Aurora001 Opublikowano 29 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) Wiecie, to troche tak jak nowy facet mojej mamy ma teraz F50 i sie smieje (smial sie) ze robie kompletny remont Saabiny 9000 i w sumie wyjdzie kwota 5 cyfrowa... Pytanie czy z 1 czy 2 na poczatku. Za to jak przyszlo co do czego przy luznej rozmowie przy wodce, to po 90k km wydal na samochod juz 16k na przeglady i naprawy. Za poprzednia S600 nawet nie chce mowic po promilach, pozbyl sie po 1.5 roku od nowosci... ;D Edytowane 29 Listopada 2014 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 29 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2014 Jak ktoś jeździł wcześniej Deawoo, Fiatem czy nawet Oplem, to będzie płakał na ceny i najlepiej niech od razu wybije sobie BMW z głowy (dużym młotkiem).E tam, miałem Fiata i BMW jednocześnie, o nic nie płakałem, bo jak nie było kasy na zimówki w rozmiarze R16 to cisnąłem na Dębicy R13 i nikt nie umarł. Przyzwyczajenie do klocków hamulcowych za 40 zł, linki ręcznego za 35 zł albo kompletnej piasty na tył za 70 zł nie jest tak znów silne jak się przejedziesz jednym i drugim. E46 jest już droższe, z tego tytułu, że trochę bardziej złożone, ale to wciąż niezawodne auto, pod warunkiem, że mówimy o benzynach R6 z M52 bądź M54. Czterocylidrówki N42 i N46 nie były powszechnie chwalone za niezawodność.Nie wiem o co chodzi, może dlatego że przejeździłem przestałem na kocyku tym straszliwym N46 zaledwie 22k km w cztery lata. Trudno tu powiedzieć coś ciekawego o kosztach utrzymania. Łożysko w prawym tylnym kole mi poleciało, o, 250 zł z robocizną wyszło. A propos awaryjności - dzisiaj widziałem jak trzech facetów pchało Lexusa na awaryjnych, tego 450h czy co tam, SUV taki. Jeszcze tylko zobaczyć 300k km na zegarach jakiegoś VAGa bez remontu generalnego z ostatnich pięciu lat i widziałem już wszystko. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 29 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2014 (edytowane) To nie widziales jeszcze kompletnego remontu silnika o wartosci 65k nowego range rovera ktoremu padl silnik zaraz po wyjechaniu z salonu? Nie pamietam czy to byl Evoque czy Range Rover. Zreszta niezly cennik za Range Rovera (bazowa 490k), LITOŚCI :D Edytowane 29 Listopada 2014 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 Prawidłowo, za sam pomysł kupowania brytyjskiej hinduskiej myśli technicznej musi być jakaś kara. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 ... a gdzieś słyszałem, że BolidMłodzieżyWiejskiej jest tani jeśli chodzi o ceny części itp. ... to jak to w sumie jest? Gdybym się w pakował w takie coś: http://otomoto.pl/bmw-320-e90-automat-okazja-C29836593.html Wszystko zależy co masz na myśli tani. Jeżeli jeździsz jakimś małym pudełkiem po butach to faktycznie ceny części są wyższe, opony droższe itp. itd. Wkalkuluj to, bo może się skończyć kolejnym autem na kocyku którego właściciela nie stać na eksploatację. Jeżeli jeździsz czymś podobnego rozmiaru to ceny pewnie będą podobne. Nie wiem jak jest akurat w tym mazutowozie, ale żeby u mnie (n43) wymienić rozrząd trzeba się nieźle nagimnastykować. U mnie vanos bardzo protestował jak ciapaty na mot nie zmienili oleju i co jakiś czas była kontrolka ograniczenia mocy. Po płukance i zalaniu syntetyka jak ręką odjął. Chociaż trzeba przyznać, że silnik nie przepada za niskimi obrotami, ale jeździ i nie protestuje :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 https://www.youtube.com/watch?v=rViqLAzZyTo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 Vectra C i 1.9 Diesel 16V =] Chodź w przypadku Opla to nie koszt napraw, a ilość naprawa potrafi dobić :E Bo generalnie, to opel sie skonczyl na tym właśnie modelu :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 Sorry, ale nie umiesz jeździć. 15-letnie 2.5 litrowe BMW ważące 1.8 tony pali mi 9.6 kręcąc się po miejscu (do 20km), więc spalanie 7.5 w trasie w takiej Corsie nie najlepiej o Tobie świadczy. ;] moje 1.2 w miescie tez pije ok 10l, bez zbytniego pałowania, ale wiesz tu są światła, remonty i korki ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 moje 1.2 w miescie tez pije ok 10l, bez zbytniego pałowania, ale wiesz tu są światła, remonty i korki ;)W mieście to wiadomo, chociaż są miasta i miasta oraz dochodzi kwestia pory dnia. 10 na setkę w mieście to wciąga E39 3.0 Diesel w automacie, więc skoro nie widać różnicy, to może by tak zmienić? ;] 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 Ale on nie ma jeszcze trzydziestki, jakże więc deaselem jeździć, jeśli nie przegrał życia? 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) W mieście to wiadomo, chociaż są miasta i miasta oraz dochodzi kwestia pory dnia. 10 na setkę w mieście to wciąga E39 3.0 Diesel w automacie, więc skoro nie widać różnicy, to może by tak zmienić? ;] Chyba Tobie. Mi palił 11 na trasie. W mieście wole nie wiedzieć. PS. Obecnie jest 8.5L na sto w mieście. Nóżki jak szalki u wagi :lol: Edytowane 30 Listopada 2014 przez Kilokush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 Michał Maciej, od niecałych 3 tygodni mogę już legalnie jeździć deaslem, ale romans z włoszką w pb dalej trwa ;) a to co mówi rozwiedziony emeryt to jakieś popiardywanie, bo nawet astra 1.6 w tym mieście pali 10-12l, więc wożenie się po dziurze powiatowej ma się ni jak do jazdy po mieście wojewódzkim opanowanym przez "olszyn przyspiesza budujemy tramwaje". a teraz doczytalem ropniak, kombi, automat? sempuku! forester 2.0 n/a w automacie bylo fajne, ale to byla benza a nie gnojowica :D 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 Chyba Tobie. Mi palił 11 na trasie. W mieście wole nie wiedzieć. PS. Obecnie jest 8.5L na sto w mieście. Nóżki jak szalki u wagi :lol: Nie mi, znajomemu od którego kupiłem swoje poprzednie E34. Ma już 3 sztukę 530dA i jest zadowolony - 2 poprzednie sprzedał znajomym, bo byli zachwyceni i dawali dobrą kasę. Jeździłeś E39 530dA i zmieniłeś na Corsę? Podziwiam. Ja za każdym razem jak szukam na Allegro alternatywy dla E39, to kończę w kategorii BMW na jednym z modeli: E32/E34/E38/E39/E46. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 30 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2014 (edytowane) Jeden taki jak szuka alternatywy, to kończy na Mustangu lub Piekłokocie. Ale ciśnie Corsą w leasingu, bo z Panią Rzeczywistością w kulki se nie polecisz. Michał Maciej, od niecałych 3 tygodni mogę już legalnie jeździć deaslem, ale romans z włoszką w pb dalej trwa ;)To się odmienia, imiona znaczy. Co się stało z twoją gramatyką? Skończyłeś 30 lat i skończyła się znajomość fleksji? A, spalanie - 10 w trasie, 12 do 14 w mieście, książkowo znaczy. Edytowane 30 Listopada 2014 przez UFO_PORNO 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 To Polo SDI to jednak śmieszny wynalazek: 4.75l/100km, 70% po mieście bez korków, 30% obwodnica 120-130km/h. Wychodzi, że do wiosny za oszczędności w spalaniu względem 323ti zwróci się kwota jego zakupu ^_^ A jeździ niedogrzany, chyba mi się termostat nie zamyka, bo na wskaźniku max 70*C a węże chłodnicy ciepłe... A termostat bodajże 87*C temp. otwarcia powinien mieć. Będzie 4.2/100 jak zmienię termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Będzie 4.2/100 jak zmienię termostat? Trudno powiedzieć, w starym HDI 2.0 nie dało się odczuć różnicy w spalaniu. Ze względu na pogodę za oknem mimo wszystko warto wymienić termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) Mam pytanie techniczne: mam Opel Corsa D, benzynowy. I teraz jak się zrobiło zimno, to świeci mi kontrolka w kształcie silnika, w kolorze pomarańczowym (stale, po zapaleniu silnika) . Normalnie po zapaleniu silnika powinna szybko zgasnąć. Wg. instrukcji takie stałe świecenie to: Lampka świeci przy włączonymsilnikuWystąpiła usterka w układzie kontroliemisji spalin. Może nastąpićprzekroczenie dopuszczalnych normemisji spalin. Należy niezwłocznieskorzystać z pomocy warsztatu. ... jak bardzo mam się przejmować? Wiecie co to może być za problem? Może się nie zagrzał, przez te kilka minut (robię bardzo krótkie przejazdy). Przebieg tego auta to nie całe 45 tys km (przynajmniej oficjalny). Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 To http://forum.opel24.com/topic/17404-zafira-b-zczytywanie-kodow-w-domu-;/nie działa już w tym aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Kup przystawkę za ~120 na usb. Podepniesz do laptopa i będziesz mieć podstawowe informacje o błędach. Kontrolka silnika równie dobrze może być od przepustnicy - zła mieszanka etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) O aż mi się TheBigBangTheory przypomniało... :D -"kontrolka sprawdź silnik Ci się pali"-"tak wiem, nie chce zgasnąć"-"więc sprawdź silnik"-"sprawdziłam, wciąż tam jest" :D Nie wiem jak w Corsie, ale w japońcach to się najpierw resetuje kompa odpinając akumulator i dopiero patrzy czy błąd dalej występuje. Bo może się okazać że Ci się coś zawiesiło i będziesz szukał nieistniejącego problemu :) Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Havoc 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Kup przystawkę za ~120 na usb. Podepniesz do laptopa i będziesz mieć podstawowe informacje o błędach. Kontrolka silnika równie dobrze może być od przepustnicy - zła mieszanka etc.Hę? To zwykły OBD2 już nie będzie? Szajs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 To http://forum.opel24.com/topic/17404-zafira-b-zczytywanie-kodow-w-domu-;/nie działa już w tym aucie? Nie działa. Może przez to, że mam skrzynie zautomatyzowaną (naciskając hamulec, naciskam sprzęgło). Teraz jeszcze przez bite 15 minut stałem na włączonym silniku - kontrolka nie zgasła. Kolejna sprawa, nie mogę przekręcić pokrętła nastawy nawiewów, na inne pozycja niż z szybą (a jeszcze tydzień temu działało). Nie wiem jak w Corsie, ale w japońcach to się najpierw resetuje kompa odpinając akumulator i dopiero patrzy czy błąd dalej występuje. Bo może się okazać że Ci się coś zawiesiło i będziesz szukał nieistniejącego problemu :) Teraz skojarzyłem, że w ostatni czwartek odpinałem akku do ładowania i po zapięciu problem się pojawił (ale zauważyłem dopiero w ostatnią sobotę ten problem z lampką). ... hmmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Poczytaj czy w Corsie jest coś takiego jak "nauka obrotów" czy ogólnie komputera po odpięciu aku (czy też po zresetowaniu kompa). Może dlatego wywala błąd bo trzeba go przepalić po prostu do odcinki ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ciekawostki na dziś: 1. VAG w niektórych swoich silnikach diesla montował taki pocieszny układ trzech świec żarowych do - uwaga: podgrzewania płynu chłodniczego. Tak tak, wolnossące diesle mają tak małą moc w stosunku do wielkości bloku silnika+głowicy, że przy niskich temperaturach nawet sam mały obieg potrafi schłodzić silnik poniżej temperatury roboczej, LOL. Są 3 świece, które kolejno są załączane celem podgrzewania płynu chłodniczego, wisi to na bezpieczniku 50A bądź 80A (nie ustaliłem jeszcze), więc trochę to ciągnie. 2. W niektórych polo świece żarowe silnika sterowane są z krańcówki drzwi kierowcy dodatkową masą tak, że w momencie otwarcia samochodu już zaczynają działać, aby skrócić czas potrzebny do jego odpalenia. I teraz: Jak na to, jak bardzo VAG zarabia na uniformizacji części zamiennych pomiędzy wszystkimi markami koncernu, to mają taki burdel w ETKA, że to się w głowie nie mieści. Bazując na ETKA, nie sposób ustalić, czy dana część jest zamontowana w moim samochodzie, czy nie. Wychodzi mi np. że mam w samochodzie cudaczny i piekielnie drogi przekaźnik do sterowania tymi świecami grzejącymi płyn chłodniczy, ale kołnierza na bloku silnika, w którym te świece są montowane, to już nie, grr. I nie wiem też, czy w moim samochodzie świece żarowe są sterowane drzwiami, czy nie, co na tym etapie utrudnia mi stwierdzenie dlaczego nie działają. A już ustalenie na podstawie ETKA co mam w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami to jak chiromancja bez mała. Na prawdę, w porównaniu do tego, BMW ETK to wzór uporządkowania. Po VIN samochodu dokładnie wiedziałem co mam w samochodzie, jeżeli dla jakichś części były alternatywy, to dokładnie było opisane z tytułu jakiego numeru opcji one są i po VIN łatwo szło sprawdzić, czy w momencie wyjazdu z fabryki taka opcja jest, czy nie. W obu E36 w sumie trochę robiłem i nigdy nie miałem wątpliwości jaką część kupić, nigdy nie kupiłem złej i nigdy nie byłem zaskoczony po rozmontowaniu połowy samochodu. Tutaj przerastają mnie takie <span style='color: red;'>[ciach!]</span>ły. Nie mówiąc o tym, że mam zerwaną jakąś ni to poduszkę, ni to łapę, ni to łącznik mocujący skrzynię do czegoś, efektem czego na jałowych obrotach trzęsie się całe auto, ale ta część jest dostępna tylko w ASO. Tyle że po 3 godzinach szukania ciągle nie znalazłem niczego, co by ją przypominało w ETKA, więc pomysłu nie mam jak mam ją kupić. Dżizas, prawie 40 lat trzymałem się z dala od VAG. Kupiłem 15-letnie polo SDI bez klimatyzacji z powodu tego, że jest proste jak budowa cepa i nie ma się tam co zepsuć. I już mnie szlag trafia. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Dokładnie. Do tego beznadziejne wsparcie w sieci. W BMW znajduję pierwszy lepszy dekoder i już wiem dużo, a na RealOEM mogę sobie przeglądać wszystko. W przypadku VAG mając numer VIN nie jestem w stanie ustalić, jaki mam silnik. Bez dostępu do systemu takiego jak ETK, zostaje tylko telefon do ASO - co dzisiaj uczyniłem. Ciekawostka: Jest silnik 1.4 MPI 75KM. Jak nazwa wskazuje, jego zajedwabistość polega na tym, że ma MPI. Wszystko fajnie, ale jest też silnik 1.4 60KM bez szałowego "MPI" na pokrywie, zwykły, szary, brzydki i ... też ma MPI! Fuck logic! Dla potomnych: WSZYSTKIE benzynowe Polo 6N niezależnie od pojemności i mocy mają MPI i plastikowy kolektor. Tak, w starym trupie wartości poniżej 3K jesteście zmuszeni (dla świętego spokoju) zamontować sekwencję za 2K. Z powyższego powodu tym bardziej nie rozumiem, dlaczego te badziewia trzymają tak cenę. Za przełącznik wycieraczek i długich świateł, pomysłodawca powinien się smażyć w piekle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 E39 kombi automat był w firmie. Tylko nim jeździłem. E39 fajne auto ale Opel ma po prostu jeździć i jeździć, a nie jeździć po mechanikach. A piekłolot dalej jest ale, że to Mazda to zaczyna być problem z rdzą i wolę go sprzedać niż inwestować obecną wartość auta w blacharkę i lakiernika. Jak go sprzedam to będę myślał nad następcą przy czym będę mógł to robić na spokojnie a nie na prędce bo nie mam czym jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 E39 kombi automat był w firmie. Tylko nim jeździłem. E39 fajne auto ale Opel ma po prostu jeździć i jeździć, a nie jeździć po mechanikach. A piekłolot dalej jest ale, że to Mazda to zaczyna być problem z rdzą i wolę go sprzedać niż inwestować obecną wartość auta w blacharkę i lakiernika. Jak go sprzedam to będę myślał nad następcą przy czym będę mógł to robić na spokojnie a nie na prędce bo nie mam czym jeździć.No, jest przykład wyżej - 45 tysi i kontrolka na desce. ;] Mam pytanie techniczne: mam Opel Corsa D, benzynowy. I teraz jak się zrobiło zimno, to świeci mi kontrolka w kształcie silnika, w kolorze pomarańczowym (stale, po zapaleniu silnika) . Normalnie po zapaleniu silnika powinna szybko zgasnąć. Wg. instrukcji takie stałe świecenie to: ... jak bardzo mam się przejmować? Wiecie co to może być za problem? Może się nie zagrzał, przez te kilka minut (robię bardzo krótkie przejazdy). Przebieg tego auta to nie całe 45 tys km (przynajmniej oficjalny). Może wlałeś jakieś chrzczone paliwo? Dla przykładu takie M52 bardzo nie lubi jak go w ch**a robią i jak tylko wlejesz do baku byle g..., to wywala kontrolkę. Dolejesz Shella i kontrolka znika. Dlatego tankuję tylko na Shellu. Dzięki temu zbieram punkty, wymieniam na nagrody (ostatnio pendrive), a kierownik stacji wita się ze mną w Biedronce. ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Dokładnie. Do tego beznadziejne wsparcie w sieci. W BMW znajduję pierwszy lepszy dekoder i już wiem dużo, a na RealOEM mogę sobie przeglądać wszystko. W przypadku VAG mając numer VIN nie jestem w stanie ustalić, jaki mam silnik. Bez dostępu do systemu takiego jak ETK, zostaje tylko telefon do ASO - co dzisiaj uczyniłem. Ciekawostka: Jest silnik 1.4 MPI 75KM. Jak nazwa wskazuje, jego zajedwabistość polega na tym, że ma MPI. Wszystko fajnie, ale jest też silnik 1.4 60KM bez szałowego "MPI" na pokrywie, zwykły, szary, brzydki i ... też ma MPI! Fuck logic! Dla potomnych: WSZYSTKIE benzynowe Polo 6N niezależnie od pojemności i mocy mają MPI i plastikowy kolektor. Tak, w starym trupie wartości poniżej 3K jesteście zmuszeni (dla świętego spokoju) zamontować sekwencję za 2K. ETK VAG'a niektóre VIN rozkodowuje poprawnie, a niektóre (np. mój) nie - t.j. znajduje mi model, rok i że diesel, ale nie wie, który to dokładnie silnik. Na chybił trafił wrzucałem niektóre rozkodowane VIN z forum VAG i było dobrze, a jeden na siedem był nierozkodowywalny. Nie wiem, czym ASO to rozkodowuje, może specjalnie na bolandę trzeba mieć dodatkową bazę. Co do kolektorów i MPI, to masz niepowtarzalne 6N 1.0 45KM kod silnika AEV z monowtryskiem i metalowym kolektorem, ale szczerze wolałbym hemoroidy, dlatego wybrałem SDI , które pali mniej i jeździ lepiej i nie ma turbiny, która w tym wieku może być tylko problemem. I jest takie pocieszne :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 Weź, 1.0 45KM miałem wątpliwą przyjemność użytkować w Uno. Przy nim 1.4 60KM to wręcz GTI. Też bym wolał SDI, ale nie moje auto, nie mój wybór. Myślałem, że na takie chore pomysły nikt nie wpadł - a jednak: http://olx.pl/oferta/vw-passat-1-9d-b3-CID5-ID82HUZ.html#68d4092ed5 Mam wielką wyobraźnię, ale jednak nie potrafię sobie wyobrazić, jak to jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Grudnia 2014 No, jest przykład wyżej - 45 tysi i kontrolka na desce. ;] Może wlałeś jakieś chrzczone paliwo? Dla przykładu takie M52 bardzo nie lubi jak go w ch**a robią i jak tylko wlejesz do baku byle g..., to wywala kontrolkę. Dolejesz Shella i kontrolka znika. Dlatego tankuję tylko na Shellu. Dzięki temu zbieram punkty, wymieniam na nagrody (ostatnio pendrive), a kierownik stacji wita się ze mną w Biedronce. ;] Gwarancja jest od tego ;) Z drugiej strony ja znam kogoś kto w ostatnie 2 lata w 530dA wrzucił 12 tys. w sam silnik więc bywa różnie. Tu przynajmniej mam pewność, że amortyzatory i hamulce nie są do wymiany na zaraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...