Dijkstra Opublikowano 27 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2014 Nie wiem czy jest sens porównywać sdi do czegokolwiek z turbiną.Nie ma - dlatego SDI jest takie fajne i dlatego je kupiłem ;] IMHO żadna mała benzyna - nawet z większą mocą - nie ma porównania w mieście. Przy zakupie 17 letniego auta zadymieniem też bym się specjalnie nie martwił. Jak nie czadzi przy każdym dodaniu gazu a jedynie przy dużym obciązeniu, zwłaszcza jak nie ma katalizatora, to pal licho. I tak, i nie. Jeszcze nie tak dawno standardem było przekładanie instalacji LPG z auta do auta, aż tu któregoś roku hops - i na przeglądzie z homologacją na zbiornik trzeba było się pojawić, wprowadzili do systemu vin auta, numer zbiornika i pa. Stare diesle mają to do siebie, że są stare i - nie owijajmy w bawełnę - cholernie nieekologiczne. Tylko patrzeć, jak wymyślą coś, żeby to ukrócić i masowo zaczną sprawdzać przy przeglądach EGR, katalizatory etc. Jak komuś będzie zależeć, żeby je wyeliminować z dróg, to naprawdę, niewielkie rozporządzenie rady ministrów i po krzyku. I płacz na nic się zda, bo normy są od dawna, a płaczących będzie w sumie niewielki procent i guzik będą mogli. To raz. Dwa, że próba zadymieniowa naprawdę niewiele kosztuje, a coś tam powie o stanie silnika i czekających wydatkach - choćby kąt wyprzedzenia wtrysków, jak sam napisałeś ;] Jeżeli auto nie zmieści się na zadymieniu w normie, to bez rozeznania dlaczego, nie brałbym go. Jak zapas 0.5 jest - olewka. Co do lenistwa diagnostów - to wynika z tego, że to Polska. Oni naprawdę mają sporą listę tego, co powinni robić przy przeglądzie, ale oczywiście nikt ich nie szkoli w zakresie najnowszych rozwiązań, nie uaktualnia baz danych, procedur etc. Efektem tego nawet próba zadymieniowa przeprowadzona w/g instrukcji w przypadku kilku nowoczesnych turbodiesli z wtryskiem bezpośrednim skończy się trybem awaryjnym silnika. I kto za to odpowiada i zapłaci? Stacja, serwisant? Więc oczywiście prościej przymknąć oczy, nie robić, skasować stówę, niż własną głowę narażać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 27 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2014 Wjedź do miasta czasem - jeden przejazd w godzinach szczytu i wiesz, po co jest automat. Odsuwanie szyby korbką to też naturalna część jazdy? :P Ja wcale nie twierdzę, że automat jest zły, wręcz przeciwnie bo sam kiedyś chciał bym mieć automat (ale nie skrzynię zautomatyzowaną tylko taki prawdziwy np z konwerterem albo ostatecznie dwusprzęgłową). Na razie jednak zmiana biegów nie sprawia mi problemów bo nie mieszkam w Warszawie ani innym mieście gdzie średnia prędkość jest mniejsza niż szybki krok idąc pieszo. Napisałem tylko, że biegi trzeba zmieniąć niezależnie od silnika a jak komuś się nie chce to po to wymyślili automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) KAT? Jak przerejestrowywalem 2 dni temu 9000 CDE 2.0 KAT 95' to pani urzednik poprawila kolege ktory wypisywal mi nowy dowod rej. - glupi jestes? Wyrzuc tego KATa z dowodu bo wiecej z tym problemu niz pozytku :D Przynajmniej czasem trafi sie jakis normalny urzednik... Ale stacja wziela 250zl za fakture ze wymontowali mi sejfik z bagaznika zebym mial osobowy. Bo faktura sama nie wystarczy i kretyni musieli mi wymontowac. Teraz jesli chce to musze go przykrecic spowrotem sam. #debilizmy. Edytowane 28 Października 2014 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) auto kupione, do roboty koncowka drazka i tylne tuleje... plyny, filtry wymienione, klima nabita, spod bez rdzy, jedynie przednie blotniki do zaprawki, aku i swiece nowe na plus skora, drewniana kiera, extra oslona na silnik zeliwna, nowy bak, lekko obnizony, bo niby avengarde, oryginalny kat z robota i rejestracja wyjdzie mnie 10k Edytowane 28 Października 2014 przez grzechuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 poka foty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 Obniżony Mercedes? Hmm.. tego typu zboczenia nie znałem. Żeliwna osłona? Czemu? Nie mieli pod ręką ołowiu? ;] Bak przerdzewiał czy oberwał z powodu niskiego zawieszenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) co do oslony to wyglada na zeliwna, nie znam sie... bak dostal dzide po najechaniu na wyboj, obnizenie jest minimalne, 2-3 cm, ale znajomy mechanik mowil, ze tak ma byc autko sie fajnie zbiera, jednak 150 kucy to jest cos (do tej pory dwie taczki 75 i cytrynka 109)... a w miescie spokojnie mozna bez gazu jechac Edytowane 28 Października 2014 przez grzechuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 Obstawiam, że połowę efektu (jeśli nie większość) robi sama specyfika silnika Diesla - zakładam, że 2 poprzednie to benzyna 1.4 i 1.6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 Przy tej masie (bez zaglądania na wiki strzelam, że z 1700 kg) 150KM to chyba minimum jakie to auto powinno mieć. Z żeliwną osłoną jeszcze w życiu się nie spotkałem, generalnie jest plastik, alu albo nierdzewka jak jest na wypasie. Nic innego nie ma sensu. Może to obniżenie od tej ekstra płyty pod silnikiem? :D Pokaż zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 28 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) ULLISSES - 75: 1,7 ropniak isuzu, astra 2 oraz 1,6 beznzyna z gazem mondeo mk1 109: xantia hdi 2,0 plyta na pewno nie jest plastikowa, ogolnie spod wyglada lepiej niz w xantii, stan imho idealny, tylko blotniki pod bocznymi migaczami do zaprawki foty ogarne na dniach, jak slonce zaswieci Edytowane 28 Października 2014 przez grzechuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 29 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) sorry za jakość zdjęć, bardzo się spieszyłem, kluczyki zostawiłem w innych gaciach... ogólnie jeden błotnik na dole zjedzony, drugi rozpoczęty, tył i spód zdrowy... mam zalozone pokrowce, bo cieplej... na wiosne zdejme, skora i tapicerka niebieska, aha mam tez zdejmowany hak i czujniki parkowania lol przebieg 370k http://imgur.com/a/lsgzR Edytowane 29 Października 2014 przez grzechuk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 ogólnie jeden błotnik na dole zjedzony, drugi rozpoczęty, tył i spód zdrowy... Zamienniki przednich błotników po 90zł chodzą i do tego auta zdaje się nawet w miarę pasują. Za 250-300pln za stronę ktoś Ci je powinien dobrze zakonserwować i przyzwoicie pomalować, ze 2 lata posiedzą. Szerokości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) pytanko za 100 punktow chce kupic komplet zimowek na felgach... obecnie mam stalowe 15, warto w 16 zainwestowac? a moze 17 Edytowane 31 Października 2014 przez grzechuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 Nie. Na cholerę kupować kanapę i robić z niej taczkę? Jak masz 15-ki stalowe, to upewnij się, że są proste, kup do nich porządne gumy i tyle. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 Na zimę im większy profil tym lepiej, jak masz na lato 15 to nie widzę sensu pakowania sie w profil typu 45 czy 50 na okres kiedy najłatwiej wjechac w niewidzialna dziurę i uszkodzić poważnie oponę lub felgę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 dziekuję, biorę 15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 A i nie słuchaj sie uliego, za cenę wymiany opon w sezonie kupisz używane stalowki w dobrym stanie albo za flaszkę takie co byle jaka farba pomalujesz w jedno wolne popołudnie i problem stania w kolejkach u oponiarza masz z głowy. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 A i nie słuchaj sie uliego, za cenę wymiany opon w sezonie kupisz używane stalowki w dobrym stanie albo za flaszkę takie co byle jaka farba pomalujesz w jedno wolne popołudnie i problem stania w kolejkach u oponiarza masz z głowy. ;) Ale o czym mówisz? On pytał o zimówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 Najsensowniej byłoby na tę stal, co masz założyć 15", a jak letnie, które masz zjeździsz, kupić drugie na lato, np. alu 16" - ale nie więcej, bo to auto to jeżdżąca kanapa i nie ma sensu tego zmieniać. Spotwagon to to już i tak nie będzie ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 (edytowane) Ale o czym mówisz? On pytał o zimówki. A, nieważne, źle doczytałem jego post, jakoś mi się zdawało, że on w ogóle nie miał zimówek. Edytowane 31 Października 2014 przez Kacimiierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechuk Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2014 co sądzicie o frigo 2 od dębicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gemtin1 Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Sądzę to co mówi o nich cena. Jedne z najtańszych opon, jeździłem na nich w pandzie, punto i fiescie- da się jeździć. Na błocie posniegowym lecisz jak szmata. Osobiście wolałbym kupić jakieś konkretne używki. Edytowane 1 Listopada 2014 przez GeMtin1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2014 co sądzicie o frigo 2 od dębicy? A jak wygląda zima we Wrocku? Bo jeżeli śnieg/błoto pośniegowe, to dają radę. Jeżeli przez 75% zimy jest po prostu mokro, jak w moim rodzinnym Krakowie, to szukaj innych opon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) Sądzę to co mówi o nich cena. Jedne z najtańszych opon, jeździłem na nich w pandzie, punto i fiescie- da się jeździć. Na błocie posniegowym lecisz jak szmata. Osobiście wolałbym kupić jakieś konkretne używki. Miałem nowe Micheliny i Bridgestone. Po 50 000 km zachowują się gorzej jak nowe polecane jako dobre "Chinole". Następnym razem będę wolał 2 razy kupić komplet Chinoli niż raz komplet drogich opon. Edytowane 1 Listopada 2014 przez Kilokush 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 1 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2014 Miałem nowe Micheliny i Bridgestone. Po 50 000 km zachowują się gorzej jak nowe polecane jako dobre "Chinole". Następnym razem będę wolał 2 razy kupić komplet Chinoli niż raz komplet drogich opon.Dokładnie. O ile zakup używanego auta jest zwykle bardziej opłacalny, o tyle używane opony to głupi pomysł. Były właściciel mojego auta w ramach oszczędzania nabył używane zimówki - wuj z tego że markowe, skoro każda jest z innego rocznika. Mistrzostwo świata normalnie, bo gdybym do gumiarza pojechał i kazał mu tak dobrać, to pewnie miałby spory problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2014 A ja kupiłem zimowe z 2 ręki. Opony po jednym sezonie, bo data produkcji była wakacyjna, minęła jedna zima i przed drugą zimą je kupiłem. Bieżnik praktycznie jak nowy, za opony zapłaciłem 800 zł czyli tyle co za nowe chinole. A.. opony to japoński falken, więc nie takie całkiem najgorsze. Więc nie zawsze jest tak, że opony używane są złe, ale to loteria, jak z samochodem, a może i nawet większa. Mi się udało akurat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...