Skocz do zawartości
Slayer

Geforce 6600 GT - AGP

Rekomendowane odpowiedzi

milan: dzwonilem dzis do nich i uslyszalem, ze jesli dzis zamowie to w poniedzialek bedzie...

 

Zlozylem zamowienie, okaze sie :)

a ja gadałem też z nimi i mi powiedzieli że nie ma już i w tym roku nie będzie... tyle i lipa a w kraku nigdzie nie ma już tych kart...

Pewnie dzwoniłes do PCP, a Reset np. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezle jaja, zamowilem dzisiaj w nocyw istore tego leadteka;) niby jutro beda mieli w poniedzialek beda wysylac we wtorek u nas :) ale nie wiem czy nie wycofam sie...chyba mozna nie? w Arescie we wrocku maja to miec dzisiaj albo jutro tez, no i ciekawostka, w sklepie w prolinie tez sie pojawila ta karta :) tylko narazie w centrali ja maja:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tyle kasy to gainward... chociaz za taka kase to kupisz 6800... wiec proponuje leadteka ;) firma jest dobra , poza tym kumpel mowil ze cichy dosyc wentylator, a na sparkla duzo osob narzeka pod wzgledem halasu oczywiscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko ile wat bierze 6600GT?? na agp oczywiście bo licze właśnie czy mi zasiłka wystarczy 8)

szczelam :)

patrzac po tym jak się grzeje to mysle ze nie więcej jak 40 W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mr_selfdestr: wlasnie o ten wykres mi chodzilo :)

 

Dopiero teraz zauwazylem, ze tam jest 6800, a nie 6600 :oops:

 

W takim razie 6600GT bedzie ciagnal tak jak mowisz kolo 40W (ma wysokie taktowania, wiec moze IMHO brac ciut wiecej niz zwykle 6800).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domell ma racje. 8potokow maja GF6600 i 6600GT, roznia sie jedynie taktowaniem.

PFK: To FXy maja 4x2.

4 potoki maja jedynie GF 6200, ktore sa nastepcami fx5200

Tak se prezentuje rodzina Geforca z serii 6:

GF 6200 to 4 potokowiec (4x1)

GF 6600, GF6600GT oraz GF6800LE to 8 potokowce (8x1)

GF6800 to 12 potokowiec (12x1)

GF6800GT i GF6800Ultra to 16 potokowce (16x1)

Jesli ktos nadal niewierzy ze GF6600 ma 8 potokow prosze zajrzec na ponizsze linki:

1. http://sklep.benchmark.pl/pelny_13978.html

2. http://www.sirius.pl/product.php?action=in...&id=11892&sid=1

3. http://pclab.pl/art12187.html <----- artykul o karcie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to masz polowiczna racje:

 

 

We spoke with NVIDIA about this revelation, and they confirmed to us that the NV43 can only output four pixels per clock. The internal pipeline structure allows for eight pixels to be operated on per clock cycle, but due to the cut down pixel output engine structure, it is only able to write four pixels at a time. The GeForce 6600GT does appear to have eight pixel shader/texture units, which means that it’s not a strict 8x1 design, or a 4x1 design. It’s a hybrid design that is aided by a feature that NVIDIA refer to as a “Fragment Crossbar”. The fragment crossbar essentially assigns the pixels final processing stages to any available pixel output engine (also known as a ROP unit). This basically aids the GPU’s efficiency by removing the possibilities of pipeline stalls and allowing the pixel shading units to work with a high efficiency. This is quite a smart design, and real world performance is certainly not affected by the hybrid structure to the NV43 GPU.

 

i tutaj test z innej strony:

http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/nv...3/index.php?p=7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie (Domell, Grzesiek_KB, PFK) skąd takie wnioski wysuwacie? chyba nie na podstawie domysłów :)

 

Moja recenzja (szokoda, że nie może się pokazać już dzisiaj na internecie) jest napisana i napiszę tutaj jej fragment (neico przerobiony) w sprawie GF 6600.

 

pisze z głowy - bo nie mam artykułu w domu :)

Od czasów GF FX 5800 / 5900 użytkownicy zaczęli się pilniej przyglądać ilości potoków w kartach graficznych nVidii. Jest to już dzisiaj pewne, iż GF FX 5900 (XT / Ultra) posiada nie 8 potoków na jedno TMU, lecz 4 potoki na dwie jednostki TMU. W artykule traktującym o kartach graficznych na PCI-E pisaliśmy już o pewnych wątpliwościach co do ilości potoków w GF 6600 (GT). Jest jakiś sposób by to sprawdzić? Tak wydajność Fill Rate to jest główne narzędzie badające ilość potoków w danej karcie graficznej.

 

Testy 3D Marka pomimo iż mierzą ten parametr i różnice, których się możemy spodziewać występują, jednak sposób oraz wartości jakie prezentuje są bardzo niezrozumiałe z logicznego punktu widzenia. Lepszym do tego celu okazuje się malutki program Fill Rate Tester, który służy tylko i wyłącznie do pomiaru wydajności Fill Rate. Działanie tego programu z grubsza opiera się na nakładaniu kolorów oraz pojedynczych, podwójnych, potrójnych oraz poczwórnych tekstur. Zobaczmy jak się prezentują wyniki:

 

Nałożenie jednej tekstury to zadanie proste. Wydajnośc teoretyczna wynosi:

częstotliwość taktowania * ilość potokow.

GF 6800 ma rdeń taktowany zegarem 325 MHz

325 x 12 = 3900

Jak widac wynik się zgadza (zawsze jest jakby pewna sprawność :) )

W przypadku nakładania podwójnej tekstury przy architekturze posiadającej jedną jednostkę TMU na potok powinniśmy dostać spadek o 50% wyniku single - w końcu do nałożenia jest dwa razy więcej tekstur. Jeśli karta posiada na jeden potok dwie jednostki TMU wówczas nie powinniśmy zaobserwować spadku (bardzo marginalny - w granicach błędu pomiaru). Wówczas do pracy (w przeciwieństwie do trybu single) są zaciągane jednostki TMU.

Tryb Triple oraz Quad przy architekturze z jedną jednostką TMU ukazuje spadek odpowiednio o 66% oraz o 75% (2/3 oraz 3/4). W przypadu architektury z dwiema jednostkami TMU karta może zachowywać się różnie - wówczas tak naprawdę od producenta zalezy jak zaimplementował te rozwiązania. Możemy obserowować spadek podbny jakby to był w przypadku karrt z jedną jednbostką TMU, lub np. w trybie TYriple może być tylko połowicznie wykorzystywany teksturowanie za pomocą jednostek TMU. Generalnie tryb SWingle oraz multi słuzy do okreslenia architektury (jeśli mowa o 1 lub 2 jednostki TMU), zas tryb triple oeraz quad utwierdzania się w tym co wcześniej było napsiane i zbadania czy producent dorbze wykorzystuje możliwości układu.

 

 

Fill Rate GF 6800 (12x1)

Single - 3736

Dual - 1887

Triple - 1258

Quad - 943

 

Fill Rate GF 6800 LE (8x1)

Single - 2342

Dual - 1179

Triple - 787

Quad - 591

 

Fill Rate GF 6600 GT (4x2 ????? )

Single - 1968

Dual - 1853

Triple - 1204

Quad - 926

 

Radeon 9800 PRO (8x1)

Single - 2539

Dual - 1358

Triple - 902

Quad - 618

 

 

 

Przypatrzmy się teraz na wyniki GF 6800 (12x1)

Single / Dual => 3736 / 1887 = 1,979 = 2

Single / Triple => 3736 / 1258 = 2,969 = 3

Single / Quad => 3736 / 943 = 3,961 = 4

 

Bardzo ładnie wychodzi, że karta ma architekturę z jedną jednostką TMU. Prawda ? :) Spadek wydajność iest dokłądnie taki jakiego oczekiwaliśmy.

 

GF 6800 LE (8x1) - układ który POWINIEN się zachowywać dokłądnei tak samo jak GF 6600 (GT) pod warunkiem ze 6600 ma 8 potoków.

 

Single / Dual => 2342 / 1179 = 1,986 = 2

Single / Triple => 2342 / 787 = 2,975 = 3

Single / Quad => 2342 / 591 = 3,962 = 4

 

Dokladnie takie same stosunki jak w przypadku GF 6800 (12x1)

 

 

Przypatrzmy się zatem na wyniki GF 6600 GT (mam nadzieję, że dla wszystkich jest oczywiste, żę GF 6600 oraz 6600 GT to te same układy - różnią się jedynie taktwoaniem i zastosowanymi pamięciami :) )

Jeśli ma 8 potoków - wyniki powinny byc takie same jak w przypadku GF 6800 LE

 

Single / Dual => 1968 / 1853 = 1,062 = 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Single / Triple => 1968 / 1204 = 1,634 = 1,5

Single / Quad => 1968 / 926 = 2,125 = 2

 

Widać ? :)

Wyraźnie udowadnia to, żę GF 6600 (GT) nie ma 8 potoków. Ma ich napewno 4 i na każdy taki potok posiada dwie jednostki TMU.

 

Ktoś zapyta - jakie to ma znaczenie?

Generalnie bardzo małe. Tak naprawdę wydajność drastycznie spada w momencie kiedy na ekranie mamy jedną teksturę. W ekrmalnych przypadkach w momencie, kiedy załóżmy ściana jest wykonana z wysokiej jakości tekstury i patrzymy sie tylko na nią to wydajność możę być wręcz tragiczna.

 

Obliczmy jeszcze wydajność z 1 MHz GF 6600 oraz GF 6800 LE

 

Fill Rate GF 6800 LE (8x1)

Single - 2342 / 300 MHz = 7,8

Dual - 1179 / 300 MHz = 3,93

Triple - 787 / 300 MHz = 2,62

Quad - 591 / 300 MHz = 1,97

 

Fill Rate GF 6600 GT (4x2)

Single - 1968 / 500 MHz = 3,916

Dual - 1853 / 500 MHz = 3,706

Triple - 1204 / 500 MHz = 2,408

Quad - 926 / 500 MHz = 1,852

 

Oczywiście wyników single nie można bezpostrednio porównywać jednak wyraxnie widać, że architektura 4x2 jest nieco mniej sprawna niż 8x1. choć oczywiście tutaj ma wplyw szerokośc szyny pamięci (a dokładniej jej przepustowość), jednak pewne zależności pozostają.

 

Skąd zatem twierdzenie jakoby GF 6600 (GT) miał 8 potoków ? :)

Zaś co do redaktorów z Beyond 3D to generalnie powiem tak. Odwalili kawał dorbej roboty - lecz niestety troszkę sie bali z wyciągnięciem wniosków. Chodzi oczywiśćie o tryb Triple oraz Quad. Kwestia w tym, że nVidia inteligentnie zaciągnęła jednostki TMU do pracy w tych trybach, czego nie zrobiła w przypadku GF FX 5900.

 

W razie wątpilwości proszę pisać. :)

 

 

Update

Co do Rivy czy np. Everesta.

Czy nie jest dla Was podejrzane, że Riva jak cały czas istniała stosowała taktowania rzeczywiste dla pamięci podczas podkręcania? Teraz nagle stosuje "efektywne". Dlaczego W GF 6800 Można zablokować trzy quady i pozostawić tylko jeden, zaś w GF 6600 Windows już nie wstaje po zablokowaniu jednego "niby-quada" ?

 

Everest już nie raz udowodnił, że nie ma się nim sugerować w 100% - ot chodźby :

Szyna AMD Athlon XP:

400 MHz x 5,5 (AIDA 32 - w Everescie poprawili) - kiedy tak sie skłąda, że mój Abit chodzi na szynie 200 MHz i na 400 MHz to tak niebałdzo :)

Wydajność pamieci zależna od jej ilości.

Duże rozrzuty w mierzalności programu

Jest jeszcze kilka bugów - ale już nie pamiętam.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powyzszego tekstu wynika, ze jednak lepiej kupic 6800LE...?

Cena podobna, pewne 8 potokow, wielkie mozliwosci OC no i mozliwosc odblokowania dodatkowych potokow... Cena ~1050zl

Wiesz za 900 złotych do gier typu Far Cry, Doom III to najlepiej GF 6600 GT. Do HL2 czy rajdówek to już jest lepszy Radeon 9800 PRO. Zaś jeśli mamy możliwość wydać te 1000 zotych za GF 6800 LE i uda się nam odblokować dodatkowe potoki to wręcz rewelacja. Trzeba jedno zauwazyć - ładnie to wyszło w moim tescie. Nawet na 8 potokwach podniesienie taktowania rdzenia z 300 MHz na 325 MHz daje (jak na taką zmianę) dużego kopa wydajnosci. W GF 6600 tego nie zaobserwujemy. Podniesienie częstotliwości z 500 / 450 do 560 / 580 dało okolo 10%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisze, iz 6800LE jest lepszym wyborem. W sumie wiesz... Jesli masz na karte 900zl to wyzylujesz jeszcze te 150zl. Jak dla mnie, gdy operujemy takimi kwotami to juz mala roznica i jest ona do przelkniecia.

Jak dla mnie jesli 6600 bedzie tyle kosztowac to nie bedzie miala prawa bytu. A jeszcze jak sie dogadamy ze sprzedawca na test 6800LE (odblokowanie potokow) to juz rewelka!

Ja akurat sie nie umawialem. Kupilem w ciemno :lol: FART, CZYSTY FART!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...