Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się połasił na TSI lub trzycylindrowego dizelka, to sam sobie winien.

 

W polo tylko 1.4 n/a lub 1.6 dizelek. Będę się niedługo rozglądał za takim dupowozem 3-4 letnim bo można dorwać za mniej niż 30k z przebiegiem 50-100kkm, tylko którąś bumę muszę pogonić najpierw.

Edytowane przez Gordon Ramsay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na renerach to nawet skoda rapid wyglądała zajebiście ale na 15" i kołpaku jak wyjeżdżało pewnie 90% aut już wyglądał beznadziejnie :P Chociaż i tak się poprawili ale nie ma się co dziwić skoro podkupili projektanta Alfy Romeo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się połasił na TSI lub trzycylindrowego dizelka, to sam sobie winien.

 

W polo tylko 1.4 n/a lub 1.6 dizelek. Będę się niedługo rozglądał za takim dupowozem 3-4 letnim bo można dorwać za mniej niż 30k z przebiegiem 50-100kkm, tylko którąś bumę muszę pogonić najpierw.

w 98 nie było jeszcze takich wynalazków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmieszna sprawa. Sprawdzałem ładowanie na klemach akumulatora - poniżej 14V. Plus z akumulatora minus z silnika - to samo co na klemach akumulatora, ale sprawdziłem też pomiędzy chłodnicą i akumulatorem i wyszło 14,2V, jak włączył się wentylator na chłodnicy, to spadło do 13,9V. Światła mijania były włączone.

 

Normalnie zgłupiałem i nie wiem co o tym myśleć. Czy miernik by pokazywał brednie? Czy może po prostu pociągnąć przewód od punktu mocowania chłodnicy do minusa na akumulatorze i cześć? Tylko jaki przekrój będzie odpowiedni?

Chłodnica nie ma obowiązku być prawidłowo uziemiona, bo niby po wuj? Dlatego mierzenie się na niej jako punkcie odniesienia może powodować niebanalne, choć mylące wskazania.

Jak nie masz paragonu za usługę montażu akumulatora, to i tak gwarancję możesz sobie oprawić w ramkę i powiesić w garażu.

 

dzięki, ojciec raz miał polo classic nówkę z salonu i po półtora roku sprzedał, bo auto więcej stało w serwisie jak w garażu

Może źle trzymał?

 

Na renerach to nawet skoda rapid wyglądała zajebiście ale na 15" i kołpaku jak wyjeżdżało pewnie 90% aut już wyglądał beznadziejnie :P Chociaż i tak się poprawili ale nie ma się co dziwić skoro podkupili projektanta Alfy Romeo :D

I wtedy wjeżdża Tipo, całe na biało, za 43k klima, alusy i radyjko z USB, i znów Niemcy ze swoimi szmelcwagenami wyglądają jak małe dziwki bez szkoły. Jak zwykle.
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz paragonu za usługę montażu akumulatora, to i tak gwarancję możesz sobie oprawić w ramkę i powiesić w garażu.

 

Gwóno prawda reklamowałem kiedyś aku i najpierw mnie zlali odsyłając z kwitkiem, ze jest niby sprawny ale jak opisałem co jest w nim dokładnie uwalone to wymienili na nowy. Żadnych paragonów za montaż nikt ode mnie nie chciał :D

 

Jak już przy zimie i aku jesteśmy to jak by ktoś potrzebował od jutra w Lidlu są ładowaczki do aku :D

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica nie ma obowiązku być prawidłowo uziemiona, bo niby po wuj? Dlatego mierzenie się na niej jako punkcie odniesienia może powodować niebanalne, choć mylące wskazania.Jak nie masz paragonu za usługę montażu akumulatora, to i tak gwarancję możesz sobie oprawić w ramkę i powiesić w garażu. Może źle trzymał? I wtedy wjeżdża Tipo, całe na biało, za 43k klima, alusy i radyjko z USB, i znów Niemcy ze swoimi szmelcwagenami wyglądają jak małe dziwki bez szkoły. Jak zwykle.

I do tego z normalnymi silnikami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica nie ma obowiązku być prawidłowo uziemiona, bo niby po wuj? Dlatego mierzenie się na niej jako punkcie odniesienia może powodować niebanalne, choć mylące wskazania.

Jak nie masz paragonu za usługę montażu akumulatora, to i tak gwarancję możesz sobie oprawić w ramkę i powiesić w garażu.

 

Może źle trzymał?

 

I wtedy wjeżdża Tipo, całe na biało, za 43k klima, alusy i radyjko z USB, i znów Niemcy ze swoimi szmelcwagenami wyglądają jak małe dziwki bez szkoły. Jak zwykle.

No właśnie wiem, że nie musi być uziemiona dokładnie i nie biorę tego jako prognostyk, a bardziej jako ciekawostkę i zastanawiam się dla czego tak jest, że element teoretycznie nie mający w obowiązku być dobrze z masą połączony pokazuje praktycznie książkowe napięcia, może jakoś przez wentylator ta masa na chłodnicę idzie?

 

Tak czy inaczej jutro jadę do mechanika, żeby zobaczył co i jak.

 

 

A co do tipo, to bardzo fajne autko, miałem okazję się przymierzać. Nowe w takiej cenie serio jest chyba najlepszym wyborem na dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica jest podłączona gumowymi wężami i mocowana najczęściej na gumowych "chopkach". Nie musi być połączona z masą. 

W analogowych autach na wentylator przychodzi stały "+", "-" idzie przez wyłącznik termiczny wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to panie magia, że pokazuje napięcia prawie książkowe i reaguje na odpalenie wentylatora, zgaszenie świateł itp :D

Chyba, że multimetr za 10 zł robi mnie w wała i idealnie sam z siebie symuluje napięcia ;)

 

 

A tak serio, to traktuję to jako ciekawostkę, bo przecież najlepsza masa powinna być na silniku, do którego alternator jest przykręcony i o ile się nie mylę, to masa w alternatorze jest na jego obudowie. Jutro jeszcze zrobię jeden eksperyment, odepnę wtyczkę od wentylatora i na jednym z pinów sprawdzę jak wygląda sytuacja.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...) Będę się niedługo rozglądał za takim dupowozem 3-4 letnim bo można dorwać za mniej niż 30k z przebiegiem 50-100kkm, tylko którąś bumę muszę pogonić najpierw.

No ja juz pozbylem sie premiumu problemu w postaci BMW, ale zamiast brac kolejny problem od Niemcow zrobilem tak jak wspominalem i wzialem proste zelazo od Koreancow. Jako dupowoz ktory poza mna wozi powietrze bedzie jak znalazl :)

Edytowane przez chemiczny_ali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 4 albo 5 lat temu, do dzisiaj nie używana. Bez sensu zakup.

Bo w koszyku obok leżały kocyki do sezonowania auta. Do kogo pretensje, że se nie umiesz skompletować zestawu?

 

Chyba, że multimetr za 10 zł robi mnie w wała i idealnie sam z siebie symuluje napięcia ;)

Za 10 zł to bardziej wskaźnik niż multimetr. Tolerancja czegoś takiego może być nawet i 10%, czyli w domu sprawdzisz czy w gniazdku jest faza i właściwie tyle, taka bajerancka neonówka. O ile "sondy" z drucikami wydłubanymi ze słuchawek wytrzymają.

 

No ja juz pozbylem sie premiumu problemu w postaci BMW, ale zamiast brac kolejny problem od Niemcow zrobilem tak jak wspominalem i wzialem proste zelazo od Koreancow. Jako dupowoz ktory poza mna wozi powietrze bedzie jak znalazl :)

Hallelujah, another soul saved!
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w koszyku obok leżały kocyki do sezonowania auta. Do kogo pretensje, że se nie umiesz skompletować zestawu?

 

Za 10 zł to bardziej wskaźnik niż multimetr. Tolerancja czegoś takiego może być nawet i 10%, czyli w domu sprawdzisz czy w gniazdku jest faza i właściwie tyle, taka bajerancka neonówka. O ile "sondy" z drucikami wydłubanymi ze słuchawek wytrzymają.

 

Hallelujah, another soul saved!

 

Wiem, ale jednak był to powtarzalny pomiar, różnica była zawsze taka sama. Dobra, koniec tematu z dziedziny elektryk voodo.

 

 

Może źle trzymał?

 

 

Że niby germańska myśl techniczna potrzebuje kocyka itd? Nawet jeśli, to kocyk ma zbawienny wpływ na sprzęgło i alarm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do VW polo, to znalazłem foto jak wybrałem się wypożyczonym polo aby pograć w polo.

 

 

 

acca474ae66741a4bd473a8421f28f2f.png

02bc848dbf504ffdad327042b3a23150.png

 

 

 

Oczywiście tanio.

 

 

 

8e7853e010e7441d865fa8d733d8815d.png

 

 

 

I ładnie.

 

 

2d28b4b0e5e54a198e692c8abec32125.png

 

 

 

Och, przy okazji wydało się że musiałem wyjść z domu zamiast zarabiać w samych majteczkach przed kompem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To działa tak, że jak trzymasz na kocyku to mało jeździsz, a wtedy nawet niemiecki wyrób samochodopodobny ma szansę się nie popsuć.

Polówka była bardzo mało jeżdżona. Aż zadzwoniłem do ojca, bo on będzie dokładnie pamięta więc tak:

 

MAGIA NOWEGO SALONOWEGO VW wyglądała tak:

3 tys. km - pompa wody wymiana, pasek rozrządu wymiana, obudowa nad paskiem wymiana (tej obudowy pewny nie jest)

8 tys. km - wymiana sprzęgła

 

Oczywiście wszelkie wymiany były na gwarancji, więc przynajmniej tyle, że vw znał swoją jakość, aczkolwiek nie wiem, czy to tak gładko poszło, czy po batalii.

 

Auto było sprzedane po półtora roku z przebiegiem 11 tys. km. Trzymane w garażu, nie katowane, nie było pierwszym nowym autem mojego ojca, a chyba trzecim, a czwartym w ogóle, więc nikt na nim nie uczył się jeździć. Chcę tylko przypomnieć, że były to czasy (98 rok), gdzie nie było takich wymysłów jak teraz są w silnikach.

 

Ogólnie od tej pory koncern ten w mojej rodzinie nie jest brany pod uwagę przy zmianach samochodów. Dowód anegdotyczny, cz tam jednostkowy na [ciach!]ianość vw, ale jednak uraz jest :D

 

 

ps.

 

tak sobie myślę, że faktycznie kocyka zabrakło...

Edytowane przez piotreek
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu w Gdańsku to raczej test na umiejętności i inteligencję kierowców. Niestety sporo ludzi już go oblało. Ogólnie to na tę chwilę w okolicy spadło już ok 30cm śniegu, a wciąż sypie jak głupi. :D Jutro nawet nie ruszam samochodu, ponieważ drogi będą znowu zawalone. Rower i jazda. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dodatku przymarzają nie do uszczelki dookoła szyby bo ta posmarowana, a do uszczelki w drzwiach w miejscu gdzie chowa się w nie szyba, a tego posmarować nie idzie bo będą się fajne smugi na szybie robiły podczas opuszczania i zamykania ;]

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...