BP paliwo Ultimate 98 . Tak, że obecnie paliwo raczej jest cacy ... no chyba, że Corsa D nie lubi dobrego 98 ? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie to. Jeźdź na kompa i coś Ci tam wypluje.

Do tego polecam jechać jak najszybciej. Te nowe komputerki w samochodach potrafią być upierdliwe. Najpierw świecą na desce, a jak je zignorujesz, to zatrzymają Ci auto w najmniej odpowiednim momencie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie techniczne: mam Opel Corsa D, benzynowy. I teraz jak się zrobiło zimno, to świeci mi kontrolka w kształcie silnika, w kolorze pomarańczowym (stale, po zapaleniu silnika) . Normalnie po zapaleniu silnika powinna szybko zgasnąć. Wg. instrukcji takie stałe świecenie to:

 

 

... jak bardzo mam się przejmować? Wiecie co to może być za problem? Może się nie zagrzał, przez te kilka minut (robię bardzo krótkie przejazdy). Przebieg tego auta to nie całe 45 tys km (przynajmniej oficjalny).

 

Nie znam się na oplach, bo nie chcę się na nich znać, ale najczęstsza przyczyna w benzyniakach to:

- katalizator

- lamda

- egr*

 

Kiedyś katalizatory wytrzymywały minimum 200K km. Obecnie, w miejskich wozidłach potrafią polecieć i po 70Kkm, a jeżeli robisz krótkie trasy i rzadko przeganiasz auto, to i szybciej pewnie też (ekologia, Panie). Spróbuj wyjechać na jakąś obwodnicę i przegonić auto 20km @5000RPM lub wyżej. Lambda może paść zawsze, bo ani NGK, ani Bosh nie robią już tak niezawodnej elektroniki. *EGR bardziej domena diesli, zapycha się od cząstek stałych, ale w benzynie teraz też jest i może się zepsuć.

 

Auto dymi jakoś szczególnie na zimnym silniku? Pali więcej?

 

Przejmować się przejmuj, bo jeżeli faktycznie coś jest nie tak ze składem spalin a wynika to ze składu mieszanki, to katalizator zapcha się szybko a tani nie jest. Jedź na kompa jak najszybciej, wydasz kilkadziesiąt złotych a zaoszczędzić możesz setki. 

 

Zatankowałem swojego czasu na niemarkowej stacji 1/3 baku benzyną 95. Wyjeździłem to niemal do zera z miesiąc temu i zatankowałem do pełna na BP paliwo Ultimate 98 . Tak, że obecnie paliwo raczej jest cacy ... no chyba, że Corsa D nie lubi dobrego 98 ?

 

Sprawdź w instrukcji czy internetach na jakie paliwo ustawiony jest Twój silnik i lej takie, jak napisano. Czasem jest to zakres od -do, ale częściej tylko jedno lub drugie. Liczba oktanowa nie ma pośrednio związku z kalorycznością paliwa, mocą samochodu etc - to liczba prezentująca odporność na spalanie stukowe (czyli mniej więcej samozapłon przed podaniem iskry - jak w dieslach). Większość nowych aut ma czujnik spalania stukowego i w przypadku jego wykrycia stara się skorygować działanie układu zapłonowego, jednak zakres tolerancji jest ograniczony. 

Jeżeli silnik ma napisane 95, lej 95, bo lejąc 98 prawdopodobnie nic nie zyskasz. 

 

Częste spalanie stukowe = kiepski skład spalin oczywiście. Na komputerze będzie to osobny błąd, ale system diagnostyczny samochodu musi być czytelny dla Pani Ani, księgowej i matki dwójki dzieci, więc 95% awarii w 95% samochodów będzie sygnalizowane kontrolką check engine. 

 

 

Zapisałem sobie do fap-folderu:

 
Rozbieganego turbodiesla? Chcesz mieć ropę pod napletkiem? ;]]]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, olej w turbinie i pełno dymu. Zróbcie hałaaaas!

 

No dobra, to nie było śmieszne. 628 kilometrów przejechane na 67 litrach zupinki, przewaga trasy. Liczcie jak chcecie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, olej w turbinie i pełno dymu. Zróbcie hałaaaas!

 

No dobra, to nie było śmieszne. 628 kilometrów przejechane na 67 litrach zupinki, przewaga trasy. Liczcie jak chcecie.

 

To wybrałeś zły silniki, jeszcze jak dużo pali! Trzeba było tuarega 2.5 TDI, jak wszyscy. I czipa można zrobić, o!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektroda zjada twoją twarz:

mam problem z golfikiem 4 2001 1.9 tdi 110km chodzi o to iz brak mu mocy przyspiesza od 2100 obr ale tylko na 2 s potem muł wymieniłem wszystko co jest mozliwe czyli turbo po regeneracji , zawór n75 inny ale sprawdzony , całe podcisnienie sprawdzone pompuje do 2,5 bara ,egr dobry , kąt wtrysku dobry , rozrząd jest ok , przepływka ok, pompa ok podaje dobra dawke paliwa , zapłon ok juz nie wiem co robic ? znalazłem nie dawno malutka dziurke w interkulerze ale juz wymieniłem go na inny. tylko nie wymieniłem filtra paliwa czy to moze miec jakis wpływ na moc? podłaczony był pod vaga nie ma zadnych błędów prosze o pomoc nie da sie jeżdzic .

ten problem mam od maja z tym samochodem odkąd go kupiłem brak mocy przejechałem sie inna 110-ka to moja gorzej idzie niz 1.9 sdi i mechanicy nie wiedza co jest nie tak

 

i bardzo dużo pali jak na tdi powinien sie zmiescic w 5l przy spokojnej jezdzie a pali dobre 6 l na pełnym zbiorniku zrobiłem 650km a powinien min zrobic 900

  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma DPFa w dinozaurze, czy jestem już ekstrim?

Do pełni szczęścia brakuje Ci 2 zaworów na cylinder i dobrego gaźnika.

 

A mógł kupić Tico w GAZIE :/ Jeździłoby taniej a nie musiałby turbiny robić i zaworu.

No tak - tylko co roku nowe drzwi i co 2 lata progi.

 

Napisał gość ujeżdżający SDI ;)

SDI nie jest złym silnikiem, ale jak Dijkstra napisał o dogrzewaniu silnika świecami, to mi mózg wyparował.

W zimie idzie w tym zamarznąć na śmierć. Wiedziałem, że mazutowóz się nagrzewa wolniej, ale żeby się do temperatury roboczej nie potrafił sam rozgrzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego wiem ile pali tdi w narmalnej jedzie nie powinien przekroczyc 5l to jest mój 4 golf tdi i zaden z poprzednich nie przekroczył 5l przy normalnej jezdzie do 120km tylko ten pali więcej i ma muła brak mocy :( nie wiem co juz robic

Mieć cztery dobre golfy i zamienić na jednego popsutego :plum:

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisał gość ujeżdżający SDI ;)

 

I ten post dobrze obrazuje dlaczego je kupiłem - dbałość o higienę psychiczną. Moim głównym problemem jest to, że nie ma prądu na świecach żarowych i to, że nie wiem, czy bezpiecznik zapalniczki wytrzyma chińską matę grzejną na fotel, którą za chwilę zamówię na allegro. Bo jak już to SDI odpalę bez świec, to jestem zmarznięty na kość, a zanim dojadę do pracy te swoje 25km, to cudo rozgrzeje się się do 70*C i w kabinie dopiero zrobi się ciepło jak będę parkował pod pracą. Do elektryka nie mam jak pojechać, bo zanim dojadę do domu, jestem tak zmarznięty, że zapadam w hipotermię. Chyba je zczipuje  na 70KM, będę miał 7KW mocy grzejnej więcej. Jak nie pomoże, zostanie mi tylko wyciąć dziurę w dachu, wywalić fotel pasażera i wstawić kozę. Taki piecyk żeliwny.

 

 

Mieć cztery dobre golfy i zamienić na jednego popsutego  :plum:

 
Może tamte też były popsute, tylko inaczej i to ten miał być ten idealny?
 
Swoją drogą, nie wiem, czy oprócz ewentualne E36 istnieją bardziej dłubane samochody, niż vagi 1.9TDI. Szanse, że koleś ma kompa z innego silnika są duże, a na ustalenie na podstawie ETKA jaki powinien być, zerowe ;] 
Ja dziś odkryłem że jednak mam w aucie te cudaczne świeczki do podgrzewania płynu chłodniczego, ale ETKA jeszcze tego nie wie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SDI nie jest złym silnikiem, ale jak Dijkstra napisał o dogrzewaniu silnika świecami, to mi mózg wyparował.

W zimie idzie w tym zamarznąć na śmierć. Wiedziałem, że mazutowóz się nagrzewa wolniej, ale żeby się do temperatury roboczej nie potrafił sam rozgrzać?

 

I to pomimo tego, że poprzedni właściciel kupił sobie taką plastikową osłonę silnika, dzięki której od dołu jedyne dziury do komory silnika to te, w których chodzą koła przy skręcie. 

 

Kurde to przy -15 nawet 5 chińskich mat nie pomoże ;)

 

Ha, dlatego jutro idę do piwnicy szukać starych nieoryginalnych dywaników z 205 Roland Gaross i będę wycinał z nich osłonę na grilla, którą obowiązkowo przypnę trytkami - żeby z daleka było widać że to volkswagen ;]]]

Jak nie pomoże, to może jeszcze ja wiem...silnik spróbuję owinąć kocem gaśniczym? Komorę silnika pianką wypełnić?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...