Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

że Volvo to Ford tylko z innym znaczkiem. Gdyby tak było to nie wydał był na s40 >110k w salonie, a kupił 2 focusy. Jakość wykonania wnętrza, poziom bezp. pasywnego i prestiż marki oraz na końcu- design to dla mnie były determinaty zakupu).

 

Wiesz co, za bardzo to nie chce mi się z Tobą gadać. Złapałem Cię tu na pisaniu tylu bzdur, że wstydziłbyś się już odzywać. Sprostuje kolejną, bo jeszcze ktoś się da nabrać, że Volvo bazujące na focusie ma od niego lepszy poziom bezpieczeństwa biernego. Żeby miał taki poziom jak focus to byłoby dobrze, bo focus zarówno przy czołowym jak i bocznym zderzeniu dostał po 100%, a S40 "tylko" 81% przy zderzeniu czołowym. Można więc jak widać spieprzyć całkiem niezłe auto jakim jest focus, wziąć za to znacznie większe pieniądze, a chętnie do płacenia za znaczek i "prestiż" się znajdą.

 

Testy Zderzeniowe / Volvo S40 / Portal motoryzacyjny Moto-portal.pl

 

Testy Zderzeniowe / Ford Focus / Portal motoryzacyjny Moto-portal.pl

 

Na temat prestiżu już Ci coś pisałem. U niedoinformowanych może i na prestiżu zyskasz, u kogoś kto wie coś więcej o tym czym jest współczesne Volvo, co najwyżej antyprestiż.

 

Czekam na kolejne wstawienie wielkiej grafiki z hamowni Twojego wspaniałego silnika VOLVO rodem z fabryki Citroena (nie zapominajmy o modyfikacjach dolotu inżynierów Volvo).

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, nowe tdi nie śmierdzą (aczkolwiek nadal ich nie lubię). Przynajmniej nie tak bardzo, jak astra p. Henia z nieszczelnym podtlenkiem LPG.

Ech. Szwagier mi mówi, że chce tdi. Na trasę dom<->praca - przez dzień przejedzie jakieś 4km. Sztuka dla sztuki imo.

 

A dzisiaj jechałem obok jakiegoś civica 6 gen. Ładne auto nawet, tylko z wydechu robiło "habemus Papam". Oo... i dwóch kolesi się prawie pobiło xDD Tzn jeden (który zajechał drogę) chciał się lać, drugi (któremu zajechał drogę) raczej nie. Wszystko przez klakson. Świat jest dziwny.

 

.:.:ed:.:.

Wunat, co to za odkurzacz?

 

.:.:ed2:.:.

@niżej: Jeez, ale długie posty piszesz. Przeczytałem początek, środek, końca mi się nie chciało...

 

civic 1.6 jeden walek, nie skonczony jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, za bardzo to nie chce mi się z Tobą gadać. Złapałem Cię tu na pisaniu tylu bzdur, że wstydziłbyś się już odzywać. Sprostuje kolejną, bo jeszcze ktoś się da nabrać, że Volvo bazujące na focusie ma od niego lepszy poziom bezpieczeństwa biernego. Żeby miał taki poziom jak focus to byłoby dobrze, bo focus zarówno przy czołowym jak i bocznym zderzeniu dostał po 100%, a S40 "tylko" 81% przy zderzeniu czołowym. Można więc jak widać spieprzyć całkiem niezłe auto jakim jest focus, wziąć za to znacznie większe pieniądze, a chętnie do płacenia za znaczek i "prestiż" się znajdą.

 

Testy Zderzeniowe / Volvo S40 / Portal motoryzacyjny Moto-portal.pl

 

Testy Zderzeniowe / Ford Focus / Portal motoryzacyjny Moto-portal.pl

 

Na temat prestiżu już Ci coś pisałem. U niedoinformowanych może i na prestiżu zyskasz, u kogoś kto wie coś więcej o tym czym jest współczesne Volvo, co najwyżej antyprestiż.

 

Czekam na kolejne wstawienie wielkiej grafiki z hamowni Twojego wspaniałego silnika VOLVO rodem z fabryki Citroena (nie zapominajmy o modyfikacjach dolotu inżynierów Volvo).

 

Mądrze gadasz...ale idąc Twoim tokiem rozumowania dojdziemy do wniosku że Forde Mondeo i Jaguar X-type to to samo auto:)

Nie popadajmy ze skrajności w skrajność...

Owszem marka mogła się "zepsuć", ale nadal mówimy o 2 różnych autach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mądrze gadasz...ale idąc Twoim tokiem rozumowania dojdziemy do wniosku że Forde Mondeo i Jaguar X-type to to samo auto:)

Nie popadajmy ze skrajności w skrajność...

Owszem marka mogła się "zepsuć", ale nadal mówimy o 2 różnych autach...

 

No wiesz, nie popadajmy w skrajności. Oczywiście, że s40 od focusa różni się wyglądem, być może ma nieco szlachetniejsze materiały wykończeniowe, jednak nie różni się od niego w jakiś istotny sposób techniką. Co innego Jaguar. Mondeo to typowe FWD, tymczasem Jag ma "stały napęd na wszystkie koła ze sprzęgłem lepkościowym, przekazującym 40% mocy na koła przednie i 60% na tylne" To zasadnicza zmiana konstrukcyjna, nie sądzisz?
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, nie popadajmy w skrajności. Oczywiście, że s40 od focusa różni się wyglądem, być może ma nieco szlachetniejsze materiały wykończeniowe, jednak nie różni się od niego w jakiś istotny sposób techniką. Co innego Jaguar. Mondeo to typowe FWD, tymczasem Jag ma "stały napęd na wszystkie koła ze sprzęgłem lepkościowym, przekazującym 40% mocy na koła przednie i 60% na tylne" To zasadnicza zmiana konstrukcyjna, nie sądzisz?

 

czyli S40 to Ford, a S40 T5 AWD to już Volvo? ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie BMW skończyło sie na starej serii 7 co pieknie wyglądała, to co teraz robią to z lekka lipa jest. 

 

Co masz do E90/92, F10 czy F01? Po wpadkach stylistycznych z poprzednimi wersjami, wszystkie są poprawione. O jakimkolwiek pogorszeniu jakości czy zwiększeniu awaryjności też mi nic nie wiadomo.

 

Być może właśnie dlatego, że nie ma tu kompromisów typu FWD, generalnie to auto bardziej ucieleśnia idee BMW niż jakiekolwiek inne auto (pomijając serie M, czy sportowe Z)

 

No proszę Cię. :P Jeśli nie mówisz o wersji coupe, to nie powtarzaj tego zdania głośno.

 

Nawet ULLISSES, mega fan "Bi eM Dablju", gdzieś kiedyś przyznał, że jedynka to niewypał i to zdecydowanie "skundlenie" marki samo w sobie.

 

Jest wyjątek od tej reguły. Model 135i coupe ;]

 

Widzisz, a mnie stare beemki wcale nie rajcują. Dopiero od czasu wprowadzenia Efficient Dynamic stały się dla mnie interesujące. Całość znakomicie wpisuje się w moje oczekiwania względem auta. Szczególnie w jedynce. Owszem taką trójką czy piątką wygodniej się jedzie w trasie, ale frajda już nie ta.

 

Z jednej strony fajnie, bo ktoś musi kupować nówki, aby istniał rynek wtóry. Z drugiej strony, jak sobie pomyślę ile PLN jesteś w plecy, to mi się słabo robi. Model podstawowy to obecnie ponad 100K, gdy inne hatchbacki są dużo tańsze...

 

Zbieraliśmy się na wspólną wódkę i zobacz, ktoś wpadł na ten sam pomysł, tyle że w jakiej skali :>

(..)

Ładne, prawda? :>

 

1. Nom, nieźle chłopaki dają. ;]

2. Prześliczne :P

 

zeby benzyna fajnie w trasie smigala to IMO miniumum 1.8/2.0 trzeba miec

spalanie wyzsze, moze nie tyle w trasie co na miescie znaczaco

 

Niestety, cudów nie ma.

Przykładowa trasa: mój dom->Rzeszów (50km krajową 9-tką)

Wyniki:

Uno 1.0 benzyna, 40 minut, 10litrów/100km

E34 2.0 benzyna + gaz, 40 minut, 11 litrów (gazu!)/100km

 

Odnoszę wrażenie, że dla Ciebie liczy się wygląd auta, a nie technika. Powiedz mi kolego w jakich to technicznych aspektach jedynka odstaje od innych aut tej marki? Jeśli auto nie ma wysuniętego bagażnika (czyli hatchback zamiast tradycyjnego sedana) to już nie jest to prawdziwe BMW, tak? Napisałeś (Ty, lub ktokolwiek inny) cokolwiek na temat techniki, tego auta? Nie. Dla was się liczy powielanie zasłyszanych opinii i wyśmiewanie się z auta bo ma mniej konserwatywny wygląd niż cała reszta (zresztą bardziej przy tym praktyczny).

 

Praktyczne BMW? Wtedy to nie BMW.

Było E36 kompakt - jeszcze do przełknięcia (pomijając ogólną wpadkę z E36).

Był E46 kompakt - najbrzydsze BMW w historii marki (sam E46 chociaż bardzo dobry technicznie, też nie jest szczytem marzeń dla fanów).

Dobrze, że wyszła seria 1 - dadzą spokój serii 3.

Jedyne "prawdziwe BMW" w przypadku serii 1 to 135i coupe, które wygląda pięknie i depcze po piętach wersji M3/M5.

 

 

Owszem w zależności kto, i wedle jakich kryteriów robi zestawienie różne auta są w czołówce, ale niemal zawsze na miejscach 1-5 trafia się jedynka.

 

Nic dziwnego. W końcu to nadal w większości podzespoły BMW.

 

A co do naprawiania ulic, to zapowiadali wiele napraw... Natomiast dziur zamiast ubywać to przybywa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głośne? Na wysokich obrotach na pewno cichsze niż benzyna :P

Na wysokich obrotach gęsty czarny dym tłumi wszelkie dźwięki agrosilnika, zatem masz niewątpliwie rację.

Mój golf III niby 1997 ale na CR juz :)

Tja, CR w Gulfie MkIII z 1997. I może jeszcze ładny jest?

Mów do mnie więcej o tym, że diesle śmierdzą i są głośne :D

 

Diesle śmierdzą i są głośne. Do usług :>

Nie wiem co z tego masz, że tak jedziesz po TDI ;-)

 

edit:

aha i nie wyjeżdżaj z porównaniami z benzyną, proszę :)

 

Głupie pytanie. A co mam mieć? +3 do długości członka? Szacun we wsi? Jestem już za dużym chłopcem, żeby walczyć o miraże w rodzaju uznania w piaskownicy. Nie lubię nazistowskich klekotów z wielu powodów, nie lubię też, kiedy nakazuje mi się podziwiać coś, co moim zdaniem na podziw nie zasługuje. Gombrowicz ujął to celnie już dawno temu - "Słowacki wielkim poetą był". Ja jestem tym prostakiem, który zazwyczaj spyta "ale dlaczego?". A że można sobie beztrosko poćwiczyć sztukę retoryki w jakimś konkretnym temacie ...

 

Porównania turbodiesla z wolnossącą benzyną nie mają kompletnie sensu, ale to nie ja zacząłem :>

 

ULLISSES - śmieszne wygląda to 135i coupe, jak skurczone w praniu "normalne" BMW. Nawet nie wiedziałem, że takie jest.

Edytowane przez jonas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praktyczne BMW? Wtedy to nie BMW.

 

 

Jak rozumiem Twoje zarzuty względem jedynki to wygląd i fakt, że jest to auto bardziej praktyczne niż sedan?

 

Z jednej strony fajnie, bo ktoś musi kupować nówki, aby istniał rynek wtóry. Z drugiej strony, jak sobie pomyślę ile PLN jesteś w plecy, to mi się słabo robi. Model podstawowy to obecnie ponad 100K, gdy inne hatchbacki są dużo tańsze...

 

 

Znasz jakiś inny kompakt z napędem na tył? Bo ja nie. draak się chwali wydaniem ponad 100k, na kompakta z FWD i silnikiem citroena. Ciekawe jak to skomentujesz. O mnie się na prawdę nie musisz martwić. Nie stracę na sprzedaży raczej więcej niż w przypadku forda.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do BMW 1 to zobaczycie, że następna wersja będzie ładna i praktyczna i jadaczki zostaną zamknięte. ;-) Możliwe, że zaprojektuje ją Jacek Frolich- Polak, który ostatnio popełnił nową 5-tkę, wyglądającą jak z bajki. :*

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię nazistowskich klekotów z wielu powodów, nie lubię też, kiedy nakazuje mi się podziwiać coś, co moim zdaniem na podziw nie zasługuje.

 

Gdybyś pisał "nie lubię klekotów" to bym ci nawet przytaknął :) Ale niestety uściślasz "nazistowskich", a tych "wielu powodów" (sensownych i mających odzwierciedlenie w rzeczywistości) niechęci akurat do tych konkretnych diesli nie potrafisz podać. Wszystko o czym piszesz to wady dowolnego silnika wysokoprężnego, a nie konkretnie TDI ;-)

 

PS

Kto ci nakazuje podziwiać "nazistowskie klekoty"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś pisał "nie lubię klekotów" to bym ci nawet przytaknął :) Ale niestety uściślasz "nazistowskich", a tych "wielu powodów" (sensownych i mających odzwierciedlenie w rzeczywistości) niechęci akurat do tych konkretnych diesli nie potrafisz podać. Wszystko o czym piszesz to wady dowolnego silnika wysokoprężnego, a nie konkretnie TDI ;-)

Nie czytasz uważnie - TDI odpada do 110 KM włącznie ze względu na falliczność, 1.9 JTD w AR 156 przy 101 KM jest jak najbardziej w porządku, nawet fallusik jakoś ładnie wkomponowany. W dodatku jest znacznie cichsza niż przeciętne TDI z podobnego rocznika, fakt, śmierdzi tak samo. Więc uściślam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do BMW 1 to zobaczycie, że następna wersja będzie ładna i praktyczna i jadaczki zostaną zamknięte. ;-) Możliwe, że zaprojektuje ją Jacek Frolich- Polak, który ostatnio popełnił nową 5-tkę, wyglądającą jak z bajki. :*

 

Ale problem jak widzisz jest nie dlatego że jest niepraktyczna, ale dlatego, że JEST praktyczna. To niektórym nie licuje z marką. Prawdziwe BMW musi być niepraktyczne...

 

Mi się nowa jedynka nie podoba, choć nie wiem na ile zdjęcia które widziałem pokryją się z rzeczywistym wyglądem. Dopiera za dwa lata ma wyjść nowa więc wszystko się może zdażyć. Jakoś nie bardzo mnie ta nowa rajcuje, bo co oni jeszcze mogą poprawić? No gdyby tak zdjęli ze 200 kg z wagi, zaprezentowali godne marki, małe silniki benzynowe z turbo, to można byłoby się rzeczywiście zainteresować. Na tę chwilę bardziej martwi mnie fakt, że na ten rok nie jest planowana żadna zmiana silnikowa w jedynce . Widziałbym w jedynce ten zaprezentowany ostatnio silnik który zamiast 177 KM / 350Nm ma 184 KM/380 Nm. Po łagodnym chipie na 215KM/450Nm byłbym raczej w pełni usatysfakcjonowany silnikiem (pomijając rzecz jasna dramat który wynika z samego faktu, że to diesel).

 

Teraz w sumie też jest wystarczająco, ale z czasem człowiek ma ochotę na coś więcej niż wystarczająco. No ale w sumie mogą tego silnika do jedynki nie chcieć wprowadzić, bo to za duża konkurencja dla dwulitrowego diesla 204 KM. Tego ostatniego robią też dla alpiny w wersji 215KM/450 Nm, więc jak go wprowadzą do jedynki, to problem kanibalizmu zniknie. Może w przyszłym roku?

 

Nie czytasz uważnie - TDI odpada do 110 KM włącznie ze względu na falliczność, 1.9 JTD w AR 156 przy 101 KM jest jak najbardziej w porządku, nawet fallusik jakoś ładnie wkomponowany. W dodatku jest znacznie cichsza niż przeciętne TDI z podobnego rocznika, fakt, śmierdzi tak samo. Więc uściślam.

 

Niepotrzebnie utożsamiasz niemieckie silniki wyłącznie z VW. Niezłe diesle robi też mercedes o BMW nie będę wspominał, bo już dość było
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czytasz uważnie - TDI odpada do 110 KM włącznie ze względu na falliczność, 1.9 JTD w AR 156 przy 101 KM jest jak najbardziej w porządku, nawet fallusik jakoś ładnie wkomponowany.

 

Ty także nie czytasz uważnie. Napisałem "mających odzwierciedlenie w rzeczywistości" :)

1.9 TDI 110KM ma tak samo "falliczną" charakterystykę jak 1.9 JTD 105KM (bo chyba o tą ci chodziło? wersji 101 KM nie spotkałem w alfie 156).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale problem jak widzisz jest nie dlatego że jest niepraktyczna, ale dlatego, że JEST praktyczna. To niektórym nie licuje z marką. Prawdziwe BMW musi być niepraktyczne...

 

Mi się nowa jedynka nie podoba, choć nie wiem na ile zdjęcia które widziałem pokryją się z rzeczywistym wyglądem. Dopiera za dwa lata ma wyjść nowa więc wszystko się może zdażyć. Jakoś nie bardzo mnie ta nowa rajcuje, bo co oni jeszcze mogą poprawić? No gdyby tak zdjęli ze 200 kg z wagi, zaprezentowali godne marki, małe silniki benzynowe z turbo, to można byłoby się rzeczywiście zainteresować. Na tę chwilę bardziej martwi mnie fakt, że na ten rok nie jest planowana żadna zmiana silnikowa w jedynce . Widziałbym w jedynce ten zaprezentowany ostatnio silnik który zamiast 177 KM / 350Nm ma 184 KM/380 Nm. Po łagodnym chipie na 215KM/450Nm byłbym raczej w pełni usatysfakcjonowany silnikiem (pomijając rzecz jasna dramat który wynika z samego faktu, że to diesel).

 

Teraz w sumie też jest wystarczająco, ale z czasem człowiek ma ochotę na coś więcej niż wystarczająco. No ale w sumie mogą tego silnika do jedynki nie chcieć wprowadzić, bo to za duża konkurencja dla dwulitrowego diesla 204 KM. Tego ostatniego robią też dla alpiny w wersji 215KM/450 Nm, więc jak go wprowadzą do jedynki, to problem kanibalizmu zniknie. Może w przyszłym roku?

 

 

Niepotrzebnie utożsamiasz niemieckie silniki wyłącznie z VW. Niezłe diesle robi też mercedes o BMW nie będę wspominał, bo już dość było

 

BMW musi być niepraktyczna? To o co chodzi z 5,7, X1,X3 i X5 oraz w miaarę 3 i mega-praktyczną jak na swój segment 6? Przegapiłem coś? ;-)

Co do praktyczności 1, to nie macałem i nie wiem, ale urban myth głosi, że nawet w 5-drzwiowej jedynce na tylnej kanapie mieszczą się jedynie dzieci i i tak nie są rozpieszczane miejscem.

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BMW musi być niepraktyczna? To o co chodzi z 5,7, w miaarę 3, oraz X1,X3 i X5?

Co do praktyczności 1, to nie macałem i nie wiem, ale urban myth głosi, że nawet w 5-drzwiowej jedynce na tylnej kanapie mieszczą się jedynie dzieci i i tak nie są rozpieszczane miejscem.

 

To nie do mnie te uwagi proszę. Ja nie uważam, że BMW musi być niepraktyczne tylko jeden taki fanatyk. Owszem nawet w trójce jest mało miejsca.

 

Odnośnie fallusów w niemieckich dieslach, to polecam pod analizę taki przykładzik.

 

Dołączona grafika

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem Twoje zarzuty względem jedynki to wygląd i fakt, że jest to auto bardziej praktyczne niż sedan?

 

Jak mi tylko udowodnisz, że tak jest (że 1 hatchback jest lepsze/praktyczniejsze od 3 czy 5 w sedanie), to możesz tak to rozumieć...;)

 

Znasz jakiś inny kompakt z napędem na tył? Bo ja nie.

 

Poza 126p i Garbusem to nie znam. :P O E36 i E46 pisałem.

 

draak się chwali wydaniem ponad 100k, na kompakta z FWD i silnikiem citroena. Ciekawe jak to skomentujesz.

 

Jak się nie wie na co wydać, to się wydaje na to, co wpadnie w oko? ;)

 

Ale problem jak widzisz jest nie dlatego że jest niepraktyczna, ale dlatego, że JEST praktyczna. To niektórym nie licuje z marką. Prawdziwe BMW musi być niepraktyczne...

 

Heh, może dlatego że prawdziwe BMW jest stworzone do robienia tysięcy kilometrów, a nie jazdy po mieście i parkowanie tyłem na małych ciasnych parkingach, czy wrzucania zakupów przez otwieraną szybę na tylnej klapie.

 

zaprezentowali godne marki, małe silniki benzynowe z turbo, to można byłoby się rzeczywiście zainteresować.

 

A może jeszcze silnik Wankla? Lepiej niech zostaną przy wolnossących R6. TDS był wpadką. Nowsze Diesle też nie są ulubieńcami fanów marki. Zobaczymy, co pokażą turbobenzyny na dłuższą metę. Każdy silnik jest fajny na papierze, ale jak przychodzi do kwestii użytkowania i serwisu, to już nie jest tak fajnie.

 

Niepotrzebnie utożsamiasz niemieckie silniki wyłącznie z VW. Niezłe diesle robi też mercedes o BMW nie będę wspominał, bo już dość było

 

2.4D od BMW, 1.6/1.9 D od VW i silniki z Merca beczki to były dobre silniki. Każde nowsze to delikatne zabawki na kilka lat. Tamte jeździły praktycznie na wszystkim co się pali. Te nowsze mają problemy na gorszej jakości ropie. I ten dziwny pęd do zrobienia z Diesla silnika wyścigowego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzając offtop po 500km miłego popołudnia za kółkiem - czy połowa kierowców uważa kierunki i lusterka za wyposażenie dodatkowe? Do tego piękny stan dróg po mrozach -20°C aż woła o ubicie zawieszenia i wyłudzeń od zarządów dróg publicznych ( oni nadają się na zarząd domów publicznych - też wszystko się ...).

 

Sry za off :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mi tylko udowodnisz, że tak jest (że 1 hatchback jest lepsze/praktyczniejsze od 3 czy 5 w sedanie), to możesz tak to rozumieć...;)

 

Nie wiem co dla ciebie oznacza praktyczność. Dla mnie możliwość włożenia czegoś o większych gabarytach to zaleta związana z praktycznością. Zawsze sedan będzie mniej praktyczny od hatchback'a, ale umówmy się, że jak porównujemy to auta tej samej wielkości. Do jedynki bez problemu wkładam dwa rowery i trzech ludzi, do trójki już nie dam rady.

 

 

Heh, może dlatego że prawdziwe BMW jest stworzone do robienia tysięcy kilometrów, a nie jazdy po mieście i parkowanie tyłem na małych ciasnych parkingach, czy wrzucania zakupów przez otwieraną szybę na tylnej klapie.

 

To twój wymysł. Masz do tego prawo, ale nie narzucaj tego innym. Napisz mi jeszcze co przeszkadza robić jedynką tysiące km? Ja robię rocznie ok 50 tys i jakoś nie zauważam większych problemów, pomijając brak automatu i uciążliwość diesla. Domeną tych aut są ciasne i kręte drogi, a nie autostrady.

 

A może jeszcze silnik Wankla? Lepiej niech zostaną przy wolnossących R6. TDS był wpadką. Nowsze Diesle też nie są ulubieńcami fanów marki. Zobaczymy, co pokażą turbobenzyny na dłuższą metę. Każdy silnik jest fajny na papierze, ale jak przychodzi do kwestii użytkowania i serwisu, to już nie jest tak fajnie.

 

Wiesz, ja nie chciałem diesla. Chciałem benzyniaka. Nie kupiłem dlatego, że praktycznie nie było na to szans. Większość sprzedawanych aut to diesle. Owszem trochę się też sprzedaje najsłabszych benzyn, ale tu już cena gra pierwszą rolę.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzając offtop po 500km miłego popołudnia za kółkiem - czy połowa kierowców uważa kierunki i lusterka za wyposażenie dodatkowe? Do tego piękny stan dróg po mrozach -20°C aż woła o ubicie zawieszenia i wyłudzeń od zarządów dróg publicznych ( oni nadają się na zarząd domów publicznych - też wszystko się ...).

 

Sry za off :P

 

Już się przyzwyczaiłem. Chyba biorą mnie za skończonego kretyna, bo używam kierunkowskazów zgodnie z przeznaczeniem, a nie jako odświętną ozdobę choinkową.

Z lusterkami... eheh... najlepsze są uniki, jak ktoś wpada Ci przed maskę i widzi dopiero w środkowym lusterku, bo nie popatrzył w boczne przed zaczęciem manewru. Gdyby tak jeździli w zimie, to połowa aut chyba siedziałaby w rowie. Na szczęście w zimie się boją i jeżdżą 30. Ot, paradoks.

 

Fajną mam akcję w okolicy, związaną z drogą :D

Świeżo (wrzesień) położony asfalt... i już go bierze. Dziury łatane w jednym miejscu dwa razy do tej pory. Najlepsze, że droga jeszcze w budowie. Jak takie coś będzie po skończeniu, to nic, tylko się pociąć. Nie wiem, inspektora tam nie mają, czy może pije z nimi razem w baraku. Ech.

 

//koniec przerwy na ot. Aż głupio tak trochę nie pisać o BMW i dieslach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, może dlatego że prawdziwe BMW jest stworzone do robienia tysięcy kilometrów, a nie jazdy po mieście i parkowanie tyłem na małych ciasnych parkingach, czy wrzucania zakupów przez otwieraną szybę na tylnej klapie.

 

jak nie to po co dali taki ficzer w 3 i 5 kombi?
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że ULLISSES przez sprokurowaną/dobrowolną niechęć do nowych samochodów pisał o BMW sprzed dekady, bo ciężko w jego opisie ująć skundloną serię 1, x1, x3.

 

@kvm, kolego, zanim nas opuścisz- podziel się, gdzie to przejeżdżasz te 50 tyś. km rocznie po tak krętych trasach, na których doceniasz idealny rozkład masy skundlonej 1ki? :lol: Muszą to być drogi co najmniej tak wymagające, jak "zielone piekło", bo przecież inaczej nie męczyłbyś się w tej ciasnej maksymalnie plastikowej taczce ze stylizacją wyprzedzająca Hyundaia o 3 lata? Piszesz o tym nieudanym kompakcie za 70.000PLN, tak jakby byłby on odpowiednikiem Skyline'a (paskudny z designu, ale jeździ znakomicie). I pytanie na koniec- jeżdżąc do aso na przeglądy prosisz, by robiła to za ciebie żona, czy dumnie podjeżdżasz power slide'em (bo przecież jesteś wybitnym kierowcą, który wie do czego służy skrzynia biegów) pod aso i wysiadasz z tego damskiego pudełka?

Edytowane przez draak
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mądrze gadasz...ale idąc Twoim tokiem rozumowania dojdziemy do wniosku że Forde Mondeo i Jaguar X-type to to samo auto:)

Podpinając tester do xtype trzeba wybrac w opcjach "mondeo", więc jest tam więcej wspólnego niż mogłoby się wydawać ;) . Moża jeszcze pójść o krok dalej, aston martin vantage ma radio, niektóre plastiki i kluczyki z volvo - wynikałoby ze to taki tam ręcznie składany focus :D

 

Co masz do E90/92, F10 czy F01?

 

E90 jest brzydkie, E92 fajne, a F01 całkiem niezłe, choć dla mnie za dużo tego wszystkiego w srodku, mozna sie pogubic :lol: . Nowa piątka jest taka nijaka, bez charakteru, krok w tył w porównaniu do E60. Nie widziałem jeszcze jak jest w środku, ale to tylko kwestia czasu.

 

A co do naprawiania ulic, to zapowiadali wiele napraw... Natomiast dziur zamiast ubywać to przybywa!

 

Przecież dziur ubywa - kilka mniejszych łączy się w duże :D

 

jak nie to po co dali taki ficzer w 3 i 5 kombi?

 

BMW i kombi to coś jak jonas i tdi - nie powinno występować razem ;) Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak inni ot to ja też (wykresy są nudne i do brandzlowania się w necie ;-p )

 

Mondeo to typowe FWD, tymczasem Jag ma "stały naped na wszystkie koła ze sprzęgłem lepkościowym, przekazującym 40% mocy na koła przednie i 60% na tylne"

Stały naped to ma subaru albo land rover :-> a nie jakies wynalazki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prostując kolejną bzdurę "kolegi" kvm- x type naturalnie również występuje w wersji fwd, ma stare silniki 2.0tdci forda, jednak mimo wszystko zaliczał się w Fordzie do Premier Automotive Group, w której naturalnie też jest Volvo. A to, że te samochody dzielą płyty podłogowe, silniki, czy układy AWD (ten sam, co w volvo) to tylko objaw działalności współczesnych KTNów. Faktycznie, jedynie pisowski beton może tego nie rozumieć.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki offtop teraz na chwile ;)

 

autko ma 1,5 roku, 16 tys. przebiegu i klimatyzacje manualna

 

robic cos z klima, bo wiem ze od czasu do czasu trzeba zadbac, ale czy juz pora?

 

w zime pare razy ja wlaczylem, chociaz nie za czesto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki offtop teraz na chwile ;)

 

autko ma 1,5 roku, 16 tys. przebiegu i klimatyzacje manualna

 

robic cos z klima, bo wiem ze od czasu do czasu trzeba zadbac, ale czy juz pora?

 

w zime pare razy ja wlaczylem, chociaz nie za czesto

 

1,5 roku i 16tys przebiegu, czyli jest jeszcze na gwarancji, niedługo pewnie przegląd (koło 20tys ?) , więc daj sobie spokój, chłopaki w serwisie się tym zajmą. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prostując kolejną bzdurę "kolegi" kvm- x type naturalnie również występuje w wersji fwd, ma stare silniki 2.0tdci forda, jednak mimo wszystko zaliczał się w Fordzie do Premier Automotive Group, w której naturalnie też jest Volvo. A to, że te samochody dzielą płyty podłogowe, silniki, czy układy AWD (ten sam, co w volvo) to tylko objaw działalności współczesnych KTNów. Faktycznie, jedynie pisowski beton może tego nie rozumieć.

 

a faktycznie masz rację kolego, jakoś się tym FWD nie chwalą za nadto. W samej rzeczy więc kupowanie takiego Jaga to takie samo frajerstwo jak kupowanie Volvo. Indianie też oddawali złoto za paciorki. Do czasu. Edytowane przez KvM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...