Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

rok temu nie zmienialem bo zimy nie było

 

tym razem sie nie udało :lol:

 

(YT)

Powiedz, że robisz to celowo.

Bo jeśli to Twoja normalna jazda, to nic dziwnego.

Zapinasz 2, puszczasz sprzęgło bez dotykania gazu i to ma jechać. Jak będzie za szybko, to jest jeszcze pierwszy bieg, tylko tam reakcja na dotknięcie gazu będzie jeszcze bardziej nerwowa. Nadmiar mocy można obciąć operując samym sprzęgłem. Przy czym na dłuższych kawałku można nieźle sprzęgło zmęczyć.

No i gdzie jest kontrola trakcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie wiem czy wylaczenie ESP nie byloby w tym przypadku lepsze jesli mialby wlaczone.

Czasem tak czujniki wariuja bo sa ciagle na granicy ze czlowiek nie wie w ktora strone ma krecic kierownica kiedy komp dohamowuje Ci inna strone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ESP nie jeździłem. Na pewno kontrola trakcji rozwiązuje problem w miarę skutecznie.

Problemem może być podjazd o sporym nachyleniu, bo np w VAGu kontrola potrafi udusić silnik zamiast zezwolić na lekki uślizg kół (co w FWD w niczym nie powinno przeszkadzać). Podobnie kumpel w Astrze się skarżył, że czasami kontrola dusi silnik. W przypadku BMW jest pozwolenie na lekki uślizg, więc auto po prostu jedzie - tyłek trochę lata, ale się jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nawet dobrze to zamieściłeś na YT;

 

 

W tym wypadku strategia turowa ;]

 

PS. To chyba pierwszy raz od kiedy mieszkam w 3city, gdy Krk zasypany, a w Gd czarny asfalt. 

 

W piątek było ponad +5*C, caly wczesniejszy tydzien kolo 8-10 nawet.
W sobote lekko sypało, a w niedziele rano jak wyjrzalem przez okno to na 3s oślepłem bo tak jasno było od śniegu.

Odcinek  na filmie to droga prawie juz osiedlowa, sypało od rana, pługi jezdziły dopiero po 20 (na filnie godz. 17:00, a sypało lekko od godziny 8-9)

Na równym da sie jechac, nawet jak jest 20cm sniegu na ulicy, auto jedzie jak po sznukru. Problem pojawia sie jak jestt minmalnie pod górke to na letnich nie ma szans jechac.
W teorii na dwójce powinno dać sie jechac, niestety w praktyce bylo inaczej - wiem bo probowalem. (chociaz tu duzo zalezy jaki jest ten śnieg)

ESP jest wyłaczone bo z właczonym wogole bym nie wyjechał (odcina gaz i przyhamowuje jedno z kół aby auto jechalo prosto)

Edytowane przez Maniakalny
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, że robisz to celowo.

Bo jeśli to Twoja normalna jazda, to nic dziwnego.

Zapinasz 2, puszczasz sprzęgło bez dotykania gazu i to ma jechać. Jak będzie za szybko, to jest jeszcze pierwszy bieg, tylko tam reakcja na dotknięcie gazu będzie jeszcze bardziej nerwowa. Nadmiar mocy można obciąć operując samym sprzęgłem. Przy czym na dłuższych kawałku można nieźle sprzęgło zmęczyć.

No i gdzie jest kontrola trakcji?

 

M4r byłby z ciebie dumny.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ty dalej podniecasz się samochodami, których i tak nie kupisz? (ja też nie)

Po za tym trochę mi się to wydaje naciągane. 

Porsche 918 ma lepszy stosunek mocy do masy (4.1lb/hp kontra chyba 5,2lb/ hp), krótszy czas 0-100, 0-200 i 0-300 km/h.

Prosiak może też poszczycić się ceramicznymi hamulcami o większej średnicy, nie wiem czy corvetta ma ceramike ale wątpię.

Czyżby amerykanie robili aż tak dobre zawieszenie? Mało prawdopodobne, corvetta dalej ma resory piórowe z tyłu? :D

Dodatkowo porsche to porsche, tutaj płaci się i za markę i za limitowaną ilość samochodów, amerykańskie muscle cary to nadal tylko fajny silnik a reszta taka sobie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I gdzie wy chcecie tymi musklami i prosiakami zapierdalać, jak na każdym kroku czają się po krzakach rozbójnicy, inspekcja mandatu drogowego i inni wymuszacze haraczu na żołdzie Bolandy? Po tych kilku płatnych autostradach? To nudne po jakimś czasie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla samego dźwięku V8, to sobie możesz starą Betę kupić.

Prowadzić się będzie podobnie, tylko będzie bardziej wygodne i mniej plastikowe w środku. ;]

I piszę to całkiem poważnie. Ceny są dobre, bo nawet zatwardziali fani się boją tych silników.

Jak Ci się nie spodoba, to sprzedasz. Przy odrobinie szczęścia to nawet z zyskiem - jak trafisz np E34 540i manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, czają się gdzie się da ... Dzisiaj zasiliłem sobie konto 8 punktami Payback (91/50). Złapali mnie na bardzo krótkim kawałku gdzie dosłownie na kilkadziesiąt metrów zrobione jest ograniczenie do 50km/h ze względu na stan drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te tarcze kosztuję mniej niż połowę tego co płaciłem w BMW, a Ty chcesz jeszcze tańsze? ;]

Na Allegro są minimalnie tańsze, ale dochodzi przesyłka. Tutaj rozumiem, że jest odbiór osobisty.

Pytaj znajomych, bo niektórzy mogą mieć numer klienta u nich i wtedy jest jeszcze taniej.

Zwykle mechanicy mają takowy numerek. Podajesz przy zakupie i rabacik się znajdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...