Skocz do zawartości
zzizzy

The Elder Scrolls V: Skyrim

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, Skyrim to prowincja Nordów na wzór europejskiej Skandynawii. Poza górami i śniegiem nie ma tam żadnego zróżnicowania. Jednak lore, a to co zrobią twórcy gry to dwie różne sprawy. Może jakieś urozmaicenie tej krainy będzie, do Skyrim można porównać wyspe Solstheim z Blood Moon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież było powiedzane przez twórców, że proces produkcji jest ok ~5 lat (do daty premiery). Skoro Obek miał premierę wiosną 2006 to by się zgadzało i nad grą (nowym silnikiem) pracują od zakończenia prac nad Obkiem. Jeden z twórców przyznał, że silnik jest nowy i "zajebiaszczy". Poza tym nie mogli się doczekać, aż będą mogli światu ogłosić, że pracują nad nowym TES-em (w sumie już ponad 4 lata).

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden z twórców przyznał, że silnik jest nowy i "zajebiaszczy".

 

W sumie ciekawa sprawa zważywszy na fakt, że ostatni raz Bethesda używała własnego engine'u w czasach Daggerfalla (1996), od Morrowinda używali już obcego Gamebryo. Tym bardziej dziwi mnie niedawny press release, w którym jasno mówią, że nie używają silnika ID Tech 5 od id. Z tego wynika że chyba naprawdę mają własny silnik. Czasy kiedy gros silnika mogła napisać jedna osoba (koniecznie 'Carmack' w nazwisku ;)) już minęły i jest to obecnie nie lada inwestycja.

 

Dlatego myślę, że Bethesda chce z nowym Obkiem wytoczyć naprawdę duże działo, na którym z pewnością planuje zarobić sporo ;).

Edytowane przez alCatraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowali się na autorski silnik pewnie ze względu na koszty (koszt licencji obcego silnika + spore modyfikacje pod RPG) i produkcje, w których go wykorzystają. A z tym, że tylko Carmack potrafił silnik napisać bym polemizował, jest wielu wybitnych i nawet lepszych programistów/wizjonerów. Jestem przekonany, że ujrzymy na nim kolejną część Fallout-a.

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jaja z tym wykozystaniem silnika takiego czy owakiego :)

Skoro znacznie biedniejsza polska firma developerska CITY interactive potrafila wykupic CryEngine 3

to niby dlaczego Bethesda nie mialaby na to kasy skoro ich produkcje sa kilkukrotnie wieksze niz te z naszego rodzimego studyjka ?

Tu na bank nei chodzi o kase , no chyba ze ktos tam w Bethisda szczedzi kazdego centa :/

 

b.t.w

 

CryEngine 3 bylby najlepszym silnikiem dla nastepcy Obliviona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy silnik do fps nada się do rpg. Mimo wszystko to trochę inna konstrukcja gry, więc mogą być jakieś problemy o których nie wiemy.

 

A niby co ma byc nie tak? I tu sie lazi po swiecie i tu ;) Wiadomo, ze trzebaby go troche poprzerabiac i IMHO tu jest pies pogrzebany - latwiej sie pisze cos od zera niz przerabia i dostosowuje istniejacy kod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie teraz nie ma czegoś takiego jak silnik graficzny tylko jest to silnik graficzno-fizyczno-dziekowo cos tam cos tam. Widac to było w Falloucie 3 gdzie gracz czuł, że to jest silnik Obka, bo mechanika gry w wielu miejscach o tym przypominała. Ja bym najchętniej zobaczył coś z DirectX 11 i teselacją, co by rozwiązać problem rysowania dalekich obiektów.

 

No i liczę, że zgodnie z tradycją Moderzy będą mieli pełną swobodę.

Edytowane przez Nicolass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A niby co ma byc nie tak? I tu sie lazi po swiecie i tu ;) Wiadomo, ze trzebaby go troche poprzerabiac i IMHO tu jest pies pogrzebany - latwiej sie pisze cos od zera niz przerabia i dostosowuje istniejacy kod.

 

Dokładnie o tym mówiłem, wydawało mi się, że to jest oczywiste ;). Możemy sobie gdybać, na pewno nie przyszedł człowiek z ulicy i powiedział, że robimy własny silnik, tylko jest to poparte analizą i budżetem. Pewnie stwierdzili, że i tak trzeba by wiele rzeczy przerabiać, poza tym skąd mają wiedzieć, że dany silnik spełni ich oczekiwania ? Nie wiedzą dopóki nie kupią licencji i zaczną grzebać, nawet jak są jakieś rozruchowe licencje to trochę czasu to zajmuje. Jak powiedziałem na pewno też chcą go wykorzystać w innych produkcjach i po prostu tak wyszło taniej, prościej a poza tym jest to bardzo fajne i ambitne wyzwanie dla programistów. Jeszcze jest masę innych aspektów ;) Sam silnik CryEngine sprawdzać się będzie dla firm, które chcą zrobić FPS-a, bo oferuję on praktycznie wszystko out-of-the-box i nie trzeba nic dorabiać. Można się skupić na esencji, czyli pomyśle i treści, szybciej zrealizować produkt (albo szybko się dorobić kosztem jakości ;p). Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetłumaczcie sobie tekst, jaki znajdzie się na stylizowanej okładce Game Informera ;)

 

W najnowszym numerze (który wydany będzie około 10 stycznia) znajdzie się obszerny, 14-stronicowy ekskluzywny materiał dotyczący najnowszej odsłony serii TES.

 

We hope you enjoy the mysterious cover. And don't worry. The inside of the magazine has over 20 screenshots that show off Skyrim in all its glory, along with a 14-page article on the new gameplay, engine, story and setting for this latest Elder Scrolls epic.

Więcej informacji tutaj.

Edytowane przez zzizzy
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aj tam silniki i inne ciach!ly... Mi teskno za fabula! a z tym coraz slabiej w gierkach ;/

 

Fabuła może i jest. Tyle że o zgrozo na 1ep serialu/anime/kabaretu.

A że ostatnio dorwałem Obka to czekam na następną część. Ale po tym jak skroi się maraton ME,ME2 i ME3 i może DA i DA2 [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

The Elder Scrolls V: Skyrim - pierwsze konkrety! | PurePC.pl

 

W najnowszym numerze czasopisma Game Informer, którego tematem przewodnim miała być piąta odsłona serii The Elder Scrolls, pojawiły się nareszcie pierwsze konkrety dotyczące gry. Jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji zapowiedzianych na 2011 rok, będzie kontynuować tradycyjne podejście do cRPG z otwartym światem i swobodą działania, niemniej pewne zmiany są nieuniknione. Redaktorzy Game Informer dowiedzieli się o The Elder Scroll V: Skyrim całkiem sporo, ale chyba nie wszystkie informacje mogą ucieszyć fanów cyklu, szczególnie zaś ciepło wspominanego Morrowinda. Bethesda Softworks na pewno nie zamierza też iść w kierunku monumentalnego The Elder Scrolls II: Daggerfall, choć planuje wprowadzić do gry nowe możliwość np.: rzemiosło czy uprawę roli. Niestety, level-scalling nie zostanie zniesiony lecz mocno przebudowany i podobnież dobrze przemyślany. Pojawią się także dzieci oraz mnóstwo mniejszych bądź większych nowości. Co z tego wszystkiego wyjdzie, zobaczymy za kilka(naście) miesięcy - zresztą sami przeczytajcie co planują twórcy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I mamy pierwsze zdjęcia Skyrim'a (z gazety). Link do forum:

Elder Scrolls V Skyrim Pics

Zdjęcia w pierwszym poście.

 

Wygląda obiecująco, klimatycznie. Co najlepsze, nie ma samych śniegów. Teraz jeszcze trzeba zobaczyć jak się ten nowy świat rusza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają całkiem sympatycznie, co najważniejsze będą różne lokacje, nie tylko śniegi. Mogliby tylko puścić paczkę screenów już oficjalnie, bo jakość skanów jest średnia.

Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć w wyższej rozdziałce póki co nie znalazłem, ale jest za to świeżutki filmik Z Todem H. gdzie boss pokazuje swoje studio, w którym Bethesda tworzy gry - m.in. Skyrim.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/10/video-behind-the-scenes-of-skyrim.aspx

 

Wprawni mogą zobaczyć cała mapę i kilka zdjęć oraz konceptów, przewijających się w tym 5 minutowym filmiku. Zawsze to coś :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/14/the-sounds-of-skyrim.aspx

 

Nie lubię ichniego playera... cały czas mi się Flash wykrzacza, a poza tym, jakość głosu co jakiś czas spada dość mocno.

Edytowane przez zzizzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Post pod postem? No cóż ;)

 

Dołączona grafika

 

Given its northern location and extreme elevations, Skyrim's climate is more prone to snowfall than Cyrodiil. To create realistic precipitation effects, Bethesda originally tried to use shaders and adjust their opacity and rim lighting, but once the artists built the models and populated the world the snow appeared to fall too evenly. To work around this problem, they built a new precipitation system that allows artists to define how much snow will hit particular objects. The program scans the geography, then calculates where the snow should fall to make sure it accumulates properly on the trees, rocks, and bushes.

Wygląda spektakularnie!

 

Więcej tu: http://www.gameinformer.com/games/the_elder_scrolls_v_skyrim/b/xbox360/archive/2011/01/17/the-technology-behind-elder-scrolls-v-skyrim.aspx?PostPageIndex=1

Edytowane przez zzizzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...