Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe w sumie kwestia gustu, ale jak e90 wygląda jak [ciach!]o to ten lexus jak za przeproszeniem powinien być ochrzczony? Imo wygląda tragicznie, bardzo niedynamicznie wyglądające auto tak bardzo, że sam wygląd sugeruję, że tylko się cofa :-D

 

Tak z ciekawości to i ile Ci pali ta Astra?

 

Ja w sumie zrewidowalem swoje potrzeby i moja e90 trafi na handel i będę szukał jakiegoś kombi bądź SUVa... Dla żony :-) Sam wezmę coś małego na dojazdy do pracy.

 

Ten Lexus tez sie do kanonow piekna nie zapisze, ze tak delikatnie go podsumuje, ale generalnie na zywo wyglada duzo lepiej, a po drugie, to innymi tematami nadrabia wyglad :)

 

Astra H 1.8 automat kombi:

 

1) Rekord - 7,2l/100km - 95% autostrada w UK, 5% London

2) Srednio - 9,5l/100km - 100% London, czasem godziny szczytu ale raczej niewiele

3) Najwieksze - 12l/100km - teraz w zimie jak przypizgalo w Londynie

4) Obecnie w nowym miejscu - 8,2l/100km - 80% trasa ale nie autostrada, 20% miasto

 

Z tego co ludzie pisza po forach w USA i UK. to ten Lexus GS300 pali w zaleznosci czy trasa, czy miasto w przedziale 8-11l/100km co dla mnie byloby rewelacja. Ciekawi mnie bardzo i kusi zarazem ten GS430 V8, bo ludzie pisza, ze im pali ze 2l wiecej niz ten 3.0. I to opinie ludzi, a nie dane katalogowe, to by bylo naprawde ciekawe. Jedynie martwi mnie temat tego zawieszenia, bo w jakims tescie bylo napisane, ze V8 ma regulowane, a tego wole uniknac. Za V8 okrutnie kusi mnie jeden temat -

 

 

 

- ten mianowicie :) Tylko nie moge namierzyc na necie tego wydechu (co to kur... jest YOSHIDA IGUANA ???), ciekawi mnie ile cos takiego moze kosztowac. Jesli faktycznie takie V8 by sie zmiescilo w przedziale 10-13l, to bralbym takiego i wstawil wydech z tego filmu.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blebleble......Jedynie martwi mnie temat tego zawieszenia, bo w jakims tescie bylo napisane, ze V8 ma regulowane, a tego wole uniknac. 

Co ty z tym zawieszeniem? Jak nie jeździsz po dziurach i kupisz sprawne to nie rozwalisz tego za miesiąc.

Pozatym zawieszenie to nie jest jedyna kwestia przy utrzymaniu auta. W przypadku porównania tego do astry, na początek wydawać by się mogło że ceny niewiele większe i spalanie też.

Prawda jest taka że w tym lexusie pewnie nawalone jest elektroniki i innych pierdół które przy awari drenują porftel.

Ja mam np ubaw z Lanci Thesis na forum LKP.. limuzyna w cenie golfa.....kupują to ludziska, a potem płacz że albo czegoś nie moga ogarnąć albo się okazuje że naprawa przewyższa wartość auta, bo jakiś super hiper czujnik zintegrowany jest z innym hiper tailem i [gluteus maximus] bo jedynie ASO, albo rzeźba...(pińć akumulatorów, masa czujników, podrzewane uszczelki w drzwiach i cuda wianki na kiju)

Pisałeś że sprawdzałeś koszty części....mam nadzieje że to było coś więcej niż, filtry, klocki, tarcze, wahacze?

Nie chce mi się wierzyć że koszt utrzymania tego Lexusa jest niski (co nie oznacza że jest awaryjny wóz) lub niewiele wyższy od Astry.

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- ten mianowicie :) Tylko nie moge namierzyc na necie tego wydechu (co to kur... jest YOSHIDA IGUANA ???), ciekawi mnie ile cos takiego moze kosztowac. Jesli faktycznie takie V8 by sie zmiescilo w przedziale 10-13l, to bralbym takiego i wstawil wydech z tego filmu.

Dream on :ploom: Nie spodziewaj się spalania poniżej 15 litrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ HeatheN

 

Generalnie z opinii jakie znalazlem, to ludzie byli pozytywnie zaskoczeni cenami czesci. Opinia byla taka, ze sa w cenie Toyoty, czyli drozej od sredniej jak to japonczyk, ale jednak nie byl to żaden kosmos. Ile w tym prawdy, to pewnie sie nie przekonam, dopóki nie kupie.

 

@ ULLISSES

 

Jagi szczerze mowiac nigdy do mnie nie przemawialy. Kompletnie nie wiem czego sie spodziewac i czego oczekiwac po tym aucie.

 

 

Dream on :ploom: Nie spodziewaj się spalania poniżej 15 litrów.

 

Ponownie, obawiam sie ze jak sam nie kupie, to sie nie dowiem, ale tutaj - http://www.clublexus.com/forums/gs-third-generation/636176-gs430-gas-mileage-questions.html- opinie sa pozytywne. Takie 20mpg w USA daje 11,7l/100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomego Vette potrafi spalić poniżej 10l. Tylko to się tyczy jazdy stałą prędkością S'ką bez przekraczania 110 km/h. Podczas jazdy miejskiej gdzie co chwilę ruszasz i hamujesz już są to okolice 17L/100. A jak wciskasz to spokojnie przekracza 20L. Tak to działa w V8. To, że ktoś się chwali niskim spalaniem na jakimś tam odcinku trasy to nie znaczy, że Tobie na co dzień tyle wyjdzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za V8 okrutnie kusi mnie jeden temat -

 

 

 

- ten mianowicie :) Tylko nie moge namierzyc na necie tego wydechu (co to kur... jest YOSHIDA IGUANA ???), ciekawi mnie ile cos takiego moze kosztowac. Jesli faktycznie takie V8 by sie zmiescilo w przedziale 10-13l, to bralbym takiego i wstawil wydech z tego filmu.

Ja się tam nie znam, taki klank nie idzie jednak w parze z niskim spalaniem chyba ;)

Przy 20mpg to raczej tego silnika w ogóle nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ HeatheN

 

Generalnie z opinii jakie znalazlem, to ludzie byli pozytywnie zaskoczeni cenami czesci. Opinia byla taka, ze sa w cenie Toyoty

Zważywszy na fakt że to przecież marka Toyoty właśnie, to miło że nie wyje*** cen w kosmos :) A części nie pokrywają się z innymi modelami? Ktoś przetrzepał katalogi? Może to po prostu jakiś "normalny" model z założonym drogim znaczkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kierwa jakie to brzydkie. Toż E60 przy tym to jest szczyt designu.

Nigdy takiego nie widziałem na ulicy co może sugerować, że to auto jest bardzo drogie w utrzymaniu (bo nigdzie nie znajdziesz części) i do tego problematyczne (bo byle mechanik nie będzie potrafił tego obsłużyć - narzędzia, program itp)

Czego ty w ogóle oczekujesz od samochodu? Chcesz na siłę coś z V8 czy co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na fakt że to przecież marka Toyoty właśnie, to miło że nie wyje*** cen w kosmos :) A części nie pokrywają się z innymi modelami? Ktoś przetrzepał katalogi? Może to po prostu jakiś "normalny" model z założonym drogim znaczkiem?

 

Moze sie myle, ale wydaje mi sie, ze Toyota nie moze sobie pozwolic na kosmiczne ceny w UE, bo Lexus nie jest tu jakos szczegolnie popularny. Jak by jeszcze wywalili ceny z innej planety, to tylko by sobie w stope strzelili. Np. w zakupie nowy Lexus jest tanszy niz Niemcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gs300 awd na miejscu palił mi 14-17L/100, w trasie dalo sie zejsc ponizej 10... Samochod dziwny limuzyna nastawiona na sport co na duzych felgach skutkowało tym ze po kilku latach na pl drogach deska zaczela w srodku grac, zapierdzielac sie tym nie dalo bo ciezkie, ogolnie zawieszenie zestrojone jakos ciulato... Chociaż nie wiem jak jest w innych bo akurat ten mial wymieniane poduchy po dzwonie. Jakos bardzo komfortowe auto w kazdym razie to nie bylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze sie myle, ale wydaje mi sie, ze Toyota nie moze sobie pozwolic na kosmiczne ceny w UE, bo Lexus nie jest tu jakos szczegolnie popularny. Jak by jeszcze wywalili ceny z innej planety, to tylko by sobie w stope strzelili. Np. w zakupie nowy Lexus jest tanszy niz Niemcy.

Sorry za dziwne pytanie, ale od kilkunastu wpisów ciśnie mi się na klawiaturę:

Czy Ty chcesz przekonać nas, czy siebie, że zakup tego Lesia jest opłacalny i że jest to zajebiaszcze ałtko?

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za dziwne pytanie, ale od kilkunastu wpisów ciśnie mi się na klawiaturę:

Czy Ty chcesz przekonać nas, czy siebie, że zakup tego Lesia jest opłacalny i że jest to zajebiaszcze ałtko?

 

Z poczatku pytanie bylo jedno, ale ze sie rozwinela dyskusja, to sobie piszemy. Co w tym dziwnego ?

 

Gs300 awd na miejscu palił mi 14-17L/100, w trasie dalo sie zejsc ponizej 10... Samochod dziwny limuzyna nastawiona na sport co na duzych felgach skutkowało tym ze po kilku latach na pl drogach deska zaczela w srodku grac, zapierdzielac sie tym nie dalo bo ciezkie, ogolnie zawieszenie zestrojone jakos ciulato... Chociaż nie wiem jak jest w innych bo akurat ten mial wymieniane poduchy po dzwonie. Jakos bardzo komfortowe auto w kazdym razie to nie bylo.

 

Czyli rozumiem, ze te 14-17l to 100% miasto ? Jaki rodzaj AWD tam siedzi, jakies dolaczane, czy stale ?

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ludzie pisza po forach w USA i UK. to ten Lexus GS300 pali w zaleznosci czy trasa, czy miasto w przedziale 8-11l/100km co dla mnie byloby rewelacja. Ciekawi mnie bardzo i kusi zarazem ten GS430 V8, bo ludzie pisza, ze im pali ze 2l wiecej niz ten 3.0. I to opinie ludzi, a nie dane katalogowe, to by bylo naprawde ciekawe. Jedynie martwi mnie temat tego zawieszenia, bo w jakims tescie bylo napisane, ze V8 ma regulowane, a tego wole uniknac. Za V8 okrutnie kusi mnie jeden temat -

 

Napisałem Ci ile realnie pali ten silnik, to samo odpowiedziałem Ci odnośnie zawieszenia i faktycznie tam, gdzie był 430h miał być 450h, zrobiłem literówkę. Generalnie nie wiem na co Ty liczysz i po co piszesz w kółko to samo.

 

To co ludzie piszą to wiesz, ja codziennie do pracy Lancerem 1.8 na dystansie 25km mam ~ 5.3L/100km, więc da się, ale to są specyficzne warunki, realnie Lancer pali 9L i już. 

 

Chcesz kupić V8 i kulać się tym jak emeryt ? Okej, możesz, ten silnik jest w miarę elastyczny, ale już Ci mogę podpowiedzieć, że jeśli aż tak przywiązujesz wagę do spalania to weź albo 300, albo 450h, bo na 430 najzwyczajniej Cię nie stać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(..) ja codziennie do pracy Lancerem 1.8 na dystansie 25km mam ~ 5.3L/100km, więc da się(..)

Aleś teraz wjechał właścicielom deasla na ambicję. ;]

Mi się udaje zejść do 6.3, ale dużo starszą konstrukcją.

 

BTW:

Oglądałem dzisiaj "Będziesz pan zadowolony" i byłem w szoku, jak goście w warsztatach mieli problem z poradzeniem sobie przegrzewania się Citroena.

Włos na głowie mi się zjeżył, jak gość w celu "naprawy" zaciętego termostatu wyciągnął wkład i resztę zamontował.

Potem jeszcze mistrzowie zamiast kupić przekaźnik za kilka zł, ucięli fabryczną wtyczkę i przylutowali zwykłą, bo do takiej pasował przekaźnik, który akurat mieli w warsztacie.

Normalnie strach się bać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze sie myle, ale wydaje mi sie, ze Toyota nie moze sobie pozwolic na kosmiczne ceny w UE, bo Lexus nie jest tu jakos szczegolnie popularny. Jak by jeszcze wywalili ceny z innej planety, to tylko by sobie w stope strzelili. Np. w zakupie nowy Lexus jest tanszy niz Niemcy.

Może się mylę, ale Toyota nie ma nic do gadania na temat części, bo osoby kupujące części OEM można na palcach policzyć, tym bardziej do Lexusa, który jak by nie patrzeć, jest marką na rynek amerykański. Nie orientuję się za bardzo w cenach, ale strzelam, że kosztami części bliżej mu do M5 niż do Astry.

Fajnie jest jeździć egzotykiem, ale jak robi Ci różnicę 12 a 14 litrów, to IMHO szukasz sobie członka do anusa.

Jak podoba Ci się samo auto, to kup z normalnym silnikiem. Jak podoba Ci się samo V8, to są tańsze modele w utrzymaniu.

A jak połączenie obydwu, to zapewniam Cię, że spalanie to będzie Twój najmniejszy problem.

Ewentualnie rzuć okiem na LS400.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z tym "byle mechanik" (szczególnie w kontekście E60) to bym nie przesadzał, ale tak - nie jest to jakieś wielkie halo.

Chociaż byłem kiedyś z E34 u jakiegoś mistrza, który (przy okazji czegoś tam innego) stwierdził, że mam uwalony czujnik temperatury, bo wentylator chłodnicy cały czas działa. :ploom:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak bruździcie i wybrzydzacie, że w końcu kolega się zrazi i nie kupi wypasionego Lesia w fałósemce.

Lans na wiosce pójdzie się walić.

A już prawie udało mu się przekonać samego siebie, że taki tani w utrzymaniu, a i pali jak golf trójeczka w dizlu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest w stanie zbliżyć się spalaniem do G3 w TDI. NIC. A przy oszczędnej jeździe mazut sam wydobywa.

 

No fakt, mea culpa, popłynąłem lekko z porównaniem. Mogłem dodać "PRAWIE"

 

Reed reaktywacja ?

Normalnie jakbym spotkał kumpla z pedałówy.

Nooo niezupełnie. Jestem, ale jakoby mnie nie było. Dorywczo tak raczej. odstresowuję się nieco ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lans na wiosce pójdzie się walić.

 

To jest ciekawe stwierdzenie, bo jednak pod remizą to BMW wiadomo, zada większego szyku, no bo to Beemka, to wiadomo c'nie ? 

Natomiast "eLka w kółeczku się mieni" w niektórych kręgach też może być szałem, jak się powie, że to samochód z pewnego klubu piłkarskiego.

No i w wielu piosenkach hiphopowych Lexus jest stawiany jako coś ekskluzywnego, a nie beemka, więc to też należy wziąć pod uwagę...

 

To jest tak, że Beemeczka zawsze pod remiza szyku zada, ale lexus może być czarnym koniem... ciężki wybór pod tym względem, czy postawić na coś sprawdzonego, czy ryzykować. 

 

EDIT: myślę, że grupa wiekowa 10-15 skłoni się ku beemce, a 15-17 tu Lexusowi. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...