Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Lato się zbliża- konsumpcja spadnie (albo pozostanie na porównywalnym poziomie), i ogólnie z tych farmazonów, które czytałem- to każda stacja niby ma ceny dumpingowe- ba, dopłaca do tego paliwa i zarabia jedynie na alkoholu i hot-dogach na nocne gastro.

Po prostu rżną ludzi w pupsko i tyle. Tak było, tak jest, tak będzie. Pamiętam, jak przed ostatnimi wyborami cena zatrzymała się bodajże na 5.11 i nie chciała drgnąć do wyników. :P

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez ręce przeszedł mi "auto szmat"- poza tym, że poświęcili (jak zawsze) dla VW jakąś tam część numeru. Do tego pieprzyli farmazony o tym, że wywalenie EGR kończy się obligatoryjnie zabraniem DR. A w Volvo V40 T5 AWD, jedynym minusem jest...

Brak wersji 4x4 z dieslem.

 

Fuck that shit. Nigdy więcej nie kupię tego badziewia, nawet na el papiero do culo się nie nadaje, bo papier śliski...

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnimi czasy z tych gazet kupuje tylko auto świat poradnik bo lubię czytać różnego rodzaju porady - mniej lub bardziej przydatne czy prawdziwe - albo jakieś artykuły o naprawach, usterkach itd.

Szczerze mówiąc w normalnych motorach, auto światach i innych 3/4 gazety mnie mało interesuje bo nigdy nie kupię sobie CLS Shooting Brake i drewniana podłoga w opcji za 22 patole mnie mało interesuje, tak samo jak to czy w nowym focusie przycisk od awaryjnych jest miękki czy twardy a uchwyt na kubek szorstki czy polakierowany.

Do tego ta masa bezużytecznych informacji jak wymiary czy przyspieszenie i wychwalanie jednego auta nad pozostałymi bo miało o 0.1 sec lepsze przyspieszenie albo o 0.5m lepsze hamowanie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O wiele bardziej podoba mi się styl papierowego TG aniżeli AŚ. Ba- nawet internetowe recenzje są na tyle dobre, że można zadać pytanie w komentarzach- i istnieje jakieś tam prawdopodobieństwo, że ktoś odpisze z sensem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszenie od 80 do 120 km/h czy ile tam sprawdzają też jest ciekawą informacją. Do setki mniej, ale jednak daje jakieś wyobrażenie o dynamice lub jej braku.

 

Nie kupuję pisemek motoryzacyjnych, czasami coś w ręce wpadnie i nieodmiennie rechoczę złośliwie nad marudzeniem, że przykładowo wadami Brery są duże spalanie i mały bagażnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już o gazetkach - ja to zawsze lubiłem AUTO Technike Motoryzacyjną. Ten kto czytał wie jak szczegółowo opisywano konstrukcje zawieszeń, silników. Zawsze był wykres charakterystyki silnika...było co czytać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gazety które zapatrują się na konstrukcje ubóstwiam- pod warunkiem, że jest do zrobione dobrze.

AŚ Poradnik straszy cenami na pół strony, niezrozumiałymi statystykami i że gulf jest da best. Koniecznie w 1.9TDI bez DPF- bo się zdupi jeżdżąc z rozpieprzonym osprzętem silnika i po jeździe na "polskiej ropie" i manualną skrzynią biegów (bo sprzęgło w DSG się psuje i samej skrzyni nie można naprawić u Zenka)+ gdzie części znajdziemy w warzywniaku za rogiem- gdzie prawda jest zgoła inna...

 

Po prostu styl pisania dziennikarzy "motoryzacyjnych" w większości tych gazet jest równy z poziomem Faktu i innych pisemek, których grubo ponad 75% stron zajmują obrazki... Jest co najmniej rozczarowujący. Ale to już materiał na inną dyskusję.

Edytowane przez KWS89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Testy testami ale spuszczanie się nad tym, że astra ma o 0,1 sekundy lepsze przyspieszenie od dajmy na to golfa czy kii i robienie z tego wielkiego plusa w podsumowaniu jest dla mnie śmieszne bo jest w granicach błędów pomiarowych i w warunkach drogowych dla zwykłego użytkownika niewyczuwalne a mimo tego nagminnie w każdej jednej gazecie tak wyglądają testy. Nikt za to nie ocenia tego ile będzie kosztowała naprawa podstawowych części w tych autach za rok czy dwa a to chyba jest dużo lepszy argument jeśli chodzi o zakup samochodu.

Generalnie te ich testy mnie nie interesują bo nigdy mnie nie będzie stać żeby iść do salonu i kupić auto za 80 czy 100tyś zł a nawet jeśli to na pewno nie będę tego robił na podstawie wypocin gościa z gazety za 2,5zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniałem spowalniacze u siebie w leonie, wpadł komplet tarcz ate power disc i klocki ate power pads, stare tarcze były już o 1mm cieńsze niż minimum jakie przewiduje producent... Oczywiście okazało się, że jest problem bo naklejane odważniki nie mieszczą się i ocierają o zacisk przy 15" alufelgach. Trzeba było stare zerwać ale na szczęście dzisiaj podjechałem do zakładu oponiarskiego i najcieńsze odważniki jakie mieli weszły na styk.

Teraz jeszcze zostało zrobić parę km na dotarcie

Edytowane przez Kacimiierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zapomnialem o takiej rzeczy ktora mnie tak wk**** jak jechalem z krakowa na gierkowke to teraz przypomne.

 

Od krakowa, jakies 25km jedna wielka sypialnia krakowa i 50. Nie w tym rzecz, co 300-500m byly ustawione bramki VIA TOLL na kazdym pizdnietym skrzyzowaniu przez te X kilometrow... Kogo pojebalo?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kacimiierz też właśnie jestem na etapie wybieranie zestawu do siebie i o ATE PD czytałem wiele negatywnych opinii, podobno lubią się pogiąć dlatego ja chyba będę się skłaniał ku gładkiej tarczy Brembo lub Textar Pro + klocek Ferodo DS Preformance.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W teorii lepsze odprowadzanie syfu z tarczy, plus- lepsze chłodzenie. W praktyce- odprowadza syf z klocka na felgę i wygląda nieźle (gdy jest czyste).

I mam wrażenie, ze komplet fikuśnych tarcz był by tańszy niż komplet oryginałów do mojego lancera...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i? Bramki muszą być na każdym odcinku między skrzyżowaniami/zjazdami z trasy, inaczej cały system nie miałby sensu. Nie rozumiem zresztą w czym Ci te bramki przeszkadzają.

 

Ale jaki jest sens na tak krotkich odcinkach stawiac to szpecace cholerstwo. Zrozumialbym jakby to bylo co pare km, a nie co kilkaset metrow lub mniej...

Edytowane przez Aurora001
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem nacięcia nie mają wbrew pozorom bardziej zdzierać klocka, mają odprowadzać wodę i brud i poprawiać hamowanie w cięższych warunkach.

Co do opinii to nie czytałem, polecił mi je kolega, który pracuje a w zasadzie do niedawna pracował w serwisie seata więc już trochę z nimi do czynienia miał.

Jeśli chodzi o wrażenia to na razie zrobiłem może ze 100km, przy prędkościach w mieście dużej różnicy nie odczuwam zwłaszcza, że dużo hamuję silnikiem i hamulcami często wytracam ostatnie 20km/h za to bardzo duża różnica jest przy hamowaniu z okolic 100km/h i więcej, auto dużo gwałtowniej reaguje na hamulec.

W poniedziałek będę jeszcze wymieniał rozrząd i przy okazji płyn hamulcowy, to tez powinno nieco pomóc.

 

 

//Zapomniałem jeszcze dodać, że w sumie różnica cenowa między ATE wentylowanymi a wentylowanymi i nacinanymi to było raptem 50 czy 60 zł, w sumie żadna różnica a przynajmniej człowiek czuje się lepiej no i fikuśnie wyglądają. ;-)

Edytowane przez Kacimiierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiosna idzie, slonce napierdziela. No i czas odswiezyc temat okularow. Slepne na tym sloncu, oraz w nocy od niewyregulowanych swiatel z naprzeciwka. Korzystacie lub mozecie polecic cos do takiej jazdy? Mialem Arctici z polaryzacja ale zostawilem na dachu auta tankujac i...no coz juz ich nie mam

 

Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

//Zapomniałem jeszcze dodać, że w sumie różnica cenowa między ATE wentylowanymi a wentylowanymi i nacinanymi to było raptem 50 czy 60 zł, w sumie żadna różnica a przynajmniej człowiek czuje się lepiej no i fikuśnie wyglądają. Dołączona grafika

 

Dzięki za odp. Moje zainteresowanie tymi nacięciami ma związek z ciemną stroną mojego charakteru ;)

Pytałem w kontekście tego

 

Do tego ta masa bezużytecznych informacji jak wymiary czy przyspieszenie i wychwalanie jednego auta nad pozostałymi bo miało o 0.1 sec lepsze przyspieszenie albo o 0.5m lepsze hamowanie.

 

Niby to bezużyteczne informacje ale to zawsze lepiej człowiek się czuje wiedząc, że zatrzyma się pół metra wcześniej ;)

 

Ale jaki jest sens na tak krotkich odcinkach stawiac to szpecace cholerstwo. Zrozumialbym jakby to bylo co pare km, a nie co kilkaset metrow lub mniej...

 

Nie zrozumiałbyś... Po prostu mniej by cię to drażniło.

Wytłumaczył KHOT i nie zrozumiałeś. System ba być szczelny i tyle. Jak na odcinku 100km nie będzie żadnego skrzyżowania, nie potrzeba dodatkowej bramki, jak skrzyżowania są co kilkaset metrów, tyle musi być bramek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiosna idzie, slonce napierdziela. No i czas odswiezyc temat okularow. Slepne na tym sloncu, oraz w nocy od niewyregulowanych swiatel z naprzeciwka. Korzystacie lub mozecie polecic cos do takiej jazdy? Mialem Arctici z polaryzacja ale zostawilem na dachu auta tankujac i...no coz juz ich nie mam

Do jazdy nocnej nie mam żadnych, ale przeciwsłoneczne od paru lat te same, firmy Solano, modelu nie znam. Nie wyglądają odpustowo, szkła z polaryzacją, lekko zabarwiają na niebiesko-szarawo. Najlepiej wydane 120 zł na bryle, polecam, Piotr Fronczewski.

 

Dzięki za odp. Moje zainteresowanie tymi nacięciami ma związek z ciemną stroną mojego charakteru Dołączona grafika

Nacinane jakoby zjadają klocki dużo szybciej, niż analogowe niemagiczne gładkie. Nie jeździłem nigdy na żadnych nacinanych ani nawiercanych, więc nie umiem tego zweryfikować. Premia do bojowego wyglądu niezaprzeczalna.

 

Wytłumaczył KHOT i nie zrozumiałeś. System ba być szczelny i tyle. Jak na odcinku 100km nie będzie żadnego skrzyżowania, nie potrzeba dodatkowej bramki, jak skrzyżowania są co kilkaset metrów, tyle musi być bramek.

 

No i jak tu nie wierzyć, że każdy z Warszawy jest na głowie swej kulawy? :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiosna idzie, slonce napierdziela. No i czas odswiezyc temat okularow. Slepne na tym sloncu, oraz w nocy od niewyregulowanych swiatel z naprzeciwka. Korzystacie lub mozecie polecic cos do takiej jazdy? Mialem Arctici z polaryzacja ale zostawilem na dachu auta tankujac i...no coz juz ich nie mam

 

Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk 2

 

Ja mam też właśnie polaryzacyjne Artici, już drugą parę. Pierwszą miałem dodatkowo z fotochromem ale lekko nie miały bo raz mi pękły jak zostawiłem na fotelu pasażera i ktoś usiadł, a po sklejeniu doprawiłem je przy ognisku i się lekko matowe zrobiły dlatego teraz okulary do auta mam tylko w aucie bo szkoda mi kolejnej pary ;)

 

Aktualnie mam model S-159, a wcześniej miałem s-112

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wróciłem na łono naszej tuskowej ojczyzny (celowo z małej). Przywitały informacje o tym jak prezydium sejmu przyznaje sobie bonusik w postaci 2 letnich przeciętnych poborów, a nie statystycznych, ale kij z tym. Tego nie zmienię...

 

No ale dobra, ad meritum. Miało być Mondeo MK3 ST220, ale Erasmus wciągnął nieco zbyt dużo kasy, no to z biedniejszym budżetem chciałem sobie pozwolić na cywilne MK3. Pach na alleżyda i otozłom. Chwila moment i jest http://otomoto.pl/fo...-C27957675.html

 

No to pojechałem z kumplem zobaczyć. Nurkuje i sprawdzam krawędzi drzwi, całe - wow! Ale obchód zaczął wykazywać ciekawostki. Tylna szyba sztukowana, bez możliwości rozszyfrowania jej roku, boczne 2003, frontowa 2007 - niebity wg. ogłoszenia - Nigga please. Ok dalej obchód, lewa strona od strony maski, zderzak jakoś dziwnie siedzi, uszczelka na reflektorze dziwnie ucięta. Prawa strona szpara między drzwiami ok 2x większa niż z lewej. Silnik ok, nawet spoko pracował. "Mogę się przejechać? Najpierw cena jaką dasz." - no [ciach!]a proszę, ale bez przesady z takimi tekstami. Dobra, nie dał się przejechać, ale przewiózł jako pasażera. Plak, plak i jeszcze raz plak. Porwane postrzępione pasy bezpieczeństwa po stronie kierowcy i pasażera... "Pojedzie Pan na wyboje" - to wziął mnie zawiózł na prostą drogę i przewiózł mnie przez jedną, dosłownie jedną "opływową" studzienkę kanalizacyjną... "Słyszy Pan jak ładnie wybrał?" - moja reakcja: http://cdn.memegener...0x/24739621.jpg Kierownica skatowana na jakieś 250k, w ogłoszeniu twardo 148k i jeszcze dostaje tekst "Jakby po pół roku chciał się go Pan pozbyć to ja go chętnie wezmę"...

Jeszcze oczywiście na początku twardo z tekstami, że nie jest handlarzem, niestety jego partner nie utrzymał gadki i sprzedał się kumplowi.

 

Przypomniało mi się jaka to mierna rzeczywistość w tym kraju, dla którego my jesteśmy, a nie on dla nas <3

Edytowane przez Konar
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nacinane jakoby zjadają klocki dużo szybciej, niż analogowe niemagiczne gładkie. Nie jeździłem nigdy na żadnych nacinanych ani nawiercanych, więc nie umiem tego zweryfikować. Premia do bojowego wyglądu niezaprzeczalna.

 

Ja mam jeszcze dodatkowe plus 5KM za wiejski, niebieski zacisk. :-)

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...