Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Królewno, życzę ci dużo mnóstwo bezawaryjnie przejechanych kilometrów, ale może ostrożniej formułuj tezy o worku kasy w przypadku zwiększania mocy pojazdu? Już wystarczająco dużo jest na drogach "oszczędnych tunerów", którym czipa zrobił pan Mietek, kata wyciął pan Zenek, a że panowie za "Bóg zapłać" nie robią, to na wymianę wytłuczonego zawieszenia już nie starczyło. Zresztą to nie jest ważne, liczy się pałer i rwanie do przodu.

 

na forach wyczytałeś ? chyba raczej nie skoro wrzucasz wszystkich do jednego wora, podziel się swoim doświadczeniem w tej dziedzinie w takim razie, jak to się ma zwiększenie mocy samochodu o 50KM - nie wykorzystywanego w sporcie do sprawności układu hamulcowego czy sztywności zawieszenia.

 

Czy aby e46 od 316 do 328 nie ma tego samego układu hamulcowego ? bo chyba jednak ma...

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludovic

@KAX tylko R4 nie ma w ogóle porównania do R6/V6. Zupełnie inna kultura pracy. Nie jechałem jeszcze R4, która by się dobrze zbierała od dołu ( pomijam te z Turbo kopiącym od 2 000RPM). W 530i przy 100km/h masz 2500RPM i bez problemu można wyprzedzać, od 3000RPM ten samochód już bardzo fajnie się zbiera. A o dojazd do ronda chodzi mi o ruszanie przy 10km/h, w mieście dość często się dotaczasz do auta przed sobą i ruszasz z takiej prędkości. W dieslu ruszając z takiej prędkości na 2 czy 3 zazwyczaj dławisz silnik albo ślizgasz sprzęgło ewentualnie znów wrzucasz 1kę i słuchasz jęczenia silnika. To najwidoczniej masz fajnie ztuningowanego tego JTD. Bo większość diesli jakimi jechałem na 5tce przy 50km/h w ogóle nie jedzie. Ale z kolei 530i na 5 biegu też Ci pojedzie od 50km/h do 250km/h.

Edytowane przez Ludovic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAX czy chcesz powiedziec ze alfa pakowala 2 tloczkowe hample na przod/tyl do 170KM maszyny? Jesli tak to fail... w 9000, 4 tloczki sa w serii ;o

 

Tak w zwykłej alfie 147 siedza zwykłe zaciski z tarczą 284mm w gta juz siedza BREMBO i tarcze ZTCP 330mm. Czy fail? Nie wiem ktoś mądrzejszy odemnie projektował to auto w każdym bądz razie całkiem sprawnie sie zatrzymuje.

 

Dresiarze robiący swapy w dresowozach zmieniają oprócz silnika (zazwyczaj jakaś stara padaka R4 na 2.5/2.8 R6) również tylny most i hamulce, które w tych "większych" wersjach są inne, mimo różnicy jakoś 110 KM vs ~190 KM. Głupi Teutoni z Monachium, projektują te dresowozy z bezsensownie mocnym układem przeniesienia napędu, a przecież ten słabszy też by wystarczył do normalnej jazdy.

Królewno, życzę ci dużo mnóstwo bezawaryjnie przejechanych kilometrów, ale może ostrożniej formułuj tezy o worku kasy w przypadku zwiększania mocy pojazdu? Już wystarczająco dużo jest na drogach "oszczędnych tunerów", którym czipa zrobił pan Mietek, kata wyciął pan Zenek, a że panowie za "Bóg zapłać" nie robią, to na wymianę wytłuczonego zawieszenia już nie starczyło. Zresztą to nie jest ważne, liczy się pałer i rwanie do przodu.

 

No widzisz na makaroniarze zrobili tak że nie musisz wymianaic połowy auta, a o zawias u mnie sie nie martw kompletnie nowy sztywniejszy: amortyzatory, sprezyny, wahacze, tulejk,i łaczniki itd wiec mozesz się czuc choc odrobinę bezpieczniejszy na drodze ;]

 

 

@KAX tylko R4 nie ma w ogóle porównania do R6/V6. Zupełnie inna kultura pracy. Nie jechałem jeszcze R4, która by się dobrze zbierała od dołu ( pomijam te z Turbo kopiącym od 2 000RPM).

320i z 2.2 170KM to R6 ;]

 

A o dojazd do ronda chodzi mi o ruszanie przy 10km/h, w mieście dość często się dotaczasz do auta przed sobą i ruszasz z takiej prędkości. W dieslu ruszając z takiej prędkości na 2 czy 3 zazwyczaj dławisz silnik albo ślizgasz sprzęgło. To najwidoczniej masz fajnie ztuningowanego tego JTD.

To zapraszam do mnie jak go zadławisz na 2 przy 10km na godzine amsz flaszke Dołączona grafika Jak ruszysz z 2 i puścisz po ruszeniu gaz auto bedzie samo jechało nie ma opcji zeby sie zadwałiło nawet bez gazu chyba ze na recznym Dołączona grafika

 

Na 5 przy 50km.h potwierdze nie jedzie ale wtedy toon ma 1K obr a przy VGT zaczyna sie zbierac od minimum 1,5K

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy aby e46 od 316 do 328 nie ma tego samego układu hamulcowego ? bo chyba jednak ma...

 

Oczywiście, że nie ma, tarcze są większe w wersjach od 320i w górę, tylny most też jest większy.

 

o zawias u mnie sie nie martw kompletnie nowy sztywniejszy: amortyzatory, sprezyny, wahacze, tulejk,i łaczniki itd wiec mozesz się czuc choc odrobinę bezpieczniejszy na drodze ;]

Spoko, gdybym poczuł się zagrożony spamowałbym psy informacją o niebezpiecznym wariacie w popsutym mazutowozie :>

Ale na zawias jednak trochę kasy z worka poszło, no nie? Czyli jednak coś oprócz podniesienia mocy zrobiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No poszło ale co ma piernik do wiatraka, ze zapytam? Wychodziły Alfy z seryjnym zawiasem sporo mocniejsze niz moja 115km i jakos się nie przewracały, ani nie powodowały nadmiernego zagrożenia na drodze zatrzymywać też się zatrzymywały bo jakoś akcji serwisowej polegającej an wymienie hebli na mocniejsze Fiat nie prowadził. A sam zawias wpadł dlatego, ze auto na 18" i seryjnym zawieszeniu wyglądało jak SUV wiec poszło w doł ;]

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludovic

@Kax w tym co jechałem z diesli to wciśnięcie gazu do oporu przy 1k RPM nic nie powoduje. Ile koni i co to za silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No przecież napisałem ze u mnie to samo przy 1k obr nie jedzie zmienna geo powoduje ze auto zaczyna jechać od 1,5K, a przy 2 to juz mam maks moment ale to i tak zdecydowanie lepiej niz w starszych konstrukcjach gdzie zaczynały jechać od 2,5 i przestawały na 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No poszło ale co ma piernik do wiatraka, ze zapytam?

Bączku, jesteśmy w Bolandzie. Jak widzę "podnoszenie mocy bez worka kasy" to mi się nasuwają diodki z Biedronki w moim jaszczombie albo czip-rezystor z Allegro i generalnie obszerna jak ukraińskie stepy dziedzina motoryzacyjnego dziadowania. Temat drążę, bo nie pasujesz mi do obrazu atechnicznego dziada, coś zresztą kojarzę twoją Alfę i jej przeróbki. Wolałem się upewnić, że nagle nie zgłupiałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie ma, tarcze są większe w wersjach od 320i w górę, tylny most też jest większy.

 

no to masz ~50KM rozbieżności w mocy i jakoś dają rade w 320 jak i w 328...
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale u nas w polandzie zrobienie chipa na +30-40KM to wydatek jedynie koło 800-1000zł na zrobienie dobrego programu u profesionalnego tunera wiec to jest podnoszenie mocy bez worka pieniędzy ugraj za taką kasę 40KM w wolnossącej benzynie.... mało realne. U mnie bedzie ostatecznie troche wiecej modyfikacji i kasy wywalonej bo mnie osobiście 30KM po samym programie nie zadowala i idę trochę dalej ;)

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludovic

W końcu znalazłem jakiś filmik. Podobnie wygląda to w E39. E46 jest lżejsza ale silnik i skrzynia powinna być ta sama.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludovic

Tu chodzi mi o pokazanie jazdy na autostradzie. Jak widzisz tam masz 1 bieg a przyśpiesza podobnie co trochę mocniejsze A6 TDI które wrzuca w międzyczasie 3 biegi Dołączona grafika

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=-QuhC438lnw

 

A z ciekawości. Jak wygląda spalanie po tuningu?

Edytowane przez Ludovic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to masz ~50KM rozbieżności w mocy i jakoś dają rade w 320 jak i w 328...

 

Ktoś tu klęknie do miecza i nie będę to ja.

 

Tabelka z "Sam naprawiam dresowóz", rozdział "Układ hamulcowy" (skan nie mój, dlatego taki krzywy):

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że przednie hamulce w wersji 105KM i 170KM są takie same różnią się tylne zapewne w pierwszej wersji lite o wiekszej srednicy w drugiej wentylowane o mniejszej. Rozkład hamowania wiadomo jaki jest wiec o skutecznosci decydują w wiekszym stopniu przednie. Czyli tak jak w AR od 100KM do 170 takie same 284mm wiec makaroniarze nie są inni Dołączona grafika

 

Tu chodzi mi o pokazanie jazdy na autostradzie. Jak widzisz tam masz 1 bieg a przyśpiesza podobnie co trochę mocniejsze A6 TDI które wrzuca w międzyczasie 3 biegi Dołączona grafika

Bez przesady nie oceniajmy teraz przyspieszeń po filmikach z YT kreconych domofonem postawiło by się auta obok siebie było by jasne. Szkoda, ze dane technczne nie podają przyspieszeń od 0-200 Dołączona grafika

 

A z ciekawości. Jak wygląda spalanie po tuningu?

 

Nie wiem jeszcze nie skonczyłem modyfikacji jak bedzie koniec to sie pochwale Dołączona grafika Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co mają hamulce do zwiększenia mocy? podpowiem: nic! rozchodzi się tylko o sprzęgło, i w mniejszym stopniu o zawias ( o ile jest sprawny) i w rwd wał.

Edytowane przez KiMR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odrywając się od tego słodkiego pierdzenia o spalaniu:

 

 

 

szał !

 

Też się oderwę bo niedobrze się robi. Mowa stronę wcześniej była o miejscu z tyłu w bmw 3 e46 i miałem pisać, że sam bardzo lubię e46, w przeciwieństwie do e39 z wyżej półki i tego samego okresu i e90 która była następcą ale nie miała tego czegoś i że dałbym się pokroić za zadbaną, mocną(albo nawet i nie) e46 na pierwsze auto w uk za parę lat, amoże nawet obecny model, bo wtedy to już będzie ten poprzedni, ale było późno i mi się odechciało pisać. Dzisiaj mi się nie odechce, bo przez przypadek miałem okazję się przejechać obecnym 335i coupe/cabrio i wprawdzie zgniotłem nogi kompletnie 1.87m masochiście który odważył się usiąść za mną, ale jak dla mnie mogli by mu je nawet amputować, bo auto, a szczególnie 320-konna turbodoladowana a i tak gladka jak pupa modelki sześciocylidrówka zwaliła mnie kompletnie z nóg po górskich serpentynach. Czymś tak pewnym, przewidywalnym i posłusznym a przy tym masakrycznie szybkim i zdeterminowanym jeszcze nie latałem. Aha i zdawało mi się, że jak moi rodzice mają 525i, to wiem jak dobrze brzmią rzędowe szóstki BMW. No to tylko mi się zdawało... Dołączona grafika

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odrywając się od tego słodkiego pierdzenia o spalaniu:

 

youtu.be/SwrPl5d3laE

 

szał !

 

Szołmen niezły. Rajdowiec taki sobie.

 

Elastycznośc powiadasz? Moim JTD spokojnie moge sie poruszac na 4 w zakresie od 50km/h do 150km/h probując to samo w drugim aucie benzynowym o podobnej mocy i masie bym sie nerwicy nabawił Dołączona grafika

 

Próbowałeś na trójce?
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elastycznośc powiadasz? Moim JTD spokojnie moge sie poruszac na 4 w zakresie od 50km/h do 150km/h probując to samo w drugim aucie benzynowym o podobnej mocy i masie bym sie nerwicy nabawił Dołączona grafika

 

Wanna bet? 3,4,5 - bez różnicy od 50 do 150. Benzyna, moc podobna, masa pewnie większa nawet. Nerwicy nie stwierdziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ale królewiczu ja nie jeżdze twoim autem tylko swoim. Laguna 2 jedenszesc. Masa mniejsza od alfy moc minimalnie też na 3 jak bym chciał to zrobic to i owszem pojedzie chociaż nie jestem pewny czy dobije do tych 150 muszę sprawdzić ale przy takiej jeżdzie to to jedenszesc spali tyle co fałsześc bo ten śmieszny silnik od dołu w ogóle nie jedzie, a jak już zacznie się rozpędzać to pali 2 razy więcej niż JTD, a jazda od 50km/h na piatce to nie na moje nerwy bo zanim by weszło na obroty od których zaczyna jakoś jechac to bym zasnął wiec tak jak już wsześniej wspomniało kilka osób mała wolnossąca benzyna ssie na maxa chyba, ze w Twingo by to było ale na taka Lagune to jest zdecydowanie za mało i o wiele przyjemniej się jeżdzi klekotem ze "z[ciach!]ą charakterystyką" niż tym czymś Dołączona grafika

 

Z reszta prosze bardzo

Laguna 1270kg 112KM 0-100 11,5s

AR 1290kg 115km 0-100 9,9s

 

Ponad 1,5s roznicy pokazuje jak nędzny jest ten silnik w Lagunie ;]

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z reszta prosze bardzo

Laguna 1270kg 112KM 0-100 11,5s

AR 1290kg 115km 0-100 9,9s

 

Ponad 1,5s roznicy pokazuje jak nędzny jest ten silnik w Lagunie ;]

 

Ano właśnie, paniczu. To raczej trzeba powiedzieć, że w Lagunie jest padło, a nie że benzynowy silnik o podobnej mocy nie da rady przy takiej masie. Przykład? Znienawidzona na tym forum (i pewnie nie tylko) marka popularna czyli VW i sztandarowy Golf. Masa 1290kg, 122KM, 9,5s. Oczywiście uturbiony, ale bez kompresora czyli IMO jak najbardziej porównywalny do tego włoskiego diesla do którego (diesla) nic osobiście nie mam. Hate poziom zero.

 

BTW. Myślałem, że ten AR już jest po cipie albo musiałem coś przegapić między wierszami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale czy napisałem inaczej cały czas opieram sie na tym z czym mam styczność na co dzień i wyraźnie staram sie pisać słowo klucz "mała wolnossąca benzyna". Te małe doładowane benzyny to w końcu coś co może być fajną alternatywą dla klekota czy to szwabskie TSI czy TB od makaroniarzy np osobiście chętnie bym przygarnął taką Giuliette z 1,75TBI 235KM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To to "wolnossące" gdzieś mi uciekło. Ja to strasznie się jaram tymi silniczkami chociaż teraz zachwyca mnie coś innego - Mazda CX5 i 2 litry pod jej maską. Wolnossące, 165KM i rozpędza ponad 1350kg budę w 9,1s. Do tego wg producenta w trasie 5,1, a w mieście 7,5. Oczywiścię to dane dla wersji z napędem tylko na przód, ale i tak robi spore wrażenie. No i sylwetka zdecydowanie najbardizej sportowa wśród kompaktowych SUVów nie licząc fur z segmentu premium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie dowale turbo do mojego 1.0 i bede te wszystkie disle nie disle wciagal zardzewiala rura. Teraz chyba takie kosiarki z doladowaniem sa popularne, przynajmniej bede na czasie i nikt mnie nie wysmieje : d

Edytowane przez reaktiv
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To to "wolnossące" gdzieś mi uciekło. Ja to strasznie się jaram tymi silniczkami chociaż teraz zachwyca mnie coś innego - Mazda CX5 i 2 litry pod jej maską. Wolnossące, 165KM i rozpędza ponad 1350kg budę w 9,1s. Do tego wg producenta w trasie 5,1, a w mieście 7,5. (...)

 

Popadasz w zachwyt nad takimi osiągami? Przy takiej mocy i masie przyspieszenie strasznie marneDołączona grafika Dla porównania wolnossąca dwulitrowa benzyna od Bawarczyków przy marnych 143KM i budzie 1435kg rozpędza się do setki w tym samym czasie a spalanie nie odbiega tak bardzo, trasa 5,3, a miasto 8,1 (wg producenta, a jakże)Dołączona grafika pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś źródło? Poza tym jeśli różnica wg producenta to 0,6 to w realu wyjdzie na bank więcej, a wtedy to już nie będzie prawie to samo. Pytanie pomocnicze: ile kosztuje ten bawarczyk, a ile japoniec

 

Wysłane z Defy+ za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie uświadomicie, że każdy samochód ma inny przebieg momentu i mocy, skrzynię z przełożeniami dopasowanymi do konkretnego silnika, różne własności aerodynamiczne, zawieszenie i nawet taki drobiazg jak opony, to może zrozumiecie w końcu, że 2.0 w aucie A będzie jeździć całkiem inaczej niż 2.0 w aucie B.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś źródło? Poza tym jeśli różnica wg producenta to 0,6 to w realu wyjdzie na bank więcej, a wtedy to już nie będzie prawie to samo. Pytanie pomocnicze: ile kosztuje ten bawarczyk, a ile japoniec

 

Wysłane z Defy+ za pomocą Tapatalk

 

http://www.bmw.co.uk...icalSpec&isPGA=

Co do danych producenta to oczywiście się zgadzam, zwykle podawane przez niego dane to jazda po jakimś lustrze w próżniDołączona grafika No, ale chyba nie zakładasz, że akurat Mazda to podaje jakieś super dokładne daneDołączona grafika Zaniża tak samo, więc te 0,6 pewnie zostanie. A cena nie ma nic wspólnego z naszą dysputą, dodatkowo auta z zupełnie innego segmentu.

 

m4r no jasne, dlatego jest to takie luźne pierdzenie Dołączona grafika pzdr

Edytowane przez chemiczny_ali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popadasz w zachwyt nad takimi osiągami? Przy takiej mocy i masie przyspieszenie strasznie marneDołączona grafika Dla porównania wolnossąca dwulitrowa benzyna od Bawarczyków przy marnych 143KM i budzie 1435kg rozpędza się do setki w tym samym czasie a spalanie nie odbiega tak bardzo, trasa 5,3, a miasto 8,1 (wg producenta, a jakże)Dołączona grafika pzdr

 

Tak tylko że, ta wspomniana przez Ciebie bawarka to seria 3 sedan ;) A CX-5 to SUV, więc większe opory powietrza, większe koła itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...