...John Opublikowano 13 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2007 (edytowane) Mnie ani sport, ani szybka jazda nie kręcą. Zreszta wiesz co jest jednym z powodów.. Nie wiem czy mozna mowic, ze z tego wyroslem, bo raczej nigdy mnie to nie bawilo, a zreszta nie jest powiedziane, ze to zabawa dla mlodych dzieci. I wiem, ze do konkretnego lansu to nie E30, ale ja mowie o realnych marzeniach. W wyzszych przedzialach cenowych to wlasnie E31 mnie kreci, tym bardziej ze podobno koszty utrzymania mimo plotek są mniejsze niż przy M5. Pisał to gdzies na forum BMW ktos, kto mial E31, jakies eMki i 7ki. Podobnie widze myślisz jak ja, z tym że, z całym szacunkiem do marki, gdyż na Bmw nigdy nie nażekałem, do takich czynności które opisujesz ja bym kupił to. http://moto.allegro.pl/14659_mx_5.html?ord...&view=gtext Jakoś tak, lepiej się prezentuje i przyciąga plażowym wyglądem. Edytowane 13 Stycznia 2007 przez ...John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
::snoopy:: Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 Co powiecie o dajmy na to np. BMW E30 324 TD ? Jak sie sprawuja bemki na dieslu? Czy oplaca sie taka brac czy lepiej benzyniaka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 duzo zlego slyszalem o dieslach w e34 (padaly turbo) a o tych za duzo nie slyszalem ale ja wole byne bo pali nie wiele mniej a dynamika lepsza w bynie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
::snoopy:: Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 ale ja wole byne bo pali nie wiele mniej a dynamika lepsza w bynie...Tez tak mysle. Benzyna to beznzyna, lepszy but. Bo wlasnie mi tak jakos diesel do bmw sie nie kojarzy :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 szczegolnie ze diesle w bmw z tamtych lat nie sa zbyt udane. po za tym zobacz za jaka pojemnosc placisz oc! buta ma jak 1,8 a oc jak 2,5 hehehe a pali jak 2,0 wiec kiepska tu logika... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 ::snoopy::, Pageup .. śmiszna ta Wasza rozmowa, naprawde śmiszna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 15 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2007 mhm? co masz na mysli? nie rozumiem...fajno by bylo gdybys dodal cos konstruktywnego... co moze 525tds nie padaly? moze 324td malo pala? sa super trwale? albo cos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 16 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2007 fajno by bylo gdybys dodal cos konstruktywnego...A Wy co napisaliscie takiego konstruktywnego? Benzyna to beznzyna, lepszy but. - full pro.. jakos diesel do bmw sie nie kojarzy - do tak ogolnego sformulowania moge dodac tylko jedno: zapoznaj sie z silnikiem montowanym w 335d, 535d itd duzo zlego slyszalem o dieslach w e34 (padaly turbo) - kolejne full pro sformulowanie.. w BMW turbina nie psuje sie czesciej od silnikow innych marek. Są oczywiscie modele mniej wytrzymale, jak sie slyszy o dwulitrowym dieslu 136KM lub 150KM (montowany najczesciej w serii 3). Co do reszty przyczyna ich padania jest przebieg (nie licznikowy, realny!) i traktowanie.. One nie wymagaja specjalnych zabiegów, wierz mi. Ja uwazam, ze własnie 2.5tds to udany silnik. Zreszta dlaczego byl montowany przez tyle lat, nawet po zmianie E34 na E39? Ich bolączki to przegrzewanie sie co skutkuje pekaniem glowicy (tylko podczas katowania!) i pompa wody, w ktorej jest plastikowy wirnik. Potrafi sie wymielać. Po zmianie na metalowy jest OK. Reszta to tylko kwestia traktowania silnika. Silnik jest mocny, ale to nie znaczy, ze nadaje sie do katowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 16 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2007 (edytowane) widzisz i tu sie troche mylisz co do 2,5tds...glowica owszem peka ale tylko w niektorych modelach i wlasnie w e39 zmienili glowice. co do turbiny to pada czesciej w e34 niz w innych autach. Po za tym chyba nie zaprzeczysz ze w e46 i e39 te mocniejsze diesle sa naprawde fajne :) a jednak 143 konie w e34 i 13 do setki to nie jest extra wynik... ogolnie do e34 napewno bym nie wzial diesla a do e30 wolalbym benzyne bo ten diesel nic szczegolnego nie oferuje ani malego spalania ani mocy ani niczego :P Edytowane 16 Stycznia 2007 przez Pageup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 16 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 16 Stycznia 2007 E30 nigdy nie brałbym diesla, chyba że miałbym dostęp do naprawdę taniej ropy - zresztą to dotyczy większości starych diesli w BMW. Poza tym istnieje duża szansa, że taki diesel będzie miał nabite baaardzo dużo kilometrów. 2.5d w E34/E36 to dobry silnik, ale BMW zawsze miało lepsze benzyniaki - no może do czasu jak wprowadzili 3.0d :) Diesle sągeneralnie bardziej długowieczne od benzynowych - ale ludzie którzy je mieli też to wiedzieli - dlatego większość ma przejechane o wiele za dużo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
::snoopy:: Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 No więc wnioskuję że jak BMW to na benzynke. A i jeszcze jedno: Czy lepszy będzie E30 (jesli nie liczy sie dla mnie nowoczesność) czy E34? Wyżej w postach pisało że E34 i nowsze są cięższe i mają gorszy stosunek przyspieszanie/spalanie w porównaniu do e30 z podobnym silnikem? Oświećcie mnie czy dobrze pytam. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 sam mam taki dylemat... no i czesci do e30 sa tansze :] poki co zbieram, za 2 tyg juz 4tys na auto bedzie :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 Ja bym brał E34 - tylko cenowo jest tu pewna rozbieżność - sensowny E34 jest w cenie E36, natomiast E30 to już połowa tej ceny. Kupienie trupa BMW nie jest dobrym pomysłem w każdym razie. Biorąc pod uwagę ceny, to zawsze lepiej ładne E30 niż zajeżdżone E34... Sam miałem dylemat, czy nie brać E34, bo mi się strasznie podoba - tylko na początek chciałem coś mniejszego, żeby silnik 1.8 był w stanie to pociągnąć. Najchętniej kupiłbym sobie E34 4.0 na trasy, ale to marzenie... (przynajmniej narazie) Chociaż jest igiełka za 5k: http://moto.allegro.pl/item157058871_bmw_5...la_okazja_.html - :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 17 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 17 Stycznia 2007 ja bym celowal w 525 190km przy e34 :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=60...33332&q=bmw koniecznie obejrzyjcie cały, koncówke polecam wszystkim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuki1989 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2007 http://video.google.com/videoplay?docid=60...33332&q=bmw koniecznie obejrzyjcie cały, koncówke polecam wszystkimZ tym pieniążkiem to po prostu SZOK :blink: :blink: Na tym klipie właśnie widać za co kochamy markę BMW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2007 Spokojnie, to tylko silnik V12, ktory ma ponadprzecietna kulture pracy ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2007 Nie jest złe ;) Mam pytanko, często zdarza mi sie, że widze samochód który jak jedzie generuje tyle hałasu jakby w cylindrach miał gwoździe i by sie mu tłukły :P I najczęściej jest to BMW :( To taki metaliczny hałas, ani dzwonienie, ani brzdękanie, tylko jakby tarcie stali o stal plus lekkie jej wibrowanie :P Takie szkszszgzisz :P Co to jest? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyN Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2007 Takie szkszszgzisz :P Co to jest? ;)Przechodzona beemka z instalacją gazową? .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hinco Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2007 (edytowane) Przechodzona beemka z instalacją gazową? ....Ale nie jest to syk tylko 'szelest stali' :P Na wolnych obrotach głośniejsze od nie jednego diesla przy 3k rpm.. Oczywiści nie chodzi mi o te nowsze, z reguły staaare :P Spotkałem dwie takowe w galeri kazimierz w krk i mnie to zainspirowało do poprzedniego posta ;] A i raczej nie klimatyzacja :P Edytowane 19 Stycznia 2007 przez hinco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 19 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2007 (edytowane) Ale nie jest to syk tylko 'szelest stali' :P Na wolnych obrotach głośniejsze od nie jednego diesla przy 3k rpm.. Oczywiści nie chodzi mi o te nowsze, z reguły staaare :P Spotkałem dwie takowe w galeri kazimierz w krk i mnie to zainspirowało do poprzedniego posta ;] A i raczej nie klimatyzacja :P Rolka do wymiany, bądź łożysko alternatora (często w bmw). Z tym pieniążkiem to po prostu SZOK Na tym klipie właśnie widać za co kochamy markę BMWTdi też tak potrafi. Nie sztuka przy takich przeciwmasach. Edytowane 19 Stycznia 2007 przez ...John Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuki1989 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2007 Tdi też tak potrafi. Nie sztuka przy takich przeciwmasach. Tylko że silnik TDi ma zazwyczaj 4 cylindry a nie 12 :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 20 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2007 Metaliczny hałas z wydechu, czy z silnika - bo jak z wydechu, to rózne mogą być powody - nawet zużyty katalizator, albo lipny tłumik. Pomyśleć, że V12 to trzy moje silniki :) - za to trochę pali - a mnie mój zaskakuje, bo jeżdżąc tylko krótkie odcinki po mieście wychodzi niecałe 10l/100km - aż się zastanawiam, czy wskaźnik paliwa mi nie padł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 20 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2007 Tylko że silnik TDi ma zazwyczaj 4 cylindry a nie 12 :wink:Benzyniak też! bo jeżdżąc tylko krótkie odcinki po mieście wychodzi niecałe 10l/100km - aż się zastanawiam, czy wskaźnik paliwa mi nie padł... Raczej nie, może więcej chamuj silnikiem to się obniży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 20 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2007 Co do chwalenia się grzebaniem w autku, to nie bardzo mam na to czas obecnie (sesja zbliża się wielkimi krokami). Zresztą ze względu na okazyjną cenę zakupu trzeba w nim kilka drobiazgów poprawić zanim się będę chwalił szerszej publiczności. Jak dobrze pójdzie (finansowo), to na wiosnę rozkręcam na części i maluję calutkie, bo tu i tam już rdza się dobiera. Jak znajomy będzie miał nadmiar czasu, a ja nadmiar gotówki, to tego nowe obicia wewnątrz. Ważniejsza jednak na chwilę obecną jest wymiana miksera na gaźnik gazowy, regulacja instalacji i sprawdzenie silnika. Do tego coś mi się widzi, że wspomaganie cieknie, bo słychać pompę wspomagania. Mam nadzieję, że to tylko przewód. A tak na marginesie rozważam założenie letnich opon, bo te zimówki na R14 są lekko niskie i czasami zderzak robi za spychacz, tyle że wcale nie ma śniegu. Jeśli chodzi o Diesla, to wprawdzie nie jeździłem żadnym, ale jednak nie widzi mi się to. Właściwie zależy kto co lubi. Owszem, na trasie taki TDS może dać po tyłku takiemu 2.0 24V, ale od 0-100 nie ma mocnych na benzynę. Do tego dochodzi piękny dźwięk i instalacja gazowa, która kasuje różnicę ekonomiczną w użytkowaniu. :P Co do dźwięku, to podobno klawiatura lubi hałasować w R6, ale to nie powinno być raczej słyszalne przy zamkniętej masce. Wybór między E34 i E30? Jeśli nie planujesz cały czas wozić licznej rodziny, to zdecydowanie bierz E30. Jak się upierasz na rodzinę, to wersję 4D. Miejsca nie jest tak mało, jak się wydaje, a odbije się to pozytywnie na zasobności portfela zarówno przy wymianie części, jak i tankowaniu lub nawet w przypadku upchania się gdzieś na miejskim parkingu, gdzie nigdy nie ma tyle miejsca, ile jest potrzebne. Sam przymierzałem się do 5, ale oznaczałoby to dłuższe odkładanie na auto. Jednak po kilku miesiącu użytkowania brata Golfa III(3d), stwierdziłem, iż druga para drzwi nie jest mi potrzebna i ogólnie duży samochód nie jest mi potrzebny. Przy okazji: W ostatnią niedzielę miałem wątpliwą przyjemność być świadkiem cofnięcia gazu w autku. Zatrzymałem się na 10 minut. Potem postanowiłem pojechać dalej (bez przełączania na benzynę - wiem wiem, mój błąd). Bum i biały dym spod maski. Myślę sobie "no to po wycieczce". Otwieram maskę, wszystko na swoim miejscu. Wsiadam, przełączam na benzynę i odpala. Przejechałem kilkaset metrów i przełączyłem na gaz. Samochód nie eksplodował (hura). Nauczka: Nie gasić na gazie. Nie palić na gazie. Może czas wypróbować opcję "auto". ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 22 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2007 Panowie spece od BMW co o tym myślicie ?? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2139805 cena dosyć i pewnie jeszcze do zbicia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 22 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2007 Wygląda apetycznie. Można się zakręcić wokół tego. To dość nowy silnik, więc pojęcia o nim nie mam. Jednak moc obiecuje bardzo ciekawe osiągi, a pojemność niezbyt wielki apetyt (jak w przypadku jednostek 2.4 i 2.5). Do tego E46 jest piękne, niespecjalnie duże i ogólnie udane. Co do ceny, to niedawno przeglądałem i wyszło, że poniżej 30K nie ma co szukać w takim stanie. Widać jednak, że 1 styczeń przeskoczył i ceny spadły. Poczytaj na jakimś forum BMW opinie o silniku. Ogólnie jednak wydaje mi się, że warto się zastanowić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
narcyz Opublikowano 22 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2007 Zbijaj cene za brak kołpaków z lewej ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 22 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2007 Pytanko odnosnie Alpiny B10 BiTurbo: Czym w głównej mierze różniły sie silniki M30B35 i M30B35 BiTurbo? Pojemnosc ta sama co do centymetra, skok i srednica tłoka żywcem to samo. W zasadzie silnik wyglada wg. danych technicznych jak normalny 3,5 litrowy motor doposazony w 2 turbiny. Jak to jest naprawde? Moze był zakuty/wzmacniany jakos specjalnie? Czy po prostu wsadzenie 2 turbin i intercoolera, przeprogramowanie elektroniki zeby nie wariowała i heyah? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fipa Opublikowano 22 Stycznia 2007 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2007 Heh, nie na tym forum o to pytaj ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...