Skocz do zawartości
cavarr

Ati Radeon Hd 2900pro/xt/xtx

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko do czasu AMD może sięgnąć po rozum do głowy i popracować nad optymalizacją sterów pod DX10. I na tym chyba należy się teraz skupić. Bo do DX9 i tak wystarczy na spokojnie. Tak było z DX 8.1 i DX 9 Z czasem wyniki w DX9 wzrastały.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm co do 06 to nie jest on żadną miarą wydajności dla kart w nowych grach - no chyba że ktoś gra w marki.

Po drugie mi się wydaje że 512bit dla tego R600 jest wcale nie potrzebne i mniej by stykło - zwykły chwyt marketingowy - tak samo jak DDR 4 .

Zresztą osobiście nie wierzę że AMD nie udostępniło by do pierwszych testów zoptymalizowanych sterów - pierwsze wrażenie się liczy.Dlaczego NV nie dało wyższej magistrali dla g80 jak mógłby być szybszy ? nie wierzę że nie mają takiej mozliwości....DDR4 fakt takty wyższe pobór mocy mniejszy ale timingi większe - wydajnośc trzeba zbalansować.

dam przykład : po co do samochodu , który rozwija max 140km/h zakładać opony z indexem do 250.....

Dlatego moim zdaniem 512 bit tutaj dużo nie wnosi = nic , tak samo jak DDR4 w XTX testowanych.

oczywiście jak karta radziła by sobie w AA i AF byłaby naprawde fajną pozycją - jak komuś nie przeszkadza hałas, ciepło i pobór mocy.

Kwestia szyny pamięci jest zdecydowanie bardziej złożona, ale jestem tego samego zdania co Ty - zresztą więcej na ten temat napiszę w podsumowaniu.

 

Tak czy owak GF 8800 nie przyspieszyłby znacząco gdyby takową szynę posiadał - nie na tyle, by wytłumaczyć znacząco większy koszt budowy takiej karty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak komuś nie przeszkadza hałas, ciepło i pobór mocy.

nie wiem jak wy ale dla mnie to chyba największe wady + plus wydajność z AA :cry:

 

Pobór mocy Hd 2900xt ok. 215W- TO JEST KPINA :lol2: :mur: PANOWIE, ISTNE JAJA Z KLIENTA

 

Radeon HD 2600 ok 45W tu lepiej ale to kastrat do potęgi

Edytowane przez naxt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ANnadtechu 2900XT wyglada tak marnie ze az szkoda komentowac. A seria 2600 jest wykastrowana jakby na wzor Nvidii i jej seri 8600. Czyzby sie wzorowali ? :lol:

Edytowane przez Gooralesko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stan na 14.05.2007, 18:36

Przesuwanie premiery - żal

Wypuszczenie (wreszcie karty) ze sterownikami alpha - żal

Wydajność w DX10 - żal

Współczynniki wydajność/pobór mocy, pobór mocy/wydajność - żal

"Suszarka" - żal

AA i AF - żal

Cena, da się przeboleć - półżal ;)

Edytowane przez Xanagaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo do DX9 i tak wystarczy na spokojnie

Co za bzdura.

Zobacz sobie testy oblivion nawet w 1280x1024 z wlaczonym aa i af zarzyna ta karte. Zreszta wiele gier tak robi z radkiem. O ile bez aa i af jest git karta smiga prawie jak gtx to po wlaczeniu upiekszaczy robi sie nieciekawe, a nie powiesz chyba, ze nie wlaczylbys ich na karcie za 1400zl. No ale moze to stery, trzeba sie ludzic ;)

Edytowane przez qbec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki górą! AMD górą! Obek śmiga aż miło. Jeszcze bedziecie zdziwieni, co ta karta potrafi :D Edytowane przez Nicolass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielu z nas wiezy w poprawe wydajnosci wraz z poprawa optymizacji w kolejnych nowych Catalystach

Tak sie sklada ze w tego typu karcie jest to bardziej prawdopodobne niz w starszych modelach

Przeciez wszyscy chyba wiemy ze GPU R600 posiada z unifikowane jednostki pixel-vertex shading

to w jakiej proporcji beda one wykozystane zalezy w 100% od sterownikow ..tak ????

 

Jesli jakas gra wymaga w danym levelu uzycia 70% mocy GPU dla Pixel Shaderow

a tylk o 30% mocy dla Vertex Shaderow , to tak powinny one byc przypisane przez sterownik ,

tylko jesli taki system mialby wykozystywac maxymalnie GPU to chyba do kazdej gry musieli by pisac jakies skrypty opisujace jak maja byc przypisywane Pixel i Vertex shadery ???

Jesli dobrze to wykminilem to jest duza szansa na poprawe wydajnosci w grach

w ktorych obecnie Radek 2900xt odstaje od konkurencji .

 

Jesli jestem w bledzie niech mnie jakis Fachman poprawi :)

 

 

Ja bym jeszcze sie wstrzymal z osadzaniem Radka 2900xt ,dajcie sobie miesiac czasu

jak nic sie nie poprawi

Rest in Peace AMD/ATI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe... ;)

Teraz pewnie updaty recek się zaczną.

Może taki był plan AMD? :)

Byle by było głośno.

Najpierw na nie, teraz może na tak... Kto wie... ;)

Edytowane przez Aran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki górą! AMD górą! Obek śmiga aż miło. Jeszcze bedziecie zdziwieni, co ta karta potrafi :D

 

Tak - ale czemu zapominacie, że chyba wszyscy (?) w Polsce testowali właśnie na tych najszybszych sterownikach?

 

Ja rzecz jasna wierzę, że nowsze jeszcze dużo poprawią, ale to się okaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej w nowym radeonie podoba mi sie kolor laminatu/pcb choc i tak wieksze wrazenie na mnie zrobil kolor gf8800gtx z poczatku kariery (czarny) :lol2:

 

Tylko cena nie szokuje i to jest plus, chyba narazie jedyny zwlaszcza ze to nowosc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli jakas gra wymaga w danym levelu uzycia 70% mocy GPU dla Pixel Shaderow

a tylk o 30% mocy dla Vertex Shaderow , to tak powinny one byc przypisane przez sterownik ,

tylko jesli taki system mialby wykozystywac maxymalnie GPU to chyba do kazdej gry musieli by pisac jakies skrypty opisujace jak maja byc przypisywane Pixel i Vertex shadery ???

Dynamicznie to nie jest przydzielane , bo moim zdaniem jest nie możliwe , co miałoby monitorować w którym momencie ma być więcej verteksów niż pixel shaderów. Pewnie ustawiają najlepszą proporcje do danej gry w sterowniku lub profilu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dynamicznie to nie jest przydzielane , bo moim zdaniem jest nie możliwe , co miałoby monitorować w którym momencie ma być więcej verteksów niż pixel shaderów. Pewnie ustawiają najlepszą proporcje do danej gry w sterowniku lub profilu.

Chyba nie, bo co jak włączymy coś, czego nie ma w sterach, chyba jakis algorytm jest na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sideband

 

Zgoda , ale to przypisywanie PS i VS w grach DX9.0c zmuszaloby do ogromnej pracy

dopisywania do sterownikow ustawien dla kazdej gry ,

tym samym sterowniki z wersji na wersje przybieralyby na objetosci

 

Nie mam pewnosci ,ale w DX10 to chyba informacja o ustawienia PS i VS

jest zapisana w kodzie gry ,to by bylo logiczne i proste ,zreszta zunifikowane szadery

to chyba wymog zgodnosci z DX10 ??

 

nic

pozostaje poczekac pare dni moze 2-3 tygodnie

i wydac wyrok ;)

 

Osobiscie uwazam ze bedzie przyrost wydajnosci wraz z nowymi sterami

w niktorych grach nawet i 50%

 

Nicolass

Algorytm pewnie jest PS VS % 50/50 albo 60/40

a efekty zesmy widzieli w niktorych grach w ktorych 2900xt byl rownie szybki jak 1900xtx :)

Edytowane przez Bemx2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się robić ciekawie... :) W sumie to nie interesuje mnie segment 1000zł+, ale miło słyszeć, że AMD-ATI w końcu się udało :D Jeśli te nowe sterowniki serio dały takiego kopa to wg mnie pozycja 8800GTX czy nawet Ultra jest delikatnie mówią zagrożona. Nawet jeśli HD2900XT nie będzie wydajniejszy, to przy tej cenie 8800GTX i Ultra znajdą raczej mało nabywców. Tak na marginesie - Ultra jest 2x(!) droższa, a kilka-kilkanaście % wydajniejsza :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się robić ciekawie... :) W sumie to nie interesuje mnie segment 1000zł+, ale miło słyszeć, że AMD-ATI w końcu się udało :D Jeśli te nowe sterowniki serio dały takiego kopa to wg mnie pozycja 8800GTX czy nawet Ultra jest delikatnie mówią zagrożona. Nawet jeśli HD2900XT nie będzie wydajniejszy, to przy tej cenie 8800GTX i Ultra znajdą raczej mało nabywców. Tak na marginesie - Ultra jest 2x(!) droższa, a kilka-kilkanaście % wydajniejsza :mur:

Chyba, że zapuścimy sobie AntiAliasing.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sideband

 

Zgoda , ale to przypisywanie PS i VS w grach DX9.0c zmuszaloby do ogromnej pracy

dopisywania do sterownikow ustawien dla kazdej gry ,

tym samym sterowniki z wersji na wersje przybieralyby na objetosci

 

Nie mam pewnosci ,ale w DX10 to chyba informacja o ustawienia PS i VS

jest zapisana w kodzie gry ,to by bylo logiczne i proste ,zreszta zunifikowane szadery

to chyba wymog zgodnosci z DX10 ??

 

nic

pozostaje poczekac pare dni moze 2-3 tygodnie

i wydac wyrok ;)

 

Osobiscie uwazam ze bedzie przyrost wydajnosci wraz z nowymi sterami

w niktorych grach nawet i 50%

 

Nicolass

Algorytm pewnie jest PS VS % 50/50 albo 60/40

a efekty zesmy widzieli w niktorych grach w ktorych 2900xt byl rownie szybki jak 1900xtx :)

Sterowniki odwołują się nie bezpośrednio do danej gry, a do API DirectX. W tym przypadku producent układu musi dopracowac porządnie zgodnośc z tym standardem, a sama gra musi odpowiednio odwoływac się do DX.

Edytowane przez Evil One

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się robić ciekawie... :) W sumie to nie interesuje mnie segment 1000zł+, ale miło słyszeć, że AMD-ATI w końcu się udało :D Jeśli te nowe sterowniki serio dały takiego kopa to wg mnie pozycja 8800GTX czy nawet Ultra jest delikatnie mówią zagrożona. Nawet jeśli HD2900XT nie będzie wydajniejszy, to przy tej cenie 8800GTX i Ultra znajdą raczej mało nabywców. Tak na marginesie - Ultra jest 2x(!) droższa, a kilka-kilkanaście % wydajniejsza :mur:

Czy Wy nie czytacie wcześniejszych wypowiedzi? To są te same sterowniki, na których prezentowane są testy tej karty! Nie ma aktualnie szybszych sterowników!

 

Niby 6.38 - ale ATi o nich "nic nie wie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...