Jabar83 Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Tylko do czasu AMD może sięgnąć po rozum do głowy i popracować nad optymalizacją sterów pod DX10. I na tym chyba należy się teraz skupić. Bo do DX9 i tak wystarczy na spokojnie. Tak było z DX 8.1 i DX 9 Z czasem wyniki w DX9 wzrastały. Edytowane 14 Maja 2007 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_ Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Hmmm co do 06 to nie jest on żadną miarą wydajności dla kart w nowych grach - no chyba że ktoś gra w marki. Po drugie mi się wydaje że 512bit dla tego R600 jest wcale nie potrzebne i mniej by stykło - zwykły chwyt marketingowy - tak samo jak DDR 4 . Zresztą osobiście nie wierzę że AMD nie udostępniło by do pierwszych testów zoptymalizowanych sterów - pierwsze wrażenie się liczy.Dlaczego NV nie dało wyższej magistrali dla g80 jak mógłby być szybszy ? nie wierzę że nie mają takiej mozliwości....DDR4 fakt takty wyższe pobór mocy mniejszy ale timingi większe - wydajnośc trzeba zbalansować. dam przykład : po co do samochodu , który rozwija max 140km/h zakładać opony z indexem do 250..... Dlatego moim zdaniem 512 bit tutaj dużo nie wnosi = nic , tak samo jak DDR4 w XTX testowanych. oczywiście jak karta radziła by sobie w AA i AF byłaby naprawde fajną pozycją - jak komuś nie przeszkadza hałas, ciepło i pobór mocy. Kwestia szyny pamięci jest zdecydowanie bardziej złożona, ale jestem tego samego zdania co Ty - zresztą więcej na ten temat napiszę w podsumowaniu. Tak czy owak GF 8800 nie przyspieszyłby znacząco gdyby takową szynę posiadał - nie na tyle, by wytłumaczyć znacząco większy koszt budowy takiej karty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
naxt Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) jak komuś nie przeszkadza hałas, ciepło i pobór mocy.nie wiem jak wy ale dla mnie to chyba największe wady + plus wydajność z AA :cry: Pobór mocy Hd 2900xt ok. 215W- TO JEST KPINA :lol2: :mur: PANOWIE, ISTNE JAJA Z KLIENTA Radeon HD 2600 ok 45W tu lepiej ale to kastrat do potęgi Edytowane 14 Maja 2007 przez naxt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosiarz Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Są już też testy na anandtechu. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2988&p=1 Bo do DX9 i tak wystarczy na spokojnie.Mam nadzieję, że żartujesz... Edytowane 14 Maja 2007 przez Kosiarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Radeon HD 2600 ok 45W tu lepiej ale to kastrat do potęgiAle i tak 2600 w stosunku do 2900 jest mniej wykastrowany niz nvidii 8600 w stosunku do 8800. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooralesko Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Na ANnadtechu 2900XT wyglada tak marnie ze az szkoda komentowac. A seria 2600 jest wykastrowana jakby na wzor Nvidii i jej seri 8600. Czyzby sie wzorowali ? :lol: Edytowane 14 Maja 2007 przez Gooralesko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanagaz Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Stan na 14.05.2007, 18:36 Przesuwanie premiery - żal Wypuszczenie (wreszcie karty) ze sterownikami alpha - żal Wydajność w DX10 - żal Współczynniki wydajność/pobór mocy, pobór mocy/wydajność - żal "Suszarka" - żal AA i AF - żal Cena, da się przeboleć - półżal ;) Edytowane 14 Maja 2007 przez Xanagaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbec Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Bo do DX9 i tak wystarczy na spokojnieCo za bzdura. Zobacz sobie testy oblivion nawet w 1280x1024 z wlaczonym aa i af zarzyna ta karte. Zreszta wiele gier tak robi z radkiem. O ile bez aa i af jest git karta smiga prawie jak gtx to po wlaczeniu upiekszaczy robi sie nieciekawe, a nie powiesz chyba, ze nie wlaczylbys ich na karcie za 1400zl. No ale moze to stery, trzeba sie ludzic ;) Edytowane 14 Maja 2007 przez qbec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gierek Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 zal zalem ale czy widizeliscie gdzies zeby w jakims sklepie ta karta 2900xt była w magazynie? te karty chyba jeszcze płyną do nas :mur: :mur: :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rav85 Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 na TITANICU płyną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gierek Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 buahah z pewnoscią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lizardus Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...;postcount=1204 no no robi sie ciekawie :E Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) omg :shock: stery tak duzo daja jednak ? :| Edytowane 14 Maja 2007 przez xacti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolass Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...;postcount=1204no no robi sie ciekawie :ESterowniki górą! AMD górą! Obek śmiga aż miło. Jeszcze bedziecie zdziwieni, co ta karta potrafi :D Edytowane 14 Maja 2007 przez Nicolass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CzArNy` Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) jesli to prawda to mamy hit :) - 1350 zl a wydajnosc jak 8800GTX (prawie) Edytowane 14 Maja 2007 przez DarkArrow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xacti Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) wiec nie trace nadziei na dobrego 2600 [: Edytowane 14 Maja 2007 przez xacti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drozda Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Ja wiedziałem ze tak bedzie ;) Teraz koledzy którzy sa na przeciw zaczną spisków szukać :P :P :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bliss Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Masakra jak za tą cene nawet z aa!! Ktoś cos pisał o fx-ach ? :D Więc jak widac stery dadzą i to dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bemx2k Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Wielu z nas wiezy w poprawe wydajnosci wraz z poprawa optymizacji w kolejnych nowych Catalystach Tak sie sklada ze w tego typu karcie jest to bardziej prawdopodobne niz w starszych modelach Przeciez wszyscy chyba wiemy ze GPU R600 posiada z unifikowane jednostki pixel-vertex shading to w jakiej proporcji beda one wykozystane zalezy w 100% od sterownikow ..tak ???? Jesli jakas gra wymaga w danym levelu uzycia 70% mocy GPU dla Pixel Shaderow a tylk o 30% mocy dla Vertex Shaderow , to tak powinny one byc przypisane przez sterownik , tylko jesli taki system mialby wykozystywac maxymalnie GPU to chyba do kazdej gry musieli by pisac jakies skrypty opisujace jak maja byc przypisywane Pixel i Vertex shadery ??? Jesli dobrze to wykminilem to jest duza szansa na poprawe wydajnosci w grach w ktorych obecnie Radek 2900xt odstaje od konkurencji . Jesli jestem w bledzie niech mnie jakis Fachman poprawi :) Ja bym jeszcze sie wstrzymal z osadzaniem Radka 2900xt ,dajcie sobie miesiac czasu jak nic sie nie poprawi Rest in Peace AMD/ATI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aran Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Ciekawe... ;) Teraz pewnie updaty recek się zaczną. Może taki był plan AMD? :) Byle by było głośno. Najpierw na nie, teraz może na tak... Kto wie... ;) Edytowane 14 Maja 2007 przez Aran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 To będą karty dla cierpliwych , niestety Ati ma smykałke do partaczenia sterów. Na w miare dopracowane pewnie będzie trzeba poczekać kilka miechów. Serie 2600 spisuje na straty(4ropy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_ Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Sterowniki górą! AMD górą! Obek śmiga aż miło. Jeszcze bedziecie zdziwieni, co ta karta potrafi :D Tak - ale czemu zapominacie, że chyba wszyscy (?) w Polsce testowali właśnie na tych najszybszych sterownikach? Ja rzecz jasna wierzę, że nowsze jeszcze dużo poprawią, ale to się okaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rcube Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Najbardziej w nowym radeonie podoba mi sie kolor laminatu/pcb choc i tak wieksze wrazenie na mnie zrobil kolor gf8800gtx z poczatku kariery (czarny) :lol2: Tylko cena nie szokuje i to jest plus, chyba narazie jedyny zwlaszcza ze to nowosc :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Jesli jakas gra wymaga w danym levelu uzycia 70% mocy GPU dla Pixel Shaderow a tylk o 30% mocy dla Vertex Shaderow , to tak powinny one byc przypisane przez sterownik , tylko jesli taki system mialby wykozystywac maxymalnie GPU to chyba do kazdej gry musieli by pisac jakies skrypty opisujace jak maja byc przypisywane Pixel i Vertex shadery ??? Dynamicznie to nie jest przydzielane , bo moim zdaniem jest nie możliwe , co miałoby monitorować w którym momencie ma być więcej verteksów niż pixel shaderów. Pewnie ustawiają najlepszą proporcje do danej gry w sterowniku lub profilu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolass Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Dynamicznie to nie jest przydzielane , bo moim zdaniem jest nie możliwe , co miałoby monitorować w którym momencie ma być więcej verteksów niż pixel shaderów. Pewnie ustawiają najlepszą proporcje do danej gry w sterowniku lub profilu.Chyba nie, bo co jak włączymy coś, czego nie ma w sterach, chyba jakis algorytm jest na to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bemx2k Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) sideband Zgoda , ale to przypisywanie PS i VS w grach DX9.0c zmuszaloby do ogromnej pracy dopisywania do sterownikow ustawien dla kazdej gry , tym samym sterowniki z wersji na wersje przybieralyby na objetosci Nie mam pewnosci ,ale w DX10 to chyba informacja o ustawienia PS i VS jest zapisana w kodzie gry ,to by bylo logiczne i proste ,zreszta zunifikowane szadery to chyba wymog zgodnosci z DX10 ?? nic pozostaje poczekac pare dni moze 2-3 tygodnie i wydac wyrok ;) Osobiscie uwazam ze bedzie przyrost wydajnosci wraz z nowymi sterami w niktorych grach nawet i 50% Nicolass Algorytm pewnie jest PS VS % 50/50 albo 60/40 a efekty zesmy widzieli w niktorych grach w ktorych 2900xt byl rownie szybki jak 1900xtx :) Edytowane 14 Maja 2007 przez Bemx2k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_bartx Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Zaczyna się robić ciekawie... :) W sumie to nie interesuje mnie segment 1000zł+, ale miło słyszeć, że AMD-ATI w końcu się udało :D Jeśli te nowe sterowniki serio dały takiego kopa to wg mnie pozycja 8800GTX czy nawet Ultra jest delikatnie mówią zagrożona. Nawet jeśli HD2900XT nie będzie wydajniejszy, to przy tej cenie 8800GTX i Ultra znajdą raczej mało nabywców. Tak na marginesie - Ultra jest 2x(!) droższa, a kilka-kilkanaście % wydajniejsza :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaRoN Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Zaczyna się robić ciekawie... :) W sumie to nie interesuje mnie segment 1000zł+, ale miło słyszeć, że AMD-ATI w końcu się udało :D Jeśli te nowe sterowniki serio dały takiego kopa to wg mnie pozycja 8800GTX czy nawet Ultra jest delikatnie mówią zagrożona. Nawet jeśli HD2900XT nie będzie wydajniejszy, to przy tej cenie 8800GTX i Ultra znajdą raczej mało nabywców. Tak na marginesie - Ultra jest 2x(!) droższa, a kilka-kilkanaście % wydajniejsza :mur:Chyba, że zapuścimy sobie AntiAliasing. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evil One Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) sideband Zgoda , ale to przypisywanie PS i VS w grach DX9.0c zmuszaloby do ogromnej pracy dopisywania do sterownikow ustawien dla kazdej gry , tym samym sterowniki z wersji na wersje przybieralyby na objetosci Nie mam pewnosci ,ale w DX10 to chyba informacja o ustawienia PS i VS jest zapisana w kodzie gry ,to by bylo logiczne i proste ,zreszta zunifikowane szadery to chyba wymog zgodnosci z DX10 ?? nic pozostaje poczekac pare dni moze 2-3 tygodnie i wydac wyrok ;) Osobiscie uwazam ze bedzie przyrost wydajnosci wraz z nowymi sterami w niktorych grach nawet i 50% Nicolass Algorytm pewnie jest PS VS % 50/50 albo 60/40 a efekty zesmy widzieli w niktorych grach w ktorych 2900xt byl rownie szybki jak 1900xtx :) Sterowniki odwołują się nie bezpośrednio do danej gry, a do API DirectX. W tym przypadku producent układu musi dopracowac porządnie zgodnośc z tym standardem, a sama gra musi odpowiednio odwoływac się do DX. Edytowane 14 Maja 2007 przez Evil One Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_ Opublikowano 14 Maja 2007 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2007 Zaczyna się robić ciekawie... :) W sumie to nie interesuje mnie segment 1000zł+, ale miło słyszeć, że AMD-ATI w końcu się udało :D Jeśli te nowe sterowniki serio dały takiego kopa to wg mnie pozycja 8800GTX czy nawet Ultra jest delikatnie mówią zagrożona. Nawet jeśli HD2900XT nie będzie wydajniejszy, to przy tej cenie 8800GTX i Ultra znajdą raczej mało nabywców. Tak na marginesie - Ultra jest 2x(!) droższa, a kilka-kilkanaście % wydajniejsza :mur:Czy Wy nie czytacie wcześniejszych wypowiedzi? To są te same sterowniki, na których prezentowane są testy tej karty! Nie ma aktualnie szybszych sterowników! Niby 6.38 - ale ATi o nich "nic nie wie". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...