Skocz do zawartości
Macho

Jakim wozem jeździsz? - motoryzacja

Rekomendowane odpowiedzi

Oj ty niedowiarku - moj c20ne czyli blizniaczy silnik ale 8smio zaworowy a nie 16sto w trasie pali 6 -6,5 l na 100 przy predkosciach 100-130 a 16v jest oszczedniejszym silnikiem + niski cx calibry robi swoje

1529377[/snapback]

To ja sprzedam UNO i kupię Calibrę, bo po mieście mi około 9-10 wychodzi :D , w zimie 11... No ale na trasie 4.5... myślę, że 6.5 jest realne w Calibrze, ale licząc np. jazdę autostradą jakiś odcinek ze stałą prędkością - wiem, że Corrado z silniekiem 1.8 z kompresorem mające 160KM też tyle łyka na trasie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja teraz sie napalilem na to:

 

1529278[/snapback]

 

hyhyhe a nizej nie widzimy linka Cennik......ktory to prowadzi do tabelki gdzie jak byk pisze silniki TDI, HDI..... 2500tys zł ;)

pewnie sie zapatrzylismy w parametry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6, a 6,5 to jest znaczna roznica.

Wiem, ze 16V sa oszczedne ale nikt mi nie wmowi, ze 150KM silnik z Calibry zejdzie na trasie do 5,5l/100KM

1529756[/snapback]

Dane techniczne calibry mowia ze 16 zaworowa pali 5,7 przy 90 km/h na trasie :rolleyes:

Wiec jadac do 90 - 100 spokojnie po autostradzie nie widze powodu dla ktorego by nie miala spalic 5,5 tym bardziej ze wielokrotnie czytalem o takim spalaniu czy to w calibrach czy to w vectrach czy kadettach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hyhyhe a nizej nie widzimy linka Cennik......ktory to prowadzi do tabelki gdzie jak byk pisze silniki TDI, HDI..... 2500tys zł ;)

pewnie sie zapatrzylismy w parametry

1529880[/snapback]

:oops: oops i did it again :P faktycznie :)

 

... "sportowy" 3000zl :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy czarny Peugeot 307 2.0 HDi 136KM i 320Nm :D i mam gdzies co mowicie jako "fachowcy" o wytrzymalosci takich silnikow na trasie silniki benzynowe o takiej mocy sie chowaja

1527451[/snapback]

Nie zapominaj że porównujesz 2.0 Turbo diesla do wolnossącej benzyny, a wiadomo że "turbos own na's" :P Do 2.0 doładowanej benzynki byś tak nie fikał już. I nie nie pisz mi o spalaniu bo nie o tym dyskusja.

Edytowane przez Swatkat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

porownuje diesla 2.0 do benzyny 2.0 o podobnych mocach (diesel nawet slabszy)...

1531375[/snapback]

Tylko jest taka kwestia że np 130HP wolnossący benzynowiec ma ok 150Nm momentu tylko, stąd Twoja przewaga w przyspieszeniu gdyż masz go 2 razy więcej. Poprostu turbo to zupełnie inna bajka, jak porównywać to te same pojemności i doładowane i wtedy widać co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu porownywac wolnossacy silnik bezynowy z turbo dieslem.

Porownajcie np 1,9TDI z 1,8T.

 

1,9TDI --- 90 do 150 KM / 210 do 320 Nm

1,8T --- 150 do 225 KM / 210 do 280 Nm

 

Bezynowy silnik w żwawej i sportowej jezdzie zawsze górą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a slyszeliscie o wyscigach diesli bmw w niemczech ? 270KM z 2 litrow :D

1564487[/snapback]

Mi cosik braciak o tym mowil. ponoc niezle maszynki, turbiny sa takich wielkosci ze moga polykac kibicow ;) Ciekawe ile taki dieselk ma momnetu, pewnie z 3 trzeba ruszac aby nie spalic gum :)

Rok temu slyszalem ze Opel ma wprowadzic 2.2l TwinTurbo Diesla co ma miec 200HP montowanego w Vectrze i innych topowych autach tej firmy.

Najlepsza byla elastycznosc silnika. na 6biegu od 80-140 w nieco kolo 5s :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)Najlepsza byla elastycznosc silnika. na 6biegu od 80-140 w nieco kolo 5s :D

1564907[/snapback]

O JA PIER.... :blink: Przecież to wciska w fotel i nie pozwala oddychać :blink:

Edytowane przez Kwiecień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jakies linki do tych rzekomych super diesli ?

5s z 80-140 na najwyzszym biegu ;) - przyznacie, ze troszke naciagniete info i co wazniejsze nie potwierdzone ?

Przypominam, ze trudniej takie cos osiagnac niz z 0-100KM/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jakies linki do tych rzekomych super diesli ?

5s z 80-140 na najwyzszym biegu ;) - przyznacie, ze troszke naciagniete info i co wazniejsze nie potwierdzone ?

Przypominam, ze trudniej takie cos osiagnac niz z 0-100KM/h

1565146[/snapback]

 

Tutaj jest info o tym silniku jak i jego fotka.

1.9DCTI 212HP

 

212HP i momnet 400NM dostepny w zakresie od 1400-3600rpm :D

Od 0 do 100 w 6.5 sekundy, predkosc ograniczona elektronicznie do 250km/h

Spalanie na poziomie 6l :blink:

 

Co do elastycznosci, mozliwe ze to prawda. Przy takim momencie autko jest katapultowane do przodu :D

Np Audi A6 2.0TDI na 6 biegu 80-120 km/h ma czas 7.4s przy mocy 140HP i momencie 320Nm i wadze ciut wiekszej niz ta Vectra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie co Wy się tak spuszczacie nad tymi dieslami?? Niedługo się dowiem z tego forum że Ferrari to źle robi że diesla nie montuje w swoich maszynach...paranoja jakaś czy co??? Dla mnie klekot to zawsze kletkot, dźwięk ni cholery się nie trzyma wizerunku sportowego auta a zakres użytecznych obrotów również nie bryknie do benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie co Wy się tak spuszczacie nad tymi dieslami?? Niedługo się dowiem z tego forum że Ferrari to źle robi że diesla nie montuje w swoich maszynach...paranoja jakaś czy co??? Dla mnie klekot to zawsze kletkot, dźwięk ni cholery się nie trzyma wizerunku sportowego auta a zakres użytecznych obrotów również nie bryknie do benzyny.

1566350[/snapback]

Przepraszam cie bardzo ale jakos dzwiek 3litrowiego TDI V6 z Audi A6 nie przypomina klekotu, baaa slychac takie piekne basy jak z rasowej benzynki ;)

Hhehe zakres obrotow...jakos nie w gruche ni to w pietruche. Konstruktorzy chcieliby aby to w benzynce miec takie uzyteczne obroty (tzn moc i moent w calym zakresie)

 

Co to Ot na temat Diesli masz racje, z deczka sie tego nazbieralo... :)

Edytowane przez Shantillas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej w klekocie to widac, slychac i czuc, ze jedzie :D

mam teraz dziurawa rure w dieselku i ma bardzo fajny dzwiek przy przyspieszani :D a jak wierci w podlodze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest info o tym silniku jak i jego fotka.

1565272[/snapback]

To spalanie to chyba przy jeździe do 90km/h ;). Prawda jest taka, że nie ma co wierzyć w takie bajki, znajomy ma Passata rocznik 03. Silnik TDI 130HP V6 i średnie spalanie na poziomie 8,5litra. Mówi, że spalanie na poziomie 6-6,5l to można między bajki wsadzić [: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To spalanie to chyba przy jeździe do 90km/h ;). Prawda jest taka, że nie ma co wierzyć w takie bajki, znajomy ma Passata rocznik 03. Silnik TDI 130HP V6 i średnie spalanie na poziomie 8,5litra. Mówi, że spalanie na poziomie 6-6,5l to można między bajki wsadzić [: .

1566816[/snapback]

Hmm nie dokońca.

Jeżdże w tej chwili Volvo S60 D5 2.4 163kuce

Jak wracałem nim z niemczech prędkość między 180 a 200 spalanie 6.6l/100km

Ostatnio jechałem do Kościerzyny (Trasa mniej więcej jak Gdynia>Słupsk) jechałem pomiędzy 80 a 90 i spalanie 4.5l/100km :blink:.

Jak nim jeźdże po mieście to pali mi ok. 7.5l/100km

A i warto jeszcze zaznaczyć że jest to automat bez tiptronica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej w klekocie to widac, slychac i czuc, ze jedzie :D

mam teraz dziurawa rure w dieselku i ma bardzo fajny dzwiek przy przyspieszani :D a jak wierci w podlodze :D

1566507[/snapback]

Dokladnie to samo mam w Vectrze ojca, tlumik dziurawy, daje niezle po garach a jak sie ludzie payrza, mysla ze czolg sunie :)

 

Ehh nie moge sie doczekac az braciszek przyjedzie ta Audica A4 z kierownica po prawej stronie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie to samo mam w Vectrze ojca, tlumik dziurawy, daje niezle po garach a jak sie ludzie payrza, mysla ze czolg sunie :)

 

Ehh nie moge sie doczekac az braciszek przyjedzie ta Audica A4 z kierownica po prawej stronie...

1567629[/snapback]

Ludzie to się oglądają jak swoim kaszlem się przetaczam na wydechu z Rallycrossu, 140 dB mierzone. Nawet Beciarze z buczącymi wydechami wymiękają :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechałem niedawno A6 2,5TDI Avant. Na pokładzie 5 osób: facet 45lat i 4 po 20 lat. Do tego bagażnik wypakowany pod sufit torbami, walizkami itd. że ledwo się zamykał. Klima włączona.

Na autostradzie Wrocek --> Gliwice przy przyspieszaniu 150 --> 200 jeszcze dosyć mocno wciskało w fotel (wszystko na ostatnim biegu automatu, chyba 5). To w dieslu wręcz uwielbiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

az sie skusilem do testu p307 2.0hdi 136km:

 

80-140 km/h w okolo 8 sekund

100-200 km/h nie starczylo mi drogi :lol: :lol: ale mysle ze w jakichs 20sec bym sie zmiescil co?

 

pomiar zwyklym zegarkiem wiec czas moze sie roznic o +- 1 sec :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechałem niedawno A6 2,5TDI Avant. Na pokładzie 5 osób: facet 45lat i 4 po 20 lat. Do tego bagażnik wypakowany pod sufit torbami, walizkami itd. że ledwo się zamykał. Klima włączona.

Na autostradzie Wrocek --> Gliwice przy przyspieszaniu 150 --> 200 jeszcze dosyć mocno wciskało w fotel (wszystko na ostatnim biegu automatu, chyba 5). To w dieslu wręcz uwielbiam.

1569031[/snapback]

Ale to nie diesel, to turbina!! Przejedź się doładowaną benzyną i masz jeszcze lepszy but, ile razy można to powtarzać? A że wszystkie nowoczesne diesle są wyposażane w turbiny dlatego się wszyscy nimi podniecają...

Myślę że taki 2,5 litra boxer turbo intercooler w Subim WRX Sti chyba sobie radzi co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie diesel, to turbina!! Przejedź się doładowaną benzyną i masz jeszcze lepszy but, ile razy można to powtarzać? A że wszystkie nowoczesne diesle są wyposażane w turbiny dlatego się wszyscy nimi podniecają...

Myślę że taki 2,5 litra boxer turbo intercooler w Subim WRX Sti chyba sobie radzi co?

1569655[/snapback]

Ja mogę zrobić małe porównianie.

Volvo 850 T-5R 250KM 2.3 Turbo 1995 Benzynka Moment obr. 330

Waga: prawie 2 tony

 

Volvo S60 D5 163 2.4 2002 Diesel Waga: 1.6 tony Moment obr. 340

Obydwa modele to wersje z automatyczną skrzynią.

 

Jak na początku widać spora różnica w produkcji co ma tesh napewno duży wpływ na zachwania silnika.

 

T-5R fabrycznie 6.9 do setki (7.4sek sprawdzone stoperem :))

S60 fabrycznie 9.5 do setki

 

Porównując auta zauważyłem że benzyna zachowuje się bardziej sportowo. Do 100 S60 nie ma szans. Ale po ok. 120km/h zaczyna się zauważać różnice i wtedy na prowadzenie wchodzi S60. Obydwoma autami jechałem 220 i musze powiedzieć że 220 łatwiej jest zrobić S60. T-5R dobrze idzie do 180 a potem słabnie. Poza tym czuć różnice w latach auta. W S60 nie czuć prędkości tak jak w T-5R. Oba auta warte polecenia.

Powód dla którego zmieniłem auto to spalanie :)

W T-5R wynosiło 13l/100km miasto przy wolnej jeździe a 10l/100km poza miastem przy średniej jeździe.

W S60 tak jak pisałem wyżej.

Pozdrawiam

Donio

Edytowane przez donio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy robi swoje :) Jechałem Focusem 1.8 TDCI (115 rumaków, moment coś ponad 260). Ten samochód nie słabnie pow. 120km/h tylko ciagnie jak szalony i to na 5 biegu !! Niestety biegi baaaaaardzo krótkie (na 3 zaledwie 100km/h).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w porownaniu donia raczej ie moment obrotowy a masa - s60 jest lzejsze o 400 kg - a to juz jest olbrzymia masa - dodajac do tego ze pewnie dieselek i ta doladowana benzyna maja podobne momenty to juz widac dlaczego 850 zostaje w tyle na wyzszych predkosciach

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...