Jump to content
Sign in to follow this  
TwiN

Kolumny, wzmacniacze, CD - wszystko o audio

Recommended Posts

No to zalezy ile masz konkretnie kasy...

 

Przede wszystkim nie kupuj zadnych uniwersalnych zwrotnic z Allegro!!!

 

Ja zrobilem kolumienki (monitory) na Vistatonie SC10N (wysokotonowy, 52zł/sztuka) + STX GDN-18-120-6-SW (niskotonowy 46zl/szt). Zwrotnica znaleziona na audiomanii (koszt: ok. 55zl/szt). Do tego dolicz plyte wiorowa/mdf grubosc min. 18mm, terminale (ok. 5zl sztuka), kawalek kabla i BassReflex. Plus pare groszy za wykonczenie (szpachla, okleina, ew. fornir, kleje, srubki etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie... kasa kasa...

chyba pozostane przy projekcje "albo"

mianowicie - kupienie 2 nowych głośników basowych + 2 wysoko tonowych i wsadzeniu tego wszystkiego do tej obudowy którą mam (z jakiejś cieńkiej sklejki zrobione, czarne, bez tylnej sciany ;D

Da się tę bude jakoś poprawić? Jakie głośniki tam wstawić?

Co do kasy... ~100zł max za całą operacje....

a za same głośniki... naprawde - najtańsze znośne jakie są ;)

aha - to połączenie 2 głośników (rozdzielanie pasma) po przez kondensator... zostawić to połączenie czy można to wszystko jakoś poprawić, by brzmienie było mozliwie jak najlepsze?

Edited by victor89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 100zł...

 

2 x wysoki stx'a http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&vM...;vItemDB=itemdb

 

2x niski...

http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&vM...;vItemDB=itemdb

 

To jest 2 x 18 + 2 x 23zł... 82zł, razem z przesyłka to 90zł...

Jakas prosta zwrotka (kondensator na wysoki, kiedys dozbierasz i zrobisz normalna :P). Plyte wiórową może ktos znajomy bedzie miał ze starych mebli?

 

Bo za 100zł to nic innego rozsądnego nie zrobisz... Chyba, ze starczy ci "sprzet" "firmy" 888 albo inne Diabesi :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo Genius 1250X :P ( 2x chyba 20 Watt ) - i bardzo liniowy ( +- 3-4 dB ) i cena 166 PLN ze wzmakiem zintegrowanym itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, czy posiada ktoś kolumny Jamo E470 ? bo chciałbym wymienić w nich głośniki na inne(tylko wysokotonowe i średnio.), a nie mam pojęcia jaką mają impedancję. Na głośnikach nie pisze nic ciekawego, poza tym ktoś od kogo kupiłem je przez allegro podmienił je na jakieś alphardy, z tyłu kolumn pisze 4-8 ohm, to w końcu ile 4 czy 8 :mur:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak popatrzysz na jakas charakterystyke impedancyjna, to zobaczysz, ze sie zmienia wraz ze wzrostem czestotliwosci. Takze impedancja kolumn tez bedzie ci sie zmieniac.

I odradzam wymiane glosnikow na chybil trafil. To wszystko musi byc dostrojone. Glosniki, zwrotnica, pojemnosc komory w jakiej gra glosnik.

Nie wywalaj kasy, tylko sprzedaj te Jamo i za calosc kup cos lepszego i nie modyfikowanego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dowód że tryb BI-AMP w wielokanałowych ampli ma realnie pozytywny wpływ na dżwięk znalazłem w necie kilka przydatnych opinji użytkowników ,ale najpierw napiszę kilka słów czym jest tryb BI-AMP:

 

BI-AMPING

sposób zasilania zestawu głośnikowego z dwóch wzmacniaczy mocy. Każda sekcja głośników jest napędzana osobnym wzmacniaczem osobno niskotonowa i średnio-wysokotonowa. Ten sposób połączenia wymaga również dodatkowej pary kabli głośnikowych.

 

BI-WIRING

sposób okablowania umożliwiający podłączenie jednego zestawu głośnikowego do jednego wzmacniacza za pomocą dwóch, często różnych, par kabli.

 

Po co ?

Jeżeli amplituner zawiera kilka wzmacniaczy końcowych i końcówki te są takiej samej mocy to dlaczego w trybie stereofonicznym nie skorzystać z czterech odseparowanych wzmacniaczy mocy,zamiast jak to zwykle bywa mostkować je ?,mostkowanie zwiększa możliwośći mocowe a BI-AMPING brzmieniowe.Sekcje wysokotonowe kolumn posiadających BI-WIRING zaśilane są z jednego stereofonicznego wzmcniacza podczas gdy niskotonowe z drugiej ,takiej samej końcówki.O bi-wiringu mówimy gdy podłączany jest 1 tor audio do kolumn dwoma kablami ( lub 1 czterożyłowym ), natomiast jeżeli 2 tory audio podłączamy pod 1 kolumnę zdecydowanie mówimy o bi-ampingu ( podwójne zaśilanie ).

Inaczej nie ma sesnsu rozpatrywać, bo przecież można zmostkować 2 końcówki mocy i podłączyć pod 1 kolumnę, ale czy to będzie bi-amping ? Absolutnie nie.

Generalnie podsumował bym to w ten sposób, że bi-amping stosuje się do zaśilania 1 pary kolum dwiema końcówkami mocy ( nie zaleznie od ilości pudełek przy rozdzileniu zasilania sekcji niskotonowej i wysoko/średio tonowej. ( Jest również tri-amping ( osobno wysokie, średnie i niskie tony ). Najczesciej wielokanałowe wzmacniacze mają wspólne zasilanie dla wzmacniaczy mocy,w siedmiokanałowych amplitunerach jest to o tyle fajne, że drugi tor jest zasilany z gniazd surrond (tylnych), więc nadal możemy korzystać z pełnego 5.1, mogąc jednocześnie zasilić frontowe głośniki przy wykorzystaniu bi-wiringu lub też zasilić inny zestaw głośników stereo w osobnym pomieszczeniu.W wielokanałowych wmzanciaczach widziałem conajwyżej 2 trafa i nie wiem jak może się zmieścić więcej. Trzeba zauwazyć, ze sekcja niskotonowa kolumny jest duzo bardziej wymagająca prądowo niz sekcja wysokotonowa,koncowki zasilane są z tego samego trafo. Wiec gdy glosnik niskotonowy potrzebuje wiekszej ilosci prądu, to i tak ucierpi na tym sekcja wysokotonowa, bo mamy wspolne trafo, ktore nie nie rozmnozy i nie dostarczy wiecej prądu.

Wiec bi-amping może dawać prawdopodobnie lepsze rezultaty w wypadku osobnych urzadzen, lub gdy posiadamy wzmacniacz z dwoma niezaleznymi trafami (dual - mono)

Tak jak wypowiedzieli sie producenci kolumn glosnikowych na lamach niemieckiego czasopisma stereoplay http://www.stereoplay.de/d/22527

 

"Montujemy podwojne terminaly i do prostszych konstrukcji dla tego, ze klienci tego żądaja dla przyjemnosci experymentowania. Jednak nigdy nam sie nieudalo stwierdzic konkretna, jednoznaczna i reprodukowalna poprawe dzwieku zastosowaniem biwiringu. Jezli rzeczywiscie wystepuja jakies roznice w brzmieniu, to ich znaczenie jest w porownaniu z innymi faktorami (jak akustyka pomiesczenia) mniej jak marginalne i mozna go ominac. Zdecydowanie wieksze znaczenie ma Bi Amping, ktory umozliwia dostosowanie poziomu basu (przy niskiej czestotliwosci podzialu) do akustyky pomiesczenia. Dla tego tez dla naszych kolumn nawet najwyzszej klasy zalecamy normalne okablowanie, lub prawdziwy biamping".

 

Jest też taka opinia :

A bi amping stosuje sie nie po to aby uzyskac lepszą jakosc dzwieku, bo to daje nam juz bi-wiring (o ile to uslyszymy) ale po to aby moc niezaleznie regulowac poziom glosnosci sekcji niskotonowej glosnika. Takie jest zadanie bi-ampingu. I zaden wzmacniacz, ktory posiada szumną naklejke ze umozliwia bi amping nie daje nam takiej mozliwosci. To jest taka zacheta dla niezorientowanych, aby przyciagnąc ich do konkretnego produktu, zeby mogli sie pochwalic przed swoimi rownie nie zorientowanymi przyjaciolmi, ze mają bi-amping.

Wiec nie ma sie czym zachwycac- bo zasilanie glosnikow z jednego wzmacniacza jest zwyklym bi-wiringiem i niczym innym .

 

A co daje bi-wiring ?

Bi-wiring polega na uzyciu odzielnych przewodow do podlaczenia glosnikow sekcji wysokotonowej i srednioniskotonwej ze wzmacniaczem. W teorii chodzi tutaj o to, aby impulsy elektryczne o duzym natezeniu przeznaczone dla glosnikow basowych nie wplywały negatywnie na idące tym samym przewodem dużo slabsze sygnaly dla wysokotonwca. Użyc mozna tego samego rodzaju kabla lub innego do kazdej sekcji - w zaleznosci od tego jaki efekt bardziej satysfakcjonuje sluchacza.

 

bi-amping, czyli rozwinięcie bi-wiringu, w którym sekcja niskotonowa - średnio-wysokotonowa mają nie tylko oddzielne kable, ale również wzmacniacze.

 

kilka opinji użytkowników amplitunerów stwierdzających korzystny wpływ trybu BI-AMP:

Mam podpięte JBL E100 pod Denona AVR 2106 w trybie BI-AMPING i wg mnie dźwięk jest wyśmienity. Piszę to jako posiadacz więc można mi zarzucić subiektywizm ale proszę mi wierzyć że miałem w domu sporo sprzętu, m. in. Denona AVR 3802 który był wiele droższy a grał na poziomie wyraźnie niższym. Denon 2106 jest zjawiskiem nieczęstym bo w swojej klasie cenowej STEREO ma bajczne ( można to poczuć dopiero w trybie BI-AMP)

 

Teraz testujac nowa zabawke (ampli Denona), postanowilem sprobowac bi-ampingu, ale tylko poprzez Denona. I do w/w cech dolaczyla ogromna swoboda, rozmach i plastycznosc przekazu. I okrutnie niski bas, ktory pojawia sie w niektorych utworach sluchanych w radio. Slowem- jest nad wyraz pozytywnie!

Podsumowujac zatem- w moim przypadku podwojne okablowanie naprawde duzo zmienilo na korzysc. Absolutnie w zadnym aspekcie nie nastapilo pogorszenie brzmienia.

 

Robiłem u siebie bi-amping : Końcówka Primare A 30.5 - 4 kanały wykorzystałem do bi-ampingu (preamp PRE 30 ma podwójne wyjscia pre out właśnie w tym celu), kolumny Paradigm Studio 80 v.2 (producent zaleca bi-amping) i róznica in plus była naprawdę bardzo duża - chodzi przede wszystkim o granie "od niechcenia" - głośność rośnie i rośnie i rośnie, a wzmak i kolumny jakby tego nie czuły, poza tym dostajemy poprawę w zakresie basu, dynamiki, przejrzystości, przestrzeni...żadnych minusów, same plusy ! Dlatego na pewno dokupię końcówke A 30.2 :)

bi-amping

 

BI-wiring i Bi-ampling - o co chodzi

Do czego służą 2 pary wejsc w głośnikach

BIAMPING_uniwersalne_brzmienie

Biwiring_dwa_pytanie

 

Większość tekstu wziąłem z różnych forum int.

Edited by mpeg-4

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 moim zdaniem bi wiring to pic na wodę

 

2 bi-amp to sposób na lepsze brzmienię bo wydaje mi się że:

- pojedyncza końcówka mocy w trybie bi-amp jest mniej obciążona mocowo bo pracuje w węższym zakresie ( resztę zakresu przejmuje na siebie kolejna końcówka ), a skoro z pojedynczej końcówki jest brane mniej mocy to = mniej zniekształceń

- dodatkowo wiadomo że opór kolumny się zmienia przy zmianach częstotliwości więc kiedy mamy złożoną falę o np. 2-ch częstotliwościach np. 1khz i druga 10khz i kiedy jeszcze tych częstotliwości będzie więcej i będą się zmieniać to końcówka mocy jest mniej obciążona w bi-amp pod względem nagłych zmian oporu bo musi "walczyć" tylko z częścią spadków oporu i statystycznie mniejsze są wachania oporu na końcówkę = bardziej kontrolowany dźwięk czyli mniejsze zniekształcenia

- mamy większą moc na kolumnę bo np. amplituner Pioneer 916 może dać w stereo 2x100 W ( czyli 100 W na kolumnę ) podczas gdy przy 4 końcówkach może podać 4x75 W więc ~150 W na kolumnę.

 

To co wymieniłem mamy bezwzględnie zawsze przy zarówno najgorszej jak i najlepszej kolumnie ( Nautilus z tego powodu wymaga 4-rech końcówek na kolumnę ). Dodatkowo mamy możliwości regulacyjne - jednak myślę że więcej można uzyskać stosując systemy kalibracyjne YPAO i system Pioneer'a ( powinni bardziej melodyjnie go nazwać ) a nie bi-amp jeśli chodzi o regulację pasma.

 

->mpeg-4

Ampli Panasonic to moim zdaniem fatalny sprzęt ( np. weźmy SA-XR57 ) bo:

- ma duże szumy - SNR 67 dB ( Yamaha 559 - SNR 87 , Pioneer 916 - SNR 81 )

- małą dynamikę - 87 dB ( Yamaha 559 - 109, Pioneer 916 - 101)

- małą moc - 4x38 2x78 ( Yamaha 559 - 2x129, Pioneer 916 - 4x75 ) [ więc Pioneer ma największą bo w Yamaha nie ma bi-amp ]

- duże THD+N - 0,3 ( Yamaha 559 - 0,037, Pioneer 916 - 0,072 ) [ LOL to niemal 10x więcej niż Yamaha i 5x więcej niż pioneer ]

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że dałeś tą zwrotke STX'a to już w ogole pomyłka :/ Zajzyj na www.audiomania.info, moze tam juz siedzi jakis projekt zwrotki, ew. ktos ci ja zaprojektuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tych kolumn nie budowałem, dostałem je za darmo więc nie mam co wybredzać :razz: na budowie zwrotnic się nie znam :sad: chce tylko wymienić te wysokotonówki na takie które w miare będą do tej zwrotki pasowały, wiem że to total low-end :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dobiera sie głośników do zwrotki...

 

No ale jak sie upierasz, to zapytaj na audiomanii, moze Cie nie wysmieja, tylko cos dobiorą ;)

Edited by Ghazi

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro to totalny low end to kup pierwszy lepszy gwizdek i nie truj ludzion głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zrobe troche off-topic... ale w sumie nie, bo to temat o audio :)

 

@pvl IMO na low-endowych głosnikach np. STX + tani Visaton + ładnie obliczona zwrotka, dobrze wykonana obudowa da sie zrobic naprawde ładnie grajace stereo :) Cena low-endowa, jakos midi-end :D No oczywiscie nie mowimy tu ani o konstrukcjach za "100zł" ani za 100kzł" (cudzyslow dla orientacji w jakiej kwocie sie poruszamy ;)) (tyle ode mnie :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jestem poczatkujacym forumowiczem i lamą w hi-fi. Planuje zastąpienie swoich Creative P380 zestawem kolumn i wzmacniacza. Poczytałem trochę na forum, odwiedziłem kilka innych stron, przejrzałem budżet i zdecydowałem się na kulumny Wharfedale Diamond 9.1 - przedni bass-reflex (mało miejsca, pokoj ok 14m2), a poza tym dobre recenzje i odpowadajaca (niestety tylko z opisów) charakterystyka brzmienia. Chciałbym dobrać do tego przyzwoity wzmacniacz do max. 500 zł (80Ł).

 

I tu pytanie: co dobrze zabrzmi z tymi 9.1? Wiem że forumowicz Jenot ma je w zestawie z NADem 3020 (to m.in. jego posty naprowadziły mnie na te Wafle) ale nie bardzo podoba mi sie jego wygląd (prosze o powagę :rolleyes: ) i bardziej bym sie skłaniał ku jakiemus Denonowi (PMA 250, 350 lub wyższy jak znajdę) lub Rotelowi (RA 931 MkII), może Cambridge Audio (minus - brak wyjscia na słuchawki w więkzości modeli) lub Marantz. Jaki wzmacniacz dobrze skomponowałby się z tymi kolumnami? (zachowując ciepły dźwiek, nie ujmując szczegółowości może dodając trochę basu). Ile mocy musi dawać wzmacniacz (Wharfedale podaje 20-100W) żeby to grało ładnie, bez ryzyka uszkodzenia kolumn, niekoniecznie najgłośniej jak tylko się da - dyskotek urządzał nie bedę :wink: .

Dziękuję z góry za odpowiedź, może sam Jenot by coś podpowiedział..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiujesz wzmacniacz dla wygladu czy dlatego ze ma dobrze grac ?? Ja mialem wczesniej Denona PMA-720 i po przesiadce na NAD-a 3020i doznalem szoku, a na wyglad przeciez nie patrz (przeciez ten NAD nie jest az taki zly :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawde mowiac, nic brzydszego niz NAD-y nie jest chyba produkowane :D

Chyba, ze Mission Cyrus. To juz musial projektowac perwert, ktorego nawet z NAD-a wywalil.

Edited by Vasago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jestem poczatkujacym forumowiczem i lamą w hi-fi. Planuje zastąpienie swoich Creative P380 zestawem kolumn i wzmacniacza. Poczytałem trochę na forum, odwiedziłem kilka innych stron, przejrzałem budżet i zdecydowałem się na kulumny Wharfedale Diamond 9.1 - przedni bass-reflex (mało miejsca, pokoj ok 14m2), a poza tym dobre recenzje i odpowadajaca (niestety tylko z opisów) charakterystyka brzmienia. Chciałbym dobrać do tego przyzwoity wzmacniacz do max. 500 zł (80Ł).

 

I tu pytanie: co dobrze zabrzmi z tymi 9.1? Wiem że forumowicz Jenot ma je w zestawie z NADem 3020 (to m.in. jego posty naprowadziły mnie na te Wafle) ale nie bardzo podoba mi sie jego wygląd (prosze o powagę :rolleyes: ) i bardziej bym sie skłaniał ku jakiemus Denonowi (PMA 250, 350 lub wyższy jak znajdę) lub Rotelowi (RA 931 MkII), może Cambridge Audio (minus - brak wyjscia na słuchawki w więkzości modeli) lub Marantz. Jaki wzmacniacz dobrze skomponowałby się z tymi kolumnami? (zachowując ciepły dźwiek, nie ujmując szczegółowości może dodając trochę basu). Ile mocy musi dawać wzmacniacz (Wharfedale podaje 20-100W) żeby to grało ładnie, bez ryzyka uszkodzenia kolumn, niekoniecznie najgłośniej jak tylko się da - dyskotek urządzał nie bedę :wink: .

Dziękuję z góry za odpowiedź, może sam Jenot by coś podpowiedział..

imo w tej cenie diamondy 9.1 to jeden z lepszych wyborow, jak znajdziesz gdzies taniej dali concept 2 to tez polecam - sa lepsze od wharfedali

 

odnosnie wzmaka jak denon to tylko pma-250 bo reszta juz nie zabardzo, cambridge graja strasznie powsciagliwie i sa to wg mnie wzmaki bardziej do muzyki powaznej/jazzowej, nad jak to nad dobry i juz, ale z tego co podales to rotel ra931 bedzie najlepszy - wysmienita kontrola i dynamika dzwieku... a i wydajnosc pradowa niewiele ustepujaca nadowi

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tu pytanie: co dobrze zabrzmi z tymi 9.1? Wiem że forumowicz Jenot ma je w zestawie z NADem 3020 (to m.in. jego posty naprowadziły mnie na te Wafle) ale nie bardzo podoba mi sie jego wygląd (prosze o powagę :rolleyes: ) i bardziej bym sie skłaniał ku jakiemus Denonowi (PMA 250, 350 lub wyższy jak znajdę) lub Rotelowi (RA 931 MkII), może Cambridge Audio (minus - brak wyjscia na słuchawki w więkzości modeli) lub Marantz. Jaki wzmacniacz dobrze skomponowałby się z tymi kolumnami? (zachowując ciepły dźwiek, nie ujmując szczegółowości może dodając trochę basu). Ile mocy musi dawać wzmacniacz (Wharfedale podaje 20-100W) żeby to grało ładnie, bez ryzyka uszkodzenia kolumn, niekoniecznie najgłośniej jak tylko się da - dyskotek urządzał nie bedę :wink: .

Dziękuję z góry za odpowiedź, może sam Jenot by coś podpowiedział..

NAD 3020 jest wyjątkowo szpetny, wypadają mu przyciski, jedyny metalowy element z przodu to gałka głośności, ale pomyśl - nikt Ci go nie ukradnie, a zagra pewnie lepiej od Denonów, które wymieniłeś. ;) Jeśli tak razi Cię jego wygląd to rozejrzyj się za Marantzem PM-35, Denonem PMA-560, Cambridge Audio A1. Są też nowsze i nieco lepiej wyglądające konstrukcje NADa oparte na 3020 - NAD 302, 320, 3020i (chociaż akurat ten ostatni wyglądem się różni niewiele). Co do basu to raczej nie trzeba nic dodawać. 14 m2 to nie za bogato i Wafle z takim NADem (oczywiście przy wyłączonym Ludness i potencjometrach tonów na 0) zagrają akurat tak jak trzeba.

Możesz też zerknąć na to:

Rotel

 

 

Mały update: próbowałem tych Wafli z innymi wzmacniaczami (jakiś Kenwood, Luxman A-007, który robił przez jakiś czas za DAC, i którego niedawno sprzedałem, jakiś tańszy Denon, którego modelu nie pamiętam) i wszystkie brzmiały w porównaniu z NADem, jakby na głośniki ktoś koc rzucił. Próbowałem też Linna, no i dźwięk wydawał się nieco lepszy (scena) ale nie na tyle, żeby płacić za niego 2 tysiaki.

Edited by Jenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co powiecie o tych monitorkach http://allegro.pl/item138772295_brytyjska_...naly_stan_.html ?? Beda lepsze od moich Dali Concept 1 ??

Brytyjskie kolumny robione w Tonsilu.

Mam większe 701. U mnie dolne rejestry mocne i dobrze kontrolowane ale góra (Tonsil) jest delikatnie mówiąc przeciętna.

Wydaje mi się, że ta 700 z aukcji ma inny tweater, może gra lepiej.

Mam fatalny amp yamahy ale moje stare podłogowe JPW 203 bardziej mi pasowały.

Tak na nawiasie chodzą ostatnio na allegro za 600/700 (nie pamiętam dokładnie) pln nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pewien dylemat z wyborem głośników do kolumn Diora/Unitra, jako że stare głośniki mi się już w nich rozsypują (resory, membrany), a kolumny są solidne i większe inwestycje nie wchodza w gre, to postanowiłem je wymienić.

 

Na początku chciałbym wymienić niskotonowy: stary głośnik to Tonsil GDN 20/40/14 8Ohm - znalałem na allegro identyczne, nowe głośniki: Nowe Tonsile 20/40/14 o mocy 40W RMS, ale...

znalazłem też troszke mocniejsze Tonsile 20/60/3, które mają 60W RMS (no i inną specyfikacje).

 

I tak się zastanawiam czy wymienić na tą 40 czy na 60, dodam że na zwrotnicach się zupełnie nie znam i nie mam zamiaru wymieniać/konstruować nowych (czyli zostawiam stare). Więc czy wymiana na głośnik o trochę innej charakterystyce przyniesie jakieś negatywne skutki, czy najlepszą jakość uzyskam wymieniając na ten sam głośnik (40W) :?: Oczywiście troche większa moc przydałaby się :wink: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

czesc.

Chcialem kupic sobie jakies tanie kolumny oraz wzmacniacz do kompa. Zalezy mi przede wszystkim na mocnym basie, poniewaz sprzet bede chcial wykorzystac do muzyki typu techno. Mogl by mi ktos obeznany doradzic co wziac ? Moze byc z allegro. Jestem w tym temacie kompletnei zielony. Zalezy mi zeby bylo maksymalnei najtaniej ale zeby gralo lepiej od komputerowych pierdziawek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiujesz wzmacniacz dla wygladu czy dlatego ze ma dobrze grac ?? Ja mialem wczesniej Denona PMA-720 i po przesiadce na NAD-a 3020i doznalem szoku, a na wyglad przeciez nie patrz (przeciez ten NAD nie jest az taki zly :P)

 

imo w tej cenie diamondy 9.1 to jeden z lepszych wyborow, jak znajdziesz gdzies taniej dali concept 2 to tez polecam - sa lepsze od wharfedali

odnosnie wzmaka jak denon to tylko pma-250 bo reszta juz nie zabardzo, cambridge graja strasznie powsciagliwie i sa to wg mnie wzmaki bardziej do muzyki powaznej/jazzowej, nad jak to nad dobry i juz, ale z tego co podales to rotel ra931 bedzie najlepszy - wysmienita kontrola i dynamika dzwieku... a i wydajnosc pradowa niewiele ustepujaca nadowi

 

NAD 3020 jest wyjątkowo szpetny, wypadają mu przyciski, jedyny metalowy element z przodu to gałka głośności, ale pomyśl - nikt Ci go nie ukradnie, a zagra pewnie lepiej od Denonów, które wymieniłeś. ;) Jeśli tak razi Cię jego wygląd to rozejrzyj się za Marantzem PM-35, Denonem PMA-560, Cambridge Audio A1. Są też nowsze i nieco lepiej wyglądające konstrukcje NADa oparte na 3020 - NAD 302, 320, 3020i (chociaż akurat ten ostatni wyglądem się różni niewiele). Co do basu to raczej nie trzeba nic dodawać. 14 m2 to nie za bogato i Wafle z takim NADem (oczywiście przy wyłączonym Ludness i potencjometrach tonów na 0) zagrają akurat tak jak trzeba.

Możesz też zerknąć na to:

Rotel

Mały update: próbowałem tych Wafli z innymi wzmacniaczami (jakiś Kenwood, Luxman A-007, który robił przez jakiś czas za DAC, i którego niedawno sprzedałem, jakiś tańszy Denon, którego modelu nie pamiętam) i wszystkie brzmiały w porównaniu z NADem, jakby na głośniki ktoś koc rzucił. Próbowałem też Linna, no i dźwięk wydawał się nieco lepszy (scena) ale nie na tyle, żeby płacić za niego 2 tysiaki.

Wielkie dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

Chyba jednak powoli sie przekonuje do tego NADa, upatrzylem sobie nawet model 3020i na angielskim ebayu (siedzę obecnie w Londynie), jedyny problem to ze cena juz doszla do 62£ (nie wiem czy oplaca sie ciagnac dalej przy takiej cenie). Poczytalem troche na www.audioreview.com i nie znalazłem ani jednej złej opinii o serii 3020! Może trafie na egzemplarz gdzie nie odpadają przyciski i znajdę jakieś miejsce w domu żeby się za bardzo nie rzucał w oczy. :wink:

NAD 3020i

Jak się nie uda spróbuję tego ROTEL RA931 MKII

Rotel RA931 MkII

 

Denonów ostatnio jakoś nie widać (oprócz PMA 250 ale poza Londynem a wolałbym odebrać), z Marantzami tez cienko, a Cambridge raz że bez wyjsc na słuchawki a dwa słucham nie tylko jazzu i muzyki poważnej :D

Dali Concept jakos nie moglem tu znalezc i wczoraj zamowilem nowiutkie Wafelki z Richer Sound (dzisiaj odbieram) z kablami Audio Innovations ULTRA BI-WIRE (namowa sprzedawcy), dadzá rade?.

Rozumiem więc, że nie ma problemu z napędziem 100W Warfedale 9.1 20 lub 25 W (różnie podają) NADem 3020i?

Mam jeszcze tylko lamerskie pytanie odnośnie podłączenia - otóż NAD podobno z racji wieku nie posiada wyjscia bezpośrednio na CD a chciałbym w przyszłości mieć do niego podłączonego kompa i klocek CD. Czy mogę np. kompa dać na AUX a CD pod tape/tuner lub odwrotnie? Czy jest jakaś różnica odnośnie tych wejść? (ponownie proszę się nie śmiać :rolleyes: )

 

Jeszce raz dzięki za pomoc, jak dobrze pójdzie to sprzęt powinien stanąć około weekendu więc dam znać jak się sprawuje. Postaram się napisać też pare zdań porównania miedzy Creative P380 a nowym zestawem (wiem że to inna bajka ale sam długo zastanawiałem się po prostu nad kupnem lepszych 2.1 lub 5.1 i może komuś takie porównanie się przyda..)

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eoomateoo

 

kurde noga rotelik w takiej cenie - normalnie brac nie pytac

odnosnie roznic miedzy rotelem a nadem to nad ma bardziej miesisty bas a rotel bardziej stonowany i szybszy... w przypadku wysokich tonow to tu jednak rotel zdecydowanie wyprzedza nada pod wzgledem dokladnosci i rozciaglosci tworzone sceny

 

gratuluje tez zakupu wafli, jak je dostaniesz daj im pare godzin "ostrego" grania aby sie rozgrzaly i wtedy dopiero ocen jak sie prezentuja... i zdaj relacje

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamien

Rotel - na razie cena ladna ale na pewno pojdzie w góre..

A NADa za ponad 60£ oplaca sie? Nowy Cambridge A1 jest za 80£.. To jednak stary sprzet..

Dzieki za opis obu wzmacniaczy, jak juz wszystko bedzie na pewno opisze!

Sorry ze meczé bulé: a jezeli chodzi o podlaczenia zrodel? ma to jakies znaczenie co do ktorego?

Pozdrowienia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Także jestem w posiadaniu Nada 3020i i jak najbardziej polecam.

U mnie podłączony jest z Pardigmami Monitor 3v1.

Wcześniej kolumny grały z Denonem DRA-435R.

Po zmianie wzmaka nastąpiła poprawa średniego pasma, bas jest 'wyższy', poprawiła się przestrzeń. Teraz jest dużo lepiej. Podłącznie basowych kolumn z wzmakiem eksponującym bas daje niezbyt przyjemny dla ucha efekt.

Sam musisz zobaczyć jak to będzie ze sobą grało. Ja się zastanawiam się nad kupnem wzmacniacza któy jeszcze bardziej wyciągał środek i góre.

 

ps. Nada udało mi się kupić na holenderskim ebayu za ~350zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamien

Rotel - na razie cena ladna ale na pewno pojdzie w góre..

A NADa za ponad 60£ oplaca sie? Nowy Cambridge A1 jest za 80£.. To jednak stary sprzet..

Dzieki za opis obu wzmacniaczy, jak juz wszystko bedzie na pewno opisze!

Sorry ze meczé bulé: a jezeli chodzi o podlaczenia zrodel? ma to jakies znaczenie co do ktorego?

Pozdrowienia!

Ja za swojego staruszka dałem 399 zł (o ile pamiętam) i musiałem jeszcze ze 20 kondziołków wymienić, bo oryginalne długo nie pociągnęły. I uważam, że opłaca się. 3020i na allegro chodził chyba za 459 zł. Co do źródeł, to CD mam podpięte pod AUX, a kompa pod Tape In, podłączałem też pod Tuner. Różnic między wejściami nie zauważyłem. Kable głośnikowe zrobiłem sobie sam ze skrętki FTP 5 kategorii (warkoczyk, opis znalazłem gdzieś w necie), interconnect Alphard (wiem, wiem, ale porządnie wykonany - rozbierałem). I nie patrz na małą moc NADa - to są NADowskie waty, które można porównać do 60-70W innych producentów - jak zapala mi się diodka 1W to już jest głośno, jak zaczyna zapalać się 5W sąsiedzi zaczynają walić w ściany. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Czytam Was od dluzszego czasu z wiekszymi badz mniejszymi przerwami i w koncu doszedlem do wniosku, aby nabyc wlasne stereo.

 

Mam pokoj okolo 20m^2, na kolumny wybralem monitory JBLa E30, co prawda jeszcze ich nie kupilem jak rowniez nie bardzo mam gdzie przesluchac, ale lubie dzwiek JBLa wiec mysle ze beda ok i nabede je w przeciagu kilku dni.

 

Najwieksze problemy mam z doborem wzmacniacza. Dysponuje kwota okolo 600 pln do wydania na niego. Chcialem cos od H/K ale przegladajac allegro nie widze nic (wg mnie - laika) ciekawego (do kwoty jaka dysponuje). Zachwalacie tutaj NADy, mam wiec pytanie czy NAD 3240PE da rade z takimi monitorami? Czytalem tu wiele razy ze moc jest nie wazna do jakosci dzwieku, jednak lubie czasem posluchac czegos glosniej.

A moze jednak kupic Denona 735?

 

Generalnie slucham rocka, od czasu do czasu czegos elektronicznego.

 

Z gory dzieki za odpowiedz. Przy okazji jest to moj pierwszy post na tym forum wiec chcialbym sie ze wszystkimi serdecznie przywitac. :)

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.