Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Nareszcie ktoś poczynił w tej materii sensowne kroki. Swoją drogą- HID w projekcyjnych nie oślepia tak bardzo, jak w tradycyjnych odbłyśnikowych. Projekcyjne skupiają wiązkę, a odbłyśnikowe działają jak latarka na sterydach.

Ważne, żeby dobrze je wyregulować, i jeżeli ma się na tyle nieczęsto spotykany model auta- można zawsze powiedzieć, że Ten Typ Tak Ma- a jeżeli policjant jest w miarę wyrozumiały, to nie będzie wnikał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żarówki zamówiłem, jeśli nie spełnią moich oczekiwań, to będę miał dwie żarówki zapasowe do długich, bo tam też są H1. Na forum fiata coupe polecają ksenony i twierdzą, że to jedyne sensowne wyjście z sytuacji. Pożyjemy, zobaczymy.

 

A wracając do mojego pytania, może wiecie jak to jest prawnie z ewentualną zmianą ksenona na żarówki przy policjancie? Prawko mam od 2006 roku i jeszcze mnie misiaczki nie trzymały :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzuć w te soczewki ksenon, ustaw lampy tak by nie oślepiały jadących z przeciwka, miśki się nie będą czepiały bo to soczewka i nie widać żarówki, mało legalnie ale przynajmniej będziesz coś widział a z oślepianiem tych z przeciwka też nie ma dramatu jeżeli jest soczewka.

Znam ten problem z autopsji bo punto 2 mojej kobiety też ma te nieszczęsne soczewki.

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotreek- jezeli masz możliwość łatwej zmiany przy policjancie- problemów nie powinno być. To ta sama sytuacja jak jest w przypadku przyciemniania foliami.

 

Poza tym- w ogóle w tym fiacie były seryjne ksenony? Jeżeli tak- miały spryski? Jeżeli tak- to znajdź kapselki i nalep na zderzak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotreek- jezeli masz możliwość łatwej zmiany przy policjancie- problemów nie powinno być. To ta sama sytuacja jak jest w przypadku przyciemniania foliami.

 

Poza tym- w ogóle w tym fiacie były seryjne ksenony? Jeżeli tak- miały spryski? Jeżeli tak- to znajdź kapselki i nalep na zderzak.

 

Nie było seryjnie ksenonów.To autko było projektowane w pierwszej połowie lat 90, więc w tamtych czasach o ile ksenony już dawali do aut, to raczej nie do fiatów :] Mój jest co prawda grudzień 99, ale i tak jeśli chodzi o światła to są takie same jak w pierwszych modelach. I tak się dziwię, że tam są soczewki.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na tym forum jeżdżą z hidami? Jeżeli tak- poszukaj czy ktoś miał jakieś problemy z nimi. I nie zapominaj- od HIDów radio może zacząć buczeć i pierdzieć.

 

Co do ksenonów naście lat temu- kumpel ma założone hidy do mazdy xedos- soczewki tną idealnie światło- nikogo nie oślepia, a policjantom podobno powiedział, że TTTM (czyt. brak sprysków, bo brak samopoziomowania nie wiem jak można by sprawdzić inaczej, niż włażąc do auta...)

Edytowane przez KWS89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bym kupował, to już raczej coś lepszego, a nie najtańsze jakie znajdę :]

 

Na forum śmigają z hid i różnie piszą, że łapią, albo, że nie. Jeśli chodzi o "sianie" po instalacji, to dzięki, że mnie uprzedziłeś, bo mam cb radio, a szumy nie są potrzebne w radyjku. Ma ono co prawda bardzo dobre filtry, ale taka padlina chińska, może być ponad to.

 

I tak zamówiłem żaróweczki, więc na jakiś czas temat ze światłami będzie zamknięty.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w swojej bravie tez mam slabiutkie swiatla mijania i zmiana ze zwyklych H1 na jakies bosh premium czy jakos tak dala juz calkiem niezla poprawe. na zarowkach jakie mialem zalozone w chwili zakupu prawie nic nie bylo widac, "zalety" waskich odblysnikow, designu itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojej bravy na dniach mam zamiar zrobić patent, który jest chyba dość popularny - mianowicie montaż przekaźnika do świateł bo z tego co wyczytałem to fabrycznie go nie ma i prąd leci bezpośrednio przez przełącznik zespolony przy kierownicy i to powoduje jego szybsze zużycie. No a po za tym większe opory powodują, że gorzej świeci a u nas każdy miliamper się liczy. :P

Dla testu można na chama podłączyć kable bezpośrednio z akumulatora i zobaczyć czy faktycznie jest poprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załóżcie Osram Night Breaker i po sprawie, różnica jest ogromna. Przepala się po 5 miesiącach ale komplet to jakieś 50-60zł, bezcen w porównaniu do bezpieczeństwa jakie gwarantują w nocy.

 

* - Czemu nie Philips? Cena, żarównki + 90% przepalają się o wiele szybciej z powodu cieńszego żarnika.

Edytowane przez goldenSo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z firmami przerabiającymi klosze na ksenony? Ktoś miał styczność? Robią ponoć w Gdańsku za 300zł. Tylko wydaje mi się że w takich pieniądzach to tylko polerka klosza i montaż chińskich HIDów. Raczej o homologację ciężko (?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I kurde teraz miałem dość niemiłą przygodę wracając do domu. Jadę sobie w korku za gościem, wszyscy ruszamy a on ni z gruchy ni z pietruchy w heble i staje dęba. Ja zaraz za nim ale wsunąłem mu się w dupę. Było słychać jakieś uderzenie. Wysiadamy z auta i szczęście w nieszczęściu, że koleś miał hak wiec u niego nic a u mnie też na szczęście najbardziej wysuniętym do przodu elementem na zderzaku jest ramka rejestracji i to tylko ona oberwała, jedna strona się lekko wgniotła ale to nic bo i tak już była lekko połamana. Aż się bałem wyjść z auta żeby zobaczyć co się stało.

W sumie powiedziałem mu, że u niego chyba nic nie ma bo ma hak a prędkość była rzędu 5km/h a u mnie tylko ta ramka no i pojechaliśmy w swoje strony.

 

Ale ciśnienie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, widzę że niezły biznes firmy wymyśliły sobie z tymi żarówkami +XX%.

 

Mieliśmy przez 6 lat Clio, zrobiliśmy nie wiele bo lekko ponad 40kkm, prawie wszystko po mieście a więc czas świecenia i ilość dziur w drogach dwukrotnie większa niż przy jeździe po trasie.

Wymieniłem w tym czasie jedną żarówkę pozycyjną oraz jedną z podświetlania zegara.

 

Jeśli te żarówy +XX% tak szybko się palą to nie jest to żadne cudo tylko żarówki na niższe napięcie (może 9-10V, nie wiem) zapakowane w pudełka 12V. Do tego każą sobie płacić za to +XXX% ceny normalnej żarówki.

Bez komentarza...

Edytowane przez Klaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzę trochę w akwarystyce... różne źródła światła od świetlówek G5 ,G8, przez żarówki halogenowe, do palników....wszystkie na napięcie 220V w całej tej gamie jest masa takich + ileś do strumienia świetlnego.

Coś mi się Klaus wydaje że mylisz się co do swojej teorii z tym zaniżonym napięciem, ale jest zbyt wcześnie/nie piłem kawy abym to rozgryzł;)

Solaris - odnawialne źródła energii blog bogdana szymańskiego: Strumień świetlny, Lumeny – czyli pojęcia które powinniśmy znać aby oszczędzać.

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Klaus: Mówisz tak, bo nie miałeś do czynienia z dobrymi żarówkami +XX%. Kiedyś wymieniłem w Peugeocie 106 zwykłe H4 na Osramy NightBreaker'y i jak dla mnie różnica była kolosalna. Przejechałem na nich trochę ponad 8000km, a później samochód sprzedałem także nie wiem jak z wytrzymałością.

Przy moich przebiegach te 50zł na żarówki raz na rok nie było wielkim wydatkiem, a widoczność w nocy zwiększyła się diametralnie.

Edytowane przez siebek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klaus, w zeszłym tygodniu przepaliła mi się żaróweczka tzw. +50% z Tungsram

Wymieniłem ją na zwykłą bo tylko taką miałem.

Samochód wyglądał jakby był ślepy na jedno oko, a w nocy jedyną żarówką która dawała światło była Tungsram.

Wymieniłem ją szybko na taką z Tesco +50% aby coś w ogóle było na czas zakupienia docelowo tej samej która się spaliła z allegro i również różnica była. Oczywiście mniejsza ale białe światło vs żółte strasznie drażniło :)

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym sie roznia zarowki H1 od H7 ? Konkretniej co te cyferki znacza ? Bo w sumie u mnie tez swieca jakby sie im nie chcialo i przydaloby mi sie wymienic na te nightbreakery, ale nie wiem ktore ;d

Edytowane przez reaktiv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są to typy mocowań. Sprawdź w instrukcji jakie masz, a najlepiej udaj się do samochodu i poprostu wyjmij jedną od mijania, jedną z drogowych i przeczytaj, to będziesz miał 100% pewności, jakie kupić.

 

Wybrałem się dzisiaj do garażu i sprawdziłem napięcie na żarówkach i okazało się, że jest niższe niż na akumulatorze o jakieś 1,2 V, wszystkie łączenia jakie znalazłem potraktowałem preparatem kontakt i odzyskałem 0,2V. Zastanawiam się teraz, czy nie zrobić nowej instalacji prosto z akumulatora przez przekaźnik. Niby ten 1V to nie tak dużo, ale jednak zawsze taka żarówka mocniej zaświeci. Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem skromnie napisać, że na Blue Vision zrobiłem do tej pory prawie 50 tysięcy km, ale nie napiszę, bo nadal nie wiem jak z trwałością :lol:

 

Klaus, w zeszłym tygodniu przepaliła mi się żaróweczka tzw. +50% z Tungsram

Wymieniłem ją na zwykłą bo tylko taką miałem.

Samochód wyglądał jakby był ślepy na jedno oko, a w nocy jedyną żarówką która dawała światło była Tungsram.

Wymieniłem ją szybko na taką z Tesco +50% aby coś w ogóle było na czas zakupienia docelowo tej samej która się spaliła z allegro i również różnica była. Oczywiście mniejsza ale białe światło vs żółte strasznie drażniło :)

 

Jedną wymieniłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, ja nie kwestionuję tego, że żarówki +XX% nie świecą lepiej i nie podnoszą bezpieczeństwa, komfortu jazdy. Tu nie ma wątpliwości. Nie podoba mi się to, że te cuda kosztują krocie mimo, że takimi cudami nie są. Byłyby cudami, gdyby przy takiej samej mocy dawały XX% więcej światła zachowując żywotność. Ale po co ma tak być? Przecież to żaden biznes dla producentów.

Wygląda to tak jakby inżynierowie opracowali te żarówki na zamówienie marketingowców. Żarówka kosztuje 5-3x więcej a świeci 5 razy krócej. zysk 15-25x.

Wiem, bezpieczeństwo... marketingowcy też to wiedzą, strach i troska o bezpieczeństwo to podstawowy motory napędowe gospodarki.

Grunt to nie dać się zwariować.

Rozumiem zakup takich żarówek jak ktoś się kula na okrągło po niezabudowanym, nieoświetlonym.

Jak wspomniałem wyżej, w naszym przypadku 99% drogi to miasto, można by nocą przejechać kilka km i nie wiedzieć, że jedzie się bez świateł więc myślę, że przy takim użytkowaniu auta można się obejść zwykłymi halogenami.

Jeżdżąc na rowerze z kolei na rowerze co chwilę obrywam po oczach światłami świecącymi po niebie..., takiemu też myślę, że nie potrzebne są żarówki + XX% ;)

Więc Panowie, Panie, prośba: szarpiecie się na byrny po 25-50zeta, odżałujcie jeszcze parę zł i podjedźcie wyregulować światła, proszę... :rolleyes:

 

Szerokiej drogi i chodników (to drugie rowerzystom, coby mogli legalnie skorzystać z niego od czasu do czasu ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...