Jump to content
Sign in to follow this  
AndyN

Gwarancja I Rękojmia - Jak To W Ogóle Działa?

Recommended Posts

Minęły 2 lata więc 22 miesiące chyba też.

 

Może spróbuj przez Komputronik.

 

Weryfikacjigwarancji dokonuje serwis autoryzowany Gigabyte na podstawie zakodowanej daty produkcji towaru w numerze seryjnym. 39 miesięczny okres gwarancji będzie honorowany od daty produkcji nie od daty zakupu zaś końcową datę określa dzień odbioru produktu do naprawy w autoryzowanym serwisie Gigabyte.

Edited by andrew777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minęły 2 lata więc 22 miesiące chyba też.

 

Pomylilem sie mialo byc 26 miesiecy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosiłbym o poradę. Mam możliwość kupna aparatu po całkiem dobrej cenie na allegro, który był nagrodą w konkursie - nowy, wszystko opakowane ładnie pięknie, panasonic. Jak ma się w takiej sytuacji gwarancja. Osoba, która go sprzedaje NIE otrzymała z wiadomych względów dowodu zakupu. Na www panasonica jest w warunkach gwarancji wyraźnie zaznaczone "Należy bezwzględnie zachować dowód zakupu Produktu wydany przez Sprzedawcę.". Oznacza to, że sprzęt mimo, iż nowy, oryginalny to nie przysługuje mu gwarancja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem wydają jakiś kwitek że dana rzecz była wygrana w konkursie i jest na niego gwara. To zależy od organizatora/sponsora konkursu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że nie wystawiono takiego "zaświadczenia" tej osobie. W pudełku jest karta gwarancyjna panasonica ale nie podbita. Osoba ta twierdzi, że gwarancja jest na podstawie naklejki na pudełku z nr seryjnym itp :/ Nie wiem czy istotnie tak jest, na pudełku może być co najwyżej data produkcji itd ale już okres gwarancji? wątpię. W poniedziałek zadzwonię na infolinię panasonica i zobaczę jak to wygląda.

Edited by LPKorn3324

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam problem związany z gwarancją, a raczej mają go moi sąsiedzi. Karta Asusa została zakupiona 16.06.2008, na ich stronie jest napisane:

Karty Graficzne i fizyczne - 3 lata - Wszystkie karty graficzne ASUS zakupione po 1 stycznia 2001 objęte są 3 letnią ograniczoną gwarancją. Natomiast jednoroczna gwarancja obowiązuje zakupy dokonane przed rokiem 2001. Gwarancja sprawdzana jest na podstawie numeru seryjnego umieszczonego na urządzeniu. Proszę skontaktować się ze sprzedawcą

Na papierze ze sklepu jest napisane, że sklep udziela 34 miesiące gwarancji (swojej). Karta zdechła jakiś tydzień temu, w sklepie odmówili jej przyjęcia (czy to na gwarancję, czy nawet żeby wysłać do producenta). Dodzwoniłem się na infolinie Asusa i tam bardzo "przyjaźnie" nastawiony pan poinformował mnie, że być może sklep zabezpieczył się w ten sposób (że może karta leżała na magazynie) i dlatego dali 34. Nie docierała do niego informacja, że na ich stronie są 3 lata, które jeszcze nie minęły, a w momencie kiedy zapytałem, czy sam mam to wysłać do nich, odpowiedział, że pewnie nikt nie będzie ze mną rozmawiał w tej sprawie...

 

Wiem, że na dyski twarde gwarancja producenta liczona jest od daty produkcji, ale każdy inny sprzęt elektroniczny zawsze liczony był od daty sprzedaży - chyba, że coś się zmieniło??)

 

Mam rozumieć, że jeżeli kupię kartę z 3 letnią gwarancją, która rok leżała w magazynie, padnie w 25 miesiącu użytkowania, to mi Asus powie, że gwarancję mogę w buty wsadzić, bo zostały 2 lata gwarancji, bo numer seryjny wprowadzili rok temu do swojej bazy??

 

Pierwszy raz spotykam się z czymś takim, nigdy nie miałem problemów z żadnym sprzętem, ma ktoś jakiś pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent decyduje od kiedy daje gwarancje, sklep ma obowiazek przyjac towar przez 2 lata od daty zakupu na podstawia niezgodności towaru z umową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pracowałem w sklepie to gwarancja była naliczana od dnia sprzedania sprzętu przez hurtownika do sklepu. Często miałem przez to niewygodne sytuacje z klientami i z hurtowniami.

Edited by SpectatorX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli sprawa leży, sytuacja zapewne jest taka jaką opisał SpectatorX, gwarancje sklepową liczą od daty otrzymania.

Kupowałem w tym sklepie kilka części, np na procesor intela zawsze dają 35 miesięcy, na płyty główne/grafikę 34, ram 36, kiedyś na dysk seagat'e dostałem 35 (wtedy seagate dawał 5 lat) - takie jakieś fanaberie.

 

Z drugiej strony gwarancja producenta zawsze była liczona od sprzedaży dla klienta końcowego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Czy ktoś orientuje się jak to jest obecnie - jeśli producent daje wieczystą gwarancję, a sklep 24 miesiące to co obowiązuje? Do kogo zgłosić się po terminie gwarancji sklepu? Padła mi karta Kingston 8GB, a gwarancja sklepu skończyła się 3 miesiące temu. Jeszcze do nikogo nie dzwoniłem i nikt niczego nie odmówił ale jest prawie północ i już teraz mnie to intryguje :) Generalnie chodzi o to co w sytuacji jak sklep odmówi przyjęcia na gwarancji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W całej unii europejskiej obowiązuje ustawa, która mówi o odpowiedzialności sprzedawcy w okresie 24 miesięcy od dnia zakupu przez konsumenta, później możesz się zgłosić do producenta.

 

Odpowiedni temat oczywiście masz TUTAJ ale lenistwo nie pozwala, prawda ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieczysta gwarancja obowiazuje tylko na czas produkcji danego podzespolu. Nie jest tak ze mamy ja x lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że to będzie najbardziej odpowiedni dział :

 

Witam. Zakupiłem dwa dni temu uszkodzony telefon.

 

W opisie aukcji było napisane, że telefon się nie włącza, a w skład zestawu wchodzi telefon model iphone , opakowanie. Do tego "stan wizualny jest pokazany na zdjęciu, ogólnie dobry," - tak napisał sprzedający.

 

- okazuje się jednak, że wyświetlacz ma rysy których nie widać na zdjęciach, brakuje kamerki w telefonie - została wyciągnięta, był rozkręcany i zalany (cały zardzewiały).

 

wydałem na to ponad 200 zł. potrzebny był mi wyświetlacz, ale jest w fatalnym stanie.

 

sprzedający jest firmą, wystawił mi paragon fiskalny. w opisie aukcji również można znaleźć "Licytujesz uszkodzony towar, bez gwarancji, bez prawa do zwrotu. "

 

Czy mam prawo zwrócić przedmiot?

Czy mogę skorzystać z oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ciągu 10 dni możesz wrócić każdy zakup dokonany w internecie bez podania przyczyny.

 

Ale czy na pewno dotyczy to przedmiotów używanych, uszkodzonych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy na pewno dotyczy to przedmiotów używanych, uszkodzonych?

 

Tak, ale dotyczy to zakupu od firmy, a nie osoby prywatnej.

Każdy zakupiony towar, który zostanie do Ciebie wysłany, ale nie dotyczy to licytacji.

Przy takim zwrocie płacisz za przesyłkę, a sprzedawca zwraca Ci pieniądze tylko za przedmiot, wysyłkę nie.

Towar powinien zostać zwrócony w stanie nienaruszonym.

 

dodatkowo:

"Dodatkowo jeżeli przedsiębiorca nie poinformował o możliwości zwrotu termin wydłuża się do max 3 m-cy."

 

http://www.goldenline.pl/forum/1235388/mozliwosc-zwrotu-zakupionego-towaru-na-allegro/s/1#26310544

Edited by cyrkiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale dotyczy to zakupu od firmy, a nie osoby prywatnej.

Każdy zakupiony towar, który zostanie do Ciebie wysłany, ale nie dotyczy to licytacji.

Przy takim zwrocie płacisz za przesyłkę, a sprzedawca zwraca Ci pieniądze tylko za przedmiot, wysyłkę nie.

Towar powinien zostać zwrócony w stanie nienaruszonym.

 

dodatkowo:

"Dodatkowo jeżeli przedsiębiorca nie poinformował o możliwości zwrotu termin wydłuża się do max 3 m-cy."

 

możliwość zwrotu zakupionego towaru na allegro - forum na grupie ALLEGRO - GoldenLine.pl

 

 

To może lepiej reklamować z tytułu niezgodności?

Na zdjęciach nie było widać, że została wyciągnięta kamerka z telefonu i że wyświetlacz ma rysy. W opisie sprzedający również nie podał, że nie ma kamerki....

 

Napisał, że po zakupie nie ma zwrotu.

 

Jest to firma, wystawił mi na to paragon fiskalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie napisał, że towar jest niekompletny i nie powiadomił kupującego o braku podzespołu to zgłaszasz niezgodność towaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takim zwrocie płacisz za przesyłkę, a sprzedawca zwraca Ci pieniądze tylko za przedmiot, wysyłkę nie.

Towar powinien zostać zwrócony w stanie nienaruszonym.

 

 

Za wysylke tez musi zwrocic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostałem odpowiedź od sprzedającego :

 

Witam,

 

pan sobie niech poczyta ustawy na ktorą sie powołuje, wyraźnie jest w niej powiedziane ze dotyczy przedmiotów nowych - a nie sprzedanych jako kup teraz - "jaja se pan robisz ze mnie"

 

ba,

 

w tej ustawie jest tez zapisane ze jesli sprzedający zaznaczył ze towar jest uszkodzony, zdięty jest z niego obowiązek rękojmi.

 

 

 

dlatego odmawiam panu zwrotu towaru, nie czuje sie zebym komus ograniczał jakieś prawa!

 

 

 

UZASADNIENIE.

 

W aukcji bylo wyraźnie napisane - telefon uszkodzony, na nic nie dawałem zapewnień, nie mozna mieć do mnie pretensji. Obraźliwe jest zaś stwierdzenia z pana strony ze pana oszukałem, "moze w pana rozumieniu kupując coś uszkodzonego spodziewa sie pan dobrego nie wiem... i pozostawiam to bez komentarza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z kolei mam inny problem. W czerwcu sprzedałem laptopa. W opisie aukcji zaznaczyłem ze udzielam 31dni gwarancji.

W momencie wysyłki sprzęt był 100% sprawny, wszystko działało. Po 2 tygodniach od otrzymania przesyłki kupujący poinformował o usterce w komuterze, więc w ramach gwarancji oddałem go do serwisu, pokryłem koszta naprawy komputera i odesłałem kupującemu.

 

Kilka dni temu (czyli po 5 miesiącach użytkowania) probelm z laptopem wystąpił ponownie.

Kupujący oddał sprzęt do serwisu bez mojej zgody, gdzie go rozkręcano/rozbierano i wystawiono mu diagnozę - uszodziło się to co w czerwcu, czyli karta graficzna.

 

Kupujący żąda odemnie zwrotu pieniędzy lub pokrycia kosztów naprawy w ramach rękojmi.

 

-jestem osobą fizyczną

-kupujący jest osobą fizyczną

-przedmiot został sprzedany przez 'kup teraz'

-usterka dotyczy układu graficznego, któryjest trwałym elementem płyty głównej(jest przylutowany) i w czerwcu został wymieniony na sprawny

 

W związku z tym mam pytania:

Czy jeżeli wywiązałem się z zobowiązań gwarancyjnych, kupujący ma prawo do rękojmi po upływie tej gwarancji?

Czy jeżeli nie załączyłem gwarancji w wraz z jej warunkami w formie pisemnej, to nieświadomie naprawiłem sprzęt w ramach rękojmi i teraz kupujący ma do niej prawo?

Czy jeżeli kupujący ingerował sprzęt(oddał do nieznanego mi serwisu - więc nie wiem czy to kompetentna firma) o czym poinformował dopiero po fakcie, to ma prawo do jakichkolwiek roszczeń?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jeżeli wywiązałem się z zobowiązań gwarancyjnych, kupujący ma prawo do rękojmi po upływie tej gwarancji?

Czy jeżeli kupujący ingerował sprzęt(oddał do nieznanego mi serwisu - więc nie wiem czy to kompetentna firma) o czym poinformował dopiero po fakcie, to ma prawo do jakichkolwiek roszczeń?

 

1. Ma

 

2. Juz nie ma.

 

 

Czyli stracil swoje uprawnienia ustawowe.

Edited by Cmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ale musze dopytac, bo gdzies mi odpowiedz dzwoni, ale nie wiem czy w tym kosciele.

 

Kupilem (Zamowilem) glosniki Microlab Solo 6C w karen.pl,

- Odbior osobisty w salonie komputronik

- Platnosc karta przy odbiorze

 

Jak rozumiem niezgodnosc towaru z umowa ma tutaj zastosowanie?

 

Niestety lewy glosnik nie dziala. ;/

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezgodność ma zastosowanie, bo sposób w jaki odbierałeś czy kupowałeś sprzęt nie ma na to wpływu. Dodatkowo umowa została zawarta na odległość czyli masz też 10 dni na zwrot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karen należy do Komputronika. Kiedy kupione i jaki sprzedawca widnieje na fakturze ? Wiele salonów Karen działało pod szyldem Komputronika.

 

@kkNd! Umowa została zawarta lokalnie ponieważ płatność była realizowana gotówką/bezgotówką w salonie. Dobrze mówię?

Edited by BuMeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

EDIT: W poprzednim poscie mnie oczywiscie zamroczylo, bo mialem napisac o zwrocie w ciagu 10dni. Niezgodnosc mamy zawsze.

 

No wlasnie tu jest problem...

Nie wiem czy moge skorzystac ze zwrotu towaru w ciagu 10dni.

 

Z drugiej strony moge skorzystac z niezgodnosci towaru z umowa.

Na szczescie podobno te same glosniki sa w drugim salonie, jutro do nich zadzwonie. Najgorsze ze musze do dygac ze soba... :mur: A malo nie wazy.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odebranie towaru to jedynie wykonanie zawartej przez internet umowy, czyli 10 dni obowiązuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamówienie a zakup to dwie różne fobie. Odebrałeś w sklepie, zapłaciłeś w sklepie i ten sam sklep wystawił Ci fakturę, skąd Wam się wzięło te 10 dni ?

 

Mnie mama uczyła, że nie ma umowy dopóki konsument nie zapłaci.

Edited by BuMeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.