Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

No pewnie, wszyscy wiedzieli, przecież każdy rozbiera przy takim przebiegu silnik i ogląda, jak w środku wygląda.

 

 

Dla twojej informacji, w piętnastoletnim samochodzie spróchniał wentyl z koła zapasowego. Życzę ci więc szerokiej drogi ;)

 

E no, dla chcącego nic trudnego. Bardziej chodzi o to, że przy takim przebiegu skąd ten nagar, brud, syf wziąłby się?

 

Raz, ciesz się, że masz koło zapasowe, dwa, wentyl można na szczęście wymienić (Chyba czasem zerkasz na stan zapasówki ?) 

No, a o oponach, to akurat nie mój Lanos, tylko ten sam co zmienił olej po 6 latach. Mało tego, opony stan luksus.

 

I Tobie wzajemnie. Spokojnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Ty myślisz że nagar się bierze z zewnątrz czy co? :D Po 10k to filtr olejowy już pełen i reszta spokojnie się odkłada w silniku. Nie wspominając że właśnie emerycka jazda sprzyja takiemu zjawisku.

Edited by Havoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Ty myślisz że nagar się bierze z zewnątrz czy co? :D Po 10k to filtr olejowy już pełen i reszta spokojnie się odkłada w silniku. Nie wspominając że właśnie emerycka jazda sprzyja takiemu zjawisku.

 

http://antymoto.com/nagar-majonezem-szlamem/

 

Spoko luz. Ja w 70-80% robię trasy gdzie silnik pracuje przy 3500-4000 obr/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A olej się aby nie starzeje nawet w kocykowanym samochodzie?

 

Starzeje się i dla tego napisałem 2 lata/5 tys km(=max 2500 km na rok), a nie 2 lata/10 tys km.

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

 A motul nie ma czasem również miksa  HC+ PAO + Estry + low saps? Zresztą temat szeroki.

Przy np. Specifiku 5W30 Motul enigmatycznie podaje, że zawartość destylatów ropy naftowej mieści się w przedziale 50% do 100% więc teoretycznie może być miks ale w praktyce to zapewne zwykłe HC z dodatkami ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to HC to co znaczy? Hvjowy Castrol?

 

No pewnie, wszyscy wiedzieli, przecież każdy rozbiera przy takim przebiegu silnik i ogląda, jak w środku wygląda.

13k pękło temu dinozauru w zeszłym roku, przegapiłem taką okazję, ech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydrocracked czyli ropa naftowa obrabiana wodorem. Tak się przyjęło, że producenci oleje mineralne produkowane w technologi HC mogą nazywać olejami syntetycznymi mimo, że koło syntetyka one nie stały. Bodajże w Niemczech musi być wyraźne rozgraniczenie dlatego np. taki Liqui Moly ma oleje syntetyczne i oleje produkowane w technologi syntetycznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amsoil to chyba syntetyk bez kombinowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam dylemat w zwiazku ze swoim autem, moze mi ktos doradzi. Wrzucilem posta na inne forum i przekleje zeby wiadomo bylo o co chodzi.

 

"Hej. Posiadam Golfa 4 1.8T bez gazu i zastanawiam się czy dobrym wyjściem byłoby zmienić samochód. Auto dwa razy wracało na holu i nie jestem tego auta pewny. Wymieniam w nim to co trzeba na bieżąco, aktualnie nie ma nic do roboty jednak zastanawiam się czasu go nie zmienić i nie szukać czegoś z gazem. LPG miało być zaraz po kupnie a wyszło inaczej i teraz go raczej zakładał nie będę z powodów które opisałem wyżej. Rocznie robie ok 15 tyś i chciałbym jakieś auto o w miarę podobnych osiągach i trochę wyższym komforcie niż teraz (głównie chodzi o ciszę). Biorę pod uwagę w zasadzie wszystkie wersje poza kombi, dobrze mi sie jeździ dieslem ale LPG wygrywa kosztami. Podoba mi się np astra Bertone 2.2 i Peugeot 406 coupe tylko tu nie ma w zasadzie ciekawych silników piszą v6 a to koszty jak nie wiem. Da się w ogóle zamienić na coś lepszego w podobnej cenie tego golfa?pozdrawiam"

Share this post


Link to post
Share on other sites

9-3 2.0T? Ja 900NG (praktycznie to samo co 9-3 Igen tylko starsze) zrobiłem 40k na gazie i 0 problemów, a lekkiej nogi nie mam.

Dobrze wyciszone to raczej trochę wyższa klasa, jakieś mondeo czy inna vectra albo ww. Nie piszesz jaki budżet bo te golfy mają spore widełki cenowe

Edited by bamboocha

Share this post


Link to post
Share on other sites

9-3 2.0T? Ja 900NG (praktycznie to samo co 9-3 Igen tylko starsze) zrobiłem 40k na gazie i 0 problemów, a lekkiej nogi nie mam.

Dobrze wyciszone to raczej trochę wyższa klasa, jakieś mondeo czy inna vectra albo ww. Nie piszesz jaki budżet bo te golfy mają spore widełki cenowe

Kiedys nim kupilem Golfa myslalem o Saabie ale jakos mi przeszedl zachwyt tym autem. Budzet, nie ma jakiejs konkretnej kwoty, narazie tak glosno mysle i pytam. Podejrzewam ze sprzedalby sie za jakies 10 moze 11k, bo ogolnie to jest w porzadku, walony nie byl, utrzymany ladnie i na biezaco robione wszystko tylko co chwile cos siada :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup kabel vag-coma, albo ogarnij kogoś kto to ma. Zrób logi, wepchnij jeszcze kilka kilozłotówek i zostaw jak jest. Bo za 10 nie znajdziesz nic ciekawego.

Bo ktory to rok i co juz zrobiłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny pasjonujący odcinek niemieckiej legendy o niezawodności. Czy ściślej baśni z mchu i paproci.

 

A Lexus IS200 pierwszej geneacji? Bo na IS300 raczej nie będzie kasabubu, na IS200 może już się uzbiera.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup kabel vag-coma, albo ogarnij kogoś kto to ma. Zrób logi, wepchnij jeszcze kilka kilozłotówek i zostaw jak jest. Bo za 10 nie znajdziesz nic ciekawego.

Bo ktory to rok i co juz zrobiłeś?

Kabelek mam, jak sa jakies bledy to ogarniam na biezaco. To jest rok 98/99. Ze zrobionych rzeczy moge powiedziec, ze zawor DV, kilka wezykow i krociec, poduszka pod silnikiem, nagrzewnica (wybuchla jak wentylator nie chodzil bo sie styk przy bezpieczniku wytopil i plyn sie prawie zagotowal), simering na polosi, wybierak od skrzyni, teraz cos sie z klima dzieje bo slabo chlodzi i szyberdach sie przycina przy zamykaniu. Naprawde w ciagu 1.5 roku to jakas masakra jest. Poprzedni Escort sie tak nie sypal.

 

Kolejny pasjonujący odcinek niemieckiej legendy o niezawodności. Czy ściślej baśni z mchu i paproci.

 

A Lexus IS200 pierwszej geneacji? Bo na IS300 raczej nie będzie kasabubu, na IS200 może już się uzbiera.

No mialo byc pieknie a wyszlo jak widac. Lexus fajny, tylko raz ze drogi a dwa to wydaje mi sie ze ma typowa japonska charakterystyke silnika, czyli trzeba to wysoko kreci :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabelek mam, jak sa jakies bledy to ogarniam na biezaco. To jest rok 98/99. Ze zrobionych rzeczy moge powiedziec, ze zawor DV, kilka wezykow i krociec, poduszka pod silnikiem, nagrzewnica (wybuchla jak wentylator nie chodzil bo sie styk przy bezpieczniku wytopil i plyn sie prawie zagotowal), simering na polosi, wybierak od skrzyni, teraz cos sie z klima dzieje bo slabo chlodzi i szyberdach sie przycina przy zamykaniu. Naprawde w ciagu 1.5 roku to jakas masakra jest. Poprzedni Escort sie tak nie sypal.

 

... a niedawno czytałem, że "dobre golfy to skończyły się na 4 gen" ... a tu takie coś.

 

ps. mam Opel Corsa D, znowu zapalił mi się przypominacz o dorocznym przeglądzie na wyświetlaczu - idzie to jakoś TANIO skasować, bo w zwykłym serwisie u mnie w mieście skasowali mnie za taką kosmetyczną<span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>łę jakoś 30zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie kto ma pierwszeństwo? Czerwony samochód czy pomarańczowy?

 

 

Oji5h9R.jpg

Edited by Kilokush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli pomarańczowy ma znak ustępu, a czerwony nie, to pierwszeństwo ma moim zdaniem czerwony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam widzę jeszcze STOP, więc uznaję pytanie za tendencyjne.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dla czerwonego nie ma żadnego znaku? Nawet nakazu jazdy w lewo? Jak dla mnie oznakowanie na rysunku jest niekompletne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dla czerwonego nie ma żadnego znaku? Nawet nakazu jazdy w lewo? Jak dla mnie oznakowanie na rysunku jest niekompletne.

 

Dla czerwonego nie ma żadnego znaku, nawet linii poziomej. Nie ma nakazu jazdy w lewo bo może jechać też prosto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam dylemat w zwiazku ze swoim autem, moze mi ktos doradzi. Wrzucilem posta na inne forum i przekleje zeby wiadomo bylo o co chodzi.

 

"Hej. Posiadam Golfa 4 1.8T bez gazu i zastanawiam się czy dobrym wyjściem byłoby zmienić samochód. Auto dwa razy wracało na holu i nie jestem tego auta pewny. Wymieniam w nim to co trzeba na bieżąco, aktualnie nie ma nic do roboty jednak zastanawiam się czasu go nie zmienić i nie szukać czegoś z gazem. LPG miało być zaraz po kupnie a wyszło inaczej i teraz go raczej zakładał nie będę z powodów które opisałem wyżej. Rocznie robie ok 15 tyś i chciałbym jakieś auto o w miarę podobnych osiągach i trochę wyższym komforcie niż teraz (głównie chodzi o ciszę). Biorę pod uwagę w zasadzie wszystkie wersje poza kombi, dobrze mi sie jeździ dieslem ale LPG wygrywa kosztami. Podoba mi się np astra Bertone 2.2 i Peugeot 406 coupe tylko tu nie ma w zasadzie ciekawych silników piszą v6 a to koszty jak nie wiem. Da się w ogóle zamienić na coś lepszego w podobnej cenie tego golfa?pozdrawiam"

 

1.8T nie robi problemów (nawet z LPG), jeżeli jest dobrze utrzymany i zajmuje się nim dobry mechanik. Nie wiem, jakie masz z nim problemy, bo to względnie bezawaryjna jednostka. Nie napisałeś też z jakiego powodu stanął ci w drodze. Jaki przebieg?

Na Twoim miejscu pojechałbym do ASO na kompletną diagnostykę co mu dolega, a później do mechanika. Auto już trochę ma i pewne elementy mogą być już na wykończeniu, puszczać... trzeba to poprzeglądać.

Za 10k raczej możesz się na minę naciąć, tym bardziej, że szukasz coś co ma w miarę osiągi, a swoje oceniasz dobrze. Odwieczny problem zakupu używki. Jeżeli bym szukał czegoś to raczej max do 10 lat i z pewną historią, najlepiej od prywatnej osoby, 1 właściciel lub po prostu szukać zadbanego auta. Musisz mieć jednak świadomość, że darowałbym sobie auto z kopytem od młodego, z wiadomych względów, chyba, że go znasz i ma masę pieniędzy na utrzymanie.

Edited by NostradamuSek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj adres i zobaczymy jak to na streetview wygląda bo na moją logikę dla czerwonego musi być jakiś znak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj adres i zobaczymy jak to na streetview wygląda bo na moją logikę dla czerwonego musi być jakiś znak.

 

Stanisława Brzozowskiego 32, Szczecin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam widzę poziomą linię ciągłą czyli znak p-12, nakaz bezwzględnego zatrzymania się. Dla mnie pierwszeństwo ma pomarańczowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam widzę poziomą linię ciągłą czyli znak p-12, nakaz bezwzględnego zatrzymania się. Dla mnie pierwszeństwo ma pomarańczowy.

Ale to pomarańczowy ma p-12 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam widzę poziomą linię ciągłą czyli znak p-12, nakaz bezwzględnego zatrzymania się. Dla mnie pierwszeństwo ma pomarańczowy.

 

To jest linia dla jadących na tej 2 pasmówce żeby nie śicinali zakrętu a nie P-12. Stop i linię P12 ma pomarańczowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.