Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, może się mylę, ale co to da? Diesel ma zapłon samoczynny i rwanie klem imo nic nie da.

Poza tym tu nie jest problem nieodciętej pompy podającej paliwo, tylko nieszczelności turbosprężarki i olej silnikowy dostaje się do komory spalania?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapchać tłumik, wrzucić taki bieg żeby skrzynia przetrwała (u mnie bezpośredni to chyba 4), hamulec do dechy i puszczamy sprzęgło (teraz dylemat czy szybko, czy powoli, jak za szybko to może szlag je trafić). Takie gdybanie i tak jest nic nie warte do czasu, aż się nie przeżyje takiej sytuacji ;].

Edytowane przez OCM4n14k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dieslach które zmam są elektromagnesy w pompie, odcinające/przekierowujące dopływ paliwa pod wysokim ciśnieniem do wtryskiwaczy lub odcina sam napęd pompy. Efekt silnik gaśnie i bez podania znów prądu nie zaskoczy.

Pomijam kwestie teraz tych nowoczesnych diesli gdzie nie ma pompy napędzanej mechanicznie a są jakieś pompo wtryskiwacze itp <span style='color: red;'>[ciach!]</span>a na prąd.

 

Edit

Z reszta jak to sobie wyobrażacie ze jest skrzat w samochodzie który po przekreśleniu kluczyka zatyka dolot palcem lub wsadza wala w końcówkę wydechu czy tam opcjonalnie wrzuca 5 i dusi silnik modląc się do allaha?

Edytowane przez Zwykły User
  • Downvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gościu, Ty na prawdę nie rozumiesz że paliwo z baku ma g**no wspólnego z chorobą wściekłych diesli?! Olej chłodzący silnik cieknie przez uszczelkę w turbinie i jest zapodawany razem z powietrzem z turbiny do silnika gdzie się spala jak paliwo.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak było napisane, jest to związane z awarią turbosprężarki. Turbosprężarka spręża powietrze, na skutek awarii zaciąga olej, który ją smaruje. Olej wraz z powietrzem wpada kolektorem dolotowym. Sposób zasilania paliwem (pompa wtryskowa czy CR) nie ma tu nic do rzeczy. Prąd nie jest tu do niczego potrzebny.

Jedyne co poza wrzuceniem 5 biegu może pomóc, to przebicie chłodnicy intercoolera w silnikach w to wyposażonych. Problem w tym, że można trafić w chłodnicę wody i dostać parą o temp. kilkaset stopni.

 

A może korek do awaryjnego zrzutu oleju ;) tak jak samolotu zrzucają paliwo ;)

Edytowane przez Klaus
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rada na szybko? Jeżeli to auto, którego wartość jest znikoma a koszt naprawy wyniesie więcej niż jest samo warte- zostawić niech się wykrwawi. Jeżeli nie- modlić się żeby sprzęgło wytrzymało i zadusić.

 

Ale przed uniknięciem takich sytuacji może mógł by uchronić coś w rodzaju zaworu na przewodzie doprowadzającym olej do turbosprężarki. Inna sprawa- jakie tam ciśnienie panuje i czy nie rozpieprzy całej reszty w drobny mak...

 

Inna sprawa- skuteczność tego rozwiązania była by dyskusyjna i zależała od tego ile tego syfu zaciągnął by do dolotu- słyszałem o normalnym zaleganiu pewnej ilości oleju w IC- po części związana z ubytkiem przy normalnej eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że klekoty kręcą się wyżej niż 3k obrotów. Ryk zagłusza ten obrzydliwy hałas i nawet nieźle to brzmi.

 

Codziennie uczymy się czegoś nowego, a potem i tak kupujemy turbodiesla do miasta.

~ Paulo Coelho

 

Kupić benzynę /problem solved

 

Właśnie.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edit

Z reszta jak to sobie wyobrażacie ze jest skrzat w samochodzie który po przekreśleniu kluczyka zatyka dolot palcem lub wsadza wala w końcówkę wydechu czy tam opcjonalnie wrzuca 5 i dusi silnik modląc się do allaha?

 

Taki silnik wyje zawsze jakiś czas zanim padnie, więc normalny kierowca powinien podjąć próbę jego zgaszenia :lol:. No, ale tak, lepiej ciach!o zrobić niż uratować auto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kupić benzynę /problem solved

 

 

Właśnie.

 

Raczej "kupić benzynę, puki można dorwać dobrego wolnossaka"

 

Są jakieś przeszkody, aby benzyniak nie dostał samozapłonu przy zaciągnięciu oleju z turbosprężarki? Chyba nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak olej ma dostać samozapłonu przy CR ~10?

 

TDI do miasta to bajeczka, przy spokojnej jeździe bierze 6L (1.9 ARL + program na 190KM), osiągnij tyle w benzynie z taką mocą to pogadamy.

 

M5 ma 560km i pali dwa razy więcej mając trzy razy więcej mocy. Osiągnij tyle w dieslu z taką mocą to pogadamy. Upsss, nie ma diesli z taką mocą ;)
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MaSell- Dołączona grafika

 

500KM/1000NM- 5.5 do setki.

Zużycie paliwa

typ paliwa olej napędowy

cykl miejski 14,8 l

poza miastem 9,3 l

średnio 11,3 l

poziom emisji CO2 298 g/km

Chociaż masz rację- o mocach diesla powyżej 500KM w cywilnym aucie jakoś nie słyszałem... :wink:

 

Proponuję skończyć tą dyskusję pb vs diesel- ostatnio jakoś z 3 tygodnie temu była już jedna i wniosków z niej raczej bardziej konkretnych nie było. Albo można by wydzielić temat TDI vs PB do wylewania pomyj. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

M5 ma 560km i pali dwa razy więcej mając trzy razy więcej mocy. Osiągnij tyle w dieslu z taką mocą to pogadamy. Upsss, nie ma diesli z taką mocą ;)

 

+1 :)

 

 

MaSell- 500KM/1000NM- 5.5 do setki.

 

To MaSella BMW jest o sekundę szybsze. ;) Dodatkowo są benzyniaki z taką mocą i przyspieszeniem 3 sekundy szybszym - tak, są seryjne i nawet popularne. ;) Jednak jak sam wspomniałeś, trzeba dyskusję ukrócić, każdy ma swoje, słuszne zdanie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej "kupić benzynę, puki można dorwać dobrego wolnossaka"

 

Są jakieś przeszkody, aby benzyniak nie dostał samozapłonu przy zaciągnięciu oleju z turbosprężarki? Chyba nie ma.

 

przeszkody sa, ale pewnie sam sie zorientowales jak juz to napisales ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się nie zorientowałem.

sw1ssst wspomniał o zbyt niskiej kompresji. Rozumiem ten argument. Zdaję sobie sprawę, że przy obrotach rzędu 1000rpm przy kompresji silnika benzynowego temperatura w cylindrze będzie zbyt mała do powstania samozapłonu. Co będzie natomiast, jeśli silnik będzie miał 5000rpm, olej 90st. C (lub więcej, dostaje się przecież przez turbosprężarkę nagrzaną spalinami). Wydaje mi się, że przy wysokich obrotach temp. powstająca na skutek sprężania w nim powietrza powinna być wyższa. Nie wiem przy jakim pułapie ale powinien istnieć próg prędkości wału, przy której w silniku o niższej kompresji powstanie temp. umożliwiająca samozapłon oleju.

 

Może w moim rozumowaniu popełniłem jakiś błąd. Proszę się w takim razie pośmiać i mnie oświecić ;)

 

Pamiętam jak lata temu mój Chrzestny zalał do malucha chyba z 10 litrów ON, uzupełnił resztę benzyną i wróciliśmy do domu. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik jeszcze przez kilka sekund podrygiwał. Samozapłon następował, a samochód był gaszony na niskich obrotach. Argument więc o braku samozapłonu ze względu na niską kompresję mnie nie do końca przekonuje. Pytanie, jaki wpływ na to może mieć wysoka temp. oleju i powietrza (oba dostają się przez turbosprężarkę) i obroty znacznie wyższe od obr. biegu jałowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To MaSella BMW jest o sekundę szybsze. ;)

 

...i o 600Kg lżejsze :lol:

 

 

Jak znów w temacie klekotów jesteśmy. To wydech rozluźniony, FMIC na miejscu, jeszcze tylko turbo większe dorwać, zrobić remap i zobaczymy ile wypluje mazutowych koni :D

 

Dołączona grafika

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się nie zorientowałem.

sw1ssst wspomniał o zbyt niskiej kompresji. Rozumiem ten argument. Zdaję sobie sprawę, że przy obrotach rzędu 1000rpm przy kompresji silnika benzynowego temperatura w cylindrze będzie zbyt mała do powstania samozapłonu. Co będzie natomiast, jeśli silnik będzie miał 5000rpm, olej 90st. C (lub więcej, dostaje się przecież przez turbosprężarkę nagrzaną spalinami). Wydaje mi się, że przy wysokich obrotach temp. powstająca na skutek sprężania w nim powietrza powinna być wyższa. Nie wiem przy jakim pułapie ale powinien istnieć próg prędkości wału, przy której w silniku o niższej kompresji powstanie temp. umożliwiająca samozapłon oleju.

 

Może w moim rozumowaniu popełniłem jakiś błąd. Proszę się w takim razie pośmiać i mnie oświecić ;)

 

Pamiętam jak lata temu mój Chrzestny zalał do malucha chyba z 10 litrów ON, uzupełnił resztę benzyną i wróciliśmy do domu. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik jeszcze przez kilka sekund podrygiwał. Samozapłon następował, a samochód był gaszony na niskich obrotach. Argument więc o braku samozapłonu ze względu na niską kompresję mnie nie do końca przekonuje. Pytanie, jaki wpływ na to może mieć wysoka temp. oleju i powietrza (oba dostają się przez turbosprężarkę) i obroty znacznie wyższe od obr. biegu jałowego.

 

Nie myl kompresji ze stopniem sprężania!

Stopień sprężania w benzynie jest dużo dużo niższy, i nie dojdzie do samozaplonu OLEJU. (stopień sprężania jest STAŁY niezależny od obrotów itd)

Sam samozapłon w benzynie występuje, szczególnie w starszych silnikach, to nic innego jak spalanie stukowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...