Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Czyli co? Czerwonego dotyczy tylko reguła prawej ręki?

 

Na to wychodzi. I ja jak stoję jak czerwony uważam, że mam pierwszeństwo i jadę. W tym momencie Ci w pomarańczowym trąbią i wymachują rękami. Według mnie: jestem na głównej, nie mam znaku ustąp ani stop. Pomarańczowy ma znak informujący o tym, że jest na drodze podporządkowanej i co najważniejsze ma znak stop i p-12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus fajny, tylko raz ze drogi a dwa to wydaje mi sie ze ma typowa japonska charakterystyke silnika, czyli trzeba to wysoko kreci :(

Ośmiozaworowe benzyniaki z mocnym dołem, których nie trzeba było wysoko kręcić, praktycznie wymarły. Może jakiś Fiat, niektóre Ople, chyba Daewoo i może Łada. No i VAG z 2.0 8V, nawet w Fabii występował. Najmłodsze egzemplarze będą miały około dziesięciu lat.

Kukałem niezobowiązująco na IS200 jak szukałem pojazdu-slave, rzeczywiście sensowne egzemplarze to więcej niż 10k. Te wychuchane kocykowane to nawet bliżej 20k, o IS300 nie mówiąc. No ale RWD, rzędowa szóstka i te smerfne zegary mają swój urok.

 

Panowie kto ma pierwszeństwo?

Kamaz z gruszką cementu na plecach ma pierwszeństwo zawsze.

 

Za 10k raczej możesz się na minę naciąć, tym bardziej, że szukasz coś co ma w miarę osiągi, a swoje oceniasz dobrze. Odwieczny problem zakupu używki. Jeżeli bym szukał czegoś to raczej max do 10 lat i z pewną historią, najlepiej od prywatnej osoby, 1 właściciel lub po prostu szukać zadbanego auta. Musisz mieć jednak świadomość, że darowałbym sobie auto z kopytem od młodego, z wiadomych względów, chyba, że go znasz i ma masę pieniędzy na utrzymanie.

Otóż to, trochę nieszczęśliwa kwota te 10k. Edited by jonas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na to wychodzi. I ja jak stoję jak czerwony uważam, że mam pierwszeństwo i jadę. W tym momencie Ci w pomarańczowym trąbią i wymachują rękami. Według mnie: jestem na głównej, nie mam znaku ustąp ani stop. Pomarańczowy ma znak informujący o tym, że jest na drodze podporządkowanej i co najważniejsze ma znak stop i p-12.

Tyle, że stosując tę zasadę czerwony powinien ustąpić pomarańczowemu. Bo teoretycznie czerwony nie wie jakie znaki ma pomarańczowy.

 

(...)No ale RWD, rzędowa szóstka i te smerfne zegary mają swój urok.(...)

 

No i seryjne lexuslooki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I te tylne przeciwmgielne jak w Żuku albo czymś takim. Czad, jakbym nie kupił żaby to IS200 byłby następnym kandydatem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesle dopiero w drugiej, kombi istotnie mało, podobnie jak IS300.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo teoretycznie czerwony nie wie jakie znaki ma pomarańczowy.

To w takiej sytuacji czerwony powinien jechać tramwajem. Potemu dwa znaki, jak a-7 oraz b-20 mają kształt i pozycję nie występującą przy innym znaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czerwonego nie interesuje jaki znak ma pomarańczowy. STOP nie jest znakiem nadrzędnym w stosunku do ustąp pierwszeństwa. W takiej sytuacji pierwszeństwo ma zawsze czerwony, bo jest już na skrzyżowaniu i próbuje je opuścić. Pomarańczowy dopiero chce wjechać na skrzyżowanie i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa w takiej sytuacji.

Edited by Imperator Kret
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czerwonego nie interesuje jaki znak ma pomarańczowy. STOP nie jest znakiem nadrzędnym w stosunku do ustąp pierwszeństwa. W takiej sytuacji pierwszeństwo ma zawsze czerwony, bo jest już na skrzyżowaniu i próbuje je opuścić. Pomarańczowy dopiero chce wjechać na skrzyżowanie i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa w takiej sytuacji.

 

Też tak myślę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zdałem? ;)

Zdałeś, ja idę razem z kolegami na kartę rowerową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://oskduet.pl/nauka-jazdy/znak-stop-b20

 

http://brd.edu.pl/znaki/ma7.html

 

Kilokurzu i Imperator kretu na kartę rowerową, obowiązkowo.

 

Nostra zdał egzamin :), może popeietralać na hulajnodze.

Przytoczone linki opisują inne przypadki.

 

W przypadku skrzyżowania jednojezdniowego oczywiście lewoskręt musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu na wprost. Nie ma żadnego znaczenia kto ma ustąp pierwszeństwa a kto STOP. W tym przypadku jednak obowiązuje zasada ustąpienia pierwszeństwa samochodowi znajdującemu się na skrzyżowaniu.

 

Nie jesteś przypadkiem z Bytomia? Koło szpitala na alei Legionów jest kilka skrzyżowań dwujezdniowych i tam mój instruktor lata temu mi tłumaczył że pierwszeństwo ma samochód próbujący opuścić skrzyżowanie. Sytuacja taka sama jak opisana tylko bez torów tramwajowych.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście dwie jezdnie komplikują sprawę. Zgadza sie, wstyd przyznać ale z Bytomia jestem.

 

Temat pierwszeństwa trzeba analizować. Przynajmniej szare komórki sie pobudza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście dwie jezdnie komplikują sprawę. Zgadza sie, wstyd przyznać ale z Bytomia jestem.

 

Temat pierwszeństwa trzeba analizować. Przynajmniej szare komórki sie pobudza.

 

Nic nie komplikują. My to jakoś chcemy komplikować. Nie przypatrywałem się temu "skrzyżowaniu", ale znak pierwszeństwa tyczy się danego kierunku jazdy, a nie całego skrzyżowania. Jeżeli opuszczasz ten kierunek to pierwszeństwo również i uważam, że czerwony ma dokładnie takie same prawa, jak ten pomarańczowy (Chyba, że znaki poziome, pionowe, sygnalizacyjne mówią inaczej). STOP tylko mówi, że masz się zatrzymać przed wjazdem. Ustąp pierwszeństwa tyczy się niemal zawsze i tego co jest z drugiej strony.

W Krakowie często są takie "skrzyżowania" i z tego co zaobserwowałem modernizują je do ruchu bezkolizyjnego.

Edited by NostradamuSek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przytoczone linki opisują inne przypadki.

 

W przypadku skrzyżowania jednojezdniowego oczywiście lewoskręt musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu na wprost. Nie ma żadnego znaczenia kto ma ustąp pierwszeństwa a kto STOP. W tym przypadku jednak obowiązuje zasada ustąpienia pierwszeństwa samochodowi znajdującemu się na skrzyżowaniu.

 

Nie jesteś przypadkiem z Bytomia? Koło szpitala na alei Legionów jest kilka skrzyżowań dwujezdniowych i tam mój instruktor lata temu mi tłumaczył że pierwszeństwo ma samochód próbujący opuścić skrzyżowanie. Sytuacja taka sama jak opisana tylko bez torów tramwajowych.

Może nie ogarniam Twojego toku myślenia ale wynika z niego, że jeśli wjadę już na skrzyżowanie jako czerwony to automatycznie mam pierwszeństwo przed pomarańczowym? A co z jadącymi dwupasmówką? Skoro ja jestem na skrzyżowaniu a oni dopiero dojeżdżają to powinni mi ustąpić pierwszeństwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja na miejscu czerwonego puściłbym pomarańczowego zgodnie z regułą prawej ręki.

Ale on go nie ma po prawej stronie tylko z przeciwka.

 A co z jadącymi dwupasmówką? Skoro ja jestem na skrzyżowaniu a oni dopiero dojeżdżają to powinni mi ustąpić pierwszeństwa?

Oni nie mają żadnego znaku,a to nie jest typowe skrzyżowanie,więc mają pierwszeństwo i pomarańczowy musi puścić wszystkich znajdujących się na dwupasmówce.Pomarańczowy na końcu.

Edited by B@nita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie ogarniam Twojego toku myślenia ale wynika z niego, że jeśli wjadę już na skrzyżowanie jako czerwony to automatycznie mam pierwszeństwo przed pomarańczowym? A co z jadącymi dwupasmówką? Skoro ja jestem na skrzyżowaniu a oni dopiero dojeżdżają to powinni mi ustąpić pierwszeństwa?

Jeśli jesteś już na skrzyżowaniu to pomarańczowy dojeżdżający do skrzyżowania musi ustąpić Tobie pierwszeństwa(bo jesteś już na jezdni z pierwszeństwem) a Ty musisz ustąpić pierwszeństwa samochodom na dwupasmówce(zasada prawej ręki a jesteście na równych warunkach pierwszeństwa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jesteś już na skrzyżowaniu to pomarańczowy dojeżdżający do skrzyżowania musi ustąpić Tobie pierwszeństwa(bo jesteś już na jezdni z pierwszeństwem) a Ty musisz ustąpić pierwszeństwa samochodom na dwupasmówce(zasada prawej ręki a jesteście na równych warunkach pierwszeństwa).

 

Nie, nie jesteś, bo opuściłeś pasy z pierwszeństwem. Może mamy tu jakiegoś instruktora, egzaminatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jesteś już na skrzyżowaniu to pomarańczowy dojeżdżający do skrzyżowania musi ustąpić Tobie pierwszeństwa(bo jesteś już na jezdni z pierwszeństwem) a Ty musisz ustąpić pierwszeństwa samochodom na dwupasmówce(zasada prawej ręki a jesteście na równych warunkach pierwszeństwa).

I tu się nie zgodzę.

Z rysunku wnioskuję, że pomarańczowy stoi przed linią ciągłą czyli jest już na skrzyżowaniu a nie przed. Czyli też jest na skrzyżowaniu.

 

(...) Ustawa nie określa początku i końca skrzyżowania. W literaturze (...) za początek i koniec skrzyżowania uznaje się przedłużenie na drodze poprzecznej linii ograniczającej pobocze (...). Początek (koniec) skrzyżowania określa więc przedłużona linia prosta zewnętrznych krawędzi pobocza lub chodnika (...)

Patrząc na to konkretne skrzyżowanie przekraczjąc jako pomarańczowy przejście dla pieszych jestem już na skrzyżowaniu.

 

A na marginesie... Jezdni dwupasmowej reguła prawej ręki nie dotyczy ponieważ jest drogą z pierwszeństwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie jesteś, bo opuściłeś pasy z pierwszeństwem. Może mamy tu jakiegoś instruktora, egzaminatora?

Opinia instruktora jest taka jak pisałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PoRD

Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

Pytanie, co wyłącza pierwszeństwo jadącego na wprost?Jeśli uznać, że a-7 lub b-20, to jak uzasadnić stosowanie art. 25.1 w sytuacjach wspomnianych tutaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamte sytuacje to droga jednojezdniowa a znak A-7 dotyczy tylko najbliższej jezdni - http://znaki-drogowe.org/znaki-ostrzegawcze/znak-A-7

 

Czerwony samochód przejechał przez pierwszą jezdnię i jest przed drugą, więc jest na równi z samochodami na dwupasmówce. Reguła prawej ręki każe ustąpić pierwszeństwa. Z kolei pomarańczowy ma znak A-7, więc musi ustąpić wszystkim.

 

Gdyby na pasie oddzielającym był również znak A-7 albo przynajmniej znaki poziome, wtedy pomarańczowy jedzie przed czerwonym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imperator Kret, znalazłem opinię szkoły nauki jazdy na temat przejazdu przez Al. Legionów w Bytomiu.

 

http://www.januszs-prawojazdy.pl/manewry-na-drodze--nauka-jazdy--prawo-jazdy-katb.html

 

Wyszukać po frazie "Przejazd drogą dwujezdniową, zadanie egzaminacyjne w ruchu drogowym poz.3 Arkusz"

 

Twierdzą akurat inaczej, niż Ty pisałeś. Nakazują bezpośrednie stosowanie art. 25.1, tj pierwszeństwo dla nadjeżdżających z przeciwka, bez względu w którym kierunku jedzie ten z przeciwka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle, że stosując tę zasadę czerwony powinien ustąpić pomarańczowemu. Bo teoretycznie czerwony nie wie jakie znaki ma pomarańczowy.

 

 

Tylko mnie na prawku uczono 9lat temu, że jak nie jesteś pewien to patrz na znak "przeciwnika"? Po to znaki stop i pierwszeństwa mają wyróżniające się kształty żeby rozpoznać dziada w lusterku czy właśnie patrząc od tyłu na znak pomarańczowego ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.