Skocz do zawartości
Pr0^^ | LoleX*

Profesjonalne myszki - rozmowy, opinie, porady

Rekomendowane odpowiedzi

Yy. I w czym on jest lepszy od Qck? Że twardy jest? To nie 5L jest dobry, tylko Icematy to kupa .... dla .....

Nie pisałem, że QcK jest zły, wręcz przeciwnie, jest bardzo dobry, uniwersalny, nie kłopotliwy w użytkowaniu.

 

Po prostu 5L radzi sobie lepiej niż szklane, np. Icematy przy porównywalnej cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Aerial, bo już prawie zamówiłem Copperheada - jednak wezmę pr0, mam nadzieję, że nie pożałuję.

BTW: Ależ ona obłędnie wygląda! Już nie mogę się doczekać, heh...

Jeżeli kogoś to interesuje, kupuję za 180zł.

Tez mi sie ta mysz podoba i lepiej by mi pasowala kolorem obecnie. A tak w ogole to ona zostala wypuszczona glownie z mysla o Mac'ach z tego co tam widac na stronce. Krzykliwy design diamondbackow by sie na tej platformie mogl nie przyjac.

A jeszcze w kwestii wygladu, najlepiej wyglada z tym padem razera bialym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmodyfikowałem technikę wykrywania akceleracji/interpolacji sprzętowej rozdzielczości myszy i odkryłem że jednak A4tech X-718F ma 1800 dpi [ dokładnie 1840 dpi - 920 pix po przejechaniu ok 0,5 cala czyli 12,7 mm ] a nie 2000 dpi . Mysz trzeba ustawić w tryb 1600 dpi.

 

Poprzednio w trybie 2000 dpi rysowałem przylegające linie i w razie przeskoczenia o 1 pix za dużo dopuszczałem powrót w przeciwną stronę o 1 pix . Obecnie rysuję pojedyńcze piksele przylegające do siebie bez możliwości korekcji w razie opuszczenia piksela. W trybie 2000 dpi nie byłem w stanie narysować nawet 10 pix w przylegającym rzędzie w trybie ustawionym na 1600 dpi już się da ( 20 pix bez problemu dalej oczywiście to kwestia wytrwałości :P ).

 

Na chwilę obecną mysz A4Tech X-718F ma 1800 dpi

 

ps. zastosowano prostą technikę przeskoku po kilku pix ( ~4 ) +1 pix dodany przez elektronikę aby po przejechaniu 1 cala wyszło to 2000 dpi ( właściwie wychodziło więcej ale myślałem że po prostu nie potrafię zrobić testu tak dokładnie )

 

ps2. a przed zakupem spodziewałem się tego bo zastosowano z tego co wiem sensor tej samej firmy co w diamond back ( 1600 dpi ) firmy agilent , dalej wnioskując można powiedzieć że jest to po prostu identyczny sensor co Razer DiamondBack

 

---------------------------EDIT---------------------------

Przetestowałem jeszcze w pionie .... ~1800 dpi i tryb 1600 to raczej będzie pewnik bo w tym trybie nie miałem problemu z 10 pix ( dalej oczywiście kwestia gapienia się w ekran i wciskania kolejnych pikseli )

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rewelacja, nie powiem. Widać Razer trochę (to mało powiedziane) się przecenia, ale cóż... Za jakość trzeba płacić...

Niezłe metody testowe Kyle. Dobra robota.

 

Jakby kogoś interesowały wrażenia po kupnie Razera pr0 1.6, to myszka będzie w piątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... Zastanówmy się teoretycznie

 

2000DPI - 2000 punktów na cal. Zakładamy że mamy do czynienia z kwadratem. Oznacza to 45 punktów w poziomie na 25mm. Czyli mniej więcej przesunięcie o 1 mm to przesunięcie o 2 piksele. Znaczy to że przesuwając mysz o 0,5mm powinniśmy zachować precyzję co do pixela :wink: nie mam zielonego pojęcia czy da się w praktyce sprawdzić DPI, w momencie kiedy ruszamy o pare cm i kilkadziesiąt pixeli, dowiadujemy się tylko czy mysz przy tym "teoretycznym" DPI jest w stanie zachować jako tako prezycję - tzn czy odczyty z optyki są w stanie mniej więcej wytaczać przebywaną drogę... Nie wiem czy logicznie myślę, mogą to być bzdury więc z góry dzięjuję za korekcję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm.... Zastanówmy się teoretycznie

 

2000DPI - 2000 punktów na cal. Zakładamy że mamy do czynienia z kwadratem. Oznacza to 45 punktów w poziomie na 25mm. Czyli mniej więcej przesunięcie o 1 mm to przesunięcie o 2 piksele. Znaczy to że przesuwając mysz o 0,5mm powinniśmy zachować precyzję co do pixela :wink: nie mam zielonego pojęcia czy da się w praktyce sprawdzić DPI, w momencie kiedy ruszamy o pare cm i kilkadziesiąt pixeli, dowiadujemy się tylko czy mysz przy tym "teoretycznym" DPI jest w stanie zachować jako tako prezycję - tzn czy odczyty z optyki są w stanie mniej więcej wytaczać przebywaną drogę... Nie wiem czy logicznie myślę, mogą to być bzdury więc z góry dzięjuję za korekcję.

cyt: Oznacza to 45 punktów w poziomie na 25mm.

 

Nie ... jak ... 2000 dpi to musi być 2000 punktów/pikseli/impulsów na 25,4 mm w poziomie i tyle samo w pionie więc w calu kw. ( 1x1 cal - 2,54 cm x 2,54 cm ) mamy 2 tys x 2 tys = 4000000 pikseli/punktów

 

cyt: Czyli mniej więcej przesunięcie o 1 mm to przesunięcie o 2 piksele.

 

Nie. Przesunięcie o 1 mm to 78,74 pikseli ( .... czyli ja testując mysz ~2000 dpi robiłem pojedyńcze przesunięcia rzędu 1/78 mm )

 

cyt: Znaczy to że przesuwając mysz o 0,5mm powinniśmy zachować precyzję co do pixela

 

Czyli już wiesz czemu nie ;) ( na podstawie tego co wyżej napisałem )

 

cyt: nie mam zielonego pojęcia czy da się w praktyce sprawdzić DPI

 

Da się co udowodniłem ( potrzebne jeszcze testy wykrywające interpolację i akcelerację i testy na akcelerację wst. )

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rewelacja, nie powiem. Widać Razer trochę (to mało powiedziane) się przecenia, ale cóż... Za jakość trzeba płacić...

Niezłe metody testowe Kyle. Dobra robota.

To akurat mnie nie dziwi. Tzn nie pojawialy sie tu zarzuty co do precyzji a4techow tych nowych, czy ilosci dpi. Tego nikt nie kwestionowal. Roznica polega na ksztalcie (imo gorszym), ale glownie na jakosci wykonania i uzytych materialach - stad roznice w cenie (no i firma).

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ... jak ... 2000 dpi to musi być 2000 punktów/pikseli/impulsów na 25,4 mm w poziomie i tyle samo w pionie więc w calu kw. ( 1x1 cal - 2,54 cm x 2,54 cm ) mamy 2 tys x 2 tys = 4000000 pikseli/punktów

Nie jest to więc DPI - dots per inch... 2000 DPI = 2000 punktów na 1 cal kwadratory, i jest to standardowa definicja dla drukarek, wyświetlaczy, wiec nie widze powodu dla ktorego dla myszy mialoby byc calkowicie inaczej...

 

a nie sory, fakt, chodzi o linie calową.

Edytowane przez Sarkazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To akurat mnie nie dziwi. Tzn nie pojawialy sie tu zarzuty co do precyzji a4techow tych nowych, czy ilosci dpi. Tego nikt nie kwestionowal. Roznica poleka na ksztalcie (imo gorszym), ale glownie na jakosci wykonania i uzytych materialach - stad roznice w cenie (no i firma).

Ale jednak o te 160 dpi oszwabili kupujących ... no i praktycznie trzeba pracować na ustawieniu sprzętowym 1600 aby mieć by piksel .

 

Nie jest to więc DPI - dots per inch... 2000 DPI = 2000 punktów na 1 cal kwadratory, i jest to standardowa definicja dla drukarek, wyświetlaczy, wiec nie widze powodu dla ktorego dla myszy mialoby byc calkowicie inaczej...

 

a nie sory, fakt, chodzi o linie calową.

ps. w drukarkach jest identycznie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale skoro otrzymujemy już te ~80 pixeli z przesunięcia o milimetr, to jak sprawdzić czy sensor naprawdę tyle ma? Czym odróżnisz prawdziwe 2000DPI od 800DPI + mnożenia odległości w sterownikach?

Bo kiedy zastosujesz mnożenie to będzie Ci przeskakiwało o więcej niż 1 piksel na ekranie ( nie przykleisz piksela do piksela [ czasem sytuacja ma miejsce co kilka pikseli w zal. od współczynnika mnożenia jaki zastosowano - np. sprzęt 800 dpi dane prod. 1200 dpi czyli trzeba na 2 pix jeden dodać ] - tym sposobem wykryłem uszukane 2000 dpi na A4tech gdzie raz na 4 pix był przeskok +1 czyli ....

 

W Saitek Gaming Mouse zastosowano inną technikę ... a mianowicie akceleracji co jeszcze prościej udało mi się wykryć ... B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie zabawa skończyła się na 800DPI. Powyżej kursor lata jak dżapsy w okopach wspierane artylerią... Po co to komu, nie licząc "pr0 graczy".

Nie potrzeba dużej prędkości aby zobaczyć że 800 dpi do FPS to mało ( nie ma przeskoku by piksel ). Oczywiście zależy wiele od rozdzielczości ... właściwie to jest takie "combo" prędkość-rozdzielczość.

 

Nie chodzi tutaj o "pro" graczy tylko o komfort/wygodę ... w ogóle grę ... kiedy mamy przeskok na monitorze 1680x1050 o te kilka pikseli to w BF2 nie ma sensu się bawić w snajpera bo w nic nie trafimy ( na duży dystans ) .

 

Na myszy 400 dpi i rodzielczości 1024x768 ( muszę tego zgrzempo-monitora wywalić/zmienić ) w BF2 na zabawie w snajpera trafienie kogoś na drugim końcu mapy to był cud ... celownik przeskakiwał pomiędzy wrogami ( LOL ) Na A4tech 1800 dpi "gość" już jest trupem w chwili celowania .... no dochodzi jeszcze % trafień itd. ale wiesz o co chodzi.

 

W UT ( szybka gra gdzie trzeba dać większą czułość ) po prostu widać jak to 400 dpi skacze ( 1024x768 ) ... myślisz że 800 dpi w 1280x1024 wystarczy ? .... NIE !

Trza miec skilla a nie elo pro myszki ;)

Skill to jedno a sprzęt-kajdany to co innego :wink:

 

Hmm... Cs 1.6 + 1600x1200 + Tracer 400(800?) DPI. Normalna czułość 1, około 0,5 metra potrzebne do pełnego obrotu. Wynik - idealne celowanie, perfekcyjne AWM. Czułość 10, do obrotu potrzeba pare cm. Kursor przeskakuje o 2 pixele, czułość jest CHORA i nie jestem w stanie wskoczyć na skrzynie po awm bo skręcam za bardzo. Zupełnie nie rozumiem twoich zarzutów co do tych DPI. Większość ludzi gra na low/med sensie... DPI - mit jak dla mnie.

Trochę mylisz pojęcia ...

 

Jeśli teraz masz czułość 1 przeskok by pikel i aż pół metra ( !!! ) na pełny obrót .... to przy myszy 800 dpi i tych samych ustawieniach będziesz potrzebował 0,25 m na obrót ( też będzie by piksel) .

 

ps. czy Ci przeskakuje by piksel to lepiej sprawdź FRAPS - świetnie się do tego nadaje

 

ps2. myślę że na czułości 10 to będzie przeskakiwało o wiele wiele więcej niż 2 pix ..... FRAPS will tell YOU ( polecam odpowiednie powklejanie w paint ( lub innym graf ) i policzeniu pix w powiększeniu

 

ps3. W UT na myszy 400 dpi 1024x768 czułość w grze ~4-5 miałem przeskoki o 5 pix ( zamiast 1 czyli o 4 za dużo ) , na myszy 1840 dpi mam by piksel przy tej samej prędkości ( czułość w grze ~1.5 )

 

To mi powiedz czemu pr0 gracze zarabiający kupe kasy grają na archaicznych microsoftach z 400 dpi...

Nadal ???? :lol: Cóż to znaczy siła przywiązania ... Wiesz ja na myszy 400 dpi też "załatwiałem" przeciwników z myszami 1600+ dpi .... i wiesz co .... teraz robię to szybciej B) ( na krótkie dystansy praktycznie nic się nie zmieniło ale na dalsze , lub techniki wymagające większej dokładności zmieniło wyraźnie na + )

 

Jak będę potrzebował 0,25m na pełny obrót, to będę musiał skoczyć do sterowników (tak jak to zrobiłem z copperheadem) bo nie będzie się dało grać... 400DPI wystarcza do gry low/med co widać po graczach którzy od lat grają na Microsoft IE 3.0 (np. w cs team pentagram), i jakoś nie narzekają na jakiekolwiek przeskakiwanie...

Pewien mądry człowiek ( tytuł doktora z wyróżnieniem na uniwersytecie Maxa Plancka w Berlinie ) kiedyś powiedział : jedzmy g.... 2 miliardy much nie może się mylić :wink:

 

A tak bardziej serio .... jeśli nie przeszkadza im tak powolny ruch do komfortowej gry ( ten tytuł może nie wymaga szybszego - nie grałem ) .... to fajnie . Jeśli mają jakieś tam gubienie ( co 2-gi pix przeskok - w co wątpię na tak małej prędkości) i tego nie widzą ... to też fajnie. Ten temat to temat woda ( wiesz czemu Ci odpowiadam w tej kwestii w pojedynczym poście ). Przeskok 5 pix w UT na 1024x768 przy myszy 400 dpi i czułości 4-5 to FAKT nie do zaakceptowania dla mnie .

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Cs 1.6 + 1600x1200 + Tracer 400(800?) DPI. Normalna czułość 1, około 0,5 metra potrzebne do pełnego obrotu. Wynik - idealne celowanie, perfekcyjne AWM. Czułość 10, do obrotu potrzeba pare cm. Kursor przeskakuje o 2 pixele, czułość jest CHORA i nie jestem w stanie wskoczyć na skrzynie po awm bo skręcam za bardzo. Zupełnie nie rozumiem twoich zarzutów co do tych DPI. Większość ludzi gra na low/med sensie... DPI - mit jak dla mnie.

 

Skill to jedno a sprzęt-kajdany to co innego :wink:

To mi powiedz czemu pr0 gracze zarabiający kupe kasy grają na archaicznych microsoftach z 400 dpi... Edytowane przez Sarkazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli teraz masz czułość 1 przeskok by pikel i aż pół metra ( !!! ) na pełny obrót .... to przy myszy 800 dpi i tych samych ustawieniach będziesz potrzebował 0,25 m na obrót ( też będzie by piksel) .

Jak będę potrzebował 0,25m na pełny obrót, to będę musiał skoczyć do sterowników (tak jak to zrobiłem z copperheadem) bo nie będzie się dało grać... 400DPI wystarcza do gry low/med co widać po graczach którzy od lat grają na Microsoft IE 3.0 (np. w cs team pentagram), i jakoś nie narzekają na jakiekolwiek przeskakiwanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja wam moge powiedziec ze normalnie na necie uzywam 2000 , na bilardzie 400 (dla precyzyjnosci :D ) , a na ceesesie na 800x600 gram na srodkowej diodzie (800dpi) mowa oczywiscie o G5,

moge jeszcze powiedziec ze troche musze sie nazonglowac z jej waznikami gdyz w css musze to zakazdym wyjmowac zeby byla leciutka :D a normalnie full obciazenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja wam moge powiedziec ze normalnie na necie uzywam 2000 , na bilardzie 400 (dla precyzyjnosci :D ) , a na ceesesie na 800x600 gram na srodkowej diodzie (800dpi) mowa oczywiscie o G5,

moge jeszcze powiedziec ze troche musze sie nazonglowac z jej waznikami gdyz w css musze to zakazdym wyjmowac zeby byla leciutka :D a normalnie full obciazenie.

Ustaw sobie na stałe 2000 dpi a prędkość przemieszczania dopasuj w CS / bilardzie ( zmniejszenie wartości czułości [ BF2, UT i inne jakie znam ] = mniejsza prędkość ale większa dokładność ).

 

Mysz zawsze powinna pracować na max rozdz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie zabardzo bo nawet jak ustawie na 1 to to za szybko leci , ja gram na low sensie tak wiec potrzebna mi lekka myszka i duzo przestrzeni na 800x600 tej roznicy niewidac z tymi twoimi pikselami

Mysz zawsze powinna pracować na max rozdz.

heh nawet niewiesz jak przydatna jest zmiana rozdz w locie Edytowane przez mR4ZI3L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie zabardzo bo nawet jak ustawie na 1 to to za szybko leci , ja gram na low sensie tak wiec potrzebna mi lekka myszka i duzo przestrzeni

Aha więc w tej gierce nie da się mniej niż jeden .... to co innego . ( zwykle da się wpisać "ułamki " we wspomnianych wiele razy przezemnie UT i BF2)

heh nawet niewiesz jak przydatna jest zmiana rozdz w locie

No ja jej używałem raczej z ciekawości :wink: No przydaje się jeszcze do dobierania optymalnego sensu w grze ( zmniejszam - zwiększam i natychmiast widzę czy lepiej się gra ... następnie jak już wiem czy - czy + to daję max rozdz. sprzętową a zmniejszam/zwiększam czułość w grze ).

----------------------------------------------------------

 

Do kolejnych zalet A4tech można zaliczyć zapamiętywanie ( sprzętowe ) ustawionej rozdzielczości - nie przestawia się nawet po całkowitym odłączeniu zasilania ..... pamięć wbudowali czy co ... :)

 

ps. A4tech X-718F -> 1800 dpi :wink:

 

---------EDIT-----------

Ile mA biorą Wasze myszy ( Razer i nowe Logitech ) ?

 

A4tech X-718F - z 5V 100 mA

Logitech MMW - z 5V 50 mA

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...