Skocz do zawartości
Pr0^^ | LoleX*

Profesjonalne myszki - rozmowy, opinie, porady

Rekomendowane odpowiedzi

Precyzja może być większa niż co do piksela. Weźmy grę z włączonym antyaliasingiem ... tutaj można przesuwać obiekty o mniejsze odległości niż całe pojedyncze piksele ... więc precyzja (w 3D z AA ) może rosnąć w nieskończoność tak samo jak AA ( aby zobaczyć większą precyzję niż co do jeden pix musi być odpowiednio wysoka dokładność wyświetlania ). Wszystko można zobaczyć na zrzutach ekranowych z gier. Całe zjawisko większej dokładności niż co do 1 pix objawia się na częściowo zapalanych pikselach co ma miejsce przy AA i niewielkich ruchach ( o dany bardzo mały kąt w środowisku 3D będącym środowiskiem wektorowym a nie rastrowym )

 

W 2D kiedy przemieszczamy kursor największa precyzja jest skończona i ogranicza się do "by piksel" ... bo nie ma tutaj AA .... ale może być w przyszłości jeśli ktoś na to z np. Microsoft wpadnie :wink: (lub środowisko przeglądania zasobów stanie się w pełni trójwymiarowe z oczywiście AA )

Coś mi się wydaje, że AA rozumiesz jako dodawanie nowych pikseli - co jest oczywiście bzdurą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że AA rozumiesz jako dodawanie nowych pikseli - co jest oczywiście bzdurą.

NIE .... nie uważam że aa jest dodawaniem nowych pikseli ( bo niby jak skoro rozdzielczość końcowa jest stała ).

 

ps. to zagadnienie (AA w 3D multisamplingiem i supersamplingiem) znam dosyć dokładnie więc mnie nie obrażaj :wink: Swoją drogą w supersamplingu jak renderujesz do 1600x1200 to przy odpowiedniej precyzji ( chyba 4x ) obraz jest rasteryzowany do 3200x2400 a następnie skalowany w dół do 1600x1200 i "wyrzucany" na monitor więc można powiedzieć że w środku procesu renderingu piksele "dodawane" są ... ale na końcu oczywiście nie bo rozdzielczość wyświetlana jest stała.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, to jak chcesz przesunac obiekt o odleglosc mniejsza niz o piksel? ;)

 

Przypominam, ze z CPU (ktory m.in zajmuje sie myszka) wychodza dane w normalnej rozdzialce, a dopiero karta graficzna rasteryzuje to do wyzszych rozdzialek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, to jak chcesz przesunac obiekt o odleglosc mniejsza niz o piksel? ;)

 

Przypominam, ze z CPU (ktory m.in zajmuje sie myszka) wychodza dane w normalnej rozdzialce, a dopiero karta graficzna rasteryzuje to do wyzszych rozdzialek.

No jak to jak ... myszką ! :wink:

 

Wyobraź sobie że oglądasz świat mając przed oczyma kratownicę o skończonej rozdzielczości. Przekręć głowę tak aby skraj obiektu przesunął się po tej kratownicy o odległość mniejszą niż szerokość całego piksela/kratki.

 

Efekt będzie taki że w klatce początkowej krawędź obiektu będzie wypełniała piksel np. o numerze 128 (pix 129 100% kolor tła a pix 128 100% kolor obiektu) od lewej strony licząc .... w klatce drugiej ( po przesunięciu o 1/2 pix) krawędź obiektu będzie zachodziła na połowę piksela kolejnego (czyli 129 przy przesunięciu głowy w lewo ... obiekt przesuwa się w prawo) czyli będzie on (pix 129) miał wartość średnią pomiędzy kolorem tła a kolorem obiektu [50% kolor obiektu i 50% kolor tła] (można to zobaczyć tylko przy aa ... i to w miarę dokładnym).

 

... czy muszę robić screeny czy popiszecie się finezją ? :wink:

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oglądałem microsofta,wcale nie ma głośnego kliki.a nawet jakby miał to co to szkodzi?dla mnie jakbym miał kasę żeby go kupić-nic to nie znaczy

Tobie nie szkodzi, a mnie szkodzi. Zamierzasz prowadzic dyskusje na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak to jak ... myszką ! :wink:

 

Wyobraź sobie że oglądasz świat mając przed oczyma kratownicę o skończonej rozdzielczości. Przekręć głowę tak aby skraj obiektu przesunął się po tej kratownicy o odległość mniejszą niż szerokość całego piksela/kratki.

 

Efekt będzie taki że w klatce początkowej krawędź obiektu będzie wypełniała piksel np. o numerze 128 (pix 129 100% kolor tła a pix 128 100% kolor obiektu) od lewej strony licząc .... w klatce drugiej ( po przesunięciu o 1/2 pix) krawędź obiektu będzie zachodziła na połowę piksela kolejnego (czyli 129 przy przesunięciu głowy w lewo ... obiekt przesuwa się w prawo) czyli będzie on (pix 129) miał wartość średnią pomiędzy kolorem tła a kolorem obiektu [50% kolor obiektu i 50% kolor tła] (można to zobaczyć tylko przy aa ... i to w miarę dokładnym).

 

... czy muszę robić screeny czy popiszecie się finezją ? :wink:

Wszystko pieknie, tylko zapominasz o jednej rzeczy - polozenie kursora jest podawane jako wspolrzedne (x,y), czyli np. (128,956). Po przejsciu przez AA i AF polozenie owego kursora nadal musi byc takie samo, a nie np. (127.5,956). A poniewaz najmniejsza niepodzelna jednostka obrazu jest piksel, to nie da rady przesunac kursora o mniej niz piksel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pieknie, tylko zapominasz o jednej rzeczy - polozenie kursora jest podawane jako wspolrzedne (x,y), czyli np. (128,956). Po przejsciu przez AA i AF polozenie owego kursora nadal musi byc takie samo, a nie np. (127.5,956). A poniewaz najmniejsza niepodzelna jednostka obrazu jest piksel, to nie da rady przesunac kursora o mniej niz piksel.

Nie jest tak - w środowisku 3D określona ilość impulsów z myszy (np. 1600 na cal) daje obrót o jakiś kąt ("kamery" czyli tego miejsca z którego patrzysz) ... a określona ilość pikseli ( w tym tych "niepełnych" ) jest jedynie następstwem i dlatego obraz może się przemieścić np. o 551,33 piksela (co będzie widać jako podbarwiony ten ostatni piksel bo będzie miał kolor obiektu w 33% i kolor tła w 77% ... oczywiście bez AA zobaczysz zmianę o okrągłe 551 pix bo dokładność jest tak niska że nie będzie zmiany barwy pikseli na krawędzi ).

 

W grach 3D wszystko jest wektorowe ...

 

W obecnym 2D (pulpit windows XP) jest jak piszesz - po pikselu ... zawsze całkowita ilość.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW. viewpointu chyba? ;)

tak :wink:

 

 

Jeśli popatrzysz na te dwa obrazy w b. dużym powiększeniu to zobaczysz że pionowe piksele na krawędzi ściany ( czarnej ) są na obrazie niższym bardziej przyciemnione więc zmiana położenia "świata 3D" nie odbyła się o okrągłą ilość pikseli. A nawet na obrazie wyższym minimalnie widać ... ale widać że pozycja początkowa też nie jest "idealnie zgrana" bo też jest minimalne przyciemnienie tła ... ale nie tak widoczne jak na obrazie niżej .

 

Dołączona grafika

 

ps. ciemno brązowy (niemal czarny) kwadrat w lewym dolnym rogu każdego z dwóch obrazów to róg ściany a czerwony fragment dywanu to tło ... obraz był renderowany przy 4xaa ( i 8 lub 16x AF - nie istotne tutaj )

 

ps2. obraz to PNG zrobiony chyba rok temu przeze mnie (UT) więc wykluczamy skutki kompresji stratnej której tutaj nie ma

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o Omega OM217, 1600 dpi, laser, gumowa powłoka, kształt MS... no i ta cena ~30 zł (!). Ciekawe jak się sprawuje w boju, bo wygląda na bardzo ciekawą propozycję. Sam się zastanawiam, czy jej nie łyknąć z czystej ludzkiej ciekawości i zrobić jej małego testa... :wink:

 

Dołączona grafika

 

http://allegro.pl/item294947098_mysz_laser...dla_graczy.html

Edytowane przez Boxster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wreszcie Sidewindera :)

 

Duze pudelko, skladajace sie z plastikowego, otwieranego blistra z tekturowa obwoluta, przez ktore mozna obejrzec myszke i cable holdera.

Przyznam, ze chwile zajelo mi kminienie jak to sie wlasciwie otwiera - w koncu dalem sobie spokoj z kombinowaniem i rozerwalem tekture :lol2:

Chyba to bylo jedyne wyjscie...

 

Minus za brak CD ze sterownikami w opakowaniu, trzeba sobie sciagnac z netu.

 

Pierwsze wrazenie - mycha jest wielka. Zdecydowanie nie nadaje sie do prowadzenia jej palcami, trzeba na niej polozyc lape. Wykonana jest z czarnego plastiku o satynowym polysku, srodkiem biegnie blyszczacy bordowy pasek, boki sa zas wykonane z matowego "gumoplastiku" (chyba to jest plastik, ale w dotyku przypomina gume).

Scroll i boczne przyciski sa aluminiowe.

Scroll jest umiarkowanie szeroki, posrodku ma chropowata powierzchnie ulatwiajaca obracanie. Skok przy obracaniu ma bardzo wyrazny (moze nawet troche za bardzo, ale mozliwe tez, ze to kwestia przesiadki z IE 4.0, ktory ma kolko bez skoku), wciska sie bezproblemowo, ale przypadkowe wcisniecie przy obracaniu jest raczej niewykonalne.

Pionowe umieszczenie bocznych przyciskow to przeblysk geniuszu - jest to niesamowicie wygodne i intuicyjne. Przyciski sa wyraznie wyczuwalne i nie ma szans przypadkowo wcisnac niewlasciwego, czy obu naraz. Jak na moje dlugie paluchy to moglyby byc przesuniete jeszcze odrobinke do przodu, ale to detal, nawet w obecnej pozycji wciska mi sie je wygodnie. Gorny chodzi troche za ciezko jak na moj gust, ale licze ze sie wyrobi. Przed bocznymi przyciskami jest jeszcze przycisk do nagrywania makr w trakcie gry i konfigurowania funkcji Quick Turn (mozliwosc obrocenia sie w grze o 180* za nacisnieciem klawisza).

Lewy i prawy przycisk maja delikatny, niezbyt glosny klik (w porownaniu z IE 4.0 sa wrecz cichutkie) o milym odglosie. Mozna spokojnie oprzec na nich palce bez ryzyka przypadkowego nacisniecia.

Zaraz za kolkiem sa 3 przyciski do regulacji dpi, ktore mozna sobie ustawic w sterowniku (domyslnie 2000, 800 i 400 dpi). Jeszcze dalej, pod srodreczem, jest przycisk, ktory w XP sluzy do wlaczenia panelu konfiguracyjnego myszki (w Viscie otwiera chyba folder z zainstalowanymi grami). Wbudowany wysiwetlacz LCD jest milym ficzerem - umieszczony jest w takim miejscu, ze gdy trzyma sie dlon na myszce jest doskonale widoczny miedzy kciukiem i palcem wskazujacym. Nie siweci sie caly czas, po jakims czasie od nacisniecia przycisku od dpi gasnie. Wlacza sie po nacisnieciu przycisku dpi lub jak sie ruszy myszka po dluzszym okresie nieaktywnosci (ok. minuty).

 

Teraz cable holder: pudelko o wymiarach 10.5x4x3.5cm, ciezkie i z gumowa podstawa, wykonane z czarnego, matowego plastiku. W sordku miejsce na odwazniki (3x10g i 1x5g) i dwa dodatkowe komplety slizgaczy. Fajna rzecz. Kabel od myszki jest dosc standardowej grubosci i dosc sztywny, wiec taki holder moze sie przydac.

 

A propos ciezarkow - sam nie korzystam, bo bez nich myszka wazy mniej-wiecej tylko co IE4.0. Szufladka w myszke jest uwalniana przyciskiem na spodzie, odwazniki siedza w niej pewnie i nie ma szans, ze wyleca. Sama szufladka jest po prawej stronie, przesunieta nieco w tyl w stosunku do srodka myszy - dodatkowe obciazenie nie jest wiec na srodku.

 

Slizgaczami sie jeszcze nie bawilem, na razie jade na standardowych (szarych, sa jeszcze biale i czarne), na QCK sa calkiem ok, slizg jest przyjemny, choc nie bez pewnego oporu.

 

Co do softu - integruje sie ze standardowym apletem Panelu Sterowania, wiec na fantazyjny wyglad nie ma co liczyc. Jest za to bardzo funkcjonalny - ustawienia dla wszystkich przyciskow (domyslne + oddzielne dla wybranych aplikacji), edytor makr (mozna w nim przypisac sekwencje skladajaca sie z klawiszy klawiatury, myszy - w tym przyciskow dpi - wraz z odstepami czasowymi) i mozliwosc ustawiania dpi pod kazdy z trzech przyciskow (200, 400, 800, 1000, 1600 lub 2000 dpi). Jak juz wspominalem, trzeba go sobie zassac z netu, bo w komplecie nie ma plytki (wazy 14 MB).

 

Pierwsze wrazenia - jest zajebiscie. Jak troche pogram to napisze jak sie w grach sprawuje ;)

 

Pare szybkich, porownawczych fotek do IE4.0 (od jakosci sie prosze odczepic, byly robione szybciorem na Auto przy slabym swietle, wiec aparat polecial w iso na maksa - na dniach zrobie jakies lepsze fotki):

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z klikiem to jest tak, że jeżeli jest północ to nawet słyszalny jest pot wydobywający się spod pachy.

Nie mówiąc już o kliku mikrostyku.

 

No ja nie wiem, u mnie tam po cichu splywa :-) Natomiast niestety bede upieral sie przy swoim, ze sa "kliki" i "kliki" i o polnocy tez nie da sie wszystkich wrzucic do jednego worka. Np dla mnie bardzo przyjemny jest klik mx310 mx518 i jakiegos tam optyka MS (w pracy ma kolezanka, ale nie pamietam co to za model) to jest klik miekki, o nieduzym skoku i taki zupelnie nie przeszkadza w nocy czy za dnia. "Klikiem" niedobrym byl dla mnie (jest) klik Habu, dosc duzy skok i to juz o polnocy zamienia sie w kanonade. Kompa mam w sypialni wiec zona bedzie mi marudzic ze jest za glosno, szczegolnie strzelanie z M1 Carbine w DOD:S wymaga szybkiego kliknia seriami ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio stwierdziłem, że nadszedł czas zmiany myszki na coś lepszego niz a4tech swop3 za 16zl icon_wink2.gif, przyznam ze komputera używam głownie do internetu i gier... dlatego potrzebuje porady która z wypatrzonych przeze mnie myszek najlepiej nadaje sie do grania

 

oto moje typy:

Logitech mx400 (mój faworyt)

Logitech mx610/620 (czym sie różnią oprócz tego ze 620 ładniejsza?)

Microsoft Laser Mouse 6000

 

w ostateczności rozważam też:

microsoft habu (podobno świetna, choć nie specjalnie podoba mi sie jej wygląd)

microsoft Intellimouse Explorer 3.0 (nawet ok, tylko jakość wykonania podobno niciekawa)

A4tech X750f (średnio mi sie podoba)

 

Czy dobry jest ten mx400??

Która będzie najlepsza, jeśli to możliwe to proszę o uszeregowanie ich (od najlepszej) i krótką charakterystykę...

PS. Prosze o pomoc, bo im wiecej czytam fora tym bardziej jestem zdezorientowany :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro już masz prawie 200 [Habu] do wydania to może warto rzucić okiem w stronę Razera? Tak za 150 zł można dostać Diamondback'a 3G, za trochę więcej Lachesis. Habu to też niby taki pół-Razer ale w tym przedziale cenowym najważniejsza jest chyba wygoda. Możemy dać Ci linki do setki testów a potem kupisz i nie będzie Ci pasowała do ręki :/

 

Jeśli już mamy czegoś szukać do powiedz przynajmniej czy chcesz mysz do trzymania samymi palcami czy taką na której kładziesz całą dłoń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do laptoka kupiłem najpierw jakieś gó...o firmy pc_line czy jakoś tak. Ale jak bateria padła po 2 tygodniach to powiedziałem dosyć i zakupiłem Logitech VX Revolution Laser ( do notebooka), Mysz wielka jak nie do laptoka. Trzyma się świetnie, praworęczny jestem i poprostu gdy ją trzymam w ręku to "nie mam kciuka" jest tak dopasowana że ... normalnie jest fantastyczne miejesce na kciuka hmmmm... masa. Jest bardzo precyzyjna, a nie używam żadnej podkładki tylko raz blat stołu, raz prześcieradło, raz wykładzina (przypuszczam że szmaciane podkładki będą z tą myszą zjebiaszcez mada faka). Działa bez zarzutu. zdarza się zagrać w strzelane gry (lecz nie na full to tylko laptok) i powiem szczerze że za 3 miechy składam blaszaka do gier i zamierzam kupić taką samą myszkę do niego, bo po prostu jest zajebiaszcza.

Edytowane przez Hesos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A cos od Logitecha albo Microsoftu (te Razery i Habu jakos specjalnie wizualnie mi nie podchodza, wygladaja troche biednie i staromodnie przy nowoczesnych kształtach Logitech'ów), chyba ze dzieli je przepaść do Razer'ów? Podoba mi sie IE3.0 al nie wiem czy bedzie odpowiednia do gry w rozdzielczosci 1920x1200?

PS. Nie jestem jakims ekstremalnym graczem hardcorowcem <_<

Edytowane przez VR6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysz ogolnie trzymam palcami, ruchy wykonuje nadgastkiem.

Duże myszy to nie dla Ciebie, wiec odpusc sobie MX518/G5 logitecha, Habu i IE 3.0 tez sa nie za bardzo dla Ciebie w takim wypadku... Kup coś małego.

Podoba mi sie IE3.0 al nie wiem czy bedzie odpowiednia do gry w rozdzielczosci 1920x1200?

BTW do takiej rozdzialki jak podales IE3.0 odpada.

IMO Razer Krait to najlepszy wybór, jeżeli nie potrzebujesz dodatkowych przyciskow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto wymieniać X-718BF na Kraita?

 

Nie tyle co nie jestem zadowolony z wytowru A4Techa, co ciągnie mnie do iście legendarnego Razera (a muszę dołożyć 75zł).

 

Jw. rozdziałka 1920x1200.

Edytowane przez Vidi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak ogólnie opinia o myszach na bluetooth? nie jestem zawodowym graczem, raczej sporo siedzę w necie, office, photoshopie i jakichś cudach co mi są na zajęcia potrzebne. W tej chwili używam bardzo wygodnej w użyciu A4tech R7-70, ale ze względu na optyke (często odmawia posłuszenstwa na nierownych powierzchniach) i na zasieg, ktory nie jest najlepszy, a w obecnosci innych radiowych myszek (logi v70) jeszcze spada, chce ją zmienić.

Potrzebne mi przede wszystkim zasięg, możliwośc działania na przeróżnych powierzchniach i pare konfigurowalnych przycisków (najlepiej pod kciukiem)

Z tego względu myśle o myszy laserowej, a bluetooth byłby wygodny ze względu na brak dongla (ten od A4techa juz raz sie rozleciał, na szczęście udało się go poskładać). Co powiecie o tej?

http://allegro.pl/item303110000_mysz_logit...h_polecam_.html

 

Inne myszy które mi się podobają ze względu na design, lecz nie mają bluetooth to

MX620,

VX Revolution (ale ona chyba jest sporo mniejsza?)

 

//edit

obmacałem VX revolution (chociaż tylko przez opakowanie) i jest jednak za mała. za to zakochałem się w kształcie mx1000.. ktoś ma ją może w wersji bluetooth??

Edytowane przez ainaruth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...