Skocz do zawartości
zzizzy

The Elder Scrolls V: Skyrim

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda normalnie.

 

The Elder Scrolls V: Skyrim - pierwsze konkrety! - U.V. Impaler - 8 stycznia 2011

 

I co mnie zasmuciło:

Level-scaling, czyli automatyczne dostosowanie siły przeciwników do umiejętności naszego śmiałka, będzie obecny w grze, ale w stosunku do poprzedników, zostanie on znacznie rozwinięty. Skyrim będzie na bieżąco sprawdzać nasze dokonania i dostosowywać się do nich. Przykład: kobieta prosi nas o odnalezienie porwanej córki. Gra sprawdza, które podziemia odwiedziliśmy i umieszcza dziewczynkę tam, gdzie dotąd nie zawitaliśmy, jednocześnie dobierając takich przeciwników, by stanowili oni wyzwanie dla bohatera.

Głupie rozwiązanie imo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem nowy opis i muszę przyznać, że podoba mi się mechanizm zarządzania zadaniami - omówiona sytuacja, gdy sklepikarz który miał dla nas zlecenie ginie (bo go zatłukliśmy pod mostem) a interes przejmuje jego siostra i dalej ma dla nas to zadanie, jest fajna. Ponadto ciekawie zapowiada się swoboda gry - jakiś algorytm pilnuje, by gra sprawiała wrażenie dynamicznej i udaje losowość zdarzeń. Jeżeli dobrze zrozumiałem, niezależne postacie będą mogły nas lubić lub dażyć niechęcią i odpowiednio reagować na to co robimy.

 

Coś mi się zdaje, że główny wątek fabularny będzie jedynie dodatkiem do "życia" w świecie gry - mnóstwo rzeczy będzie pseudolosowych i zadania od niezależnych postaci mogą mieć różny przebieg. Swoją drogą nie rozumiem, czemu nie stworzono jakiegoś AI połączonego z systemem symulowania rozmowy na zasadzie bota + syntezatora mowy dla postaci niezależnych. Jak by twórcy dali im pseudowolną wolę, AI i syntezator mowy, to mogliby naprawdę żyć po swojemu. Syntezatory mowy języka angielskiego prezentują dziś wysoki poziom.

Edytowane przez Nicolass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

YuuCom - przeczytam linkowany wczesniej artykul po angielsku z GI, bo to, co ci kolesie z tego smiesznego portalu wypisali jest strasznym splyceniem...

 

Widze własnie ;). level scaling tak mnie denerwował ale modami da sie to chyba naprawić. Właśnie fajnie jest jak nie możemy wszędzie pójść i niektóre stworzenie są nie do pokonania a niektóre pękają jak bańki.

 

Obek to dziwna gra - wydawał sie krapem ale dzięki modom inaczej na niego patrzyłem ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie dokładnie tak samo jak z TES 4: Oblivion. Szumne zapowiedzi, wspaniałe pomysły, ogromny hype i recenzenci liżący tyłek Bethesdzie, a w rzeczywistości będzie to taki sam crap jak Oblivion. Zapewne modderzy poprawią to co złe i może zrealizują chociaż część pomysłów z tych przehype'owanych zapowiedzi.

 

Nie ma co się podniecać. Oblivion też miał być wspaniały, a jak wyszło w praniu to ten kto grał, to wie.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na przykład zbroje i walka na wierzchowcach? Zbroja została wycięta i sprzedawana później jako DLC, walki na koniach nigdy nie otrzymaliśmy. Mylisz się costi. Zapowiedzi a efekt końcowy były znacznie różne.

 

To akurat drobiazg, ale zgadzam się, różnice były znaczne, nawet pod względem grafiki (pamiętacie filmiki sprzed premiery, dynamiczne cienie itd?). Oczywiście później moderzy ulepszyli grę, ale niedosyt pozostał. Ja więcej czasu spędziłem na testowaniu modów niż na samą grę (której ostatecznie nie ukończyłem, bo mi się znudziła). Bardzo lubię gry z otwartą strukturą świata sterowanego przez komputer (taka namiastka wirtualnej rzeczywistości), dlatego mam nadzieję, że Skyrim nie zawiedzie.

Edytowane przez przemo3642
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zauważyliście, że następca Obliviona doczekał się w końcu dobrej jakości screenów. Poniżej 3 najciekawsze - reszta tutaj facebook.com/TheElderScrolls (są też fajne nowe arty).

 

PS: Czy tylko mi się wydaje, że choć grafika jest dobra, to tekstury wołają o pomstę do nieba niską rozdzielczością? To jakaś plaga chyba, że deweloperzy boją się tekstur HQ - czemu w grze nie może być trybu "Ultra" dla tekstur o jakości HD? To tak dużo kosztuje? Ja rozumiem, że optymalizacja pod konsole i słabsze konfiguracje, ale litości! Pozostaje jak zwykle liczyć na mody typu Texture Pack...

post-124915-0-88506000-1297650430_thumb.jpg

post-124915-0-80708600-1297650446_thumb.jpg

post-124915-0-35515100-1297650461_thumb.jpg

Edytowane przez Nicolass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwin mysl o "wszechobecnym lowpoly", bo jakos nie bardzo rozumiem.Poza tym polecam lekture calego artykulu, a nie tylko analize screena pod lupa. ;)

 

Tzn ze wszedzie widac pelno kanciastych obiektow zbudowanych z malej ilosci poligonow:) to mialem na mysli, a do tego co pisza w artykule podchodze ze wielkimmmm dystansem. Bajki opowiadane przez deweloperow (zwlaszcza bethesde) przed premiera gier potrafia byc bardzo barwne i interesujace ;)

 

To akurat drobiazg, ale zgadzam się, różnice były znaczne, nawet pod względem grafiki (pamiętacie filmiki sprzed premiery, dynamiczne cienie itd?). Oczywiście później moderzy ulepszyli grę, ale niedosyt pozostał. Ja więcej czasu spędziłem na testowaniu modów niż na samą grę (której ostatecznie nie ukończyłem, bo mi się znudziła). Bardzo lubię gry z otwartą strukturą świata sterowanego przez komputer (taka namiastka wirtualnej rzeczywistości), dlatego mam nadzieję, że Skyrim nie zawiedzie.

 

Wlasnie to samo przytrafilo sie mnie. Tak to juz jest jak zamiast gotowego i doszlifowanego produktu dostaje sie kupe w proszku. Czekanie na mody a pozniej zamiast grac kompletuje sie liste modow, sprawdza kompatybilnosc jednego z drugim, zaczyna sie testowanie, zaczynasz grac i w miedzy czasie wychodzi kupa aktualizacji bo wlasnie sie odkryto jakies bugi w modzie. Gry nie skonczylem bo mi sie znudzila, zostalem zasypany modami bez ktorych granie nie mialo wiekszego sensu.

Edytowane przez Carson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszych screenach z Obliviona bylo naj... blooma i HDR od diabla, w czasach, gdy ten efekt dopiero sie "urodzil" i wywolywal powszechne WOW. Tym razem pokazuja cos, co jest blizsze faktycznemu wygladowi gry (na oko, oczywiscie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszych screenach z Obliviona bylo naj... blooma i HDR od diabla, w czasach, gdy ten efekt dopiero sie "urodzil" i wywolywal powszechne WOW. Tym razem pokazuja cos, co jest blizsze faktycznemu wygladowi gry (na oko, oczywiscie).

 

Tak, tylko nie chodzi nawet o to, że zamieszczone powyżej screeny nie są tak ładne jak te "przedpremierowe" z Obliviona, ale one są zwyczajnie na poziomie "popremierowego" Obliviona. Niektóre scenerie z gęstwin leśnych z Obliviona prezentują się podobnie te powyżej (abstraciach!ąc od kolorystyki), nawet bez modów. Dlatego, ja nie wierzę, że to jest "faktyczny wygląd" i mam nadzieję, że to tylko "wypadek przy pracy".

 

Przesadzacie, ładnie wygląda na tych screenach. A i tak ważniejsze są na przykład animacje postaci, efekty oświetlenia. Które w Oblivionie jak pamiętamy nie powalały, może na nowym silniku będzie nowa jakość. ;)

 

No co ty, wygląda to bardzo źle jak na grę AD 2011: wszystko kanciaste, słabe textury a mała ilość polygonów (zwłaszcza koron drzew, traw, zarośli) wręcz przywodzi na myśl gierki z poprzedniej epoki, w których płaskie bitmapy "emulowały" obiekty 3d... można by tak długo wymieniać. Dokładnie to samo mieliśmy w Obku, tyle że kilka lat temu były zupełnie inne kryteria oceny grafiki.

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Aż miło będzie fallout-a kolejnego zobaczyć na tym silniku.

Dokładnie, ja pod tym kątem śledzę ten temat, bo TES to nie moje klimaty.

 

 

To co widać w filmiku miejscami na prawde świetne - skały, drzewa, roślinność, oświetlenie, ale są i beznadziejne elementy, jak choćby rzeka, czy droga w miasteczku (kocie łby), która bardziej płaska by być nie mogła. Aż sie prosi o teselacje, bo Heaven pokazał jak kocie łby powinny wyglądać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeka wygląda dziwnie, liczę, że to po prostu niedorobiony fragment (nienapisany do końca shader). Co do kocich łbów - jeśli mówisz o miasteczku w środku filmiku, to tam droga jest wyłożona kamiennymi płytami i IMHO wygląda dobrze.

Podejrzewam, że takie rzeczy jeszcze będą wykańczać przed premierą, bo to w zasadzie kosmetyka.

 

Natomiast ogólna prezencja gry świetna - cudny las, wreszcie przyzwoite animacje postaci. No i motyw przewodni zasługuje na oddzielne pochwały - jak dla mnie jest boski, mógłbym go słuchać w kółko. :)

 

To gdzie ten preorder? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...